NOD-lijst 1 t/m 15 augustus 2021

Discussie in 'NOD forum' gestart door Roni7888, 4 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Nee sommige hebben geen daling. Dus er niet vanuit gaan. Na een stijging die meestal de volgende dag volgt is je eisprong geweest. Dus het is geen methode om de eisprong te zoeken maar om te kijken hoelang bijv de luteale fase is. En hoe je lichaam reageert. Na de eisprong heb je een stijging van 0,2 tot 0,5 graden en blijft deze hoog tot de menstruatie.
     
  2. roos888

    roos888 Actief lid

    6 feb 2021
    196
    151
    43
    Vrouw
    Hey ik meld me aan wil iemand mij op de lijst zetten? Nod is wss op 5 augustus helaas een ronde verder weer.

    Hier best druk gehad dus weinig actief maar nu hopelijk wat meer. Toch wel weer wat bekende namen hier in de lijst.

    @nenp hopelijk niks ergs in de privé sfeer? En fijn dat je weer bijna vakantie hebt!

    Ik temperatuur soms mar deze maand even niet voor wat meer rust .. s6 allemaal
     
  3. Primerose

    Primerose Actief lid

    19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    #23 Primerose, 8 jul 2021
    Laatst bewerkt: 8 jul 2021
    NOD-lijst 1 t/m 16 augustus 2021

    ♡♡♡♡♡

    1 augustus (0)

    2 augustus (2)
    Nenp - 32 jaar - 1e kindje - ronde 3 na mk
    Penniej - 33 jaar - 3e kindje - ronde 3

    3 augustus (1)

    Bambiniheart- 32 jaar - 1e kindje - ronde 5

    4 augustus (0)


    5 augustus (4)
    Sophie2019 - 33 jaar - 2e kindje - ronde 2 na missed abortion en vmk
    Kiekieboe - 29 jaar - 3e kindje - ronde 2
    Roos888 - 30 jaar - 1e kindje - veel te veel
    Primerose - 34 jaar - 3e kindje - ronde 3

    6 augustus (0)

    7 augustus (1)
    Ellyn - 32 jaar - 1e kindje - ronde 7

    8 augustus (0)

    9 augustus (0)


    10 augustus (0)

    11 augustus (0)

    12 augustus (0)

    13 augustus (0)


    14 augustus (0)

    15 augustus (0)


    ♡♡♡♡♡

    Totaal (8)

    Wachtbankje (0)

    Zwanger (0)

    Ongesteld (0)


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
     
  4. Primerose

    Primerose Actief lid

    19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Lijstje aangepast, ook de aantallen :)

    Roos888, ik heb je erop gezet. Heb je gegevens op een ander lijstje gevonden. Geef maar even aan als het niet klopt.

    Twijfelde erg om mezelf erop te zetten. Lees altijd alles wel, maar reageren lukt minder. Maar goed, ga mijn best doen en het is ook wel fijn om hier het één en ander te delen.

    Ik ben ook nog niet zeker van mijn NOD. Ik heb een onregelmatige cyclus. Ik gebruik altijd de roze cb en start daar vrij laat mee, meestal pas vanaf cd 16.

    Ik hoop op een mooie roze lijst! Veel succes iedereen!
     
    Kiekieboe, Roni7888 en roos888 vinden dit leuk.
  5. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Ik lees hier ook maar vast mee, denk dat ik van de andere lijst af ga vallen. Maar even afwachten wanneer ei komt.
     
    Primerose, Roni7888 en roos888 vinden dit leuk.
  6. roos888

    roos888 Actief lid

    6 feb 2021
    196
    151
    43
    Vrouw
    Dank je wel!

    Ja ronde aantal kwijt geraakt met periodes van pauze en weer beginnen etc ik zou een afspraak hebben ik het ziekenhuis maar we hebben het uitgesteld tot na de vakantie dat leek ons beter om het zo nog even aan te kijken.

    Ik hoop ook op een roze lijstje! Was even weinig online vanwege drukte maar nu hopelijk weer wat meer nu de ongesteldheid bijna weg is..
     
