NOD juli 2008

Discussion in 'NOD forum' started by natjes, May 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    vieze gore gyn? is het zo'n engerd puzz?

2. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

Oct 15, 2007
    3,250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Even een vraag aan de ovu testers en tempers: zijn jullie hier al direct mee begonnen?
    Ik kan me voorstellen dat je dat doet als het na bijv een half jaar niet gelukt is om zwanger te worden, maar het lijkt of sommigen van jullie er meteen al mee begonnen zijn.
    Het lijkt mij zo vervelend om te doen namelijk en ook dat alle spontaniteit er dan vanaf gaat. Hebben jullie dat niet?
    Ik vind dat namelijk zonder die dingen al een beetje, omdat je toch meer gaat rekenen nu.

3. veronika

veronika Niet meer actief

Hai Elke, ja ik snap je vraag. Ik ben een beetje door het forum, en een beetje door mijzelf bj ronde 2 begonnen met ovutesten. Ben al wat ouder en wil toch liever gelijk beter weten hoe het zit met mijn eisprong, dan maandenlang "fout" klussen. En ronde 2 wil niet zeggen dat mijn kinderwens er net pas is natuurlijk, het heeft vele maanden van "onderhandelen" gekost voordat manlief mee wilde doen ;) . Dus vandaar!

4. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    elke,

ik heb het vanaf het begin gedaan.
    waarom?

om inzicht te krijgen in mijn lichaam/cyclus/ei/enz (16 jaar aan pil geweest)
    om geen kansen te missen! want nu de wens ons opeens 'overviel' willen we zo snel mogelijk zwanger zijn: ik ben 'al' 32, mijn lief 39. geen tijd dus om rustig ' te kijken wanneer het gebeurt'
    omdat ik een controlfreak ben! ;)

tuurlijk, klussen wordt sowieso wat dubbeler als je voor een beeb gaat: het is niet enkel meer voor de fun/lekker/plezier, maar OOK nog voor een baby!

als ik weet dat ei springt, is het wel even van 'joehoe ei is bijna klaar ;) en dat is minder spontaan, maar ja!

aan de andere kant: we doen het daardoor, ondanks drukke leven, méér en dat is dan meteen een voordeel!

:D

5. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Nou hij geloofde me niet toen ik zei dat ik de eisprong voelde Zei dat het mijn darmen waren (ik heb ziekte van crohn weet 100% wanneer het de darmen zijn auwie) En ik mag niet naar het ziekenhuis voor onderzoek Hij had het fout want heb een echo laten maken op de dag dat ik zonder de ovu testjes een eisprong had EN wie had een eisprong IKKE

En toen ging ie eindelijk een bloedonderzoekje doen en wat blijkt mijn lichaam maakt geen progesteron aan van mezelf....

Liet ie mij een jaar voor niks zonder med;s lopen.....
    Ik mag die vent echt niet!Maar als ik hem zeg dat ik naar de fertiliteits arts wil voor verdere onderzoek zegt ie:Wat denk je dat ik als ARTS niks weet?En is gelijk pissed op mij?!?!

Nou zeg!

6. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    puzz!

wat een asshole!

weet je wel dat je het recht hebt om van gyn te switchen?
    hoef je niet eens uit te leggen.

dat zal hem leren!
    :x

7. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

Oct 15, 2007
    3,250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Ok, ik snap het...
    Denk niet dat ik daar bij mijn vriend mee hoef aan te komen voorlopig, maar dat vind ik nu in elk geval ook nog niet erg. We zijn eerder zwanger geraakt, dus technisch gezien zou dat weer moeten kunnen zou je denken.

Misschien domme vraag: kun je ook de ovutesten gebruiken zonder te tempen en kaartjes in te vullen, of is dat niet zinvol?

8. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

Oct 15, 2007
    3,250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Volgens mij kun je gewoon het ziekenhuis bellen en tegen de verpleegkundige aan de balie zeggen dat je een andere arts wilt hoor. Ik heb dat in Leeuwarden ook eens gevraagd (denk tenminste dat je daar nu loopt?) en dat was geen probleem...

9. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    je kan zeker ovutesten zonder tempen en kaartjes invullen!

de ovutesten geven je enkel een 'seintje' wanneer je ei komt, tempen enz geven nog meer inzicht in het wonderlijke lijf.

trouwens, als ik al een zwanger was geweest zou ik er misschien ook niet zo mee omgaan.

of ik zwanger KAN worden is voor mij ook nog maar de vraag!

liefs
    klingel.

