Dankje Lijntje kwam direct wel na doorlopen.. Ja vind het ook super spannend. Durf nog niet echt blij te zijn
Sorry voor de spam... mag wel voorzichtig blij zijn toch? Wacht mijn nod nog ff af en dan de afspraak in het ziekenhuis afzeggen.. zo bijzonder dit. En ook écht nog onwerkelijk ofzo.
Wat naar dit zeg, juist dat de personen waarvan je denkt 'ja die snappen het wel' je dan zo keihard laten vallen..
Nou dames.. Ik mag voor de allerlaatste bevestiging nog een keer terug komen.. Maar... Dit keer werkte baby 2 wel mee, en ook baby 1 liet zich nog een keer bekijken. Dat is duidelijk een jongen geen twijfel over mogelijk. Baby 2 is ze op dit moment 95% zeker van dat het een meisje is. Ze heeft via verschillende hoeken bekeken en het zag er echt anders uit dan bij baby 1. Ze zag streepjes en geen overduidelijke uitsteeksel. Maar ze wilt mij graag die 100% zekerheid geven dus mag nog één keer terug komen, al denkt ze wel dat het gewoon een meisje is hoor. Ze zei als je nu een leuk pakje tegen komt dan voor de zekerheid nog even het bonnetje bewaren haha. Ik wilde nog zo graag een meisje, dus hoop maar dat het een meisje blijft. Ik ben helemaal happy met dit nieuws. Nu nog de meisjes naam vinden.
@Spectre jaaaaa ook daar een mooie streep! Al duidelijker dan de bovenste Heel bijzonder zo net voor de afspraak in het ziekenhuis! Een voorzichtige gefeliciteerd meis
@Spectre dat is een SUPER mooie oploop! Gefeliciteerd!! Wat een geweldig gevoel he, zeker vlak voor een volgende stap! Genieten maar!! @Snies oh helemaal geweldig een jongen en een meisje!! Jij hebt heel wat shopwerk voor de boeg denk ik zo
Ze zou mij vanavond even appen. We wilden eigenlijk aankomende zaterdag het bekend maken aan familie.. Denk dat we het gewoon bekend maken en het meisje toch nog even onder voorbehoud melden. Maar heb wel het idee dat het gewoon een meisje is. En anders tja zie ik het dan wel weer.
Haha ja, van zoontje hebben we nog best veel. Maar denk dat vooral mijn moeder heel blij gaat zijn dat ik ze straks niet hetzelfde kan aankleden. Ja in het begin zou het nog kunnen met unisex kleding haha.
Wauw @Spectre wat een mooie testen!!! Geen knijpende ogen nodig! Die strepen zijn er! @Nora92 jeetje meis dat is ook wat... Je hebt het niet makkelijk hopelijk vind je genoeg steun... Dikke knuffel! @Snies jaaaaaaaaa wat leuk van allebei 1!!! Weet je al wanneer je nog eens mag? Lekker shoppen
Bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik wil niet klagen hoor maar merk wel dat het mij de laatste weken steeds meer dwars gaat zitten. Gelukkig vind ik heel veel steun bij mijn familie. Heb 2 zussen die super betrokken zijn, mijn nicht spreek ik dagelijks en mijn ouders zijn hier meerdere keren per week over de vloer. Het is inderdaad dubbel hoe je dan uit zo'n groep gezet wordt zodra je zwanger bent. Ik draag al grote truien expres om niet tegen een zeer been te stoten met mijn buik, verstop alles wat met baby's te maken heeft in mijn huis als er wel iemand op visite komt. Ze kwamen ook niet in het ziekenhuis omdat de kraamafdeling te confronterend was.. Eigenlijk de vriendinnen waar ik nu het meeste aan heb, zijn degene die totaal in een andere levensfase zitten. Zonder kinderen, nog studeren en single zijn. 1 vriendin heb ik vd week aangesproken maar dat werkte niet echt. Maakte me eigenlijk alleen maar kwaad. Dat heb ik niet snel.. Dit is een vriendin die elke keer in de eerste maand zwanger is. Bij al haar zwangerschappen heb ik alle spulletjes bewonderd, kaartjes gestuurd, cadeautjes gehaald, geholpen in babykamer, verven, verhuizen etc. Die liet ik nu mijn kinderwagen vol trots zien en zei dat het een big deal voor me was en stapje dichterbij het werkelijkheid worden. Heeft ze 4 dagen niet op gereageerd maar stuurde wel een foto van een slaaptrainer wekkertje en andere appjes. Dus ik merkte dat het mij dwars bleef zitten, dus ik zei: goh je hebt nog helemaal niet gereageerd op de kinderwagen. kreeg ik alleen maar: Zei ze: sorry altijd druk met een gezinnetje hè, ga je nog wel ontdekken. Dus ik zei ja dat weet ik wel maar een euk of mooi was genoeg geweest. Kreeg ik: Mijn mening niet zo hoog zetten joh. Gaat er om wat je vriend er van vindt. Daar heb ik maar niet meer op gereageerd. Vond het zo gemeen. Het gaat me natuurlijk niet om haar mening. Die kan mij gestolen worden. Het ging me om een beetje support en aanmoediging. Samen juichen bij mijlpalen, dat doe je als vrienden toch?
