Aquafit tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Iloiza, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hallo,

Ik ben 31 weken zwanger en ik sportte voor mijn zwangerschap 1x per week (streetdance). Sinds dat te intensief voor me is geworden doe ik nu 2x per week een half uurtje mee met aquafit; arm- been- en buikspieroefeningen in het water.
    Ik hoorde dat buikspieroefeningen slecht zijn tijdens de zwangerschap, dus heb ik aan mijn eigen verloskundige gevraagd hoe kwaad het aquafitten kan. Zij zei me dat ik gewoon mee kon blijven doen, tenzij ik zelf last krijg van mijn buikspieren. Maar toch lees/hoor ik overal dat ik die buikspieroefeningen toch beter niet kan doen.
    Wat kan ik het beste doen?
    Helemaal stoppen? De buikspieroefeningen niet meedoen? Of gewoon meedoen tenzij ik last krijg?
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik wil niets doen dat slecht is voor mijn zwangerschap.

Groetjes,
    Iloiza

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Iloiza,

ik ben het helemaal met je vk eens. Lekker meedoen en stoppen bij klachten. Probeer als je het toch eng vind de oefeningen voor de rechte buikspieren te mijden of minder intensief mee te doen. Maar het mag dus wel.

Groetjes BRigitte

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Bedankt voor je antwoord, Brigitte!
    Ik doe de rechte buikspieroefeningen al iets minder intensief mee dan de andere oefeningen, en daar zal ik maar gewoon mee doorgaan! :D

Deel Deze Pagina