NOD Februari 2009

Discussie in 'NOD forum' gestart door joyce81, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. redirosoe

redirosoe Bekend lid

25 jul 2008
    990
    0
    0
    huisvrouw en mama
    ijmuiden
    @lieselke
    nou negatief is het niet anders zou ik niks zien echt niks bedoel ik
    en nu gewoon een heeeeeeeeeeel dun lijntje
    en hier op het forum zeggen ze toch altijd lijn is lijn ?
    gek maken doe ik niet maar ik zie gewoon ergens een lijn anders zou ik echt niks zien en zeggen ok hij is negatief

2. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    als jij dan denkt dat je zwanger bent redi, dan zou ik als ik jou was over twee dagen nog eens testen. Dan weet je t zeker toch?

3. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Idd, streepje is streepje! Maar het kan wel als je lang wacht dat je gewoon een indrooglijntje ziet..
    Al hoop ik zeker dat het dat niet was en dat ie lekker knalt binnen een paar daagjes ;)

4. redirosoe

redirosoe Bekend lid

25 jul 2008
    990
    0
    0
    huisvrouw en mama
    ijmuiden
    he he juist idd lady ben blij dat er ook mensen positief denken
    en moet zeggen dat met die klachten die ik al twee weken heb wel denk dat ik zwanger ben
    dank je

5. redirosoe

redirosoe Bekend lid

25 jul 2008
    990
    0
    0
    huisvrouw en mama
    ijmuiden
    @lieselke
    ja tuurlijk dat hoop ik ook laat ik het zo zeggen dat moet wel kan niet anders
    heb nog nooi een indrooglijntje gehad en nooit iemand gehoord die dat heeft gehad
    dus vandaar
    het staat erin maar aangezien waar de lijntjes op zitten van een soort rubbelachtig spul is zou het niet kunnen gebeurt nammelijk alleen op dat karton achtige spul
    maar dan nog heb ik het nooit mee gemaakt of gehoord
    laten we hopen en voor jou natuurlijk ook ;)

6. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    wat ik wel moet zeggen is dat er pas zwangerschapskwaaltjes komen na de innesteling. wat daarvoor is, zijn tekenen van je lijf die je nu wel oppakt, maar die je voorheen niet voelde....
    Maar positief blijven denken, en probeer bezig te zijn met andere zaken dan je NOD, zwangerworden, testen of wat dan ook... hoe moeilijk ook...

7. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Waar slaat dat nou weer op!
    Dus je wilt ermee ophouden om je je "beroerd" voelt?
    Sorry hoor maar dit vind ik wel heel erg!
    Wat moeten meiden zoals ik dan?
    Die zelfs clomid enz slikken waardoor je je HELEMAAL klote voelt?
    Meid ga niet zitten zeuren om iets wat 100% normaal is...

Lees dit maar!

De menstruatiecyclus verloopt in twee fasen

De menstruatiecyclus verloopt in twee fasen. De eerste fase is die waarin de eicellen groeien en rijpen. In die periode maken de eierstokken het vrouwelijke hormoon oestrogeen, dat zorgt dat het baarmoederslijmvlies zich voorbereidt op een eventuele innesteling van een bevruchte eicel. Aan het eind van de eerste fase maken de hersenen bovendien een hormoon aan dat de eisprong in gang zet: het LH, of Luteïniserend Hormoon.

De duur van de menstruatiecyclus wordt vooral bepaald door de eerste fase. Bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen valt de eisprong op dag 14, precies in het midden. Maar als de cyclus langer of korter duurt, verschuift de eisprong naar voren of naar achteren. De eerste fase kan dus ook een week duren, of drie of vier weken.

Vlak voor de eisprong is een eicel zo groot als een speldenprik: 0,1 millimeter in diameter. Daarmee is de eicel verreweg de grootste van alle lichaamscellen. Per maand komt er in de regel slechts één eicel vrij.

