NOD Februari 2009

Discussie in 'NOD forum' gestart door joyce81, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Echt meid dit is al heel lang verkeerd gegaan...
    Eerst een gyn die me clomid gaf terwijl ik wel een eisprong had...
    Dan wisselen van gyn (want ja wie wil er nou een noob haha) 3/4 jaar bij geweest bij die l*lhannes...
    En deze gyn heeft me al veel onderzoeken laten doen en ook zaadonderzoeken voor hubbie...
    Maar wat blijkt mijn crohn is constant aan het ontsteken en zegt tegen mijn lijf : Geen vruchtje voor nu...
    En smijt het perfecte vruchtje weer uit mijn lijf!
    Nou ik ben dus pissed op mijn crohn...
    Terwijl het zo rustig lijkt...
    Ik ga dus in de aanval!
    Nou...Arts zei eerst MTX (=chemo) en zal daarmee nooit zwanger raken...
    Toen ben ik aan het googlen geweest haha
    REMICADE Yoohoo!
    Dus kom maar op gyn
    Make my day! ;)

2. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @ nana: vorige maand had ik braaf gewacht met testen en heb ik 1 testje verspild 1 dag voor nod, maar volgende dag keurig ongie. Dus nu wacht ik gewoon tot nod (waarschijnlijk 2-2) en dan zal een test denk ik ook niet nodig zijn...

3. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Puzz, wat ik me dan afvraag: is jouw gyn niet zelf op het idee gekomen om remicade te gebruiken? en wat zegt hij nu van dit medicijn? staat hij er wel positief tegenover of is dat nu dus afwachten?

4. puzzcat24

Nee Het ging via mijn MDLer
    Hij adviseert mij al een jaar om MTX te gaan gebruiken
    Dat troep wil ik niet en als ik het gebruik kan ik het zwanger worden wel schudden
    Mijn CRP was 17 (hoog voor mijn doen) en mijn fistels,PG en reuma zijn al een jaar aan het ouwehoeren...
    Dus had bijna besloten om aan de mtx te gaan BIJNA
    Tot ik remicade vond...
    Ik ben bij de dermo geweest en die geeft groen licht en nu moet de gyn even haar toestemming geven
    (het is toch wat zoveel dokters haha)
    Dan gaat mijn MDL ook accoord en ben ik happy haha

5. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    ok, dan gaan we massaal duimen voor je! HOOP het ECHT voor je! ;) ;) ;)

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Suus: Heel verstandig! Als ik me zo blijf voelen, hoef ik ook echt niet te testen..
    @Puzz: Suus heeft wel een goed punt. Je arts zou toch zelf met zoiets moeten komen. Hij krijgt ervoor betaald, terwijl jij het zelf moet opzoeken. Je zou om korting moeten vragen, hihi. Nee maar ff serieus: superfijn dat je het zelf gevonden hebt. zo zie je maar weer het loont vaak de moeite om niet zonder meer naar artsen te luisteren en zelf ook te zoeken en na te denken. Dus hopleijk als je terug kotm van de gyn zsm iui + die nieuwe medicijnen en dan 9 maanden later een puzzbeebje!

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    hey dames,
    Terug van de vakantie, maar er is zo veel geschreven dat ik niet bijgelezen kom! pff.. ;)
    Hier een update van mij..
    Het lijkt erop dat mijn cyclus meteen goed is... tenminste, voor zover ik nu kan bepalen.
    Tijdens de vakantie op woensdag en zondag geklust, en volgens berekeningen zouden dit ook goede dagen moeten zijn.. En op zondag had ik voor we klusten ook beetje rekbaar slijm (dus vruchtbaar) .. tenminste denk ik dan he ;) .. en was ook nog eens extra opgewonden en nat zeg maar... hihi
    Ben ook maar wat langer blijven liggen en even gezorgd voor extra klaarkomen, you never know! ;)

Donderdag en vandaag beetje last van linkeronderbuik. maar kan vanalles zijn natuurlijk, maar hoop eigenlijk dat het is wat ik denk dat het is.
    Verder merk ik dat ik soms beetje last heb van hartkloppingen. Zijn er die dat ook hadden toen ze stopten met de pil? Voel mijn hart soms zo hart kloppen dat ik er niet van kan slapen..... maar ja..

Verder zagen we gister nog reclame voor ovulatie test. En toen vroeg mijn vriendje " die ga jij toch niet kopen he? ".. dus ik zei al van nee, voorlopig iig niet. Eerst maar eens zo kijken en je lichaam geeft soms vanzelf aan wanneer het er klaar voor is..
    Reactie " oh als je extra opgewonden ofzo bent? ;)" hihi ja dus ;) tenminste dat denk ik dan he...
    en ga uit van 1 maand ontpillen per jaar aan de pil dus hebben we een jaar voor ik ze misschien koop, en vondie een goede instelling volgens mij.
    Heb meteen verteld dat je ook thuistesten voor mannelijke vruchtbaarheid hebt dus dat we ook die dan kunnen halen haha... vondie niet grappig ;)

Hier nog spannende nieuwtjes?
    En vroeg me af waarom er mensen al op rood staan terwijl het pas januari is....

