Passagierslijst NOD december 2008 1: Zinah & Saskia1982 & Natasja & irryproppy & goudappeltje & Sannie80 & Natjes & Fl3xgirl 2: Sweepy & Nhene & Claudia2510 & Marty & SylviaM & Deebie & Elisabethje & Shaar 3: SSV & bapsie & lieselke & Ny81 & Miepie74 & Angelea 4: 5Mare5 & jesenmo & cjpt & Knippy & Lisannemiek & Tigerlady 5: Eleni & inkerbell & love child & miranda28 & blackeyedgirl & Matroosje & Jazy & Alweer mama & Elegance & Gepke1979 & Sammie88 & puzzcat24 & Pearl29 & Vlademira 6: Lonny & Debbedebs & Isla & cruella & Mcellie & MyPrecious 7: Milolove & Tania & Moosje25 & DrewB & BarbaBeer & Ninoshka & Daiquiri & Butterfly26 & Meggytje & vlindertje85 & Happyme 8: Catje86 & Tessa8 & mamaria & hanneke78 & annie1979 & Milla Rose & Sjanienu1 & Annie1979 & Bos & Stier11 & Djuke 9: Miracles & Luukske & katjak79 & Yihaaa & Manon1977 10: bootsy & Angel83 & Muis82 & Daphne1984 & Sanneke 11: spriet & xxsuuzxx & cam & little angel 12: BrusjeVoorLynn & Natjuh026 & Lietje & Jutte & Toetje & MilkHd & Plienneling 13: kleintjevoorons & Josjo & Danif 14: indey & ellenk 15: Helma30 & Jenna78 & rm1&misslizzy 16: Desert & Knuf & nana33 & berenbotje & Alies05 17: Joyce84 & Beebie82 & Nadinneke & Misschienmama & Jammie & lieni44 18: IlonaHokkeling & Maria79 & Dani86 19: Ivje & Moontje & Emma21 & Aura 20: melanietje & Kita29 & Hanna1974 & Lente1973 21: Christien86 & Mukje 22: Loesje84 & Kanjer & Slaapzak 23: lautjuh85 & Sjoukje & Mexicang & Stacey88 24: Babijtje & Afrola & naliey 25: LadyJoey 26: Girl84 27: 28: 29: robertha & Mvdb 30: Maia 31: Vera 140 passagiers voor de roze mini! 0 Zwanger, 0 Ongesteld, 0 Negatieve test, 0 Twijfeltest, 0 Niets doorgegeven, 1 Cyclus van slag, 0 Vlindertjes TESTMARATHON 6 december - Inkerbell - Mcellie - Puzzcat24 10 december - Angel83 12 december - Jutte 26 december - Sjoukje Om de lijst te veranderen: Neem de meest recente lijst![/*:m:3khv8f8p] klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote ] onderaan de lijst weg.[/*:m:3khv8f8p] Vul je informatie in.[/*:m:3khv8f8p] Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties): [ IMG]http://i452.photobucket.com/albums/qq241/JedidJah/A.jpg[/IMG][/*:m:3khv8f8p] En vergeet tenslotte het aantal passagiers niet te veranderen [/*:m:3khv8f8p] ik heb mezelfd erop gezet
Ik ben al een hele lange tijd bezig en dat ik maanden dan zou overslaan omdat het "praktisch" zou wezen Dat gaat er bij mij niet in... Wanneer is werk belangrijker dan je leven? Das wel een goeie vraag niet waar? En ik weet dat jij typt dat het elke maand welkom is,maar er zijn mensen... Ik heb nog een vraag voor alle meiden: Er zijn meiden die eerst werk en huis (koop) willen voor hun beginnen aan een kindje Wat ik me dan afvraag:Iemand als ik die een huurhuis heeft EN een sociale dienst uitkering is die dan "dom" bezig?
