NOD december 2008

Discussie in 'NOD forum' gestart door Maidin, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nou meiden hier ben ik ook weer!

Alle meiden die ongi zijn geworden.. op naar 2009!
    En de wachters.. WAT IS DIT ERRUUGGG! ;)

en ik zie ook weer teveel vlindertjes.. wat erg voor jullie! :(

Gister heb ik testjes gekocht, gelukkig had de trekpleister nog 2 doosjes van 2 voor 5 dus dat vond ik wel fijn!

Eigenlijk omdat ik mn eigen gevoel een beetje wilde weghebben heb ik een testje gedaan.. een soort oefentestje :oops: en natuurlijk was die hartstikke negatief..
    Ik hoopte dat dit me ff met beide benen op de grond zou krijgen.. maar helaas.. ik krijg t gevoel en de gedachte gewoon niet uit mn hoofd! en het zijn niet eens zo zeer de kwaaltjes, ik weet hoe je lichaam dat kan faken.. maar ik weet niet, ik heb zo sterk t gevoel :( nu maar hopen dat mn lichaam dat niet ook verzint ;) hihi..

Woensdag ga ik weer testen, volgens mn banner zit ik dan op mn NOD geloof ik.. maar ik weet t dus niet precies.. en ben heeeeel benieuwd..

Ook heb ik de afgelopen dagen een ongi-angst :oops: ergens heb ik t gevoel ongi te zijn.. zou gister zweren dat ik t was geworden en was daar helemaal verbaasd over.. maarja.. t zal wel dan he.. naar de wc gegaan.. en niks te bekennen! :confused: terwijl ik normaal altijd laat ongipijn heb, en als ik dat heb word ik diezelfde dag altijd ongi..

ben nu dus best aant zenuwen! ;) hihi

Oh wat ik nog wilde vragen.. dat hcg, hoe zit dat nou precies.. verdubbelt dat per dag? of per 3 dagen? of......

2. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

De 31ste hihi
    Net als flexie!

Oww en over fl3xie gesproken:
    Ze zegt:"He meiden zit nu in de trein naar jan! Wilde ff hallo zegge. Hallo!"

3. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    hcg verdubbeld om de dag...

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ok thanks.. dus 30ste testen kan ie positief zijn als ik zwanger ben..

5. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik denk dat ik langzaam toch de overstap eens ga maken naar het januari topic.. We gaan er weer voor in 2009, zoals de meeste adviezen mij lieten weten, je hebt het nooit in de hand en ik kan nog wel een jaar of langer op een vastcontract wachten, maar hoelang gaat dat nog duren? en hoelang duurt het wel niet voor we zwanger zijn.. ik blijf malen en piekeren en ergens moet ik een besluit nemen.... Zijn jullie echt allemaal zeker van jullie besluit om zwanger te worden of gieren de vragen en onzekerheden jullie ook om de oren? :S

Dus ik doe lekker mee XD

Meiden die nog even moeten wachten, nog even, en wellicht knallen jullie roze het oud jaar uit om het nieuwe roze jaar in te gaan..

@alle andere, een knallend oudjaar, met een portie nieuwe hoop voor 2009!

Voor de zwangeren die stiekem hier nog meelezen.. geniet van de feestfagen en de tijd met elkaar..

6. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    @ Elegance: ik heb het volgens mij wel ergens gelezen, jou onzekerheid over zwnger worden en je nieuwe baan.
    Ik begin 6 jan met mijn nieuwe job en nog via een uitzendbureau ook. Als ik zwanger raak is op zich het eerste plan om te stoppen met werken. Totdat mijn vent zo gek van word! En dan kijk ik wel verder!
    Misschien scheelt het voor ons dat wij het ons redelijk kunnen veroorloven,....

7. puzzcat24

@Elegance
    Nou ik heb een uitkering en zelfs daarmee kan je een kindje opvoeden,wat ik wil zeggen werk is niet alles
    Het is een manier om geld te krijgen
    Als je je werk zo belangrijk vind dat je daardoor wakker ligt,en dat je dan denkt hoe je baas het zal vinden als je zwanger word...
    Nou dan vind ik dat er iets mis is,dat je zoiezo twijfelt aan het krijgen van een kindje...

8. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @elegance: heel herkenbaar hoor...wij zijn er helemaal klaar voor maar nu ik zwanger ben gaat er vanalles door mijn hoofd....kan ik dit wel, ben ik wel een goede moeder etc etc etc....gewoon onzekerheid denk ik...

9. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    @Flex.. nu heb ik m door.. je gaat naar JAN.. Veel plezier..

@Puzz.. owh maar dan ben je dus nu eigenlijk overtijd.. wordt t werkelijk spannend.. wat zegt je gevoel?

@pampilo... nou meid.. de 30e zou wel kunnen dan volgens mij...maar 31e je nod is dan is dat woensdag toch?

nou ja.. hoe dan ook...wachten is vreselijk.. weet t...

@Elegance.. twijfles.. ook hier hoor.. zat geweest..en nu weer.. manlief weet t ook allemaal niet zo goed meer.. wel of niet door.. pfff ik wil heel graag , maar nu komende maand niet.. of toch wel.. tis zo dubbel allemaal..

wat jouw baan betreft.. een kind komt praktisch gezien eigenlijk nooit goed uit.. er zijn altijd wel redenen te bedenken om het uit te stellen.. onze eerste kwam dwars door de pil heen.. we wilden eigenlijk eerst nog verhuizen en een auto kopen (hadden toen een motor) dat werd dus anders...bij de tweede was ik net met de pil gestopt en direct zwanger.. bij de derde ook met de pil gestopt halverwege de cyclus en ik werd niet meer ongesteld.. we hadden verwacht dat het nog wel een half jaar zou duren zodat we nog wat andere dingen eerst konden doen.. maar niet dus..ook de vierde kwam onverwachts (vorige maand) en ging ook zo snel weer.. we waren er eigenlijk klaar mee.. met 3 kids.. door vorige maand is de wens er zo sterk weer.. dat we besloten er voor te gaan.. nu ging het meteen weer mis... en nu is weer alles anders...we laten het even rusten nu..

maar snap je twijfels hoor, maar ik zou zeggen .. GA ER VOOR...

10. puzzcat24

@Bruisje Ik weet het echt niet hihi
    Maar als de 28ste mijn nod is ben ik dan al overtijd?
    Grrr heb ik iets verkeerds gedaan met de banner!
    Ik ga gelijk kijken!

11. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    nou ik snap wel een beetje wat ELegance bedoeld.. in sommige gevallen (ook de mijne) kan ik echt niet zonder mijn baan... met al 3 kids, koophuis etc en de crisis, waar we zeker met de hypotheek mee te maken hebben is mijn baan (12u p wk) echt belangrijk.. als ik nu in mijn proeftijd zou zitten of een tijdelijk contract zou hebben dan kun je er dondwer op zeggen dat het bij een zwangerschap niet wordt verlengd.. dat zou in mijn geval wel erg vervelend zijn..

WEL is de wet hier zo geregeld.. EN ELEGANCE NU WORDT T LEUK! als je contract tijdens je zwnagerschap niet verlengd wordt dan krijg je een zw.schapsuitkering. (hoef je niet bij te soll.) en dat is 100% van je laatst verdiende loon. na de bevalling krijg je een bevallingsuitkering en na je verlof kun je of ww aanvragen of wanneer dit noodzakelijk is door bij aanhoudende moeheid, bekkenproblemen.. noem maar op een zw-uitkering aanvragen.. dus voorlopig zit je dan alsnog wel goed hoor.. tegen de tijd dat je dan weer zou moeten solliciteren ben je al snel weer een jaar verder.....dus Puzz heeft gelijk.. Je werk hoeft dan geen belemmering te zijn....

12. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    ja als je vandaag ongi zou moeten worden de 28e en je hebt je banner niet veranderd omdat je ongi bent.. dan ben je officieel overtijd.. want je zou het vandaat (ding neemt aan vanmorgen) ongi moeten zijn.. en dat ben je dus niet dus overtijd... GOED HE! hahahahaha

13. puzzcat24

haha Ik heb mijn bannertje veranderd meid!
    Ik moet nog 1 dag als het goed is
    Dan morgen overtime!

Oww en bruisje fl3xie zegt:"Thnxie bruisje!"

14. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Hey girls,

Daar ben ik weer eens!
    Bruisje en Annie wat erg voor jullie!
    In 2009 krijgen jullie vast een prachtbeebje!
    Voor de meiden die nog moeten wachten, succes!
    Niet teveel testen verspillen he haha...

xxx An

15. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @ Bruisje..

