NOD Februari 2009

Discussie in 'NOD forum' gestart door joyce81, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vandergijs

vandergijs Actief lid

14 dec 2008
    138
    0
    0
    @zwangeren: gefeliciteerd!

Hier nog wachten op eisprong.... pffff

2. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Haha, dat doet mij nou niets, maar dit jaar kunnen we weer lekker mee feesten! Meestal vallen onze vakanties niet gelijk.
    Ja? Les deux alpes mooi?

3. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ja, nu ben ik er wel vandoor. Nog even een pully, skibril en muts bij mijn nieuwe jas kopen!
    Fijne dag allemaal!

4. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    @Annie.. Les Deux Alpes.. is mooi skigebeid.. wij zijn er 5 jr geledenook geweest...ik vond t prachtig.. ons dorpje had dan wel niet echt geweldige apres ski gebeuren, maar dat hoefde ook niet..

Geniet ervan...

Ik ga ff tafeldekken en lunchen met t grut hier.. en manlief natuurlijk..

tot later..

5. Loesje84

Loesje84 Lid

28 okt 2008
    75
    0
    0
    Ben er ook vandoor. Krijg bezoek zometeen en zit nog in de pyama :( . Vanavond gaan we lekker bij vrienden eten.

Ik zal er niet veel zijn deze week, want ik moet veel werken en heb bijna iedere avond een etentje.... Echt niet normaal meer hoe vaak ik met het werk ergens moet gaan eten.

Ik kom wel af en toe stiekem spieken tijdens het werk ;)
    Tot gauw!

xxx Loes

6. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Zo, even tijd om hier de laatste 5 pagina’s bij te lezen. (sorry, ben echt superdruk geweest laatste week…)
    @Ladyjoey: jeeee meid, ik zie heeeeel licht iets, maar eigenlijk zie ik niet goed of het een streepje is of meer een ‘vlekje’. Ik hoop zo dat ie weer raak is en dat jullie nu eindelijk eens mogen genieten van een zwangerschap en een beebje in november! Ik duim zo voor je mee. Zal zelfs een kaarsje branden!
    @Puzz: waaaaaaaaaaaaawwwwieeeeee! Echt keiknap die jurk! Heb ik nu even gemist waarom paars precies of had je dat al gezegd? Ik vind hem echt supermooi en je gaat gewoon schitteren die dag! Doe je ding en geniet ervan!
    @ellen: gefeliciteerd meid! Geniet ervan!
    @alle ongimeidels: dikke knuf hoor! (begint zo cliché te worden, maar weet echt niets ander te zeggen…) gigantisch veel succes in maart!
    @Manoe: ook jij een dikke proficiat! Helemaal geweldig! Eerste ronde en al raak!
    *vraagt zich af waar alle fotootjes van die testjes blijven…streepjesstaren plieeeeesssss ;)*
    @Claire: ei vandaag! Hophop, aan de klus ;) en allemaal 2-lingen in je pendels! Ben benieuwd!
    @Bruisje: hihi, nesteldrang! Nou, heb hier ook al lekker de huisfout (zoals jullie dat blijkbaar zeggen ;)) uitgehangen. Was bijna gedaan en al geplooid. Badkamer gepoetst en nu alleen nog stijken! Goed bezig!

Zo, even boekentas voor morgen klaarmaken ;)

7. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Nog een klein weekje en dan ga ik weer testen om te kijken of het duidelijker is... tot die tijd ga ik niet blij zijn :)

Komt heeeeeeeeeeeelemaal goed... ben sowieso happy, want nog een weekje en dan is het Carnaval! Joehoeee!

8. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Alle nieuwe zwangeren: van harte! Super zeg! Zeker bij de eerste ronde al, daar durven velen niet eens stiekem op te hopen :) (nou ja, heel stiekem misschien toch wel ;)).

Hier snap ik er niet zo veel meer van. Mijn banner kan niet meer kloppen denk ik, want heb geen ei gevonden nog... Misschien ben ik te laat gaan testen en is het eerder gekomen, dan zou NOD uiterlijk de 19e zijn, of het moet nog komen en tsja, wanneer NOD dan is... :S

Vervelend is dat, als je alleen nog maar de 'cyclus' van direct na de pil hebt gehad... haast nog erger dan 'gewoon' alleen wachten van ongi naar ei naar NOD :(

Ben ondertussen redelijk vaak duizelig/misselijk, maar heb verder helemaal niets, ook de steken zijn opgehouden.

Nou ja, afwachten is het motto dus!

