Volgens mij heb ik vandaag mijn eisprong gehad. Meestal heb ik dan last van overmatig vloeien. En dat heb ik vandaag. En dan ben ik altijd 14 dagen later ongesteld. Dus ben erg benieuwd!
Barbie 79: Jammer zeg! Ken dat, na mij mk niet meer regelmatig geweest. Schommel tussen de 30 en de 40 dagen. Miepie80: Een hele dikke knuffel meid! Jessejaime: ik zou het niet weten. gesprongen adertje? Dieudonee: is inderdaad standaard. Is bij mij ook gedaan toen ik pijn bij het vrijen had. Ook maar 1 partner gehad maar ze willen het toch uitsluiten. Hoop dat de testen goed zijn meid! Delayla: succes op de wachtbank! marieke: voor jou even een knuffel. Ronde 26, tis niet niets zeg! Floddertje: wat vervelend zeg. helemaal als je dan ook nog eens niet met manlief op één lijn zit. Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn! Alle meiden op de wachtbank: Ik wacht geduldig met jullie mee! Denk echt mij ei gehad te hebben dus laat de temp maar stijgen! Dat wachten he... dat duurt toch altijd zooooo lang! Maar zit nu op de helft van mijn cyclus. Is tenminste een lichtpuntje! Gr Droom
Hey meiden, even erzo tussendoor: Ik had vorige maand echt voor de eerst keer super rekbaar slijm echt precies zoals ze het bescrijven en alles. Ik was echt superblij! Maar toen kreeg ik 9 dagen na de laatste dagen van rekbaar slijm al mijn ongi! Ik was echt zo zeker van mijn eisprong joh! Maar ik zat er toch echt dik naast. Wat is het nou, weet ik niet goed was vruchtbaar slijm is, of doet je lichaam dit gewoon wel eens? Benieuwd of jullie dit ook kennen.. Julita
Zo.. Wat wordt er toch veel gekletst in die NOD topics! Ik heb maandag mn ei gehad. Nu dus nog zo'n anderhalve week wachten. Spannend weer!
Dat kan best hoor.. Ik heb 2 x een hele korte luteale fase (tussen eisprong en menstruatie) gehad. Een van 8 dagen en een van maar 3 dagen.. Dus het kan best dat je wel je ei had toen je vruchtbaar slijm had.
Dank je wel Droom. Floddertje; hier hetzelfde. Heb van de week ook flink zitten janken toen meneer op geen enkele manier om te krijgen was, terwijl ik zo blij was dat ik mijn ei gevonden had! (gebruik ovu-testen, gewoon gekocht en hij zegt er niks van, maar weet ook niet wanneer mijn ei is). Nou ben ik de hele week al een beetje depri door het hele gedoe, komt hij vanmorgen aan met dat hij voor morgen gereserveerd heeft in een restaurant en dat we er samen een gezellig weekend van gaan maken. Word ik alleen nog verdrietiger van; waarom dan niet een paar dagen eerder, heeft nu weinig 'zin' meer. Ik weet het, stomme gedachte van mij en lief van hem, maar zo voelt het nu even.... Heb het er verder niet uitgebreid met hem over gehad waarom ik nou zo verdrietig was, maar denk dat ik 'm van het weekend toch maar es ga uitleggen hoe een cyclus werkt (haha, je zou vaak niet denken dat hij op school biologie heeft gehad )en dat als hij inderdaad kinderen wil het toch wel belangrijk is op bepaalde momenten te klussen. Ben benieuwd hoe hij daarop reageert....... Liefs, Miepie
Ha Marleen, het kan dus wel?!? Misschien zat ik er dan inderdaad niet naast maar was die luteale fase dan gewoon superkort...Ook raar... Maar weet jij dat dan doordat je ovulatie predictors gebruikt?
@ Julita: Ik weet het omdat ik temp. Die templijsten zijn zo duidelijk bij mij dat ik echt zeker weet dat ik dan mn ei heb. De dagen voor mn ei gaat de temp naar heel laag en daarna heel erg omhoog.
