Dat klinkt ook veelbelovend zeg. Dat heb ik zover ik weet nog nooit gehad roze verlies als mogelijk teken van een innesteling. Ik hoop het voor je.
Dat had ik eigenlijk vorige maand, alle symptomen die ik toen had wezen erop. Maar ik kreeg negatieve testen en heb wat afgetuurd. Totaal in de war. Nu heb ik eigenlijk niks en ga ik nergens vanuit. Sommige vrouwen weten het idd gewoon. Dat vind ik knap hoor en lijkt me ook een soort van prettig. Benieuwd naar je testen... en dan nog zolang moeten wachten...
Een bult in onderbuik waarvan ze niet weten wat het echt is. Mogelijk een breuk alleen liet de echo dit niet zien. Nu ct-scan om dit verder te onderzoeken. Niks ernstigs iig. Heb het al heel lang.
Er is een hele lijst met (vroege) zwangerschaps symptomen die we online kunnen vinden. Daaraan houden we ons vaak vast. Vorige maand had ik van die lijst zo’n beetje alle symptomen en dacht ook ik dat het wel raak zou kunnen zijn ook al hield ik een slag om de arm. Elke keer weer is zwanger worden en blijven een pittig proces wat geestelijk veel met ons doet. We zijn heel erg gefocust op de symptomen en houden ons daaraan vast. Helaas, veel van die symptomen hebben we wellicht ook als we niet bezig zijn met zwanger worden, ongemerkt. Het valt ons niet op, tenzij we zwanger willen worden, dan ineens voelen en ervaren we van alles. Niet erg fair van ons lichaam vind ik, helaas bleek ik niet zwanger en was zelfs mijn eisprong later dan ik dacht. Mijn menstruatie bleef maar uit, klachten verminderden maar rood zag ik niet. Na een heel aantal heel verdrietige witte testen kwam mijn menstruatie plotseling, terwijl ik op een feestje was krachtig doorzetten. Ik was er niet op voorbereid en hield me aan elke strohalm vast. Het mocht niet zo zijn, ook geen vmk trouwens. BAM... daar waren ze, de rode ellende en ik verdrietig maar ook opgelucht. Einde aan de onzekerheid. Wat bleek, mijn eisprong was veel later en de klachten die ik had bleken voorafgaan mijn ovulatie te zijn geweest en kort erna. Progesteron hormoon, die je kan laten denken dat hè wel eens zwanger kan zijn. Nooit was ik misselijk, vorige maand wel! Nooit had ik steken in mijn buik, vorige maand wel. Ik heb ervan geleerd en ben daarom deze maand met ovulatietesten in de weer geweest. Verwarrend ook, want vruchtbaar slijm kreeg ik met nega testen. Pijnlijke borsten, steken in mijn buik. Zwaar gevoel in onderbuik en nog steeds nega testen. Wat dan dacht ik, wat is er aan de hand met mijn lichaam? Tot ineens, uit het niets, een oplopende test en erna een positieve knal test. Dag erna zwakte deze weer af en liep mijn temp op. Ovulatie heeft plaatsgevonden en langzaam aan verdwenen al mijn klachten. Hoe ellendig kan een lichaam werken en bij iedereen weer anders. Met dit stuk wil ik jullie bemoedigen en aansporen, vertrouw niet teveel op symptomen. Hcg treed in werking na de innesteling en vaak ervaar je het pas echt na 4 weken zwangerschap, als je het al ervaar. Als ervaren moeder van 4 kinderen, weet ik dit en heb ik geen vroege zwangerschaps klachten gehad die wezen op een zwangerschap. Ik zie en lees hier zoveel ‘nood’ op dit gebied, dat gaat mij aan het hart. Zwanger worden is een heel breekbaar en prachtig proces. Bij de ene lukt het sneller als bij de ander maar dit zegt niet alles. Blijf hoop houden en moed! Sommige vrouwen zijn gezegend met een soort van ‘zesde zintuig’, waardoor ze weten dat ze zwanger zijn. Dit heeft mijns inziens niets te maken met kwaaltjes maar een diep en inwendige overtuiging. Prachtig vind ik dat maar het is niet voor iedereen weggelegd. Kortom, laten we de moed erin houden en proberen ontspannen te wezen. Kindjes willen vast niet graag bij gespannen moeders innestelen haha! Dikke knuffel voor jullie allemaal! Ik met mijn 41 jaar ben ook bang hoor dat het me nooit meer gegeven zal zijn om nog een kleintje te mogen krijgen. Ondanks dat ik super dankbaar en gezegend bent met mijn viertal, zal dat ook een verdriet wezen als dit werkelijkheid zou worden. Elk gewenst kind is een diep verdriet als het niet mag komen, toch! Welterusten allemaal, jullie zijn kanjers van (hopelijk aanstaande) mama’s!
