NOD juni

Discussie in 'NOD forum' gestart door charlotteM, 1 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Bij een man die normale zaadproductie heeft maakt het niks uit, heeft een studie uitgewezen.. natuurlijk nemen ze wat af maar inprincipe is er niets aan de hand. maar ja van te voren weet je niet of je man een normale zaadproductie heeft.

2. Niet meer actief

Ja da's waar, maar het stond op internet over draagmoederschap of donor zaad.

En ik had het toevallig van de week gelzen

3. indey

indey Bekend lid

13 mei 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    Hier geloof ik niks van hoor meid
    want van mijn eerste 2 hebben we het ook zo gedaan en is ben van beiden gelijk in mijn 1rste cyclus zwanger geworden.

Of te wel het zal wel zo zijn maar ik neem de dingen die ik lees ook maar met een korrel zout en ik heb het nergens gelezen nog of gehoord.

Dus als je gewoon verliefd bent ga je ook elke dag klussen en dan mag het ook niet meer doen en kan je ook zwanger raken als je niet oppast

Goed we wachten het af en iedereen doet het wanneeer hij of zij het beste uitkomt

Indey

4. Niet meer actief

We hebben toch met z'n allen 1 doel voor ogen!
    Toch?

5. indey

indey Bekend lid

13 mei 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland

Ik lees even de berichten van boven en dan wil ik het ook graag even lezen als je het nog kan terug vinden

Groeten van Indey

6. Niet meer actief

Zoek het vanmiddag voor je op, moet nu weg.
    Stuur je wel een pB dan

7. indey

indey Bekend lid

13 mei 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    janne

weet dat je nu weg bent en dit lees je vast wel vanavond

maar het is goed stuur het maar naar mijn pb

Indey

8. Niet meer actief

Ik heb via google het toen gevonden, maar nu kan ik het niet meer vinden. Ik blijf zoeken zodra ik meer weet hoor je het.

9. Niet meer actief

Jo hebbes Ik had even iets ander geggogled. het staat op de site van Freya.nl folder23

Het sperma
    Een zaadlozing bevat ongeveer 2 á 3 cc vocht. In de eerste zaadlozing bevinden zich 200 á 300 miljoen zaadcellen. In een tweede zaadlozing binnen 4 tot 8 uur zitten er beduidend minder en in volgende lozingen kunnen zaadcellen geheel ontbreken. Als de donor dus enkele uren vóór zijn donatie een of meer zaadlozingen heeft gehad, kan het gedoneerde sperma van slechte kwaliteit zijn. Zaadcellen moeten op lichaamstemperatuur worden gehouden na de zaadlozing, om te waarborgen dat het sperma vruchtbaar blijft. Het mag niet warmer, maar ook niet kouder worden vervoerd anders is het na korte tijd onbruikbaar geworden. Een goede methode is het potje met het sperma dicht tegen een menselijk lichaam aan te vervoeren. Daar kan het gedurende korte tijd (max. 1 uur) goed bewaard blijven. De meest ideale situatie voor de bevruchting is dat de donor zijn sperma opvangt en dat het door de ontvangster onmiddellijk wordt gebruikt voor de inseminatie. Dit kan echter op gevoelsmatige bezwaren van zowel donor als ontvangster stuiten.

Ik kan weer slapen vanavond!

10. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland

11. Niet meer actief

Ik denk, omdat een zaadcel minimaal 48 uur leeft. Dat het goed is om het om de 48 uur te doen.
    Binnen die 48 uur zijn er misschien nog niet genoeg cellen aan gemaakt.

12. Niet meer actief

Zo nog iets erbij:

Als uw donor bereid is onbeperkt te doneren, kunt u - als u een regelmatige cyclus hebt van ongeveer 28 dagen - tussen de tiende en zeventiende dag 2 á 3 keer insemineren (om de twee tot drie dagen).
    De zaadcellen zullen binnen enkele minuten in de eileider aanwezig zijn en liggen daar als het ware te wachten op de komst van de eicel. Omdat de zaadcellen minimaal 48 uur hun bevruchtend vermogen behouden is bijna zeker dat er zaadcellen met bevruchtend vermogen in de eileider aanwezig zijn op het moment dat de eicel beschikbaar komt.

13. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    Thanks meiden voor de uitleg over de ovulatie test bij FF, kan hem nu gaan invullen!

Dag twee van testen ook negatief! mag ik dan nooit eens twee strepen krijgen? zelfs niet bij een ovulatietest!

14. Niet meer actief

Wat een mooi iets bij jouw banner moontje Zelf verzonnen. Zet ik bij je plaatje hoor wat ik op geslagen heb.

En misschien is het alleen maar goed dus hij nu neg is.
    Misschien dacht jij altijd een eisprong te hebben rond dag 14 en was dat niet zo, maar later. dan heb je dus altijd op de verkeerde momenten geklust en ben je misschien nu heel snel zwanger

15. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Janne!
    Die tekst heb ik niet zelf verzonnen hoor, stond ergens als spreuk van de dag en vond hem erg toepasselijk voor ons allemaal!

Ik ben juist met testen begonnen omdat ik geen idee heb wanneer mijn ei kwam dus wil het toch wel heel graag weten dan kan ik de volgende keer daar meer opletten als ik iets voel.
    we gaan dus stug door met testen tot ik twee strepen heb en anders naar de huisarts als de tweede streep uit blijft

16. Niet meer actief

Ja inderdaad. Jij had toch ook zo'n rare temp.
    Help me even:
    was hij nu wel omhoog gegaan, ja dat moet wel want je bent gewoon ongetseld geworden en als je geen eisprong hebt wordt je toch niet ong.

17. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Janne, die tekst die jij hebt neergezet gaan over zaadlozingen op een zelfde dag hoor.. binnen 4 tot 8 uur... geen 24 uur.

groetjes

18. Niet meer actief

Ja, dat weet ik.
    Maar ik zou denken: de natuur zorgt ervoor dat een zaadcel 48 blijft leven, dus volgens het mannelijke lijf zou er dan ook dan pas weer een goede produktie zijn.

Ik zal nog eens googlen of ik dat kan vinden

19. Niet meer actief

Weet je trouwens. ik weet niet of dat ermee te maken heeft. maar de zaadcellen worden al 2 tot 3 maanden van te voren geproduceerd. Dus als je voor IVF zou gaan en je man is 3 maanden daarvoor goed ziek geweest is het aantal zaadcellen minder/geen

20. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja janne, ik was degene met die rare tempjes! hahaha, ben ook een raar mens dus dat zal het wel zijn dan!

heb het idee dat de tempjes nu regelmatiger zijn als de vorige maand, niet meer uitschieters en dalers.

en hoe zit dat nou, gaat je temp voor de eisprong wat omlaag en erna weer omhoog?
    vanmorgen was mijn temp 4 tiende lager als gister.

Deel Deze Pagina