1: Sammie88 & Jazy & Mariska165 2: 3: Nana33 4: 5: 6: 7: 8: 9: 10: 11: Chelleke 12: 13: 14: 15: 16: 17: 18: 19: 20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: 5 dames voor het roze huis .. Zwanger, .. Ongesteld, .. Negatieve test, .. Twijfeltest, .. Niets doorgegeven, ...Cyclus van slag , .. vlindertje Om de lijst te veranderen: *klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote] onderaan de lijst weg. *Vul je informatie in. *Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties): [ IMG]http://wobilog.web-log.nl/photos/uncategorized/pink_house.jpg[/IMG] *En vergeet tenslotte het aantal bewoners niet te veranderen!
Heey meiden van Juni, wat is het rustig hier. komen ook niet veel meiden bij op het moment. Even een egoberichtje, ben vandaag naar de Gyn geweest vriend lich onderzoek gehad, was goed moet vlg week zwemmers inleveren. Bij mij lich.onderzoek en een echo (cd4) in de beide eileiders/stokken waren eitjes te zien. En dat leek ook allemaal goed. Volgende week moet ik weer voor een echo, oja en er was nog bloed afgenomen. Ben zo benieuwd wat de uitslagen zullen zijn, moeten we nog 3 weken op wachten. Spannend hoor.
Hoi Mariska, Tja, blijft inderdaad akelig stil hier in huis, maar daar zal - helaas- toch binnenkort wel verandering in komen als nieuwe ongi meiden hun vlgnde NOD niet meer in mei maar in juni hebben. Goed dat de algemene lichamelijke onderzoeken in ieder geval goed waren en er weer eitjes op komst zijn. Het lijkt me ook heel spannend om steeds die resultaten van de onderzoeken af te wachten. Pfffffff, nog meer spanning weet niet of ik daar wel tegen zou kunnen . Jullie zijn dus nog maar net begonnen in de mmm? Hoe lang zijn jullie al aan het proberen? Lijkt me best moeilijk hoor, aan de ene kant hoop je natuurlijk dat alles helemaal goed is, maar aan de andere kant zou het ook wel fijn zijn als ze een makkelijk op te lossen oorzaak tegenkwamen waarom je nog niet zwanger bent, zodat je daarna weet dat de kans dat je zwanger wordt ineens veel groter is. Maar goed, ik hoop natuurlijk gewoon heel hard dat je in de tussen tijd lekker zwanger wordt en verdere onderzoeken helemaal niet meer nodig zijn!! Wij zijn nu met ronde 9 begonnen en willen van de zomer naar de huisarts stappen. Eigenlijk mag het in aug al, maar omdat ik begrepen heb dat je dan wsl regelmatig bloed moet laten prikken en echo laten maken e.d. en we op vakantie gaan, zullen we denk ik pas in sept gaan. Ondertussen hoop ik natuurlijk dat ik tegen die tijd al zwanger ben, maar ik moet wel zeggen dat ik me er steeds meer op in stel dat dat misschien wel niet zo is.
Hey Nana, we zijn begin 07 met de pil gestopt. Ik heb een geschiedenis met bekkenbodemproblematiek. Heb daarvoor ook bij de gyn gelopen. Ben toen dus gestopt met de pil en we hadden zoiets van we gaan er niet mee bezig maar we zien wel. Na een half jaar nog niets en dan heb je zoiets van hoe kan dat nou????? En zijn we er gerichter mee bezig gegaan. Maar helaas nog steeds niet. Een half jaar geleden ben ik voor het eerst naar de HA geweest en die zei dat ik eerst moet proberen een paar maanden met ovutesten. Deze werden wel positief, geklust maar nog niet. Gisteren was dus de eerste keer. Dit viel me op zich mee. Ik moet er rekening mee houden dat ik idd elke week wel heen moet. Dit moet tussen werk door dus heb dit met mijn teamleider besproken en die was heel begripvol. En krijg ik de ruimte mits in overleg om mijn onderzoeken te volgen. Aan de ene kant hoop ik dat ze iets vinden waardoor er gelijk een behandeling kan gaan plaats vinden. Hoor ook wel mensen hier waar ze niets kunnen vinden en het nog een half jaar moeten proberen. Ik weet niet of iik dat nog wel aan zou kunnen. Maar goed we zullen moeten afwachten. We zitten nu in de molen en met drie weken krijgen we alle uitslagen van alle onderzoeken die tot nu toe gedaan zijn. Vlg week worden de zwemmers ingeleverd ben benieuwd wat daaruit komt. Ik hoop voor jou dat het ook snel raak mag zijn en dat je niet in de malle molen hoeft. Ze zeiden wel tegen ons dat het idd wel heftig is omdat ik regelmatig moet komen voor onderzoeken en dat als het ons teveel wordt of we willen met vakantie dat ze daar alle begrip voor hebben en dan de onderzoeken weer oppakken als wij daar aan toe zijn. Ik zou zeggen dat we maar weer flink gaan klussen en voor een dikke posi test gaan. Liefs Maris
