NOD Januari

Discussie in 'NOD forum' gestart door Fransje77, 18 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    He schaapje, wat spannend zeg! Hoe is je cyclus normaal dan? Ik zou echt testen als ik jou was! Hoe voel je je verder? Al klachtjes die op succes kunnen wijzen?

Heel veel succes!

Alle zwangeren, echt supergefeliciteerd! Geniet er lekker van!

Liefs Chris

2. Schaapje82

Schaapje82 Actief lid

1 sep 2006
    494
    0
    0
    Eigenlijk voornamelijk extreem vermoeid. Soms lichtelijk het gevoel alsof ik adem tekort kom. Gisteravond veel boertjes moeten laten, waarbij alles naar boven komt, maar niet kan uitspugen omdat ik het alweer heb ingeslikt. Blèk! :pale: Herkent iemand dit? Oh ja, ik laat af en toe ook nog weleens van die hele geniepige winden met rotte eierenlucht. :oops:

Het kan gewoon, zoals in de meeste gevallen, alle kanten op. Misschien brengt een testje inderdaad wat rust, wat de uitslag ook moge zijn.

Mijn vorige cyclus duurde 35 dagen en de eisprong liep gelijk met een cyclus van 28 dagen. Volgens mij heb ik deze keer rond dag 13 een ei gehad. Wat moet dan eigenlijk aanhouden? Als ik morgen zou testen, zou dat eigenlijk nog voor mijn NOD zijn. Of toch niet? Mag ik gewoon uitgaan van 14 dagen na de eisprong? :(

3. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Spannend!
    Ik hoop het zo meiden dat we deze maand beloond worden met het wachtten. Zelf kijk ik niet naar symptonen want ik wacht wel dat ik 1 dag over tijd ben en als de test 2streepjes laat zien, dan ga ik gillen. Elke keer als je misselijk ben dan zit je ben ik nou wel zwanger of niet, en dat doe ik me zelf niet meer aan.
    Dames me duimen draaien voor jullie, en als je al overtijd ben gewoon TESTEN!

Groetjes Jolie

4. mimitje

mimitje Lid

10 jan 2007
    44
    0
    6
    Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier, zie ook het voorsteltopic.

Ben al een paar dagen overtijd, maar test steeds negatief..

We wachten in spanning af.

5. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé Jolie, ik ga met jou mee! Onze eerste ronde had ik ook voor mijn NOD getest, zo nieuwsgierig was ik! Doe ik nu ook niet meer... Denk ook niet dat ik hoef te wachten op "overtijd" want ik heb al aardige ongikrampjes... Betekent wel dat als ik dan morgen de :evil: tjes op bezoek krijg, de eerste twee rondes regelmatig zijn verlopen... is dan toch ook wel weer prettig...

Mimetje, welkom hier! Heel veel succes met zwanger raken! Ben je al lang gestopt met anticonceptie?

Liefs Chris

6. mimitje

mimitje Lid

10 jan 2007
    44
    0
    6
    Ben in oktober gestopt, mijn eerste "echte menstruatie" was op 7 november. Daarna op 11 december en nu is het wachten.......

7. Bibu

Bibu Fanatiek lid

18 nov 2006
    1.496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Ben een paar daagjes weggeweest, modem was stuk maar heb nu zojuist zelf het nieuwe pakket aangesloten en geinstalleerd en jawel hoor ik kan weer op internet.
    Inmiddels al vanaf dag 9 bezig met ovulatie testen maar vandaag dag 16 nog geen smiley, zou hij nog komen ?

Voor alle zwangere dames gefeliciteerd meiden !

En voor de rest succes met wachten, klussen en al de rest.

Liefs, Bibu !

8. just4love

just4love Actief lid

13 sep 2006
    123
    0
    0
    Hallo allemaal,

Het houdt niet op met al die zwangeren! Gefeliciteerd hoor!

Ik w8 nog steeds. Nog 2 dagen en dan ga ik testen. Ik voel nog niets.

Vraagje: Vorige week heb ik in het ziekenhuis gelegen en daar was op de echo te zien dat er al nieuwe eitjes aan het rijpen waren, maar ik zat pas op dag 21 en volgens mij rijpen er pas nieuwe als je ongi bent geworden. Vanaf dag 1 van je cyclus dus. Wie weet dit?
    Het was nog te vroeg om een eventuele zwangerschap te detecteren in bloed of urine.
    Zou het zo kunnen zijn dat ik een hele vroege eisprong heb, maar ja dan is mijn cyclus toch ook niet 28 dagen gemiddeld. Hellup. Ik zit met zoveel vragen.

Liefs

Ps: ik ben opgenomen voor de chirurg, dus heb het niet meer aan de gyn kunnen vragen aangezien in die niet meer heb gezien.

9. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    hallo,

Nou, de kids zijn naar huis om te eten, dan kan ik lekker spieken of er nog zwangeren bij zijn.

Ik zit zelf nu pas op dag 23, dus moet nog minimaal 12 dagen wachten.
    M'n ei was op dag 19 of 20.
    Ik ga deze ronde niet testen voor ik 2 weken over tijd ben! :confused: Dat wordt moeilijk, maar ik wil niet weer dezelfde teleurstelling krijgen als vorige maand. Toen testte ik na 11 dagen positief, maar ging het twee dagen daarna fout. Daar heb ik absoluut geen zin meer in. :cry:

Ik verwacht zelf niet dat ik nu weer zwanger zou kunnen raken hoor! We hebben wel goed geklust, maar ik denk dat mijn lichaam vorige maand ook nog moet verwerken. Maar ik vind het rond mijn NOD waarschijnlijk toch weer heel spannend. De hormonen zullen wel weer gaan gieren...... ;)

@Bibu: heb je wel je gemiddelde ongi genomen bij de ovu test? Ik zag dat je in het begin cyclussen van 22 dagen had. Bij mij was dat ook heel lastig, want ik heb steeds andere cycli, ben deze maand heel vroeg begonnen met ovu-testen, maar hij kwam pas op dag 19 of 20. Dat heeft aardig wat centjes gekost! Maar ja, kinderen zijn duur he? :p
    Maar dat hebben we er graag voor over.