@Nora92 ik vind dat zowel de “onvruchtbare” als de moeders je een flinke knauw geven! Vind het echt gewoon schandalig, terwijl jij zo voor ze klaar hebt gestaan met alles en zoveel er voor over hebt om niemand tegen het zere been te stoten.... ik heb er gewoonweg geen woorden voor! Precies zoals je zegt, mijlpalen vier je samen!! Niet alleen met je vriend, je vriendinnen horen daar ook onderdeel van te zijn! Als ik jou was zou ik met hun geen rekening meer houden, trek lekker kleding aan waarin je buik mooi uitkomt!! Geniet en pronk met je zwangerschap want als iemand het verdiend heeft ben jij het wel!! ❤️
Wow @Nora92 het zet je wel even met je voeten op de grond denk ik als je beseft hoe eenzijdig jullie vriendschappen dan eigenlijk wel zijn. Hoe gemeen en egoïstisch van hun! Ik ben het volledig eens met DCG: ik zou helemaal niets verbergen. Pronk maar met die prachtige buik, toon en zeg zoveel als je maar wil over jouw zwangerschap. Zelfs met een extra schep erbovenop voor degenen die het niet aankunnen. Wat denken ze wel?? Ik moet eerlijk zijn, ik heb doorheen de jaren zelfs geen enkele echte vriendin overgehouden. Het lijkt wel alsof iedereen je steunt en gelukkig voor je is, tot je het zelf beter hebt of het goed lijkt te gaan. Veel mensen zijn gefrustreerd en jaloers, zelfs terwijl ze zelf alles al hebben. Het is een vreselijke eigenschap en zelfs je beste vrienden kunnen het hebben. Het is écht niet makkelijk om die knop om te draaien. Maar wie niet gelukkig voor je kan zijn en die mijlpalen niet kan meevieren, is je vriendschap niet waard en zou ik voorgoed uit mijn leven zetten. Ik heb enkele jaren terug hetzelfde gedaan omdat ik mezelf er zo door omlaag haalde, heb er weken om gehuild maar nu bekeken was dat de beste beslissing ooit. Tijd voor JOU om eens egoïstisch te zijn. Dit is JOUW zwangerschap, jouw moment. Deel het met iedereen die wil meevieren, en de rest kan de boom in!! Zo dat moest er even uit denk ik
Helemaal mee eens.... Hier was ik samen tegelijk met een vriendin zwanger, alles was leuk en gezellig, maar de jaloezie spatte ervanaf toen ik een jongetje ter wereld zette en zij een meisje.... hebben nu ook al jaren geen contact meer hoor. Jaloezie en afgunst in een vriendschap is echt een no go!
Lief dat je er naar vraagt! Mijn kleine dame is iets bijgetrokken! Buikje zit nog op de P10, hoofdje lag niet goed te meten, dus met een foutmarge wel op de p20 algeheel. Ik mag gewoon om de week voor de groei komen! Ik heb nu medicatie tegen de misselijkheid en ik voel me toch goed!!! Waarschijnlijk ligt het aan de bloedverdunners die ik moet slikken voor een betere doorstroom naar de placenta. Dus medicatie tegen de medicatie en ik kan er weer tegenaan!!! Ik merk qua vriendschap ook wel dat het wat veranderd. Mensen die minder laten horen van zichzelf bijvoorbeeld en afspreken steeds heel moeilijk blijkt.. Nou dan niet... Ben er ook wat nuchterder in geworden, maar mis het wel hoor. Voor jou ligt het er te erg bovenop nu en van meerdere kanten... Zo zuur! Maar ze zijn je dan ook gewoon niet waard!