Dag iedereen, Ik ben nieuw op de site en voor mij is DPO een onbekend begrip. Kan er mij iemand uitleggen wat dit is? En hoe je dat zeker kan zijn??? dankjewel
NOD => niet ongesteldheidsdag, de eerstvolgende dag dat je (niet) ongesteld zou moeten worden. DPO => Days past ovulation, het aantal dagen na je eisprong dus.
Dan moet je er vrij zeker van zijn welke dag je ovulatie geweest is. Dan kan door temperaturen (achteraf zie je een stijging (kje)) met eventueel ovulatie-testen
Dat weet ik dus niet... 26 okt mijn laatste menst gehad en heb een gemiddelde cyclus van 32 dagen. nu 4 dagen voor NOD en deze morgen negatief getest
@ Sammytje, kop op hoor Je zit nog voor nod! Er zijn hier dames die pas een week na nod positief getest hebben en misschien is je cylus dit keer net ff langer. Als je cyclus nog wat wisselt is het advies om niet eerder te testen dan het aantal dagen van je langste cyclus voorbij zijn. Als je het ff uit kan zweten: niet meer testen voor nod
Je leest hier zoveel rare dingen... Vanaf wanneer kan je 100% zeker zijn dat je zwanger bent? wanneer moet je naar gyn? dankje
Dat is waar, maar je leest ook veel goeie dingen. Het lichaam lijkt zo raar, soms lijkt het wel dat alles mogelijk is. Er is geen peil op te trekken lijkt wel. Ik heb zelf helaas nog geen positieve test mogen zien. Maar naar wat ik begrijp kun je na een positieve test de verloskundige bellen en een afspraak maken. Als er geen rare dingen zijn hoef je niet naar de gyneacoloog. De huisarts zal je hier naar doorverwijzen als het niet wil lukken. En meestal moet je het eerst een jaar de tijd geven voor je huisarts je wil doorverwijzen. Veel succes iig