Iedereen nog veel succes! Gister stonden we uiteindelijk op 15 zwangeren geloof ik? Was de helft van de maand, dus we kunnen nog die 30 halen! :D

9. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo dames,
    hoe is het hier? Ik zie weer roze erbij? :):):) geniet ervan!
    De wintersporters, een hele fijne vakanties! Ik ben al een paar jaar niet meer geweest, wilden eigenlijk dit jaar gaan, maar ivm nieuwe werk is het er weer niet van gekomen.. :(
    Lieselke ik neem je knuffel aan van harte :):) ook al hoor ik niet bij ed ongi meiden... laten we het er maar op houden dat het haast hetzelfde is :)

10. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Wil even iedereen laten delen in een 'lesje' zwanger zijn van mijn mama (is vroedvrouw).
    (ze weet niet dat we bezig zijn voor een kindje, maar mijn nichtje is zwanger, nvdr)

Mijn nichtje kloeg al zo'n 3-4 dagen voor haar nod van misselijk zijn, moe enzo. Nu blijkt dat allemaal tussen je oren te zitten. Je moet al 2 weken zwanger zijn (4weken dus als je telt vanaf je laatste ongi) voor het vruchtje een verbinding heeft met je lichaam (de aanzet tot de navelstreng). Pas dan kan het zijn dat je lichaam zoiets heeft van 'Huuh, hier klopt iets niet!' En dan kan het idd zijn dat je last krijgt van misselijkheid. bij de meesten begint dit pas vana 6-7 weken.

Wil hier niemand mee kwetsen, maar in de eerste rondes hier dacht ik soms ook van 'oeh, ik voel me een beetje belabberd vandaag, zou het...' Naja, nee dus ;) sinds ik dat weet ben ik ook veel rustiger. Geen vollere (.)(.), misselijkheid, moeheid... tot je een dikke maand zwanger bent!
    Hoop dat jullie er wat aan hebben, en dat jullie allemaal lekker rustig zwanger kunnen worden!

(zegt degene die op een week van haar nod zit en weer zo erg aan het hopen is ;))

11. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Volgens mij heb je wel gelijk hoor Lieske!

Mijn dokter zei ook al zo iets! Ik vind het best logisch

12. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Behalve wanneer klachten niet zwangerschapgerelateerd zijn ;)
    Ik ben heel vaak moe, maar dat komt niet van constant zwanger zijn hoor ;) haha

Goed dat je die info geeft, is duidelijk en geeft rust...

En wat als je gewoon een zwangergevoel hebt? Kan dat wel?

13. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    even banner check..

14. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    ik heb deze maand duidelijk mn ei gemist..

naja.. volgende maand beter..

15. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Klopt inderdaad. Mijn huisarts zei hetzelfde. Ik ben namelijk nog bezig om te stoppen met roken en heb daar heel veel moeite mee. Mijn huisarts vertelde dat de navelstreng pas na een week of 4 gaat ontwikkelen. Daarom is dat glaasje wijn wat je nog hebt gedronken ook niet erg. Je beeb krijgt hier dan nog niks van binnen.

16. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    En toch denk ik dat de bevruchting en alles wat het lichaam dan ineens moet gaan doen effect kunnen hebben op de vrouw in de vorm van kwaaltjes..

Direct na een bevruchting gaat t lichaam aan de slag natuurlijk.. er komen dan al zwangerschapshormonen vrij (anders kon je nooit testen met 4 weken) en t lichaam begint met de voorbereidingen voor de zwangerschap..

er is dan nog geen bloedband maar t lichaam is wel "van streek" t doet dingen die t normaal niet doet en hormonen die er normaal ook niet zijn steken de kop op..

dus ik ben t niet helemaal met lieselke eens.. ;)

17. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi dames,

Nog roze erbij vandaag (behalve de 2 gelukkige dames die we vanmorgen al hadden)?

18. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Tuurlijk Pam. Maar je mag wel neit vergeten dat tussen de bevruchting en de effectieve innesteling 5 tot 10 dagen kunnen zitten. Pas na de innesteling komt het hcg-hormoon vrij. En ja, ik geloof ook heus in het 'zwangergevoel' hoor. Denk dat daar dan weer de intuïtie voor iets tussenzit.

Ik meldde het alleen maar even om wat 'rust' te brengen in sommige hoofden. Ik was ook zo'n kwaaltjeszoeker vanaf m'n ei in het begin, maar ik weet nu dat het absoluut niet kan. Naja, denk dat de simpelste oplossing is dat we allemaal lekker snel zwanger zijn en mogen blijven ;)

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hmmm mijn gyn vertelde mij dat je lichaam direct hcg aan gaat maken na de bevruchting
    let wel op dat dit in t begin heeel langzaam gaat want je hcg waarde is minder dan 5

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    pooh de helft van de was gedaan :whistle:

Deel Deze Pagina