NOD Januari 2009

Discussie in 'NOD forum' gestart door Springmuis, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Meid Ik bedoelde alleen dat ik nog even geen mtx wil en de IVf mag gaan proberen voor ik helemaal geen kans meer heb als ik begin met de medicatie...
    Ik sta nu voor een muur,daarom wil ik vragen om uitstel...

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Puzz: Owww wat naar meis :cry: . En als je nou een een tijdje mtx doet en dan even stopt en dan gelijk een ivf, dan is de kans groter dat het blijft zitten misschien omdat je dan geen ontstekingen hebt? Misschien kun je dan nog net je zw uitzingen zonder mtx en zodra de beeb er is weer aan mtx? Je voelt je dan tijdens je zw wel erg slecht, maar zou het zo misschien toch kunnen? Heb er 0 verstand van hoor, zeg ook maar wat ... Gun het je zo!
    @Beastie: Ik snap goed dat iedereen op zn beurt moet wachten,maar als iemand nou door ziekte ofzo maar 1 bepaalde maand een kans zou hebben dat ivf lukt (omdat ze daarna aan de medicijnen moet ofzo) dan kan daar toch wel een uitzondering voor gemaakt worden. Vind het een beetje cru om dan te zeggen, wacht maar gewoon op je beurt, met het gevolg dat die persoon dan niet zwanger kan worden.

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    :oops: solly :oops:

4. puzzcat24

Lieve nana33 Ik vind het super dat je mee denkt meid!
    Wat nou zo jammer is,is dat die periode dat ik die mtx krijg dik ander half jaar is..
    En als ik er weer mee stop,dat ik weer dezelfde probs krijg...
    Dit is zo moeilijk,mijn schoonzus zei al:"Laat die artsen hun kop erover breken,ze mogen wel een oplossing verzinnen toch?"

5. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik las net dat je na gebruik van mtx sowieso weer 6 maanden aan de anticonceptie moet omdat het te gevaarlijk zou zijn voor het vruchtje. hm dan kan ik wel begrijpen dat je zegt nou doe dan maar eerst ivf. lastug allemaal. wat denkt je man eigenlijk?

6. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik zat idd ook nog te denken. is mtx nou de enige oplossing? en hoe belangrijk is het voor je gezondheid (op lange termijn) om er snel mee te beginnen?

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Maar voor ivf heb je al bijna 2 maanden nodig een maand aanlooptijd.

En als iemand nu wordt verteld dat ie moet wachten ...terwijl die netjes op de lijst staat (vaak al jaaren bezig zijn..3 jaar is geen uitzondering) vind ik ook niet kunnen ...ookal is het 1 maand...we weten allemaal dat we liever vandaag dan morgen zwanger willen worden...

Maar ik vind ook dat daar een ruimte in moet zijn bij een gyn. z'n werk schema...zegmaar..maar niet ten kosten van andere mensen..is moeilijke shit dit!

8. puzzcat24

Hij zegt dat ik moet kiezen voor mijn lijf,maar ja mannen voelen niet wat wij vrouwen qua hormonen en psyche allemaal doormaken...

Mtx is een medicatie voor de 3 dingen waar ik nu last van heb...
    Het pakt ze alle 3 gelijkertijd aan
    Als ik kies om iets te doen aan de fistels bv dan moet ik een stoma
    Als ik kies om iets te doen aan de reuma moet ik prednisolon doorslikken,maar omdat ik al aan jaar eraan zit en mijn spieren eraan gaan mag ik daar ook niet meer mee doorgaan...
    Als ik kies voor de abcessen moet ik aan de mtx...
    Het is kiezen voor 1 walgelijke optie,naar een andere walgelijke optie...
    En ja zoiezo 6 maand na de laatste spuit moet ik nog anti-conseptie,dus ben ander half jaar zoet...
    Daarom wil ik proberen of mijn gynnetje mij wil helpen...