De tweede fase van de cyclus, na de eisprong, duurt altijd veertien dagen, met hooguit twee dagen verschil. In de tweede fase van de cyclus maken de eierstokken het vrouwelijke hormoon progesteron aan. Dat zorgt ervoor dat de baarmoeder een eventueel ingenesteld embryo niet afstoot. Maar progesteron legt niet alleen de baarmoeder lam, maar tegelijkertijd de darmen. Daardoor kun je vlak voor je menstruatie last hebben van verstopping.

Wat had je dan verwacht?
    Dat zwanger worden heel makkelijk was?

8. redirosoe

redirosoe Bekend lid

25 jul 2008
    990
    0
    0
    huisvrouw en mama
    ijmuiden
    dat zeg ik niet
    maar ben er vergeten bij te vertellen dat ik het niet makkelijk heb met alles buiten het zwanger worden om
    ik weet als geen ander hoe moeilijk het is
    en als je je dan ook nog twee weken goed beroerd voelt komt dat niet ten goede
    maar niet zo vel tegen me hoor eerst vragen lijkt mij
    ik snap er gewoon niet zo veel van en moest me gal ff spuwen
    sorry

@ ladyjoey
    ja klopt heb dan ook twee weken last van behoorlijke klachten dus denk dat toen me ei was denk ik dan

dank je

9. puzzcat24

Omg!
    Ik ben ook naar een andere gyn gegaan omdat de oude niet goed was hoor!
    Je kan altijd over stappen!
    Want dit is ook niks wel?

10. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey puzz... ik snap dat je hierdoor geirriteerd raakt... ik had eerlijk gezegd die reactie nog niet gezien...
    Redi... ik zit nu in ronde 26... met twee miskramen (zover ik weet) en een bbz achter mn kiezen... wat moet ik dan wel niet voelen (heb ik het nog niet over andere dames)?
    Ik denk als je op zo'n manier je keuzes maakt, dat je er misschien nog niet aan toe bent om moeder te worden... geduld... je lijf moet ontpillen, je lijf moet wennen... je hersenen moeten wennen aan het feit dat je zwanger wil worden... wanneer je zwanger wil worden, voel je ALLES... elk speldenprikje is een signaal...

Een advies, probeer je gedachten te ordenen en te kijken wat je echt heel diep van binnen wil... leg er niet teveel druk en stress op, dat verkleind de kans alleen maar....

Puzz... ik denk eerlijk gezegd niet dat Redi dit kwetsend bedoelde... maar begrijp je reactie maar al te goed...

Kus voor allemaal

11. puzzcat24

Je kan gewoon niet op een forum als deze zeggen dat je ermee ophoud omdat je je beroerd voelt dan krijg je deze opmerkingen

12. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Helemaal mee eens Lady. Veel meiden 'voelen' vanalles een paar dagen na hun eisprong, maar dat kan helemaal nog niet van een eventuele zwangerschap zijn.

Elke maand bereid je lichaam zich voor op een mogelijke zwangerschap en dat in de eerste helft van de cyclus. Op je nod zou je dan dus ongeveer 2 weken zwanger zijn. Mits het vruchtje pas een 'verbinding' maakt met jou lichaam na 4 weken, komen dan pas de klachten (meestal eh, zijn altijd uitzonderingen). En als je stopt met de pil, ga je heel wat meer gewaar worden dan wanneer je nog een anticonceptiemiddel als de pil, staafje, spiraaltje gebruikt.

ik begrijp Puzz ook zeer goed hoor. Het is voor de meeste koppels echt 'zwaar' om zwanger te geraken. Zowel emotioneel als fysiek. Dus geef niet zomaar de moed op, want wat ga je dan doen als je zwanger bent en maanden aan een stuk misselijk, moe en chaggie bent...? Niet zomaar opgeven en je moet de gift van een zwangerschap nog altijd zien als een cadeau van moeder natuur waar je met veel respect dankbaar voor mag zijn... succes hoor!

