dat bal in je buik gevoel is voor mij altijd: ZWANGER (tenminste nu 2x heel duidelijk gehad, vanaf 2/3 dagen na mn ei...) ik hoop het voor je!
Ik wist al wel dat dat niet in heel nederland bekend was. Bij ons is het gewoon om als je 50 wordt, dat er dan een Sarah (vrouw) of Abraham (man) in de tuin gezet wordt. Met andere woorden een hele oude pop, oude kleren opgevuld met stro, kranten of zoiets. In de loop der jaren is ook de traditie ontstaan om een halve sarah of abramham te zetten als je 25 wordt. Dan kan het alleen boven of onderkant zijn of in het midden helemaal door... Er komt dat altijd een bord bij te staan met een bepaalde leus, ballonnen, slingers e.d. De hele tuin van de jarig wordt dan volgezet. Dit gebeurt altijd op de avond voordat je 25 wordt. De vriendin bij ons uit de groep is morgen jarig dus vanaaf moeten we nog de pop zetten. Dat is het hele verhaal.
Ow surf dat klinkt goed. Ik heb afgelopen zondag mijn ei gehad. En al twee dagen een raar gevoel in mijn buik. Ik heb goede hoop deze maand!
Wie van jullie kent dat eigenlijk wel? Sarah/Abraham of halve Sarah/Abraham zetten? Het 1e als iemand 50 en het 2e als iemand 25 wordt?
Dat onderbuik gevoel heb ik dus al vanaf dinsdag j.l..... niet echt "pijn" maar gewoon constant je onderbuik voelen.. inderdaad net of zit er een ballon onderin je buik... nou maar hopen inderdaad!!
Mensen die 30 jaar worden en nog vrijgezel zijn worden op de os gezet. (een standbeeld van een os die in een naburig dorp staat)
ooooooooooooo geweldig. lig helemaal in een deuk. dat is wel errug grappig. Moeten dan ook wel foto's van gemaakt worrden.
Meisjes ik ga mijn mandje opzoeken. Ben moe en de verwarmingsman komt morgen vroeg om 9.00 (verwarming stopte er vandaag mee dus ook het warme water) en ik moet zondag werken dus geen uitslapen voor mij dit weekend