Oh ja, nou als het deze keer niet lukt ga dat ook maar eens beginnen. En die luteale fase, weet je waarom ie dan zo kort zou zijn? (Sorry, veel vragen)
Hoi Julita, Normaal duurt de luteale fase tussen de 10 en 16 dagen, dan heeft het eitje mooi alle tijd om goed in te nestelen, bij een luteale fase van minder dan 10 dagen is die kans kleiner. Het hangt met hormonen samen, maar weet niet precies wat een kortere luteale fase zou kunnen veroorzaken. Je schrijft dat je 9 dagen na de laatste dag dat je rekbaar slijm had ongesteld werd. Na je eisprong kan je best nog een paar dagen rekbaar slijm hebben. Zou het niet kunnen dat je je eisprong zeg 2 of 3 dagen voordat je het dacht hebt gehad? Dat zou dan meteen betekenen dat je een normale luteale fase heb gehad. Als je een vrij regelmatige cyclus hebt met normale lengte is het meestal wel in orde.
Waarom ie zo kort is weet ik ook niet. Een hele korte is in ieder geval niet goed (die van mij van 3 dagen bijvoorbeeld). Bij mij komt het misschien omdat mijn hele cyclus erg in de war is (zie onder mijn banner). Het tempen heeft mij wel rust gegeven omdat ik dan wel weet wanneer mn eisprong is geweest. Daarvoor had ik geen idee wanneer ik moest testen of zo.
Hoi Hoi! Wat duurt een maand lang he.. Eerst had mijn man ook erge bezwaren tegen 'verplicht' klussen maar de laatste tijd maken we er gewoon maar het beste van en het is nog leuk ook! Mijn nod is 8 juli en dit is de 'klus'week. Elke keer weet ik niet waar ik wijs aan doe.. Moeten we nu elke dag of beter om de twee dagen? Wat doen jullie? Veel sterkte en geluk allemaal! Jen
Hoi Nina, dank je voor het antwoord. Als ik dan 14 dagen terugtel van mijn ongi was het rekbaar slijm nog niet eens begonnen...Daarom vond ik het zo raar. Je ziet mijn cycli hieronder, ik weet niet of je dat regelmatig kan noemen.
@Marleen, Ja ik zag inderdaad dat jouw cycli best wel rommelig zijn ja. Tempen is niet zo'n slecht idee dus ook voor mij. Maar ik hoop dat het voor die tijd lukt!
Wow Jendo, jij hebt de luxe dat het iedere dag kan. Ik woon niet samen (mijn vriend woont tegenover mij ) maar daardoor en door wat andere factoren ligt dat bij mij net iets lastiger. Toen ik zwanger probeerde te raken van mijn ondertussen exvriend deden we het iedere dag en de lol was daar al snel af. Het is toch wel belangrijk om het leuk te houden, als ik jou was zou ik om de dag klussen, is net zo effectief. En in de gaten houden dat je er af en toe echt de rust en tijd voor uittrekt om te genieten van elkaar
Ja, is best rommelig, maar deze keer zal ik wel weer een iets kortere cyclus hebben denk ik. Ik had nu mn ei op dag 26. (de vorige cyclus had ik mn ei op dag 46). Ik wilde eerst niet tempen omdat ik dat niet zag zitten. In de praktijk valt het erg mee en is het niet vervelend vind ik. Het is inderdaad voor jou te hopen dat het voor die tijd lukt. Ik hoop voor mezelf ook dat t deze cyclus gaat lukken bij ons.
@marleen, ja dat word duimen dus! Bij mij dubbel want volgende week is mijn mannetje weg naar Berlijn....
@julita, tussen de 27 en 32 dagen, dat ziet er goed uit, op basis daarvan mag je verwachten dat je iedere ronde een eisprong hebt en dat het met de luteale fase ook wel in orde zit. Omdat er net wat verschil zit in de lengtes van je cyclus kan dat wel betekenen dat je de ene dag zo'n vijf dagen later dan de andere cyclus je ovulatie hebt, dat is lastig om het juiste klusmoment te bepalen. Tempen kan nooit kwaad, je komt er alleen achteraf steeds pas achter wanneer je ovulatie is geweest (www.fertilityfriend.com) Je kan daarnaast ook ovulatietesten gaan gebruiken, zeker gezien je cyclus qua lengte niet al teveel van elkaar verschillen zal je ook geen bizar veel ovulatietesten nodig hebben. Is altijd wel fijn als je zelfs iets meer zicht krijgt op je cyclus. Alleen aan de hand van je baarmoederslijm een inschatting maken blijft toch lastig.