Jullie zijn dan toch al best lang bezig zeg Vervelend ook dat je eerst bent teruggestuurd met ovu-testen voor de ha je wilde doorsturen. Dan denk je dat er iets gaat gebueren, mag je lekker verder wachten . Maar als je eenmaal in de mmm zit kan het volgens mij wel snel gaan. Fijn dat je werkgever er ook niet moeilijk over doet als je af en toe weg moet. Hopelijk wordt er inderdaad iets concreets gevonden! Kan me helemaal voorstellen dat je gek wordt als ze na een tijdje zeggen probeer het eerst nog maar even. Volgens mij is dit soms wel het geval als ze helemaal niets vinden en ze je UIU willen aanbieden (of later IVF e.d.), maar je hoort toch echt wel eens verhalen van meiden bij wie het na 2 jaar toch ineens wel lukt. Er zijn helaas zoveeeeeel dingen waar het niet zwanger worden aan kan liggen en volgens mij is er over sommige dingen ook nog nauwelijks iets bekend. Heb je zelf een idee wat bij jullie het probleem zou kunnen zijn? Ik voel m'n eisprong bijna altijd, dus we hebben van het begin af aan goed geklust - wat eigenlijk alleen maar meer verontrustend is . Ik heb het afgelopen half jaar ook mn temp bijgehouden, zodat ik dit eventueel aan mn gyn kan laten zien. Mn temp ziet er prima uit en heb een redelijk regelmatige cyclus, maar heb zelf het idee dat het probleem bij ons wel eens bij de innesteling zou kunnen liggen. Heb 1x 2 weken lang licht positieve testen gehad en ook een paar maanden bloedingen gehad zo rond de innesteling en wat vage eerste symptoompjes. Het lijkt er volgens mij op dat de bevruchting wel regelmatig lukt (hoewel misschien ook wel minder vaak dan gemiddeld, dat weet ik niet), maar dat er gewoon nooit iets langer dan een week wil blijven zitten. Ik heb al een aantal keer zitten googelen op problemen met de innesteling en laat dit nou net iets zijn waar nog nauwelijks iets over bekend is... Lekker dan! Ben daarom ook een beetje huiverig om straks de mmm in te gaan, omdat als dit het probleem zou zijn UIU en IVF e.d. ook geen oplossing bieden. Ach, misschien maak ik mezelf ook wel gewoon gek met al mn "gedokter" Maar het zou gewoon wel fijn zijn om te weten waarom het steeds niet lukt... Maar goed, je hebt helemaal gelijk. We gaan gewoon weer goed klussen deze maand en heel hard hopen dat we allebei een mooi gezond feb-beebje mogen krijgen! (en alle andere meiden ook natuurlijk) Lfs
Hey Nana, nee ik heb zelf niet echt een idee wat het kan zijn. Soms hoor of lees ik wel eens iets en denk ik och dat zou bij mij ook kunnen zijn. Denk eigenlijk dat de probleem bij mij ligt, waarom weet ik niet. Kwestie van gevoel. Toch leken alle eerste onderzoeken bij mij goed. Dacht zelf in eerste instantie problemen met mijn hormoonhuishouding. Vond zelf dat ik nogal behaard ben maar de Gyn heeft gekeken en vond dit niet. Dus daar vertrouw ik dan maar weer op. ik herken dat gedokter wel waar je het over hebt, maar merkte ook dat ik mijzelf daar helemaal gek van maakte. Mijn vriend zegt ook laat dat maar aan de dekundigen over ze kunnen en weten zoveel tegenwoordig. Nou ja dat is ook zo. Achteraf denk ik had ik maar wat eerder aan de bel getrokken dan wist ik nu misschien waar de "storing" zit en was ik misschien al zwanger geweest. Maar ja das achteraf. Maar wat jij vertelt over het niet innestelen, is ook apart dat je dan wel pos test en dat het dan niet lijkt te blijven zitten om het zo maar te zeggen. Heb je dat ook met je huisarts besproken? Nou ik hoop voor je dat jou de MMM bespaard blijft en dat jullie beepje zich deze maand maar goed vast mag houden.