10. Linneke

Linneke Actief lid

28 dec 2006
    352
    0
    0
    Friesland
    @ Juudje: Je kunt ook gewoon met internetbankieren betalen. Ik betaal via ABNamro, dan klik je je eigen bank aan en kom je in je eigen bank scherm. Of betaal jij nog niet met internet bankieren? Zo nee, breng je je overschrijvingen nog naar de bank? Dan zou ik het toch echt aanvragen, hoor! Ik heb ook Postbank internetbankieren. Allebei erg handig!

@just4love: Ik ben ook benieuwd wanneer de eitjes eigenlijk rijpen, weet het dus zelf ook niet! Anders moet je even vraag aan de verloskundige stellen op deze site!

@Bibu: goed van je dat je dat zelf aangesloten hebt! Ja, je bent helemaal onthand hè Zonder internet.. hihi. Ik ben ook bang dat ik met die ovutesten m toch mis, dan wordt t wel heel duur. Maar je kan toch uitrekenen wanneer die ongeveer moet komen? Je kortste en langste cyclus invoeren en dan krijg je de dagen wanneer je eisprong zou moeten komen. Suc6!

@Mimitje: OOk welkom hier! Wat spannend, je bent lekker vroeg om nu al een broertje of zusje te 'maken'.. Leuk!

@ Jolie: Maar als je je cyclus niet weet (like me) kun je ook niet weten wanneer je overtijd bent.. very frustrating! Maar ik denk dat je wel gelijk hebt: Beter wachten tot je overtijd bent! (makkelijk gezegd, maar als je tot dan kunt wachten.. )

@Schaapje: Volgens mij moet je gewoon 14 dagen aanhouden na de eisprong, Toch , meiden?

@Diana: Oh wat spannend, zeg! Dus als donderdag nog niet ongi bent, dan... Oeioei ik hoop t voor je!

@De rest: Allemaal veel succes en sterkte,

Liefs van Lin (die het wachten méér dan zat is.. zie banner..)

11. Juudje1975

Juudje1975 Actief lid

18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Ha Linneke, ja ik heb wel internetbankieren. Maar ik zit bij de SNS, en die doet weer niet mee met Ideal. Dus dan zou ik het zelf over moeten maken via internetbankieren. Dat kan natuurlijk wel, maar dan duurt het 2 werkdagen voordat het bij de ontvanger binnen is, en dat vind ik weer te lang (ben ongeduldig :) )

Maar mocht ik toch ongi worden, dan kan ik ze wel bestellen voor de volgende ronde. Maar ik denk dat ik straks die van het kruitvat ga halen. Daar hoor ik hier toch wel goeie berichten over.

12. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    de :evil: :evil: zijn er van gisterenavond, dus nieuwe ronde in, weinig tijd nu door staking van onze instelling

13. Juudje1975

Juudje1975 Actief lid

18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
  14. Salsabine

Salsabine Actief lid

16 nov 2006
    474
    1
    0
    Teamleader Customer Services
    Veenendaal

euhm....en hoeveel heb je nodig voor een positieve test...ik bedoel wanneer je te weinig hebt kan ie negatief testen maar waar ligt die grens dan?

15. just4love

just4love Actief lid

13 sep 2006
    123
    0
    0
    Linneke,

Ik ga het gelijk doen! Je hoort het wel.

Liefs

16. aisca

aisca Actief lid

26 nov 2006
    377
    0
    0
    leerkracht
    Kudelstaart
    Hoi schaapje,
    die symptonen die jij beschrijft heb ik ook. Dat van vermoeidheid, boeren en windjes laten :oops: . Vreselijk he? Heb echt af en toe het idee dat ik in een kerel aan het veranderen ben, hahaha!

Op het moment heb ik echt vreselijk veel last van mijn (.)(.). Zodra ik thuis ben gaat mijn bh uit, maar eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit. Lijken net ballonnen :confused: . Kun je hier iets aan doen?

Knuffels aisca

17. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    dames is ga terug naar m'n werk tot straks

18. Juudje1975

Juudje1975 Actief lid

18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Volgens mij is er geen exacte waarde aan te geven waarbij je positief test. Het ligt er ook maar net aan hoe geconcentreerd je urine is. Als het hormoon er is, kun je positief testen.

19. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Moeilijk lijkt me dat... Dan ben je overtijd, maar je test negatief... Ondertussen blijft je menstruatie uit en zit je maar te wachten... Kan me voorstellen dat dat HEEL erg frustrerend is.... Voor alle negatieve testers, maar nog steeds wachtenden onder ons: STERKTE, mijn duimen draaien!

Liefs Chris

20. Linneke

Linneke Actief lid

28 dec 2006
    352
    0
    0
    Friesland
    Ik citeer vanaf mn test-briefje:
    De test detecteert het zwangerschapshormoon hCG in urine. Dit is aanwezig vnaf 1 week na conceptie en verdubbelt elke 1,5 a 2 dagen. Op 1e NOD (2 weken na conceptie) is dit gestegen boven 100m/l De piek ligt tbij 10-12 weken, 30.000 en 200.000!
    De test heeft een gevoeligheid van 20mU/L en kan vanf 4 dagen voor NOD worden uitgevoerd!

Liefs Lin

Deel Deze Pagina