mijn kinderen zijn trouwens 17, 8, 6 en net 2 jaar oud. Aankomende maand zijn wij ook al 20 jaar getrouwd
Ja echt bizar en dat terwijl ik dus de nieuwe spiraal had waar nog eens de helft minder hormonen in zit als de mirena spiraal. En ik heb hem maar 10 weken gehad
@Hadassa ik zie dat je 41 bent, mag ik je wat vragen? Durf je dat dan nog aan? Ik heb heel erg van het moet dit jaar en anders sluiten we het af. Dan ben ik 33 jaar en vind ik de leeftijd verschil te groot tussen de oudste en de jongste! Maar ook ivm de gevaren die je opzoekt?
Ik heb jaren geleden ook eens een spiraaltje gehad maar kreeg daar zo’n zware bloeding van die een paar weken aanhield dat ze hem eruit gehaald hebben. Dus voor mij ook niet meer. Vorig jaar en dit jaar 3x de prikpil gebruikt, maar bevalt ook niet. Geen hormonen meer voor mij iig.
Zeker mag je me dat vragen. Nee, ik zie dat niet zo. Ik ben gezond en ben nog lang niet in de overgang. Ik geloof dat de wetenschap ons gek maakt met verhalen over risico’s en gevaren als je boven de 40 nog zwanger wordt. Vroeger was het heel normaal en was de medische wetenschap nog niet eens zo ontwikkeld als dat hij nu is. Mijn eigen gynaecoloog zegt zelfs dat het geen enkel probleem is, zelfs niet als je zoals ik 4 keer een keizersnede hebt gehad. De kinderen met aangeboren afwijkingen worden net zo goed geboren bij jongere als oudere vrouwen. Nu voel ik me geen oudere vrouw en ben ik dat ook niet. Ben ik volop actief, incl mijn werk. Dus, ik laat me niet gek maken haha! Maar prima vraag hoor! Wij hebben ook leeftijdsverschil tussen de kinderen zoals je eerder kunt lezen. Tussen mijn oudste en tweede zit ook 9 jaar. Toen wilde het ook niet, zelfs niet met medische behandelingen. De derde kwam na de eerste medische behandeling en de vierde spontaan. We zien het dit keer wel, mocht het komen zou dat fantastisch zijn. Zo niet dan is het verdrietig maar we zijn enorm gezegend en dankbaar met en voor het viertal die we al hebben mogen krijgen.
Ik wil hier ook wel graag mee kletsen. Wist nog niet precies wanneer ik ongesteld moest worden, maar vandaag een positieve test vanavond komt de donor weer langs en dan weer op het wachtbankje. Nod zal 4 juli zijn op de verjaardag van mijn dochter. Dat zal extra feest zijn haha.
** NOD-lijst 1 t/m 15 juli 2019 ** 4 juli (0) Hadassa, 41 jaar, ronde 2, 5e kindje Mariah, 26 jaar, ronde 2, 2e kindje 5 juli (0) 6 juli (1) Mamsje1987 , 32 jaar, ronde 6, 4e kindje 7 juli (0) 8 juli (0) 9 juli (0) 10 juli (0) 11 juli (0) 12 juli (0) Silke27 , 28 jaar, ronde 2, 5e kindje 13 juli (0) 14 juli (0) 15 juli (0) Totaal (3) Wachtbankje (3) Zwanger (0) MMM (0) Negatieve Test (0) Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Ja zeker zo sta ik er ook in hoor, dat als er nog een kleine komt is het zeer welkom maar als dat niet lukt zonder medische ingreep dan is het zo. En ben ik dankbaar voor wat ik heb.... Ik ben het wel met je eens hoor over de wetenschap enzo maar toch ben ik zelf best wel Angstig en hoop ik dat we nog 1 x een gezond kindje mogen krijgen
Nou helaas nog geen smiley en hij lijkt ook minder te worden dus misschien net gemist? Maar wel gek want vorige keer had ik 2 dagen een smiley