1: Sammie88 & Jazy & Mariska165 & Loutjelou 2: 3: Nana33 4: 5: 6: 7: 8: 9: 10: 11: Chelleke 12: 13: 14: 15: 16: 17: 18: 19: 20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: 6 dames voor het roze huis .. Zwanger, .. Ongesteld, .. Negatieve test, .. Twijfeltest, .. Niets doorgegeven, ...Cyclus van slag , .. vlindertje Om de lijst te veranderen: *klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote] onderaan de lijst weg. *Vul je informatie in. *Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties): [ IMG]http://wobilog.web-log.nl/photos/uncategorized/pink_house.jpg[/IMG] *En vergeet tenslotte het aantal bewoners niet te veranderen! Mag ik ook intrekken? Zo te zien passen er genoeg baby's in deze woning!! Voor ons ronde 9 alweer. Ik ben begonnen met temperaturen ook... niet zozeer om inzicht te krijgen in m'n cyclus maar meer om, mocht het nog heel lang duren, ik in elk geval wat temperatuurkaartjes voor de huisarts heb. Ik hoop ze uiteindelijk niet meer nodig te hebben natuurlijk! Succes allemaal!!!
Hey Loutjelou, welkom hier. Het is nog erg rustig hier. Maar er is plek genoeg voor je. Jeetje ronde negen. Balen he dat sommige mensen met een zucht zwanger worden en dat sommigen zoals wij er echt alles voor moeten proberen om het voorelkaar te krijgen. Best wel frusterend. Ben ook al een tijdje bezig, maar heb niet getempt. Lijkt me een heel gedoe en dan ben je er al mee bezig zodra je wakker bent. lijkt me geen leuke start van de dag. En zowel de huisarts als de gyn hoefden die resultaten niet te zien. Dus ben blij dat ik het niet gedaan heb. In ieder geval heel veel succes deze ronde. Liefs Maris
Ja, het is ongelooflijk maar 4 vriendinnen van me zijn in ronde 1 zwanger geraakt! Dat is soms behoorlijk frustrerend ja! Enne, dat temperaturen valt wel mee hoor. Die ligt op het nachtkastje, dus als ik wakker wordt meteen even opnemen. Ermee bezig ben ik toch wel, daar maakt de thermometer niet veel verandering in... Jij (jullie) heel veel succes met alle onderzoeken! Klinkt behoorlijk heftig allemaal!
1: Sammie88 & Jazy & Mariska165 2: Nana33 3: 4: 5: 6: 7: 8: 9: 10: 11: Chelleke & Liedel 12: 13: 14: 15: 16: 17: 18: 19: 20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: 6 dames voor het roze huis. .. Zwanger, .. Ongesteld, .. Negatieve test, .. Twijfeltest, .. Niets doorgegeven, .. Cyclus van slag , .. vlindertje Om de lijst te veranderen: *klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote] onderaan de lijst weg. *Vul je informatie in. *Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties): [ IMG]http://wobilog.web-log.nl/photos/uncategorized/pink_house.jpg[/IMG] *En vergeet tenslotte het aantal bewoners niet te veranderen! Wow meiden, wat een mooi huis. Ik mag me hier ook komen aanmelden, vandaag de duivels op bezoek dus nieuwe ronde nieuwe kansen. Het is nog wel rustig hier, maar hebben we voorlopig nog even een groot huis met zijn allen! Groet, Liedel
1: Sammie88 & Jazy & Mariska165 & Loutjelou 2: Nana33 3: 4: 5: 6: 7: 8: 9: 10: 11: Chelleke & Liedel 12: 13: 14: 15: 16: 17: 18: 19: 20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: 7 dames voor het roze huis. .. Zwanger, .. Ongesteld, .. Negatieve test, .. Twijfeltest, .. Niets doorgegeven, .. Cyclus van slag , .. vlindertje Om de lijst te veranderen: *klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote] onderaan de lijst weg. *Vul je informatie in. *Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties): [ IMG]http://wobilog.web-log.nl/photos/uncategorized/pink_house.jpg[/IMG] *En vergeet tenslotte het aantal bewoners niet te veranderen* Heb Loutjelou weer op de lijst gezet, was er af gevallen
1: Sammie88 & Jazy & Mariska165 & Loutjelou 2: 3: Nana33 4: 5: 6: 7: 8: 9: 10: 11: Chelleke & Liedel 12: 13: 14: 15: 16: 17: 18: 19: 20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: 7 dames voor het roze huis .. Zwanger, .. Ongesteld, .. Negatieve test, .. Twijfeltest, .. Niets doorgegeven, ...Cyclus van slag , .. vlindertje Om de lijst te veranderen: *klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote] onderaan de lijst weg. *Vul je informatie in. *Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties): [ IMG]http://wobilog.web-log.nl/photos/uncategorized/pink_house.jpg[/IMG] *En vergeet tenslotte het aantal bewoners niet te veranderen!
