NOD december 2008

Discussie in 'NOD forum' gestart door Maidin, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja ik doe het op de nuchtere maag...
    Maar heb je nog mee tips voor mij dan?...Ben ik wel benieuwd naar ;)

2. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Maar nu ga ik echt weg hoor! :oops:

Tot later...

3. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen. en senna al gebeld?

ik voel me beroerd. ik ben ineens verkouden. mijn keel doet zo'n pijn. en eigenlijk de rest van mijn lichaam ook. nou weet ik nog steeds niet of de pijn in mijn rug een teken van aankomende ongi is. zul je net zien dat ik maandag ongesteld wordt net de dag dat ik naar de gyn moet :S

bij mij was het trouwens ook zo met de naam voor mijn kind. ik had altijd al een naam willen geven en volgens mij wist mijn familie dat ook maar toen mijn schoonzus zwanger was vertelde zij dat zij haar kind zo ging noemen. is dus ook gebeurd. heel fijn. nu vertel ik echt helemaal niemand meer hoe ik mijn kinderen wil noemen

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hoihoi dames!

Hier is alles nog hetzelfde en ineens lag ik in bed een hele andere theorie uit te werken.. dus zit met wat vraagjes ;)

Ik ga ervanuit de 17e mn ei gehad te hebben, en dan de 28ste mn menstruatie.. dus een lf van 12 geloof ik, en een cyclus van 25.. dat kan..

Maarrrr de 22ste heb ik 's avonds hele erge steken gehad.. geen darm iets, net geen ongi iets.. ik noemde dat voor t gemak "zal wel innesteling geweest zijn ofzo" maar wat als dat mn ei was?
    qua cyclus niet raar want als ik dan na mn ei 14 dagen tel zou t 33 zijn, wat heel normaal is, zeker na de pil..
    Maar wat kan dat die "menstruatie" van de 28ste geweest zijn? das dus 6 dagen na mn ei dan..

en wat ik me ineens afvroeg.. als je een langere cyclus hebt als 28 dagen, en je ei is dus gewoon niet na de 2e week maar na de 3e ofzo.. en je bent zwanger, tel je dan nog wel van je eerste dag van laatste ongi? of tel je dan 2 weken voor je ei?

T zal wel helemaal niet aan de orde zijn hoor! ;) maar de kwaaltjes blijven.. en ineens bedacht ik me dat ik die pijn op de 22ste vergeten was.. en die was heeeeel duidelijk iets.. kwam ineens zo in mn hoofd.. :rolleyes:

5. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ik wil je niet alle hoop ontnemen maar het kan echt van alles zijn. ik heb nog steeds heel vaak steken in mijn buik en tot nu toe is het nog geen één keer een ei geweest. maar net zo goed zou die 22e wel een ei geweest kunnen zijn. daar kunnen wij dus niets over zeggen eigenlijk.
    maar als het de 22e was dan zou je nu ook al positief moeten kunnen testen (theoretisch) aangezien je dan op meer dan 14 dagen na je ei zit.
    ik hoop voor je dat je niet een dergelijke cyclus als ik hebt en het gewoon je ei was en je later posi test...

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna

Naja wat t is.. of de 17e of de 22e was mn ei.. dat gevoel heb ik gewoon heel erg, omdat ik dus heel erg bekend ben met buikpijn, en die nog nooit gevoeld heb! en zeker niet rond de tijd dat t nog zou kunnen ook..

en als ik niet zwanger ben dan ga ik er gewoon maar vanuit dat t de 17e was en dat de 28ste mn ongi was.. of t moet na meerdere cyclussen en maanden anders blijken ;)

en ik ga er gewoon vanuit niet zwanger te zijn, maar omdat ik mn cyclus nog niet ken, en mn ei niet 100% weet was ik gewoon nieuwgierig hoe t dan allemaal zou zitten..

ineens bedacht ik me dat ik niet wist hoe je dan de zwangerschap telde!

Stel jij hebt je ei pas na 5 weken naar je eerste dag van laatste ongi.. en door dat ei wordt je zwanger, dan tel je 2 weken voor je ei als eerste dag van zwangerschap neem ik aan? en niet eerste dag van eerste ongi toch?
    en dan is dit ff een overdreven voorbeeld ;)

en ik wil gewoon mn lichaam leren.. ik ga ervanuit dat 90% van alles ontpillen is.. maar zit dan toch met zoveel vragen!
    gebruik mezelf meer als voorbeeld :)

7. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hm oké, ja ken het helemaal. alleen dat ik nu nog steeds mijn lichaam niet ken. heb echt het gevoel dat dit lichaam van een vreemde is.

maar goed idd je zou dan twee weken voor je ei rekenen. bij dese brekening gaan ze uit van een cyclus van 28 dagen maar helaas hebben de meeste vrouwen toch wel een langere cyclus.

8. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna

Jaaa jaa.. dus zolang je niet weet wanneer je je ei hebt en je ongi je cyclus niet duidelijk maakt weet je ook niet dat Wanneer je wel zwanger bent Hoelang je zwanger bent!

even mezelf als voorbeeld..

Stel ik had de 22ste mn ei en die kleine bloeding niet gehad omdat ik dus zwanger zou zijn..

zou ik leuk rond de 31ste gaan testen omdat t "mn NOD" was.. maar uitgaande van de eiersprong zat ik dan ver voooor de testdag van zon 4 weken zwanger.. want dan was t nog maar net 3 weken geweest ofzo..

Das lastig als je een lange cyclus hebt dan! :confused: dan weet je eigenlijk ook niet wanneer je nou kan testen!

of zie ik t nu zo verkeerd? :)

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ja klopt! als je een lange cyclus hebt ligt het er dus aan wanneer je ei is geweest. Daarom bestaat er ook zoiets als tempen of ovutesten. en dan nog. ze gaan altijd uit van een lf van ca 14 dagen maar die kan ook veel langer zijn. ds je kan bijvoorbeeld 16 dagen na je ei zitten, niet ongesteld zijn en ook niet zwanger... het is allemaal wat gecompliceerd en je hebt wat maanden nodig om erachter te komen hoe je cyclus precies in elkaar zit. of zoals bij mij: daar heb je echt helemaal niets aan.

10. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Lekker hoor! je weet nu dus helemaal niks?! zwanger, niet zwanger, rare cyclus, wel of geen ei.. pffff zou gek worden! :confused:

En ik weet van tempen en ovutesten, daar begin ik nog ff bewust niet aan omdat ik er nu al teveel mee bezig ben.. en ik wil ik er nog ff vanuit gaan dat t bij mij allemaal normaal werkt ;) tot anders bewezen wordt door niet zwanger raken of hele rare cyclus ofzo..

morgen gooi ik er een testje tegenaan, meer in de hoop dat mn kwaaltjes dan minder worden (ben beetje bang voor schijnzwanger zijn, ben t al vaker licht geweest) en dan heb ik ook gewoon zekerheid..

jij moet snel naar de gyn toch? waarvoor eigenlijk precies? kijken of je zwanger bent, of onderzoeken ofzo?

11. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ja dat is ook het beste om er van uit te gaan dat het gewoon goed gaat.

ik moet idd maandag naar de gyn (nog maar 5 nachtjes slapen ^^) ik ga ervan uit dat ik geen eisprong heb en wil graag onderzoek laten doen waarom dat zo is. ik heb bijvoorbeeld als kind een cyste gehad en misschien is dat weer zo. nou ik weet het allemaal niet.

12. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    pfff erg hoor! en heb jij niet getemd en ovu testen gebruikt dan? of denk je juist daardoor dat je geen ei hebt..

ik hoop dat ie snel goed nieuws geeft! misschien ben je wel gewoon zwanger?! of heb je wel getest?

13. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik heb getempt en aan het einde gaf die nu wel een twijfelkruisje, maar toen ik invulde dat cervixslijm op dit moment weer creamy is haalde fertilyfriend het weg. mijn baarmoedermond is ook nog steeds open en zacht. dus ik denk niet dat er een ei is geweest en dus ook niet zwanger. daarom heb ik ook niet getest.

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Nou dames hier is slecht nieuws!

Ik hoef niet meer te bellen!
    Want ik vet ongesteld geworden :cry: na een cyclus van 52 dagen...
    Ik baal er echt super van :(
    En andere kant kunnen we ook weer verder
    Want die negatieve testen waren ook niet leuk
    Je verwacht natuurlijk positieve testen als je overtijd bent en geen nagtieve :rolleyes:

Mijn temp ging gister ook al wat naar beneden...

Maar goed...ik sla dus een maand over...mijn NOD is volgens mij ergens in Februari
    Al hoop ik dat deze cyclus wel weer normaal word ;)

15. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    balen senna! ik hoop echt dat je volgende cyclus weer normaal is. van hoeveel dagen ga je nu uit?

16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Mja dat word ff lastig...denk gewoon de langste
    En mijn NOD is met de langste cyclus op eind feb :(

17. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    lange tijd om te wachten dan. ik hoop dat je dus lekker verrast wordt door allemaal symptomen en een dikke posi test de volgende ronde

18. mamv1

mamv1 Niet meer actief

aahhh dat is lief! :D
    Ik hoop ook dat jij zwanger bent... ;)

19. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Jeeeetje wat balen zeg! en wat vreemd!

Hopelijk heb je nu weer een normale cyclus want dit is ook niks! :confused:

*knuf* en k zie je vast wel binnenkort in NOD feb ;)

20. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    @senna
    het is wel fijn dat je nu wel weet waar je aan toe bent.
    Ook al is het teleurstellend.
    Ik weet echt wel hoe jij je voelt.
    Ik hoop voor je dat feb jou maand word.

Deel Deze Pagina