Meiden...ik moet even iets zeggen: Jullie zijn knettergek!!!! hahahahahaha Stelletje maffe meiden Maar wel fijn hoor, dat jullie 'niets' :^o voelen!
Mijn kop gloeid nog steeds hihi!Goed teken!Want die bloeding was dus niet een vroege ongi Woohoo! Ik kan er ook niks aan doen dan ga ik er ook overnadenken... Hey heb net wat gehoort: Cafeïne gevaarlijk tijdens zwangerschap CHICAGO (ANP/AFP) - Vrouwen hebben een verhoogde kans op een miskraam als zij in de eerste maanden van hun zwangerschap dagelijks veel dranken met cafeïne drinken. Vrouwen die tweehonderd milligram cafeïne (twee kopjes koffie) of meer per dagen drinken, verdubbelen het risico in vergelijking met vrouwen die helemaal geen cafeïne nuttigen. Dat meldden onderzoekers in de Verenigde Staten maandag. De wetenschappers spraken over ,,overtuigend bewijs'' na onderzoek bij ruim duizend vrouwen. Om elk risico te vermijden, zouden vrouwen de eerste vijf maanden van hun zwangerschap elk drankje met cafëine moeten vermijden. Dus ook geen cola meiden!
ik had ook al ergens gelezen dat cafeine niet goed was maar dat het zoveel invloed zou kunnen hebben dat had ik niet gedacht nu moet ik al helemaal geen cola meer
Goede middag meiden! Ik wil ook nog meedoen met jullie deze maand! Kan iemand mij op de NOD lijst zetten voor 21 februari? Iedereen die zwanger is: gefeliciteerd! Iedereen in spanning: veel succes! Iedereen die ongi is: heel veel succes in de volgende maand!
@Lotje: gefeliciflapsteerd! ik ben nog steeds niet rood alhoewel ik m'n LF al voorbij ben. Maar mijn temp rijst nou niet bepaald de pan uit, dus misschien heb ik wel weer geen ei gehad. Zou morgen mogen testen, maar zie het zwaar in. IK VOEL OOK NIKS! Mag ik bij jullie cluppie?
Tuurlijk meid iedereen is welkom! We moeten ons niet de kop gek laten maken (Behalve als je al gek bent hihi)
Hmmm... :-k Wil geen spelbreker zijn hoor, O maar volgens mij is dit al een aantal jaartjes bekend (negatieve effetc van cafeïne tijdens de zwangerschap en dat aangeraden wordt echt màx. 2 kopjes op een dag te drinken)... Geloof trouwens dat ik als één van de laatste op de 'wachtbank' zal zitten (bij 26 dagen NOD 24 feb, bij 31 dagen NOD 29 feb.) En ben - nu nog - vastbesloten ECHT NIET te testen, vòòrdat ik iig 3 à 4 dagen overtijd ben, gerekend vanuit een cyclus met 31 dagen...
Ik wist dat het slecht effect had maar omdat het je bloedruk verhoogt dacht ik,maar niet een MK Ik ben een noob wat betreft info over zw worden,en ben blij met elke stukje info... En er zijn meer meiden als ik,en als ik hun info kan geven...Dat is toch goed
Ik denk dat ik weer een korte cyclus heb deze maand Heb nu alweer steken in mn liezen, drukkend/spierpijn gevoel in mn onderbuik Vorige maand ging mn cyclus ook ineens naar 25 dagen ipv rond de 29 dagen. Dus helaas, denk dat ik binnenkort door kan schuiven naar maart
He Kus misschien valt het mee meid,ik heb ook het idee dat mijn ongi er aan kan komen,gezien die rare buikpijn,maar geen bloed geeft moed zoals je vaak hoord..ik duim voor je!Kop op! Zit filmpjes te kijken van babyboom...heel leuk....en toch ook weer niet!:S
Ik bedoelde dus ook dat veel cafeïne de kans op afwijkingen en zelfs mk vergoot, maar niet dat jij een noob bent hoor! [-X Verbaasde me er alleen over dat je er een heel recent artikel over hebt gevonden, terwijl het dus in principe wèl al langer bekend is (maar misschien dan niet zò uitvoerig onderzocht :-k )... Overigens zijn dan volgens mij zo'n beetje ALLE vrouwen, iig die voor het eerst zwanger worden, noobs hoor! Je kan je nòg zoveel inlezen en denken 'nu weet ik (bijna) alles', er zijn altijd dingen waar je pas achteraf - en vaak zelfs nooit - weet van krijgt. Zo verzekerde iedereen mij tijdens m'n eerste zwangerschap dat het vruchtje de eerste 3 maanden ècht hardstikke veilig in m'n buik zat en dat ik ècht nergens bang voor hoefde te zijn (gaf toendertijd skiles aan kleine kinderen). Toen bij de geboorte bleek dat ons zoontje een open zacht gehemelte had (is in ons geval niet geërft), ben ik eens gaan rechercheren en wat blijkt: de kaak en het gehemelte sluiten zich normaal gesproken in het begin van de zwangerschap (rond 8 resp. 10 weken, als ik het goed heb onthouden). Het sluiten voltrekt zich in slecht 1 uurtje en als er precies op dàt moment iets gebeurt (bv val, grote stress, maar medicijn gebruik kan ook invloed hebben - en bij mij was rond die tijd (10 weken) dus van alle 3 sprake ) kan er (kort) een zuurstoftekort ontstaan, waardoor de sluiting zich niet (helemaal) voltrekt... Natuurlijk is de precieze oorzaak - ook bij ons - nooit te achter halen, maar als ik dìt van te voren geweten had, was ik zowieso gestopt met werken! En zo zijn er nog véél meer dingen, die je (gelukkig!) niet weet! Zou je àlles weten wat er fout zou kùnnen gaan, zou je denk ik nooit aan zwanger worden beginnen. 8) En het gaat - eigenlijk dus wonder boven wonder - nog altijd véél vaker goed dan fout, dus zoalang er geen gegronde reden is om je zorgen te maken, moet elke zwangere vrouw lekker van haar zwangerschap genieten - zover het evt. misselijkheid en andere kwaaltjes het toelaten natuurlijk ! Enne... een beetje inlezen kan natuurlijk nooit kwaad (heb ik destijds ook gedaan)!
Ik snap het ook niet dat al die artikelen dan net doen alsof ze het net hebben ondekt... Net als wat er bv in het nieuws was over de aboriginals die kregen een excesses over wat er in de jaren 70 was gebeurd Ik wist het zelfs dat ze dat gedaan hadden! Dus de zonen van die mannen van toen (macht hebbers) moeten een excusses aan die mensen geven Wat nep!