Goeiemorgen meiden, @Loutjelou & Liedel: Welkom, heel jammer dat jullie ook weer ongi zijn geworden , maar gezellig dat jullie ons hier komen vergezellen! Heel veel succes deze maand! @Loutjelou: zie dat jij ook in ronde 9 zit - hopelijk wordt 9 ons geluksgetal! Over tempen: het valt wel mee hoor. Ik zet mn wekker er echt niet voor en doe het gewoon zodra ik wakker ben, en soms slaap ik daarna gewoon weer verder. Dat is dan wel niet elke dag op dezelfde tijd, maar voor mn grafiekje maakt dat weinig uit. Ik vindt/vond het tempen ergens ook altijd wel fijn, omdat het weer een beetje extra zekerheid geeft over mn ei. Ook weet ik altijd al een dag of 3 dat ik ongi ga worden voor ik het wordt, hoewel dat niet per se onverdeelde genoegen is . Ik ben trouwens nu even gestopt - die eerste dagen van mn cyclus zien er altijd precies hetzelfde uit, ik geloof het inmiddels wel . Misschien krijg ik rond mn ei wel weer kriebels, maar anders temp ik misschien deze ronde even helemaal niet. Ik wil echt proberen deze ronde mezelf eens niet helemaal gek te maken, maar heb nog geen flauw idee hoe ik dat ga doen
Nana, we gaan ervoor! Ik heb goede hoop voor ronde 9! Ik ben eigenlijk elke dag om dezelfde tijd wakker dus het temperaturen is voor mij geen probleem. Het is best wel aan 't schommelen nu al: 36,7 36,4 36,6 36,9 maar goed, dat zegt nog niks natuurlijk! Vannacht heb ik het ook heel warm gehad dus die temperatuur is niet gek!
@Loutje: Jaaa, februarimama's here we come ! Hmmm, die verschillen zijn best groot inderdaad- zelfs als je vandaag niet meerekend. Heb je wel een goede thermometer? Het is eigenlijk beter om geen koortsthermometer te gebruiken maar een "normale". Goede (en niet dure) kun je bijvoorbeeld bestellen bij matcare (zie ook plaatje rechts). Ik had ooit eentje van KV gekocht en als ik die 3 keer vlak achter elkaar gebruikte varieerde m'n temp soms en halve graad . Dus sommige thermometers zijn gewoon echt heel onbetrouwbaar. Verder maakt het natuurlijk ook nog uit hoe je tempt., rectaal is verreweg het betrouwbaarst en dan heb je ook de minste schommelingen. Dus als je daar geen problemen mee hebt is dat wel aan te raden. Tenslotte is het niet zo raar als je temp iets meer schommelt terwijl je no ongi bent dan gedurende de rest van je cyclus. Tijdens je ongi schommelen je hormoonspiegels immers ook nog behoorlijk.
Ik temperatuur gewoon rectaal hoor, of het een goede thermometer is... eeuh geen idee! hahaha. Ik zal die van matcare wel bestellen, ook een beetje zonde om te tempen als dat ding niet goed is!
je kunt ook gewoon ff drie of vier keer vlak achter elkaar tempen en kijken of die dan steeds dezelfde temp aan geeft. Als dat niet zo is weet je zeker dta het een onding is . En die van matcate is echt heel goed - enige nadeel is dat ie best veel tijd nodig heeft voor ie piept, maar dat is wsl ook waarom ie zo betrouwbaar is.
Ik zal morgen wel even kijken of ik een onding heb! hahaha Anders bestel ik gewoon zoeen van matcare. Zijn die oorthermometers trouwens betrouwbaar?