@mariska: Jemig, dat is niet best. Als ik jou was zou ik zeker andere personen inschakelen om te zien of die hem niet wat verstand aan kunnen praten. Dit verziekt toch ook jullie relatie zo?
Zucht...mannen.... echt heel frusterend Mariska... helemaal omdat jij er álles aan doet om zwanger te raken en hij laat het dan een beetje afweten...misschien denkt ie van zichzelf al van tevoren 'dat kan ik niet'. Zoals het stoppen met roken of minderen met alcohol. En dan hou je het idd niet lang vol om te stoppen! Hij wil toch net zo graag kinderen als jij? Hij hoort daar dan net zoveel moeite in te steken als jij en doen wat ervoor nodig is! Niemand heeft gezegd dat zwanger worden leuk is! Beseft ie wel wat ie ervoor terug kan krijgen als ie die verslavingen laat voor wat ze zijn?
Ik weet het niet Chelle, weet alleen dat ik hem knap lastig vind. We zijn boos naar bed gegaan hebben niets weer tegenelkaar gezegd aalleen vanmorgen werkse en zijn we weggegaan. En vanmiddag komt ie weer thuis alsof er niets aan de hand was.
Mijn man vindt zonder onderbroek slapen ook niet prettig, dus als ik nog lekker blijf liggen gaat dat ding weer aan. Kan een soort van supersmoker iets voor jouw man zijn? Mijn man had deze in België besteld en de vullingen (verschillende smaken) kon deze Internet bestellen. Nu gebruikt hij deze eigenlijk nog zelden. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe groot de wilskracht is. Als jouw man van huis uit gewoontes heeft meegekregen is het heel moeilijk om deze te doorbreken. Ik hoop dat hij een keer een heldere blik krijgt en het drinken en roken probeert te minderen om jullie kinderwens in vervulling te laten gaan.
Hij wil ook heel graag en hij zegt het komt heus wel goed ik moet er niet zo veel mee bezig zijn. Maar het zou echt niet aan hem liggen als je hem zo hoort.
@ mariska, Dit bekoelt jullie relatie wel enorm Ik kan me je uitbarsting best voorstellen, dan bij hem weggaan. Ziet hij ook de ernst. Ik zou hem een ultimatum stellen, dat hij met iemand moet gaan praten of zo.... vriend - (schoon)ouders - gyn - HA of wie dan ook bij wie hij zich prettig voelt en het van aanneemt
Nou dan mag ie dit lijstje wel es lezen... Mijd zaadverzwakkers, zoals: Meer dan twee glazen alcohol per dag. Roken. Drugs. Hete baden, saunabezoek. Strakke broeken en strak ondergoed. Voedingstekorten, zoals een tekort aan zink en vitamine C. Je kunt voor de zekerheid multivitaminen gebruiken. Anabole steroïden, zoals die soms worden gebruikt bij topsport. Industriële chemicaliën, zoals lood. Verf en oplosmiddelen. Gebruik bij voorkeur verf op waterbasis en ventileer goed. Bestrijdingsmiddelen die worden gebruikt in de tuin- en akkerbouw, vooral door rozenkwekers. Goede bescherming helpt. Te veel (meer dan een keer per dag) of te weinig (minder dan eens in de tien dagen) vrijen. Continue verstoring van het dag- en nachtritme. Als zwanger worden niet lukt door zwak zaad, en je werkt in ploegendienst, ga dan met de bedrijfsarts praten. Langdurige deelname aan het verkeer. Dat maakt de zaadballen te warm. Dat geldt bijvoorbeeld voor vrachtwagenchauffeurs en taxichauffeurs. Bepaalde medicijnen, zoals salazopyrine, een middel dat wordt voorgeschreven bij chronische darminfecties. Röntgenstraling. Dat geldt vooral voor röntgenlaboranten. Dan valt het toch best mee wat jij hem 'verbied'?
Met zijn vader kan ik altijd wel heel goed. Die neemt het ook altijd voor me op. Zal eens kijken of die mij kan helpen om tot hem door te dringen.
Hoi meiden, hoe'st hier? @ Mariska: Als ik t goed begrijp wil/kan je man niet stoppen met roken? Vervelend meid. Ik kan je hierin niet adviseren, wij roken allebei niet, dus geen goeie tips van mijn kant om te stoppen. @ ego: Nou ik weet zeker dat t niet raak is deze maand. Nadat ik al een paar dagen bruine afscheiding heb bij het afvegen na t plassen had ik nu ook rood/rood-bruin verlies. Dat is altijd een voorteken voor de duivels, dus het is weer game over voor juli. Helaas pindakaas. Nu afwachten wanneer ik echt ongesteld word en dan door naar augustus.
Ja dank je Heitje, ik dacht ook dat ik nog niet eens zo streng was. Hij mag van mij gerust twee biertjes maar ik vind dat dat niet alle dagen hoeft en dat hij ook weleens ip daarvan een glas fris kan pakken.
Ja dat heeft denk ik te maken met die uitslag van het onderzoek...hij is het nog een beetje aan het ontkennen inderdaad en dan zou het best wel eens zo kunnen wezen dat ie bij de volgende uitslag, als die slecht is, de schuld kan geven aan zijn slechte gewoontes... En het is niet bewezen dat als vrouwen er teveel mee bezig zijn dat ze minder vruchtbaar worden hoor! Iedere vrouw hier op het forum wil vreselijk graag zwanger worden en dat lukt de meesten ook binnen een jaar! En kijk eens hoe lang jullie bezig zijn, ik snap niet dat zijn geduld dan ook niet opraakt toch?? Ik hoop zo dat ie gaat beseffen dat je met zn 2en een kindje maakt, niet alleen jouw lichaam. Het is 50/50 en voordat jullie de MMM in zouden kunnen moet hij toch stoppen met roken en drinken, of in ieder geval minderen. Anders mag je toch niet eens dat traject in?
en stoppen met roken moet je gewoon doen. En ik kan het weten, heb 14 jaar lang als een ketter gerookt en vriendlief net zo. We zijn beide tegelijkertijd gestopt van de een op de andere dag zonder hulpmiddelen Het is echt een kwestie van de knop omdraaien en zeggen ik rook niet meer ik ben nu gestopt en erin geloven dat je het vol kunt houden. Je moet er gewoon helemaal achter staan.