9. puzzcat24

Ja is ook erg moeilijk
    Ik ben nu ook alweer beland in ronde 29...
    En dus vanaf april 2006 al zoet met het zwanger willen worden...
    Ik wil niemand voor de kop stoten,het is gewoon zoooo erg allemaal...

10. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    nee klopt mannen voelen bij lange na niet dezelfde dingen als wij. (merk ik maar al te vaak aan mijn mannetje (aan de andere kant heeft hij wel veel geduld met mij hoor)) maar daarom kunnen mannen juist soms beter de beslissing maken omdat zij wat mider door hun hormonen gestuurd worden wat dit betreft.
    ik ben het iig met je eens je kan het tenminste even aanspreken bij je gyn en kijken wat hij ervan vind.

11. happymama

happymama Niet meer actief

hellaas weer menstruatie

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    pffff, ja super moeilijk dit :( ! Maar idd die artsen krijgen er genoeg voor betaald - laat hen ook maar een oplossing bedenken waarbij de kans dat je zwanger wordt zo groot mogelijk is! Je moet natuuurlijk vooral voor je eigen gezondheid kiezen, ook voor je mannetje. Maar hoop zooooooo voor je dat er nog een goede oplossingen zijn!
    Beastie, ik snap ook wel dat het heel erg is als je al zo lang op de lijst staat en het dan weer uitgesteld moet worden. Er is gewoon geen goede oplossing. Het zou niet tenkoste van een andere vrouw moten gaan, maar gewoon extra moeten gebeuren , maar dat doen ze natuurlijk niet.

13. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0

aaah meis, balen weer :( . Wens je heel veel succes met het maken van een oktoberbeebje!

14. Nemo3

Nemo3 Lid

24 nov 2008
    10
    0
    0
    Hi ladies,
    Voor de zwangeren onder ons: van harte gefeliciteerd! De rest veel roze toegewenst!

Kan iemand mij van de NOD lijst halen bij 15 januari? Ik bleek 8,5 week na miskraam nog steeds het vruchtzakje niet kwijt te zijn, dus ben gisteren alsnog gecurreteerd. Op naar februari!

15. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    bah nemo 3 wat balen.
    enk ej over nieuw te kunnen beginnen houdt je lichmaa je zo voor de gek.
    Nou sterkte en succes .

16. Nemo3

Nemo3 Lid

24 nov 2008
    10
    0
    0
    Dankjewel Ricmar,
    Het is allemaal inderdaad geen pretje, vooral door de lange nasleep. Maar nu vol goede moed het nieuwe jaar in!

17. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Passagierslijst NOD Januari

1: Eleni & Love Child & JedidJah & Tigerlady & Nana33 & Malibel
    2: SSV & Daphne1984 & Isla & Anakin & Fopspeen
    3: Elena21 & Jesenmo & alweer mama & jessy1983 & Rensje & Odess
    4: Springmuis & Bootsy & LadyXochi & Muis82 & Nonja & Gepke1979 & Princi
    5: BarbaBeer & hanneke78 & xxSuuzxx & engeltje87 & Mgwc & Mystiklady & Twinny & knabbelenbabel
    6: blackeyedgirl & Wondertje & Mamaria & Joyce84 & Milla Rose & Sofie28 & Yv86
    7: Winnie Pooh & Happyme & Kiki24 & Toetje & monica076
    8: Miracles & Pearl29 & Milkhd & Misslizzy & Josjo & vandergijs & Tessa8
    9: Luukske &SylviaM &Meggytje &Dees75 &Helma30 &Plienneling& kleintjevoorons &Booboo22 &Kuckuk &Jenna78 &Rm1& Woezeltje22 & Hunkie
    10: Sammie88 & suuskebab & Ellenk & Cam & Knuff83
    11: frownupsidedown & Moosje25 & Aura
    12: Zinah & Springmuis & Beebie82 & daantje22
    13: Lin71 & klingel & msbs & Nijntje 27 & spriet & Muppet80
    14: Sanneke & Petra84 & Ilonahokkeling & Wijffie & Misschienmama
    15: Mukje & Kar76 & Claire24 & Dani86 & Loesje84 & Snippie23 & bollemieke
    16: Mama Patricia & Liesben
    17: Sjoukje & Hummie
    18: djaar77 & Annetje22 & Hanneke88 & Twinkle
    19: Nadine29 & Doortje79 & Charpi & Lente1973
    20: Loe & Esther1983 & Maia
    21: MamavanJordy & Elegance & Jazy
    22: Juf Mariska & BBKane & Lonnie26
    23: LadyJoey & Mexicang & Giegel & Elizabethje & PamPapilio
    24: Girl79 & knippy & Rapoenzel & Wendelaa
    25: Angelea & Jamila22 & Afrola & Joan81 & loodje
    26: Fl3xgirl
    27: Anna009 & Jessy1983 & Babs81 & Love Child
    28: Angel83 & Missrianne
    29: Nikita33 & Puzzcat24
    30: Visjes & KwiePark & Hanneke78 & Isla
    31: Ny81 & Yihaa & Roxanne80 & ricmar94 & Shyness

