NOD februari 2010

Discussie in 'NOD forum' gestart door goofychick, 9 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    jeetje incognito veel sterkte! hopelijk kan je beetje goed slapen

2. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    AAhh incognito wat erg.... is er niets aan te doen met therapie of hulp van huisarts? misschien een paar slaap pillen om wat slaap in te halen...
    sterkte ermee!

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ claire85: wat geweldig, gefeliciteerd! Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan. Jeetje, wat mooi :)

@ InCognito: ah meis, heb je er nog steeds zoveel last van? :( Wat ontzettend naar! En het is met een tweede zwangerschap meestal erger toch? Ik ben benieuwd wat de fysio zegt.

Hier weer een beetje tot bedaren gekomen. Ik zag het vanmiddag opeens helemaal niet meer zitten met die extreme misselijkheid en werd er spontaan misselijk van toen ik eraan dacht. Maar nu zie ik het toch weer wat zonniger in. Ik zat met manlief te denken en eigenlijk ging het al snel beter toen ik overal op ging letten (niet vet eten, veel soep drinken, mijn rust pakken, etc.) dus ik heb besloten vanaf nu al hierop te gaan letten en direct aan de bel te trekken als ik de eerste misselijkheid voel opkomen. Zodat ik direct medicijnen in huis kan halen. De vorige keer was ik namelijk binnen 3 dagen uitgedroogd, dat ging zo ontzettend snel.

4. LadyDii

LadyDii Actief lid

3 nov 2008
    202
    0
    0
    Leiding gevende in een familie vermaak centrum.
    Den Helder
    Lieve Meiden,
    Misschien is dit niet de juiste pagina om mijn vraag/verhaal te stellen/vertellen.
    Maar omdat iedereen er hier bewust mee bezig is wil ik toch graag een poging doen.
    Ik ben een hele trotse mama van een zonntje van bij 6 maanden.
    Ik zit met iets in mijn maag.... heb eergisteren het bed gedeeld met mijn partner..maar een klein reken foutje gemaakt... ik voelde gister mijn ei opkomen.. en heb nog steeds wat pijn in mijn onderbuik.. dus zou ook vandaag kunnen zijn.
    Het was nog niet helemaal de planning om voor een tweede te gaan aangezien mijn kleintje nog zo,n minie mensje is...
    Ik heb me verrekend omdat ik dacht dat ik nog recentelijk mijn mensturatie had.. dit klopt ook alleen ben ik het bijna 10 dagen geweest.
    Eeen morning afterpil..geen denken aan !!!!! vooral als ik naar mijn kleine spruit kijk.
    Van mijn zoontje heb ik maar 1 keer het bed hoeven delen met mijn partner... dit vertel ik niet om iemand een rot gevoel te geven die al heel erg lang zijn best doet.. maar om aan te geven dat ik "denk ik"best vruchtbaar ben....
    Hoe groot is nu mijn kans dat ik zwanger zou zijn van een tweede..??? hoelang leeft sperma?? en hoelang duurd je ei??
    Ik hoop dat iemand mij advies kan geven of een beetje zou kunnen helpen...
    We zouden tegen de zomer voor een tweede gaan.. als ons eerste kindje een jaar zou zijn.. dus zoals jullie begrijpen ben ik op dit moment een beetje vanslag...
    liefs Diana

5. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ow Incog :( wat onwijs k*t zeg :(. Hier ben ik ook bang hoor voor de instabiliteit. De laatste maand van mn zwangerschap heb ik op bed doorgebracht omdat ik niks meer kon. Ik vrees er nu ook voor wordt misschien zelfs een rolstoel, maar ik probeer het te negeren. Heb er ook nog steeds last van trouwens. Heb al een hele berg dingen geprobeerd maar ik kom er denk nooit meer vanaf. Had jij het ook zo erg dan tijdens de zwangerschap? Weltrusten trouwens.

Welkom nieuwe dames :D veel klus plezier.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ LadyDii: volgens mij is het wel mogelijk dat je zwanger bent. Dat wordt dus afwachten totdat je kunt gaan testen (of ongesteld wordt). Kan me voorstellen dat het onverwachts is en dus even wennen. Maar als ik het zo lees komt dat helemaal goed ;)

7. Koeky

Koeky Fanatiek lid

LadyDii tja die kans is natuurlijk als jeje ei hebt gehad flink groot. Sperma kan een dag of 3 (gemiddeld) blijven leven. Dus ik zou je cyclus goed ik de gate houden. Succes iig.

8. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Me ei is gevonden volgens FF :D. Maar ik geloof er niks van. :p Want volgens mij heb ik 'm al heel vroeg gehad. Of wil ik dat gewoon heel graag. Ik moet nl. 1 feb naar de gyn handig als ik dan net ong ben. *zucht*

9. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Diana: Eerst aan jou.... Die vraag mag je wat mij betreft gerust stellen. Zelf ben ik vorig jaar bevallen van mijn uk en in april leek het erop dat ik echt weer zwanger was van een tweede. Dit heeft toen niet zo mogen zijn en gezien mijn eigen gezondheid, is dit ook niet zo verkeerd geweest. Daarna in augustus en in december weer een vmk gehad. Dat terwijl wij dus ook echt een vruchtbare combi zijn. Wat ik je hiermee wil zeggen is: Maak je niet te druk, het hóeft niet zo te zijn en als het wel zo is, is de kans ook nog aanwezig dat het nog vóór je menstruatie 'fout' gaat.
    Stel nou, je bent zwanger en het gaat allemaal goed, heb je nog genoeg tijd om je erop in te stellen en je dan al dan niet zorgen te gaan maken.

Yukl: Ja, inderdaad nog steeds erg veel last van en de kans is 99% (gezien de ernst van de vorige zwangerschap) dat het weer terug komt. De kans is groot dat het erger wordt, maaaaar...... de kans is ook aanwezig dat ik het beter kan doorlopen als ik snel genoeg aan de bel trek.

Die angst van je, kan het me goed voorstellen hoor, dat was ook schrikken toen! Als je voor jezelf weet waar je op moet letten, is het bij jou misschien wel net zo 'goed' te doen als voor mij. Zullen we daar gewoon samen voor gaan dan? Positive thinking ;)

Oh eh..... en waar komt jou naam in Godsnaam vandaan? Kan er niets van maken ;) (PB mag ook hoor!)

Claire: Dankje meid :)

Nony: Nou jah, liep tot september bij de fysio, toen kreeg ik groen licht om voor de tweede te gaan, omdat het nooit meer beter zou worden dan nu. Alleen nu lijkt het weer erger te worden en ik wil eerst weten of het inderdaad door de vermoeidheid komt. Als dat zo is, dan ben ik niet zo bang om een tweede zwangerschap aan te gaan... ik wacht het antwoord van mijn fysio eerst maar even af...

Zoooooooo en nu ga ik ECHT naar bed....

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ InCognitie: goed idee van je! We gaan het samen gewoon beter aanpakken de hopelijk volgende zwangerschap! :D Komt helemaal goed met ons ;)
    Haha mijn naam is de achternaam van een schrijver van een boek die ik naast me had liggen toen ik mijn nickname moest bedenken ;) Gaat dus helemaal nergens over hihi.

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ;) foei incognito..... slapen jij!

@ diana, de kans is er maar ja je kan niet meer doen dan wachten, heel vervelend maar we hebben helaas geen buikluikje

brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr heb t koud

12. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

CLAIRE ,joehoe wat lees ik daar proficiat!!!

Incognito ,ik stuur beterschapsvibes!

Ik steun je in je wantrouwen ,heb hier ook vanalles gek bezig.
    Mijn temperatuur is tot vandaag hoog geweest van 37 nu ineens naar 36.4°C?
    Ik ben aan't bloeden sinds zaterdag ,dacht maandag fini maar niets is minder waar.
    Begon het maandagavond na klontertje te verliezen opnieuw ,dacht gisteren gedaan ,hup vanmiddag weer klontertje en bloedverlies...
    Mijn buik krampt ,borsten doen pijn.
    Voor alle zekerheid nogeens getest en negatief ,ok.
    What going on with my body???:(

Ik baal ervan ,voel me echt jak ,honger-honger en mega honger gevoel ,duizelig ,maagpijn en dat van hierboven.

Mijn droogkast is terug thuis ,ben blij om maar nu moet heel wat was gedaan worden zoals kussens ,kussenslopen ,beddengoed wat ik wat had uitgesteld (allergische man en kindjes en dit met 2 katten).

Dus ik denk morgen als ik instaat ben de bus te nemen naar de stad eens mannetje thuis is ,hij houdt zich bezig met de kindjes en mama gaat ff uitblazen op de solden.

Sorry dat het ff ego is ,maar ik weet dat jullie zo lief zijn om te luisteren!

Kus*Lilalien

13. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Toch nog ff reactie.... Ik kreeg in week 6 al last ervan, zakte toen al steeds door mijn been en dacht dat ik mijn rug verrekt had, kon er niets van maken. Vk dacht toen nog dat ik een mk had en ik moest met 7 weken al een echo laten maken om te kijken of 'het' wel leefde... Dat was gelukkig zo en toen dus de fysio, omdat mijn klachten heel specifiek waren...
    Al met al geen leuke zwangerschap en zou het hele verhaal het liefste nog een keer van me afschrijven, ik merk gewoon dat ik het allemaal nog niet echt verwerkt heb.
    Ik ben uiteindelijk echt in de rolstoel beland en dat is inderdaad geen pretje. Iedereen staart je aan en vindt je 'zielig'. En dat alleen maar omdat je zwanger bent!
    Mja.... hier nog wel meer dingen die je niemand zou toewensen in de zwangerschap (premature weeën met 27 en 30 weken onder andere).