Oh wauw, jullie hebben steeds veel geduld moeten hebben zeg @Mamsje1987.. Hopelijk deze ronde raak Wat dat betreft is het voor ons echt bijzonder dat wij nu in ronde 2 zitten.. Tot nu toe zijn wij altijd meteen in de eerste ronde (of ervoor, ons eerste kindje was een verrassing) zwanger geraakt. Zwanger raken gaat erg makkelijk dus, zwanger blijven wat minder.. Ik ben negen keer zwanger geweest maar heb zes miskramen gehad tussen de 5 en de 10 weken. Maar deze keer dus voor het eerst in de tweede ronde. @Hadassa, jullie hebben inderdaad een flink leeftijdsverschil Daar was ik deze keer nog wat onzeker over, stel het gaat deze keer meer tijd kosten voor ik zwanger raak, plus 9 maanden zwangerschap er hopelijk nog bij op, dan is de oudste misschien wel acht als de jongste geboren wordt.. 0 en 8 lijkt me nog niet zo'n gek verschil maar een puber van 14 en een kleuter van 6 lijkt me zo'n vreemde combinatie in huis. Hoe ervaren jullie dat verschil? Het lijkt me niet perse negatief maar ik heb me wel afgevraagd hoe dat verschil zou zijn.. Lange cyclus: ik had van mezelf altijd een cyclus van 35-37 dagen.. Maar na elke zwangerschap werd het iets korter en nu zit ik op een textbook cyclus van stipt 28 dagen haha, soms eens 27 maar nog niet meer dan 28. Het is wel vreemd want zo gaat je cyclus wel snel ja..
** NOD-lijst 1 t/m 15 juli 2019 ** 4 juli (2) Hadassa, 41 jaar, ronde 2, 5e kindje Mariah, 26 jaar, ronde 2, 2e kindje 5 juli (0) 6 juli (1) Mamsje1987 , 32 jaar, ronde 6, 4e kindje 7 juli (0) 8 juli (0) 9 juli (0) 10 juli (0) 11 juli (0) 12 juli (1) Silke27 , 28 jaar, ronde 2, 5e kindje 13 juli (1) Anoniempie1, 34 jaar, ronde 3, 4e kindje 14 juli (0) 15 juli (0) Totaal (5) Wachtbankje (0) Zwanger (0) MMM (0) Negatieve Test (0) Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Heej Gezellig @anoniempie1 En jullie gaan ook voor een vierde kindje zie ik, wat leuk! Ik heb echt even getwijfeld (en twijfel af en toe nog steeds) of we voor een vijfde kindje zouden gaan. Gewoon omdat het zo weinig voor lijkt te komen. En nu zijn hier opeens allemaal mama's die ook voor een vierde of vijfde kindje gaan.. Hoe oud zijn je andere kindjes als ik vragen mag?
Ik herken het hoor hier soms ook getwijfeld voor een 4 e maar uiteindelijk toch de keuze gemaakt.... rare is wel dat ik her spannender vind
Nou meiden vandaag is Mn temp gezakt.... snap er niet veel meer van ik heb altijd gelijk een temp stijging naar de dag van eisprong.... nou goed we wachten maar af Wat denken jullie ? Gister avond was Mn ovu test nog positief
Ja ik ook hoor. Haha twijfelen hoort erbij want dat gebeurt alleen wanneer de oudste niet luisteren. Oudste is 9 middelste is 7 derde is 2.
Oh dan krijgen jullie straks ook inderdaad wat leeftijdsverschil @anoniempie1 Spannend hoor! Ik merk ook dat ik het spannender vind nu @Mamsje1987 Gewoon het feit dat we al vier gezonde kindjes hebben maakt wel dat ik soms bang ben dat ik nu out of luck ben ofzo.. Maar zo moet je natuurlijk niet denken Van temperatuurkaarten heb ik erg weinig verstand dus daar kan ik niet bij meekijken, sorry.. Wel spannend dat de eerste nods alweer in de buurt komen!
Hee meiden, ik zat al bij het NOd groepje tot en met 3 juli maar mijn piek is nog niet geweest helaas. Sinds de bevalling mei vorig jaar een onregelmatige cyclus gekregen( tussen de 31 en 54 dagen nu al gehad), erg vervelend maar ik sluit me graag hier aan! Wij gaan voor ons 2e kindje en dit is de 3e ronde!