Ik had gisteren en de 2 dagen daarvoor ook zulke steken in Mn liezen en zwaar gevoel...... spannend zeg. Waarom wil je niet testen?
Nee je moet wel ene volledig cyclus tempen.... rectaal Elke dag op zelfde tijdstip! Voor je opstaat....
Wat een lief berichtje..... zwanger worden is elke x een spooktocht zeg ik wel eens. Want ik heb dat idd ook vaker gehad dat ik het zeker wist en het niet zo was..... toch wist ik het bij onder laatste zoontje ook al erg vroeg maar ik wuifde het weg het zal wel niet zo zijn. Al zo vaak gedacht tot ik in eens wakker werd op zondag morgen en tegen Mn man zei 4 dagen voor NOd ik ben zwanger ik weet het zeker! Wij een test en ja ik was zwanger. Maar je lichaam kan je ook onwijs voor de gek houden. Ik houd me maar vast aan die gedachten en word pas blij bij een mooie knal test. En ik hoop dat we allemaal deze maand zo mooie test zullen krijgen! Liefs en lekker slapen
Inderdad lief je berichtje, en ik herken het ook precies wat je bedoeld. Ik heb tijden in de mmm gezeten, geen zwangerschap. Toen ging mijn relatie uit vanwege het hele traject, leerde tijd later iemand anders kennen en bleek ineens zwanger. Kwam er achter met ruim 5 weken en daarvoor helemaal niks door gehad. Heb inderdaad hetzelfde gehad en denk nu elke keer als ik iets merk van nee dat kan niet van een zwangerschap zijn, is nog veeel te vroeg haha.
2ledig, 1) kans dat hcg nog niet wordt opgepakt en t een negatieve test is. Daarna gaat mijn man mee niet meer geloven. 2) ik wil geen positieve test behouden en daarna een vroege miskraam krijgen. Vorige keer ook getest bij 3 dagen overtijd vind ik veel fijner en toen kwam er ook maar een heel licht streepje
Lief berichtje en met je eens. Bij alle symptomen als maanden dacht ik steeds he ik voel dit zou het zo zijn en die ene keer dat ik 2 weken over tijd liep en maar wit bleef testen ervaart ik precies wat je zei, al voelde ik me nooit zwanger het waren altijd de symptomen. In maart was dat anders eigenlijk waren er geen symptomen het v.h. kende gewoon zo. Daa er na kwamen er symptomen waarvan ik niet wist dat ze erbij hoorde zoals de hoge bloeddruk, nachtzweten en dromen. Ik hoop mijn lichaam goed genoeg te kennen nu mijn lichaam weer schreeuwt he bent zwanger. Al ben ik doodsbang dat ik straks heel erg teleurgesteld ga zijn. Qua symptomen heb je gelijk die bedriegen je waar je bij staat. En heb je helemaal niks aan. Overigens is het wel zo dat op het moment dat de bevruchimting gelukt is je ook meer progesteron aanmaakt het kan dus wel zijn dat je al meer symptomen krijgt. Het volgt later pas. Zelf heb ik altijd veel meer last van de progesteron dan dat ik van de hcg had.
@Hadassa wat een lief en oprecht bericht!!! Hier dan eindelijk vandaag de temp stijging van 36.3 naar 36.8