13. redirosoe

redirosoe Bekend lid

25 jul 2008
    990
    0
    0
    huisvrouw en mama
    ijmuiden
    ok ik leg het nog 1 keer uit sorry maar ik was gewoon het zat en boos dat het niet lukken zou
    en denk dat iedereen hier wel zo heb gezeten zeker jullie beide
    enne nou ik wet heel goed dat ik moeder wil worden
    heb een stiefzoontje en weet heel goed hoe het is om voor een kleintje te moeten zorgen
    en darbij komt dat ik allebij me nichtjes heb moeten opvoeden vanaf baby dus ja ik roep al jaren dat ik moeder wil worden dus daar hoef ik niet over na te denken snap jullie reaktie maar voel me zeker wel aangevallen

14. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    je hoeft je niet aangevallen te voelen... dat is misschien de onzekerheid en de periode wat het bij jou oproept... Ik ga er nu geen pedagogische verklaringen op leggen waarom mensen zich aangevallen voelen, want daardoor voel je je waarschijnlijk weer aangevallen, wat normaal is.

Hetgeen puzz lieselke en ik zeggen is denk ik, dat je weet dat je niet alleen bent met die gevoelens, alleen dat je de manier waarop je het verwoord misschien moet aanpassen... zo lijkt het alsof je er geen zin meer in hebt, en dat je het niet zo van waarde ziet, terwijl dit volgens jou woorden hierboven wel degelijk is.

Het lastige van een forum is dat je de nonverbale communicatie niet meekrijgt :)

15. puzzcat24

Lees dan even je berichtje...
    Je schrijft omdat je je beroerd voelt dat je daarom stopt met zwanger willen worden...
    Als je zo graag mama wilt worden ga je er toch voor ook omdat je je "beroerd" voelt?

Ik vind het maar vreemd kan aan mij liggen...

16. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Aangevallen mag je je niet voelen, maar je moet wel begrip hebben voor anderen hun reactie. Er zijn meiden die echt door een 'hel' moeten om zwanger te worden. En toch hebben ze het ervoor over.

Dat je moeder wil worden en er klaar voor bent is duidelijk. Maar je moet ook klaar zijn voor alles wat zwanger worden met zich meebrengt, snap je?

@puzz & Lady: chapeau voor jullie geduld en inzet allebei. En jullie reacties zijn volledig te begrijpen hoor. Maar laten we mekaar een beetje proberen te helpen en de 'boosheid' af en toe een beetje achterwege laten. Het is tenslotte een forum en het is niet gemakkelijk om eomties te 'lezen'. dikke knuf hoor!

17. redirosoe

redirosoe Bekend lid

25 jul 2008
    990
    0
    0
    huisvrouw en mama
    ijmuiden
    ja dat begrijp ik
    ik was gewoon boos op mezelf en moest ff alles eruit gooien
    dat is het enige
    bedankt voor je uitleg ik bedoelde het hellemaal niet zo

18. puzzcat24

Je hebt helemaal gelijk!
    Ik zal proberen in de helpende vorm dingen te schrijven vanaf nu...

19. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Geen probleem dan Redi. probeer rustig af te wachten en afreageren kan hier altijd, maar opletten dat je niemand voor het hoofd stoot :)

Ga me even een croque maken met kaas en tomaat, heb honger, maar niet echt zin daarin en toch weer wel hehe :)

@puzz: hoe staat het met de sluier? En sorr, kan je nog even zeggen wanneer jullie weer trouwden, bent vergeten...*woeps*

20. redirosoe

redirosoe Bekend lid

25 jul 2008
    990
    0
    0
    huisvrouw en mama
    ijmuiden
    huh naja ik zeg al twee keer dat het niet zo bedoeld was
    maar goed ik heb geen zin om hier ruzie over te maken
    ik bedoel we zijn hier idd om elkaar er doorheen te halen
    ik weet ook hoe het is om eem mk te krijgen
    vandaar dat ik ook zo bang ben
    wet zeker dat jullie dat ook zijn degene die ook een mk hebben gehad bang op herhaling
    zekerheid wilen we allemaal
    voor de 4e keer sorry het was niet zo bedoeld

*geeft iedereen een goedmaak knuffel*

Deel Deze Pagina