hi miracles, jammer van de ongi.... volgende ronde extra veel succes! wat betreft je cyclus, ik zou altijd die van 34 dagen aanhouden (zodat je de volgende x niet op de 28e dag al denkt dat je overtijd bent) MAAR ik raad je aan je banner (en je hele systeem ) nu al wel op 28 dagen te zetten zodat je je ei, indien je toch weer een kortere cyclus hebt, niet mist! als je zeker weet dat je je ei hebt gehad dan kan je je banner weer naar 34 dagen instellen. zo weet je zeker dat je niet je ei mist maar ook niet te vroeg hoop krijgt succes! klingel.
hahaha, ok ik zal het recept hier plaatsen. Het is dus mijn soort van "Hollandse" roti hoor. Dus niet de originele... Komt er aan hoor. ff knippen en plakken...
Hier volgt dan mijn "Hollandse" roti recept: Ingredienten: Olie om in te wokken, maggi blokjes 2 a 3, bruine suiker 2 eetlepels, ketjap manis, een scheutje. sambal voor de liefhebber... Aardappelen. Ik neem altijd de gekruide aardappelpartjes Wedges van de Lidl (vriesvak) Roerbak groenten en/of kouseband natuurlijk. Kip of 2 blikjes Tonijn. 500ml water (ongeveer). Knoflook! ongeveer 3 tenen. -Djinten/komijnzaad -Djahé/Gemberwortel -Laos/galangawortel -Ketoembar/korianderzaad -Koenjit/kurkuma -Long tai/piment -sereh/citroengras en -Laurierblad 3 a 4. Als je kip gebruikt, (kipfilet in stukjes) dan die eerst aanbraden in een scheutje olie met de uitgeperste knoflook, daarna de aardappelen erbij. Even wokken en dan de 500ml water er bij gieten. Ondertussen alle kruiden erin. (ik heb alles verder gemalen en heb dan ongeveer 1 a 2 theelepeltjes van elk nodig) Als het al een beetje gaat koken, dan de maggiblokjes er boven verkruimelen, de bruinesuiker toevoegen en het scheutje ketjap. Dat lekker laten pruttelen en af en toe roeren. Als je kouseband gebruikt, weet ik niet precies hoe lang dat moet koken om gaar te worden... Ik neem altijd roerbak groente (Lidl/vriesvak, grote zak) Dat doe ik er het laatste half uur bij. Mocht je de tonijn kiezen, dan deze laten uitlekken en er de laatste 15 a 10minuten aan toevoegen. Alles zachtjes laten pruttelen in totaal een uur ongeveer en regelmatig roeren. Oh ja! de laurierbladeren moeten ongeveer een half uur mee pruttelen. Het is dus een hele grote wok vol. Ik denk wel genoeg voor 4 personen. Ik serveer er dan rijst bij en van die gebakken uitjes. Succes en eet smakelijk! Grtjs, Aleida
hi aleida, dank voor je pb'tje! lijkt me een heerlijk recept, alleen wat een bult kruiden om in te slaan! vanaaf maak ik een lekkere ovenschotel.... nu wegwezen, zit al de hele dag te niksen met mijn moeie alles na 15 uur buffelen gister.. snel aktie! *zoeff* PS JEDIDJAH MELDEN!
Hi Aleida, Dat zijn inderdaad heel veel kruiden. Voor de surinaames/hindoestaanse versie gebruik ik kerriepoeder en maggieblokes, knoflook, uitjes, zout en zwarte peper.
Dat valt toch wel mee? Ik heb alle kruiden van Silvo. Lekker makkelijk en je doet er lang mee. Je hebt er niet heel veel van nodig per keer. Ik kook vaker Ind./Surinaams, dus gebruik ze regelmatig. (heb een hele la vol hahaha) Grtjs, Aleida
Klingel; you could be right maar ja als je hoopt zwanger te zijn dan wil je je van alles inbeelden. Vorige keer was ik ook heel moe namelijk en ook al best vroeg.. Weet niet meer exact wanneer want het was geen geplande zwangerschap.
kwam dit net tegen ergens op t net: *een vrouw van 20 heeft ongeveer 5 à 6 maanden nodig om zwanger te worden, bij een vrouw van 40 is de gemiddelde wachttijd 14 à 15 maanden ff gemiddeldes..ik zit in ronde 3..ben 34 dusse gemiddeld gezien is het eigenlijk best logisch als t nog niet raak is.. pffff dacht al dat er iets mis zou zijn.. sorry hoor meiden voor mijn gemekker heb gewoon n mekkerweekje..volgende week zit ik weer in mijn goede hum (ehm hoop ik..)
Zo, ik ben ook weer bijgelezen. @alle ongi-meiden: Nieuwe ronde nieuwe kansen (ik voel met jullie mee! @ Suske: alvast een voorzichtige felicitatie! Dat ie maar flink zijn best doet in je buik!
Haha Twigger! Ik ben ook een muts wat dat betreft. Heb al een zoontje van 1,5 moet je weten en ik weet helemaal niet eens meer hoe ik me voelde toen ik voor de eerste keer zwanger was! Dus ben weer zo onzeker als de pest...Maar komt goed! Ik wacht nu gewoon tot mijn NOD! Heb wel een matcare test nog liggen en die kun je al eerder doen, maar ik wacht toch maar liever.. Bijna juni! Groetjes, Moontje
Hey meiden, vanmiddag een testje gewaagd... Maar hij is nega hoor Ik probeer het gewoon zaterdag of zondag weer.. Maar hij zal wel nega blijven
Jammer Tessa, maar nog niet getreurd, geen duivels, dan is er nog niks aan de hand! Gewoon nog een testje wagen over een paar daagjes.
Ik hoop het...... ik zet wel ff een fototje in mijn album... kunnen jullie het zien............... als jullie dat willen natuurlijk
trouwens... je ziet niks op de foto's die ik gemaakt had. laat maar hij is toch negatief, maar ik wacht nog wel een paar daagjes... dipje.
hihiihh Eingelijk ben ik zelf ook een mengelmoesje. Mijn kind krijgt dan 1 ras erbij die ik zelf niet heb. En dan heeft ie alles behalve 1tje Een heuse wereldburger!