Pffffffff moet echt ophouden met schrijven, merk gewoon echt dat ik mijn verhaal kwijt moet, maar daar is dit niet het juiste topic voor...

Anyway, met een kindje dat al rond loopt is die angst natuurlijk groot, dat begrijp ik heel goed, ik heb diezelfde angst als jij.... Ik hoop dat je het niet meer zo erg terug krijgt!

En nu, ECHT welterusten ;)

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    rofl incognito

@ lilalien...*bereknuffel*

15. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Claire gefeliciteerd meid, echt super!!

mijn ei is onderweg, had vanmorgen een lichte streep op mijn ovutest, nu even wachten tot mijn mannetje is uitvergaderd dan kunnen we nog even aan de klus:D

slaap lekker iedereen!

16. LadyDii

LadyDii Actief lid

3 nov 2008
    202
    0
    0
    Leiding gevende in een familie vermaak centrum.
    Den Helder
    Bedankt voor alle lieve reactie,s!!! voorlopig maar afwachten dus... voel dat ik midden in mn ei zit en heb eergisteren "geklust" spannende weekjes dus.. ik sluit me daarom maar bij jullie aan ;) hoop dat ik welkom ben!
    Liefs Diana

ps, begrijp me niet verkeerd.. een kindje is zeker niet ongewenst..maar ook niet gepland.

17. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    LadyDii: Meid, we begrijpen je zeker wel! En je bent niet de enige hoor, die deze situatie wel eens meegemaakt heeft. En waarom zou je niet mee mogen kletsen, jij zit ten slotte ook in spanning voor je NOD ;)

Claire: Eh.... rofl InCognito?

Danjay: Veel plezier met deze klusperiode, maak er een meesterwerkje van ;)

LilaLien: Knuffel meid.... lees je berichtje nu pas!

18. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Hier heeeeeeeeeeeeeeeerlijk geslapen, slechts 2 x wakker vannacht! Wauw...... Zometeen even een klantje haar voetjes weer netjes verzorgen en dan met kleine uk naar de huisarts voor controle en doorverwijzing KNO.

Fijne dag dames :)

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

@Danjay: succes met klussen ;) Of alhoewel, volgens mij moet ik je vragen of het is gelukt? ;)

@ LadyDii: spannend meid!

@ InCognito: succes bij de huisarts. Ik ben benieuwd wat de KNO arts uiteindelijk zal zeggen van zijn gerommel met zijn oortjes. Is hij wel weer opgeknapt?

Hier beroerd geslapen. Ik ben al een paar weken verkouden met een dichte neus. Maar ik kan en niet slapen met een dichte neus en me niet concentreren, gevolg is dat ik verslaafd ben aan de neusdruppels... Al veel te lang want je mag die dingen maar een week gebruiken volgens de gebruiksaanwijzing. Ik probeer ze dus sinds gister niet meer te gebruiken en gevolg is dat ik 2 uur wakker heb gelegen en ze uiteindelijk dus toch heb gebruikt. Iemand tips?

Oh en gister hebben we officieel de condooms vaarwel gezegd :D

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    *geeft haar dinnetje een hele grote hug*.........had gewild dat je dichterbij woonde....WEDEROM.....heb hier iemand die je echt een stuk verder zou kunnen helpen. Zal haar even mailen om te vragen of ze bij jou in de buurt ook een goede weet.

@Ladydii, oei......kan me voorstellend dat je een beetje van slag bent, zeker omdat je kleine nog zo klein is. Hier een zoontje van 1 en dat is iid wat makkelijker......maar mocht je zwanger zijn dan geef ik incognito gelijk hoor......dan heb je nog wel even tijd om er aan te wennen.........en hoor veel om me heen dat het ook wel weer leuk is als ze zo dicht opelkaar zitten, wij hadden nu al zwanger willen zijn maar helaas, dus ook bewust gekozen voor dicht opelkaar......en omdat dat zo leuk is en om mijn leeftijd.

@Yukl, je doet me denken aan vriendin van mij, die heeft een dochtertje, en ook extreme misselijkheid gehad en in het zkh gelegen......geen pretje maar ze weet waar ze rekening mee moet houden.....

Ehhhh fff verder lezen ben de rest vergeten.....

Deel Deze Pagina