@puzzcat Ik denk dat dat de onzekerheid van de mens is! Zekerheid boven alles, maar niemand geeft een garantie.... Kan het me wel voorstellen trouwens hoor.... Ik had zelf ook zoiets van ja... wat is wijsheid. Ik ben 29 en studeer nog fulltime... bezig met stage 3 dagen in de week, volgend jaar hopelijk afstuderen.... net een nieuwe auto gekocht... Maar goed je hebt het nooit alemaal in de hand en soms moet je de gok wagen! En volgend schooljaar? Nou ik zie wel... komt vast ged mocht het zo zijn!
Natuurlijk ben je niet dom bezig Als jij en je mannetje voelen we zijn er klaar voor moet je er voor gaan!
@puzzcat: het is natuurlijk een moeilijke discussie, maar ik denk niet dat je dan dom bezig bent. het belangrijkste is dat je relatie met je man/ vriend goed is en dat jullie een kind een stabile omgeving kunnen bieden. mijn moeder heeft in de tijd dat zij ons opvoedde vaak moeten leven van uitkeringen maar ik ben nooit iets te kort gekomen. Wat maakt het uit dat wij nooit dure vakanties hebben kunnen maken, de zomers bij mijn tante waren echt geweldig! Maar dat is mijn mening. Waarom zou iemand die minder geld heeft niet het geluk mee mogen maken van het krijgen van een kind?
Ja precies,ik studeerde voor helpende welzijn totdat ik ziek werd... Alles viel in duigen... Ik heb geleert het leven geeft je wat je aankan,en al ben je al van ver gevallen je kan dan alleen maar omhoog krabbelen! Awww Fl3x you made my day! Je hebt helemaal gelijk! Het leven is niet alleen materiele dingen,het gaat om wat je in je hart hebt zitten en geven kan aan je kindje Geloof mij ons "ooit" kindje word overloved! hihi
Ook ik wilde eerst zekerheid, maar ik had al alles, zeg maar. 5 jaar geleden had ik al een huis, auto, baan enz... Maar je verzint iedere keer dingen die eerst moeten eer je aan kinderen wilt beginnen. Zekerheid voor alles, tja, dat was bij ons wel zo. Als ik nu terug kijk, denk ik, waren we maar eerder begonnen! We zitten nu in ronde 4, mijn oma en vader zijn ernstig ziek, en ik wil zó graag dat zij ons nog als gezinnetje mee maken! Dit zijn dingen die je niet vooruit ziet..... Puzzcat; er zijn voorbeelden zat van mensen in huurhuizen met uitkeringen die een kind krijgen waarvan we allemaal denken; wat zielig voor het kind. Ik maak dat in mijn werk ook veel mee, heel triest allemaal. Maar jij weet heel goed waar je aan begint, en bent geen "uitkeringstrekker" als je begrijpt wat ik bedoel. Dus voel je niet schuldig of wat dan ook! Ik hoop voor je dat het gauw lukt!
Inderdaad! het gaat ook niet om het materiele hoewel er soms wel zo gedacht wordt. het is mooi als je je kind kunt overladen met spullen, een prachtig thuis kan geven, maar het komt altijd neer op tijd/aandacht en liefde. Eigenlijk is het dus heel simpel! haha Hoor mij, pedagoog in spe hihi.... @puzzcat... komt vast goed!
@miracles, dank je voor het bijwerken van de lijst ik sta naast je, spannend....hoe voel je je nu? ei op komst?
Jeetje, ik zie nu dat ik de afgelopen week (tot vrijdag) alleen heb meegelezen en niets heb geschreven. En nu zijn we alweer dik 70 bladzijden verder... En bijlezen vanaf vrijdag is ook niet te doen. Dus vergeef me voor het niet bijlezen... Verder wil ik nog wel even reageren op de vraag van Puzzcat24. Wij hebben zelf wel gewacht totdat we getrouwd waren, een koopwoning hadden, beiden een goede baan (man heeft managementfunctie in loondienst, ik heb eigen onderneming) en voldoende liquide middelen. Maar dit is omdat wij het graag zo willen. Niet omdat het perse nodig is voor de opvoeding van een kind. Ik denk namelijk dat een huurhuis en een uitkering niets te maken hebben met het kunnen onderhouden van een kindje. Het is de manier waarop je met je geld omgaat en die ervoor zorgt dat je voldoende financiele middelen hebt om een kind te kunnen onderhouden. Natuurlijk is het voornaamste liefde voor het kind, maar helaas kun je van liefde alleen niet overleven. Eten, drinken en een dak boven je hoofd zijn toch wel erg belangrijk. Maar of dat nu een koopdak of een huurdak is, maakt naar mijn idee niks uit. En of dat eten en drinken betaald wordt door de werkgever of door de sociale dienst, maakt ook niks uit. Het maakt een baby echt niks uit of het nou in een splinternieuw design-bedje ligt te slapen of in een vierdehands marktplaats-bedje. Zolang jij je kindje maar kunt geven wat het nodig heeft: liefde, zorg, eten, drinken en een fijne leefomgeving.