  7. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Welkom en post en lees wanneer t jouw uitkomt! Ik weet ook niet hoe mijn cyclus is, het is nog steeds erg ontregeld na de miskraam maar ben al blij dat ik überhaupt een eisprong heb, weet alleen niet wanneer. Ik heb genoeg testen om vanaf cd 12 te testen. Vorige ronde ei op cd 24 maar 6 dagen later mijn menstruatie al. Erg vervelend dus en voelt als weer een verloren ronde. Maargoed deze maand nieuwe kansen. Het lijkt zich wel te verbeteren. Dus ik houdt maar hoop. Jij heel veel succes deze ronde weer!


    Denk dat er veel mensen vanaf gaan vallen. Deze lijst was er nog niet toen iedereen van de vorige nod lijst op rood kwam helaas waardoor er nu veel op 31 juli staan haha ik ook hoor. Maar weet bijna zeker dat ik in deze lijst ga vallen dus hier maar de meeste aandacht op richten.

    Uhm naja fijn is t niet... het heeft even tijd nodig en t is weer veel bij elkaar. Waardoor mijn emmer nu even vol zit. Maar hopelijk zakt dat wat. Wat dat betreft is bezig zijn met zwanger worden een goede afleiding..


    En even een andere vraag; zijn er hier meer mensen die hun ei voelen? Ik voel hem vandaag regelmatig. Dus het lijkt erop dat ik een vroege eisprong ga krijgen. Hoeveel dagen voor de daadwerkelijke ei sprong voelen jullie ovulatie pijn? Had even terug gekeken na vorige maand en toen voelde ik t ruim een week voor de werkelijke eisprong ook goed.
     
  8. Primerose

    Primerose Actief lid

    19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Bedankt lieve meiden :D

    @roos888 Graag gedaan! Vervelend hoor, dat jullie al zo lang onderweg zijn voor een eerste kindje.. :( Ik hoop heel hard voor je dat het gaat lukken deze zomer.

    Tot nu toe heb ik het geluk gehad heel snel zwanger te worden. Dat wekt alleen de verwachting dat het nu dan ook wel snel zal gaan, terwijl dat natuurlijk helemaal niet hoeft. Misschien waren de vorige zwangerschappen beiden een "lucky shot" en ik ben natuurlijk ook weer wat jaartjes ouder. We zullen het gaan zien. Vandaag pas cd 3 en ik heb meestal een cyclus van ongeveer 32 dagen. Daardoor duurt het gewoon ook letterlijk langer voordat wij weer een poging hebben. De tijd gaat zó langzaam! Degene met een lange cyclus herkennen zich vast in dit gevoel :p

    @nenp Ik voel mijn ei meestal niet groeien, dus mijn antwoord is denk ik niet echt betrouwbaar. Als ik al iets van pijn voel (links of rechts) is dat meestal ook in de periode van vruchtbaar slijm, vlak voor/tijdens mijn piek
     
    Roni7888 en roos888 vinden dit leuk.
  9. roos888

    roos888 Actief lid

    6 feb 2021
    196
    151
    43
    Vrouw
    Ik hoop het ook! Ben benieuwd naar deze ronde...

    @nenp ik voel meestal geen eipijn maar ze zeggen dat het de laatste groeispurt is van je ei. Heel soms voel ik het met een positieve ovulatietest. & hopelijk gaat het privé snel wat beter! Hier is het druk op het werk wat ook wel stress met zich mee brengt maar probeer er rustig onder te blijven..
     
    Primerose en Roni7888 vinden dit leuk.
  10. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Oke ja ik voel t wel vanaf ongeveer 15 mm teminste heb de afgelopen 2x zowel links als rechts "pijn" gevoeld en dat was toen op de echo bevestigd. Ik heb vorige cyclus niet echt slijm gezien bij mij en ga t er ook niet uithalen zeg maar haha... ik wacht nog wel even af met testen tenzij de pijn nu steeds meer wordt. Maar tempratuur ook waaraan ik kan zien of hij is geweest maar ik weet t liever van te voren.

    Mijn temp vandaag is hoger omdat ik gisteren 3 glazen alcohol op heb. Dan schiet mijn temp de volgende dag ook echt omhoog. Zo zie je maar wat drank voor aanslag op je lichaam is eigenlijk. Maargoed vanaf morgen weer een goede temp.

    @Primerose dankjewel voor je antwoord. Ik hoop dat je snel weer een Lucky shot hebt dan. Sommige zijn gewoon snel zwanger.