Ik heb geen idee wanneer mn NOD is, door mn eiersprong gok ik m rond de 30ste/ 31ste..

Maar de 30ste hebben we "oliebollen bakken'' bij vrienden en dat is meestal tot diep in de nacht drinken.. ik ken die mensen en zij mij ook wel dus als ik dan ineens heeeeel braaf aan een sappie ga gaan ze dingen denken ;)

En mocht ik zwanger zijn met positest wil ik gewoon geen druppel drinken.. is ie negatief zal ik nog niet lam gaan, want ik weet dat t evengoed nog kan.. maar dan neem ik misschien wel een borreltje..
    snappie?

En die vriendin waar we heen gaan is zon beetje mn beste vriendin en die is nu ook net weer zwanger en tegen haar kan ik mn mond gewoon niet houden! zij zijn ook de enige die weten dat we met de pil gestopt zijn..

ik ga de 30ste gewoon testen en dan heb ik nog 2 testjes liggen.. is ie nega maar komen de :evil: niet test ik gewoon om de dag ofzo.. is ie licht posi dan is t hier vroeg feest ;)

16. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Dit is mijn post van gisteren:

Dit is mijn post van vandaag uit het temperatuurkaartjes-topic waar ik regelmatiger meeklets:
    Goedemiddag meiden, hier ben ik weer. Zoals gisteren al geschreven, zou ik vanmorgen een test doen als temp nog steeds hoog zou zijn. Ik heb er vannacht zelfs onrustig door geslapen. Natúúúúúrlijk gedroomd over een dikke vette + en in mijn droom drong mijn moeder er erg op aan dat ik een test zou doen. Ha ha, die weet nog helemaal van niets. En natuurlijk was ik al veel te vroeg wakker, net een zenuwachtig kind voor zijn schoolreisje ofzo....

Nou, mijn temp was inderdaad nog steeds hoog gebleven; weer 37,2 om 8:30 's ochtends. Heb mij ochtendurine opgevangen rond 9:25 en rond 9:30 getest (eerst even gebruiksaanwijzing lezen). Eerst dacht ik dat het een twijfelachtig testje zou worden, maar toen de twee minuten omwaren, kwam er toch wel +achtig symbooltje in beeld. Na 3 à 4 minuten keek mijn mannetje ook met de voorbeelden uit de bijsluiter erbij en toen moesten we eigenlijk wel samen concluderen dat onze test toch wel verdacht veel op een positieve test lijkt! Wat een raar moment zeg!

Het was een beetje onrustig moment om te testen, aangezien mijn neefje hier vannacht logeerde en die om de nodige aandacht vroeg. Maar net hebben we 't er nog even over gehad samen. 't Moet echt nog helemaal doordringen. En we hopen maar dat het echt zo is (over paar dagen 2e test uit doosje Kruivat (2 voor € 10,-) ook nog maar gebruiken voor meer zekerheid) en dat alles goed blijft gaan. Je blijft toch nog een beetje bang voor ineens toch een onig/mk ofzo. Vandaar de smekende emoticon als begin van deze post...

Binnen de 10 minuten dat de test geldig is hebben we een paar foto's gemaakt. Ik heb ze nu op mijn computer gezet, maar om een of andere onduidelijke reden werkt de link 'foto's verkleinen' uit het linkermenu van zwpagina niet. Komt dit door de verhuizing van de site? Ik laat gewoon 480 pixels staan, kan ik toch niets verkeerds doen? Wie kan effe checken of het bij haar nog wel werkt? Ik zou graag jullie mening horen over onze test....

Liefs,
    Klusser

Bizar hè! Eigenlijk mag ik in dit topic nu vragen of ik op roze kan. Maar ik ga eerst nog even verder proberen om een foto in mijn album te krijgen voor jullie mening. Misschien weer tot zo....

x Klusser1980

17. Roxanne80

Roxanne80 Actief lid

27 dec 2008
    146
    0
    0
    Hey Meiden ,

Ik heb mijn NOD ook nog deze maand op 30 / 31 december .
    Super spannend weer , nog een paar daagjes wachten nog , maar ik heb al wel last van ongi krampen dus ik denk dat het weer niet raak is.

Liefs...

18. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Ik denk...... RAAK!

Gefelici!

19. Antares

Antares VIP lid