10. puzzcat24

Menen jullie dat?Ohhhh wat ben ik blij!
    Gaat dat niet via die vent dan?

En trouwends ik heb (toen die vent WEER eens op vakantie was) een andere gyn ervoor gehad en had een heel gesprek over alles
    En ik vroeg hoe hij mij zou behandelen
    Weet je wat hij zei?
    Ik zou je heel strak in de gaten houden,en vanaf dag 7 al echo's laten maken En bloed afnemen elke maand
    Nou ik voelde me helemaal verliefd worden op die vent wou hem wel een kus geven!
    Maar toen dacht ik na over mijn gore gyn...Werd gelijk misselijk...

Nou meiden als deze maand niet raak is (wat ik wel denk van niet) dan ga ik me kapot bellen!

11. marooz

marooz Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    1,444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Puzz ik heb je een PBtje gestuurd!

Nou meiden ik ben eindelijk bij met lezen pffff hahaah 6 pagina's! Kleptantes! hahaha maar ik klep gewoon mee hoor!

@ roosje! Lief dat je ernaar vraagt meis! Ging goed hoor, heb zondag de inseminatie gehad. De zwemmers van mijn mannetje waren hartstikke veel en goed van kwaliteit, dus heb goede hoop!

@all, niet bij iedereen werken de ovutesten. Bij mij even ze dus helemaal niets aan! Dat betekdn echter niet dat je eisprong er niet is! Dacht zeg het eventjes, neemt misschien weer wat stress weg!

Liefs

12. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

Oct 15, 2007
    3,250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Bedankt voor je antwoord Klingel. Ik hoop het ook voor je!
    Mogelijk heeft la France een goede invloed gehad op je oeuf en je man zijn zaadjes. Spannend dat wachten!

Wordt wel weer eens tijd voor wat roze hier hoor, duurt nu alweer een tijdje!

13. natjes

natjes Niet meer actief

je geeft me weer hoop! wanneer had jij nog meer getest dan? alleen op je nod of..?

14. puzzcat24

Wie was diegene ook alweer die zei dat je pas met 4 dagen overtijd moet gaan testen want dan heb je meer kans op een positest (als je zwanger bent dan he?)

Want dat is aan de ene kant best logische toch?
    Want je beeb is dan misschien een kleine 2 weken,en als ik het goed heb (correct me if im wrong ;) ) begint het verdubbelen van de HCG toch na je (niet) verwachtte NOD?

Ik ben alle mythes en legendes aan het uitproberen,haha van een kussen onder je kont,tot een kurk (als handdoek) tussen je benen haha

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Puzzcat: verdubbelen van hcg begint vanaf de innesteling, dus gem. tussen 5 en 10 dagen na je ei.

enneh...als je nog iets wil uitproberen...Mijn eerste en derde zwangerschap waren allebij raak met mij bovenop ;)

16. marooz

marooz Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    1,444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dit is correct puzz, alleen begint productie van HCG vanaf de innesteling en soms is het echter al wat eerder met innestelen en dus ook eerder met HCG productie, en die waardes zijn dan met super gevoelige testen waar te nemen. Ik zou alleen iedereen aan raden om gewoon op 1 dag overtijd te testen, maar ja hou je maar eens in heh ;)

En dat zijn trouwens geen mythes hoor puzz! Dat zijn trucjes :)

17. sim80

sim80 Fanatiek lid

Mar 28, 2008
    1,329
    0
    0
    Of op je kop gaan staan hihi.

18. puzzcat24

Oww Ik wist het niet,dat het na de innesteling al was...
    Nu breekt mijn klomp!Zwaartekracht is ver te zoeken bij jou whaha

:D

19. kippie75

kippie75 Bekend lid

Apr 8, 2008
    845
    0
    0
    Puzz.. wegwezen bij die gyn.. het is belangrijk dat je vertrouwen hebt in een arts.. en zeker bij een gyn.. die voert toch best intieme verrichtingen uit zeg maar! Ik ben niet zo heel bekend in het ziekenhuiswereldje, maar volgens mij kan je gewoon vragen om een andere gyn. Of zijn er niet meer gyns in jouw ziekenhuis. Helaas weet ik ook uit ervaring dat je ergalert moet zijn als het om je eigen behandeling gaat. Heb je ergens geen goed gevoel over... vragen.. en doorvragen en anders een tweede mening vragen. Je gevoel klopt heel vaak en als het niet klopt, dan heb je een extra bevestiging!

20. puzzcat24

Ohh bedankt voor je reactie!
    Ik ga na deze maand een andere gyn bellen voor een afspraak...Want je word hier vreemd van.....

Share This Page