8. puzzcat24

haha eigenlijk wel he
    Google-korting haha
    Ik hoop ook dat die meds en de iui aan gaan slaan!
    Whaha Een puzzbeebje!
    Ik ben iemand die voor bijna alles gaat googlen
    De artsen zijn soms niet blij met me,maar kan me niks schelen!
    Als ze een goeie reden hebben voor het geven van een bepaalde onderzoek of meds als nog zoek ik het op haha

9. puzzcat24

@joyce81 er zijn meiden die een te lichte pil hebben en gelijk na het stoppen vruchtbaar zijn
    En ik hoop voor jou dat je gelijk zwanger raakt!

10. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

puzz wat fijn dat je er toch weer tegenaan kunt gaan meis super

11. puzzcat24

Hey knippy!
    Dank je Meid
    Ik had je verwacht bij de bevallingstopic!
    Dat hadden we niet afgesproken ;)

12. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

nee ik weet het niet afgesproken maar helaas de duivels dachten er hier anders over

quote:
    :evil: ff lekker knippy plagen :evil:

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wow puzz jij bent ook afhankelijk van veel artsen zeg....hopelijk nu snel idd een puzzbeebje!

Hoe is het verder met iedereen hier?

Groetjes,
    Miranda

14. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wow Puzz wat een verhaal, hopelijk gaat dit helemaal werken!

Joyce, spannend! Je pakt het direct professioneel aan geloof ik, haha. Randjefietsen noemden ze dit toch?

Nana en Suus, he bah meiden, wat vervelend dat jullie niets voelen :( Maar goed, je weet maar nooit he!

Hier heb ik vannacht weer een hele tijd wakker gelegen en ik droom al een paar nachten echt heel erg en vaak ook eng. Mijn buik is echt verschrikkelijk dik en naar het toilet kan ik bijna niet. Mn boobs zijn nog gevoelloos, terwijl de vorige ronde mijn tepels pijn deden... Pfoe, je lijf...

15. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Ja zoiets dacht ik he.. Haha.. ik dacht why not! haha
    We hadden namelijk eerst samen gedoucht en merkte toen dus van dat slijm en dacht dus van jippie! dus dacht ff kijken wat we nog kunnen doen haha...
    Ga er niet vanuit dat het meteen raak is hoor.. Denk het ook niet, maar ja.. Was al een maand terug aan foliumzuur en aan menstruasan begonnen (laatst is voor regelmatige cyclus van dr vogel), alle beetje helpen he. En aangezien mijn zus een mini open ruggetje heeft leek het mij niet onverstandig om er op tijd mee te beginnen!

Wat vervelend dat er hier een aantal zoveel met dokters te maken hebben.. bah.. Hoop dat jullie straks allemaal iets hebben gevonden wat helpt en dat jullie dan ook allemaal een goede test in handen hebben.

16. ipad

ipad Niet meer actief

Hier ook nog steeds geen ei gevonden op de ovus....maar wel gewoon geklust hoor...you'll never know!

Ik heb steeds een raar gevoel in mijn buik....vaag.....kan niet zeggen wat...
    maar ik denk dat ik mezelf aan het gek maken ben.....

We zullen gewoon 8 feb afwachten....en dan een testje ertegenaan gooien.....
    Ik test ook meestal veel te vroeg maar heb mijzelf voorgenomen dit niet te doen....die kengen kosten zo veel.......als je testmaniak ben net als ik....hihi!

Tja meiden....nog één week en dan zien we de eerste roze namen op de lijst komen!!!!
    En die 3 rode worden ook nog roze aan het eind van de maand...en anders begin maart.........

Er is namelijk een 100% ROZE garantie uitgegeven aan deze maand!!!!!!!

17. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Zie weer een hoop van januari hier, dat hadden we niet afgesproken he !

18. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Toevallig dat je dat zegt.. Ik ben namelijk tijd terug nog bij HA geweest voor evt een nieuw pil omdat ik steeds last had van bruin/rood afscheiding eeen week voor de stopweek en dat normaal niet had.. Toen zei ze al dat hij misschien net te licht was maar aangezien stoppen met de pil in de planning zat en het niet zeker was of een andere het fenomeen zou stoppen heb ik geen andere gekozen...

Maar iemand die ook last had van soort van hartkloppingen?

19. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Die hartkloppingen heb ik ook af en toe, niet vaker dan eens per dag, maar ik ervaar het niet als heel vervelend. Het houdt ook niet heel lang aan.

20. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Joyce: Ik ken het soort hartkloppingen waarover je het hebt wel, maar had het niet van het stoppen met de pil. Ik heb het wel eens als ik heeel gestresst ben of in bed lig en niet kan slapen en op mn hartslag ga letten (war ik dan meestal weer gestresst van wordt :rolleyes: ). Progesteron akn wel tot hartkloppingen leiden, dus misschein heeft het bij jou te maken met schommeling in je hormoonspiegels ofzo :(
    @Odess: Het wordt nu echt spannend bij jou he, 9dpo al :D . Zal zo stilletjes aan beginnen met duimen draaien voor je!
    @kleinchrisje: haha, ja t is ook zonde van je centen die stomme testen :x . Mijn motto is vanaf nu gewoon niet aan beginnen tenzij je ECHT vermoedt dat je zwanger bent.

Deel Deze Pagina