NOD Juni 2009

Discussie in 'NOD forum' gestart door Sammie88, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Mermaid: Nou hopen dat die zere bombonella's (hihihi, wat een geweldiig woord!) dan toch een symptoompje blijken! *duim duim, duim*
    Hier is alles ok. zit op m'n werk, maar heb 0 zin. Ben heel erg aan vakantie toe - gelukkig nog maar 4 weekjes... M'n volgende nod is officieel 5 juli, maar ik hoop stiekum op een vroeg eitje. Ik las ergens dat veel volle melkproducten eten/drinken goed kan zijn voor je eisprong en eet/drink me nu al een week suf aan volle melk, yogurt en kaas (niet lachen!). Het zal wel niks uitmaken, maar ik vind het sowieso wel lekker en mannetje is allang blij dat we geen magere producten meer hoeven te kopen. Tja, ik ben echt op het punt gekomen dat ik alles wil proberen dat een beetje redelijk klinkt (zo lang het klinkt alsof het geen kwaad kan). Toeval wil wel dat ik nu al een paar dagen vruchtbaar slijm heb - dus wie weet krijg ik wel echt een vroeger eitje. zou fijn zijn, want dan wordt mn' cyclus ook weer eens wat korter (die wordt de laatste maanden steeds langer).

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Heb hem gewoon gegoogled " bored baby". Hij's leuk he! :D

3. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @Nana; Ik vind m helemaal geweldig!
    P.s. als je cyclus steeds langer wordt... is het dan een idee om etos zwanger word tabletten te gebruiken? die zijn om je cyclus te reguleren... heeft bij mij gewerkt... Ik kreeg er een langere lf door en ik was na ronde 1 al zwanger...

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Nana: Ik snap dat helemaal hoor, dat je alles wil proberen. Baat t niet dan schaadt t niet. Ik zie t echt voor me, hoe jij tegen heug en meug van alles naar binnen zit te proppen, haha. Als je nu vruchtbaar slijm hebt zou je eisprong toch wel eraan moeten komen. Mijn cyclus werd juist elke x korter en nou de laatste keer was ie ineens 31 dagen. Ik snapte er niks meer van :(. Ik zit nu ook op mijn werk en heb de hele dag zowat nog niks uitgevoerd. Morgen ben ik vrij (altijd op woe) en dan alleen nog maar dond en vrij en dan lekker 3 weken vakantie :D.

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Muurtje: Tja, het probleem is dat mn' LF al behoorlijk lang is 14/15 dagen en dat dat monnikspeper dat erin zit niet alleen m'n lf langer kan maken, maar ook de neiging heeft om je eisprong een paar dagen uit te stellen. volgens mij is dat dus juist heel geschikt als je een te korte cyclus (lf hebt), maar minder als je hem korter wil maken. Overigens ben ik een gigangtische zeur, want zo lang is m'n cyclus helemaal niet hoor (31 dagen). Zou het allen fijn vinden als ie weer net zo kort wordt als vroeger (26 dagen). Ik slik trouwens verder wel zo'n beetje alle mogelijke vitaminepillen die er bestaan, hihi. (behalve A&D natuurlijk...)
    Maar bedankt voor het meedenken!

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Mermaid: hahaha, ja zoals je het je voorstelt ziet het er dus ook echt uit. Melk en kaas gaan er altijd wel in, maar ik houd dus helemaal niet van yogurt, dus dat is met recht tegen heug en meug proppen. Gelukkig las ii ook dat honing heel goed kan zijn en kiep ik er nu een halve fles honing in, hihi. Dan smaakt het tenminste nog ergens naar (behalve naar zure prut...)
    Lekker dat je al zo snel op vakantie gaat!! Jaloers!! Waar ga je heen?

7. BB10

BB10 Niet meer actief

Hee meiden ik las net dat iemand vroeg welke pijnstillers geen kwaad konden.
    Paracetamol mag je hebben maar er zei ook iemand ibuprofen en dat mag je nu net NIET hebben.
    Paracetamol is een pijnstiller en ibuprofen is een ontstekingsremmer en die mag je niet hebben als je zwanger bent.

8. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Ibu heb ik gewoon gebruikt tijdens de zwangerschap. Zelfs voorgeschreven door de huisarts ;)

9. BB10

BB10 Niet meer actief

Muur, met mijn ventje gaat het zo zo. Hij heeft vanacht niet geslapen. Dat komt wss omdat hij gisteren teveel met zijn krukken door de gang gehobbelt heeft.
    De wonden staan nog helemaal open. Ze hebben gisteren geprobeerd ze een beetje aan te trekken (zitten een soort scoubydoo touwtjes doorheen) dat is aan een kant een beetje gelukt. Aan de andere kant stond er nog te veel spanning op.
    Vanavond ga ik eerst ff naar de shoarmaboer om hem eens te verwennen. Hoeft ie niet dat flauwe ziekhuis voer te eten.
    En mss dat ik hem nog kan verleiden tot een bezoekje aan het toilet (bloos)

10. BB10

BB10 Niet meer actief

Goh daar kijk ik van op. Mijn huisarts en internist zeiden allebei niet gebruiken tijdens de zwangerschap.

11. BB10

BB10 Niet meer actief

Staat touwens ook op de bijsluiter. Maar er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn.

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Nana: Als we nog weggaan gaan we kamperen in Frankrijk --> tent in de achterbak en gaan. Op dit moment is er een soort van achternichtje uit Canada in NL en omdat we elkaar eens in de zoveel jaar zien wil ik niet weggaan als zij hier nog is. Of we gaan hangt er dus vanaf wanneer zij weer verder reist.

13. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    De ene huisarts zal ook wel wat makkelijker zijn dan de andere.

14. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hey Nana!
    Wat leuk dat je hier ff komt kijken!
    Ja leuk he dat we toch nog een kans hebben deze maand! En mocht het voor ons allebei raak zijn, komen we allebei in Maart terecht! Joepiee!!
    Ik hoop dat je eitje er snel aankomt! Succes met de klus!! :)

15. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hee BB10!
    Klopt dat je tijdens zwangerschap beter geen Ibuprofen kunt nemen! Maar ik zei het tegen iemand die nog een week voor haar NOD zat...en dan kan het toch nog niet zo kwaad lijkt mij?
    Als je dan zwanger bent, leeft het van het vruchtzakje en niet van wat jij binnenkrijgt toch?
    Ik hoop dat het verleiden lukt vanavond!! Go for een ziekenhuisWC-beeb!! ;)

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @BB10: huisartsen, gyno's en dat soort volk verschillen vaak heel erg van mening over dit soort dingen. Ik mag van mijn huisarts gewoon mijn medicijnen tegen migraine blijven nemen ook als ik zwanger zou worden, maar een vriendin van me die zwanger is mag dezelfde medicijnen van haar vk juist absoluut niet meer slikken. Feit dat ze het niet 100% eens zijn betekent waarschijnlijk dat er nog nooit uit onderzoek is gebleken dat het kwaad kan, maar dat het ook nog niet onomstottelijk is bewezen dat het geen kwaad kan (maar ja, dat laatste geldt dus voor bijna alles). Kortom het blijft altijd je eigen beslissing. als je het zekere voor het onzekere wil nemen, zou ik alleen paracetamol slikken.

17. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik heb even gekeken op www.apotheek.nl, die zegt het volgende:

Zwangerschap
    Gebruik dit middel NIET als u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Het kan schadelijk zijn voor de baby. Meld het in elk geval aan uw arts of apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wilt worden. Zo mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander middel, dat u wel veilig kunt gebruiken.

18. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    hmmm die tickers van Even Healt geeft aan dat ik over 4 dagen al mag testen haha...

19. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Shit mr Heitje wants to take over the laptop! Bummerrrrrr!!! Ik kom zometeen wel weer ff koekeloeren!

20. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Haha Heitje, heb net zo'n man thuis. Maar die van mij is er nog niet (hihi)

Deel Deze Pagina