    Ik heb zelf ook altijd een lange cyclus. Wisselend van 29 tot 36 dagen met vele langere uitschieters en soms een korte cyclus, dus ook wel onregelmatig. Das altijd maar de vraag wanneer t ei komt. Gemiddeld tussen cd 16 en 25...

    Ik hoop op een mooie roze lijst. Met april kindjes! Mooie tijd van t jaar vind ik!

    Fijne dag:p
     
    roos888 en Primerose vinden dit leuk.
  11. roos888

    roos888 Actief lid

    6 feb 2021
    196
    151
    43
    Vrouw
    April is een mooie tijd ja beter als de zomer hoogzwanger en alle vakanties van iedereen haha. Maarja ik ben blij met elke maand.

    Kent iemand de testen van Amazon? De ovulatietesten?
     
    Roni7888 vindt dit leuk.
  12. gekkiej

    gekkiej Actief lid

    25 mei 2021
    339
    338
    63
    Vrouw
    Hoi welkom dames ,

    Hier nu ook even rustig aan denk dat ik volgende week ergens weer ga testen met ovu testen dus deze week nog weinig te vertellen
     
    Primerose en roos888 vinden dit leuk.
  13. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Hmmm... nee, ik voel niks van mn ei.. lijkt me wel bijzonder.

    Bij ons waren de meisjes ook lucky shots. Vorige ronde waren we wel een teleurgesteld.. we hadden verwacht dat t nu weer in 1x raak zou zijn. Maja.. t kan aan zoveel dingen liggen. Ben nu ook iets ouder. Hij ook.

    Onze 1ste is in oktober geboren en dat vond ik zo fijn. Lekker binnen blijven, samen dutjes doen. De 2e is in februari geboren en dat was wel oke. Ik heb liever geen zomer Ik denk ook vooruit, in de zomer verjaardag vieren vinden wij niet zo leuk. Kan wel leuk zijn hoor, bbq bijvoorbeeld, in de tuin, lekker zwemmen. Maar als t dan heeft geregend, ohhhh dan is t zo plakkerig en tropisch. Niet leuk. Maar hey, dat zijn kleine dingen! Hopen dat t een mooi roze lijstje wordt!

    Vandaag netjes om kwart over 6 temp gemeten. Rectaal meten stimuleert meteen mn darmen ofzo. Moet dan meteen naar t toilet. Vandaag cd7. Nog een weekje, dan ga ik beginnen met testen denk ik. Yess!
     
    Primerose en Roni7888 vinden dit leuk.
  14. Primerose

    Primerose Actief lid

    19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    #34 Primerose, 9 jul 2021
    Laatst bewerkt: 9 jul 2021
    Ja het blijft toch elke keer een wonder. Dat besef je maar al te goed als het niet lukt..

    Ons eerste meisje is in juni geboren, de tweede in november. Het heeft allebei voor- en nadelen, vind ik. Zo vind ik het persoonlijk heel fijn dat in het voorjaar/de zomer alle wasjes naar buiten kunnen (en dat zijn er zoveel in het begin) maar weer een nadeel met dragen (bloedheet zo’n kleintje 24/7 op je) Maar weer een voordeel dat de nachten niet zo pikdonker zijn.. Ik ben zelf in de zomer jarig, vond dat als kind nooit erg. Natuurlijk zijn er wel altijd wat minder mensen, want op vakantie. Maar idd, het zijn maar details. Voor ons ook is het seizoen nooit reden geweest om een maandje te wachten oid. Uiteindelijk wil je gewoon zo snel mogelijk zwanger zijn, zodra je besloten hebt te gaan voor een eerste, tweede, derde, vierde etc kindje :p

    Wie weet komt er een april kindje voor ons allen (bij)! We hopen het ♡
     
    roos888, gekkiej, Roni7888 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Ik heb wel echt de voorkeur voor de maanden april tm september... maar tis niet dat ik daar iets voor doe. Hoop t gewoon en als t in de winter komt is t ook helemaal prima... haha alles is welkom...

    Mijn temp was vanmorgen wel hoog voor mijn doen. Ben pas cd 9dus een eisprong is nog veel te vroeg al voel ik wel ovulatiepijn. Zal zo eens een ovulatietest doen. Heb er nog 1 van 10 miu die op moet... en aankomende nacht heb ik een heel kort nachtje ivm late/vroege dienst... en dan ben ik 5 dagen vrij! Dus hopelijk in die 5 dagen mijn eisprong dat zou zo mooi uitkomen... maargoed ik wacht t af!
     