Verder weet ik nog niet of mijn NOD op 16 december blijft staan. Na mijn MK ben ik netjes na 28 dagen weer ongi geworden. Deze duurde echter 8 dagen ipv de normale drie a vier dagen. Nu ben ik er twee dagen af, maar vanmiddag leek het er ineens op dat ik weer ongi begin te worden. En mijn buik voelt ook zo. Ik hoop dat het meevalt, maar ik moet dus eerst maar weer afwachten. En anders hebben we komend weekend klusweekend
Stabiliteit in huis & haard is het allerbelangrijkste denk ik! Ook met een huurhuis en uitkering kan je leven heel stabiel zijn (en 'n villa en dik salaris zijn natuurlijk ook geen garanties!). Zelf had ik het liefste willen verhuizen en een auto voor de deur voordat er een kindje komt, maar ik heb me er bij neergelegd dat het misschien niet zo zal zijn. Het zoeken naar een ander huis hebben we even stilgelegd, die auto gaat hopelijk wel lukken. De buurt waar we wonen is voor kids niet heel slecht, maar wij vinden het zelf een erg vervelende buurt. Je kent het wel, waar mensen de hele dag voor het raam staan gluren wat de buren allemaal uitspoken en daar uitgebreid over roddelen en klagen. Dus op den duur gaan we absoluut verhuizen! Maar het huis is verder ok, genoeg ruimte voor een kindje. Mijn man werkt in de zorg, geen vetpot dus, en ik zelf ben arbeidsongeschikt. Rijk zullen we niet snel worden maar tis goed te doen zo. Bovendien...het klokje tikt! Met 31 ben ik nog niet bejaard (lol, al voelt het soms wel zo), maar ik zou toch wel heeeeel graag voor mijn 35e mama zijn (mn wens was altijd voor mn 25e al 2 kids te hebben, helaas waren de omstandigheden er niet naar toen)... @Mare: van omega 6 wist ik eigenlijk niet eens dat het niet in een vegetarisch dieet past, goed om te weten. Pfff lees net over de plantaardige versie van visoliecapsules dat de inhoud weliswaar gewonnen wordt uit algen, maar er zit wel een gelatinecapsule omheen. Schiet niet op toch?
Ik snap sowieso niet wat het hebben van een koophuis heeft te maken met je geluk. Of met wat je wie dan ook kan geven. Genoeg mensen die met weinig geld heel goed voor hun gezin kunnen zorgen. Ik gun iedereen (en elk kind) natuurlijk een zorgenvrij leven maar ik vind dat niks te maken hebben met huren of kopen.
vraag me af wat jullie mening is: Mijn mannetje en ik willen graag een 2de En hopen dat het ook snel raak zal zijn maar mijn Dochter is nog niet een 1 jaar wat is jullie mening hierover Vinden jullie het nog te vroeg of denken jullie dat het best gaat? (heb tot nu toe alleen nog maar positieve reacties gehad hier over) maar ben toch bang dat mijn schoonouders en ouders daar heeeeeel anders over denken
Ik vond en vind het heerlijk dat mijn zusje en ik heel weinig schelen met elkaar (precies 18 maanden)! Als je er klaar voor denkt te zijn: go for it!
Ik wou ook zeggen schijt aan ouders en schoonouders, maar als zij bv. ook veel oppassen is dat wel heel ongenuanceerd van mij...