Ik houd vol hoor, ik heb er lang genoeg mee gewacht (te lang denk ik nu achteraf), want mijn man en ik wilde eerst ons eigen leven goed op de rails hebben. Dus een kleintje is nu meer dan welkom.
Kan iemand mij vertellen wat PMS is? Ik lees het regelmatig op het Forum maar weet niet wat het inhoud.
even gegoogeld, want ik wist het ook niet: Onder het premenstrueel syndroom (PMS) verstaat men het regelmatig (cyclisch) optreden van emotionele, gedragsgebonden en lichamelijke symptomen tijdens de tweede helft van de cyclus.
Dat geldt voor ons ook. Eerst ervoor zorgen dat je een mooi huisje hebt, en een vaste baan. In oktober zijn wij getrouwd en hebben we een mooie huwelijksreis naar Thailand gemaakt. We zijn er nu helemaal klaar voor Maar als ik dit alles van te voren geweten had (inc. de verhalen van de anderen die ik lees) heb ik toch wel spijt dat ik niet eerder gestopt ben met de pil.
Bibi, ik zou willen dat ik je de hand kon schudden, nou dan maar virtueel, want wij zijn in december getrouwd en zijn er nu ok helemaal klaar voor.
Voor ons hetzelfde, eerst alles toch wel op de rit. Ondanks dat je er nooit zeker van bent dat alles geregeld is. Wij zijn 3 jaar geleden getrouwd, wonen 5 jaar samen, Huisje, boompje beestje... is geregeld.. Nu willen we ons geluk bezegelen met handjes en voetjes...
*schud handjes met Bibi78* Fijn dat er van die herkenbare verhalen zijn hè en ik ben er nar twee weken op het forum ook achter dat wij tweeën ook niet de enigen zijn met dit 'probleem' eerst alles op de rails en als je dan klaar bent voor de kleintjes, dan komen ze niet. JA, dat is het probleem van deze tijd, we willen alles graag zelf plannen en goed organiseren en we raken in de stress en hebben praatgroepjes en forums nodig om ons te vertellen dat het heel normaal is om een jaar aan het klussen te zijn voor je zwanger wordt en dat de natuur zich nu eenmaal niet schikt naar onze volle agenda's en planningen
Al spreekt mijn mannetje er niet zo veel over... Ik merk wel dat hij er ook wel mee bezig is. Hij houdt zich cool, waarschijnlijk om mij rustig te houden. Toch vraagt hij wel bijna iedere dag (vanaf dag 28 ) aan mij of ik al ongi ben geworden. Schattig he.
Ja, mijn man vraagt dan ook wel of het al 'partytime' is, maar de rest van de maand moet ik het er vooral niet over hebben. Vandaag maakt ik en foute opmerking door te zeggen dat ik hoopte dat het de laatste kinderloze vaderdag zou zijn. Nou dan heb ik het echt gedaan bij hem.
Meen je dat Loeki? Oh, wat rot voor je. Dit zou toch juist een periode moeten zijn die je samen intiem meemaakt.
Ik heb het vermoeden dat hij zich gewoon geen houding weet te geven, daar heeft hij wel vaker moeite mee. Hij vind het gewoon eng denk ik. Hij is jonger dan ik ben en soms nog een beetje kinderlijk, op een lieve manier.
Je zou nu toch wel mogen verwachten dat hij inmiddels een beetje aan het idee gewend is geraakt. Jullie zijn toch al een tijdje bezig. Dan is het toch logisch dat je je met je cyclus e.d. bezighoudt? Ik hoop voor je dat dit anders is als je zwanger bent. Dat jullie er dan wel SAMEN naar toe kunnen leven. Is hij veel jonger dan jij?