  16. gekkiej

    gekkiej Actief lid

    25 mei 2021
    339
    338
    63
    Vrouw
    hier hoop ik alleen dat het alleen niet lukt voor de maanden december en januari , dan hebben we al veel te veel jarigen in de familie ,

    hier aan het twijfelen wanneer ik moet gaan testen , net de app geïnstalleerd eerste cyclus die ik ging bij houden was 30 dagen en de vorige 28 dagen,
    Volgens de app zou de 18de de dag moeten zijn , vanaf wanneer zou ik gaan testen ? 14de of 15de ?

    @nenp hopelijk kan je je eisprong nu vinden
     
    Primerose en Roni7888 vinden dit leuk.
  17. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Dankjewel, hoop t ook. Ik zou de 14e gaan testen. Dan zit je zeker safe.
     
    gekkiej vindt dit leuk.
  18. Kaktus

    Kaktus Actief lid

    4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    NOD-lijst 1 t/m 16 augustus 2021

    ♡♡♡♡♡

    1 augustus (0)

    2 augustus (2)
    Nenp - 32 jaar - 1e kindje - ronde 3 na mk
    Penniej - 33 jaar - 3e kindje - ronde 3

    3 augustus (1)

    Bambiniheart- 32 jaar - 1e kindje - ronde 5

    4 augustus (0)


    5 augustus (4)
    Sophie2019 - 33 jaar - 2e kindje - ronde 2 na missed abortion en vmk
    Kiekieboe - 29 jaar - 3e kindje - ronde 2
    Roos888 - 30 jaar - 1e kindje - veel te veel
    Primerose - 34 jaar - 3e kindje - ronde 3

    6 augustus (0)

    7 augustus (1)
    Ellyn - 32 jaar - 1e kindje - ronde 7

    8 augustus (0)

    9 augustus (0)


    10 augustus (0)

    11 augustus (0)

    12 augustus (0)

    13 augustus (0)

    Kaktus - 31 jaar - 1e kindje - ronde 8(?)

    14 augustus (0)

    15 augustus (0)


    ♡♡♡♡♡

    Totaal (9)

    Wachtbankje (0)

    Zwanger (0)

    Ongesteld (0)


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
     
  19. Kaktus

    Kaktus Actief lid

    4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Hoi,

    Ik schrijf graag mee. Pil is weg sinds vorig jaar zomer. Sindsdien vrij regelmatig ongesteld geweest tot december. Toen ineens 5 maanden niet ongesteld waarna PCOS is vastgesteld. Begin juni medicijnen om ongesteldheid af te dwingen waarna ik ineens een natuurlijke eisprong had met een cyclus van 28 dagen! Vorige week zaterdag een positieve zwangerschapstest maar helaas toch een vmk. Sinds vrijdag bloedverlies dus heb m'n nod nu op 13-8 gezet. Heb heel erg de hoop dat er weer vanzelf een ei springt en lees overal dat je cyclus wel iets langer is na een vmk dus ga nu uit van 13 (maar hoop stiekem op een cyclus van 28 dagen en dan is nod 6-8).

    Ik temperatuur niet, zoveel precisie is niet aan mij besteed. Wel net nieuwe ovulatietesten besteld want die hebben vorige ronde ook geholpen. Voelde mijn ei ook maar vind de bevestiging van zo'n test wel fijn!

    Hoop er ook minder mee bezig te zijn maar dat is lastig. Dus fijn om dit hier te kunnen delen :)
     
  20. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Welkom meis en wat verdrietig van je miskraam. Mijn cyclus is 6 maanden weg gebleven na mijn miskraam dus probeer niet zo vast te pinnen op een bepaalde tijd want geloof me dat maakt je onwijs verdrietig en is erg frustrerend. Ik hoop natuurlijk dat het bij jou anders is maar onderschat de impact niet. Ik heb nog geen normale cyclussen nu en ben 7 maanden verder.

    Ik hoop dat je snel weer een positieve test in handen mag hebben. Sterkte komende tijd.
     

Deel Deze Pagina