TESTMARATHON

9 januari:
    * BarbaBeer

15 januari:
    * Wijffie

16 Januari:
    * Moosje25

29 januari:
    * Fl3xgirl

31 januari:
    * LadyJoey

145 passagiers voor de roze luchtballon
    8 Zwanger, 16 Ongesteld, 3 Negatieve test, 1 Twijfeltest, 0 Niets doorgegeven, 1 Cyclus van slag

Om de lijst te veranderen:

*klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote ] onderaan de lijst weg.
    *Vul je informatie in.
    *Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties):
    [ img]http://i76.photobucket.com/albums/j32/Skippies/rozeballon.jpg[/img]
    *En vergeet tenslotte het aantal passagiers niet te veranderen!

@Nemo:Aaah, wat naar meid! :cry: Lijkt me zo rot om mee te moeten maken. Gelukkig ben je nu weer schoon. Hoop dat het snel weer raak is en dan goed blijft plakken! Sterkte & Knuffel!

18. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    @Puzzz.. jemig meis.. heb te weinig verstand van de mmm om daar ook maar iets over te zeggen, maar hoop dat je idd iets met ivf kunt gaan doen en evt andere tijdelijke medicatie en daarna met mtx kunt gaan starten.. of zoiets.. je ben al zooo lang bezig.. ook alweer 3 jaar...pfff...

Heel veel sterkte meis.. en dat de med.wetensch. maar een pracht oplossing heeft voor je..

19. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    Hier is het over en uit.. en hoewel het toch stiekem wat pijn doet is de negatieve test van zowel de apotheek en van Clearbleu duidelijk... Het zegt me wat ik al wist.

Op zich wel goed dat mijn lijf zich heeft aangepast en dat het hcg nu weg is.. ik ben benieuwd wat mijn cylcus deze maand gaat doen. en of ik de pil (die nu ligt te niksen in de kast) weer ga innemen daarna ligt aan manlief. Vreselijk om dit nu zo aan hem over te geven. ik ken m goed genoeg om te weten dat zijn rationele denken niet zomaar zal veranderen. ik begrijp m ook wel, maar toch...

ben dr helemaal een beetje stil van en ga me maar even op mijn huis storten. Die is de laatste tijd wat verwaarloosd.

Dank voor al jullie steun hierin..
    of de echo doorgaat laat ik nog wel weten, maar zelf doe ik het liever niet. zal morgen de vk even bellen om te vragen wat zij er van vind.

Dikke knuff

20. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    die banner staat er puur voor mezelf hoor.. om te zien hoe t verloopt... heb m maar op 35 gezet.

Deel Deze Pagina