Ja de uitgebreide 20 weken echo hebben wij ook en tegenwoordig ook al een vroege met 13 weken waarbij ze hele grote dingen al kunnen zien. Verder na de 20 weken echo alleen een ligginsecho dacht ik in normale gevallen. En idd geslacht komt niet uit de NIPT kan met 20 weken als daar tijd voor is (meestal wel). En anders 'pret'echo, die betaal je dus zelf. Als je medisch bent en bij de gynaecoloog loopt, zoals ik krijg je eigenlijk elke controle een (korte)echo en vanaf 20 weken ook elke 4 weken een groeiecho. Bovenop het standaard programma. Maar ik kom dan ook helemaal niet bij de verloskundige. Er zijn ook vrouwen die wel medisch zijn (omdat ze bv een geplande keizersnede krijgen) maar verder een normale zwangerschap hebben, dan blijven ze tot 34-35 weken bij de verloskundige en gaan dan over naar de gynaecoloog. En uiteraard kan je medisch worden tijdens de zwangerschap om uit een lopende redenen.
Ja ze hebben vandaag gebeld en vinden het goed genoeg voor nu, zo dag moet ik koortsvrij zijn anders als nog opname, maar daar gaan we niet van uit.
Thanks dat is lief. Nee geen extra echo omdat dat nu geen uitsluitsel geeft. Veel koorts en hoge koorts is gewoon niet zo goed voor de ontwikkeling. Maar gelukkig was de koorts niet zo hoog en was ik er op tijd bij, de paracetamol hielp ook wel en de prednison zeker. Ze verwachten morgen effect van de antibiotica (indien die dekt) en zondag moet mijn temperatuur normaal zijn. Normaal gezien weten ze maandag wel wat er uit de kweek komt, welke bacterie het dus is en of dit de juiste antibiotica is. Maar voor nu gaan we er van uit, het is vrij breed. Werkt alleen niet voor de bacterie die mijn probleem is, maar daarvoor moet ik infuus dus liever dan toch even afwachten of dat wel nodig is. En nu is de kans dat het toch iets anders is ook wel groot omdat het uit een verkoudheid komt.
Hoi @Sammie92 welkom terug Allereerst proficiat met je positieve test, het is heel jammer dat het de vorige keer foutliep en hoop dat dit voor jou een plakkertje word! Het is fijn dat je ziet waar het vorige keer foutgelopen is hier op het forum, dank je wel daarvoor Dus nu hop aftellen naar die eerste echo!
Goh zijn inderdaad wel wat verschillen dan! we hebben hier ook wel zaken hebben om een pretecho te doen, dan kan je bvb 10-20-30min kijken en krijg je een USB/dvd met de beelden maar heel erg heb ik me daar niet in verdiept omdat we bij de gyn wel elke keer kunnen kijken
Heel fijn om te lezen dat de medicatie zijn werk doet! Laat ons hopen dat je er snel vanaf bent ❤️ Ja vorige zwangerschap begonnen de weeën vanzelf op een vrijdagavond maar geraakte de ontsluiting niet verder dan 4cm na 2 dagen, water brak ook niet en toen ze het gebroken hadden zag het groen.. weeënopwekkers bijgekregen (weeën volgenden al binnen de minuut op elkaar op dat moment) en epidurale maar deze was verkeerd geplaatst hij was zondagavond 5 dagen eerder als de uitgerekende datum geboren uiteindelijk via die spoed. Ze wilden eerst de sectio "normaal" uitvoeren maar ik voelde het mes waardoor ik begon te hyperventileren daarna hebben ze mij helemaal verdoofd. Daardoor heb ik heel lang gezegd nooit meer tot ja eerder dit jaar dus eigenlijk na een lang gesprek met men man
Ik heb er van geleerd, laten we het zo zeggen. En ik miste toch wel de steun en de mensen hier… Ik zal niet de meest actieve persoon zijn, beetje druk allemaal de afgelopen tijd. Maar ik leef zeker met jullie allemaal mee. Zeker aangezien er een aantal toch wel door een lastige periode gaan op het moment. Sterkte voor diegene allemaal natuurlijk..
Ik weet eig niet of ik mn nieuwe nod op de lijst had gezet, maar ik zit pas een paar dagen na de ovulatie.. deze maand even geen hoop, probeer er vooral niet aan te denken morgen moeten we naar de fertiliteitsarts, gesprek over IUI, ben erg benieuwd! Vooral benieuwd wanneer ik de HSG zal krijgen.
Kwam hier net even kijken omdat ik al dacht dat je deze week aan de beurt was! Hoop zo voor jullie dat er een duidelijk plan komt waar jullie ook met vertrouwen achter kunnen staan.
NOD-lijst 1 juni tot en met 15 juni 2023 ♡♡♡ door tot iedereen roze! 4 juni (1) Dinabloem-35 jaar -2e kindje - ronde 5 5 juni (2) Denaamiszus - 24 jaar - 1e kindje - ronde 13 (na MA) (ronde 2 met utro) Zonnebloem1994 - 28 jaar- 2e kindje - ronde 3 (vorige keren niet geklust rondom ovulatie door wisselende cyclus nu ovu test gebruikt) 12 September (1) Kaas123 - 37 jaar - 1e kindje - ronde 7 16 September (1) Lachebekje87 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 6 17 september (1) Mamaen - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 De volgende rondes NOD Oktober 2023 3 september (1) Flowertje27- 30 jaar - 2e kindje - ronde 7 12 oktober (1) Mom86 - 37 jaar - 1e kindje (5e) - ronde 17 18 oktober (1) Nola26 - 29 jaar - 3e kindje - ronde 1 na een vmk Wachten op eisprong (1) Wachtbankje (2) Ongesteld (0) Zwanger (6) ♡♡♡ Afspraken fertiliteit ♡♡♡ - Panda95, 26 oktober: TESE ♡ ♡ ♡ Zwanger ♡ ♡ ♡ Uitgerekend in februari ♡ - Dinabloem - Denaamiszus - Zonnebloem1994 Uitgerekend in Mei 2024 ♡ - Kaas123 - Mamaen - Lachebekje87 ♡♡♡ Afspraken zwangeren ♡♡♡ - Kaas123 - 19 oktober - intake en termijn echo - Mamaen - 24 oktober - intake vk - Mamaen - 30 oktober - termijnecho - Lachebekje87 - 15 november - Nipt test
Wij hebben afgelopen maandag voor de 2e keer een mooie, goede echo gezien met een kloppend hartje, de juiste groei en echt al wat contouren van een baby. Het besef komt er sinds maandag steeds meer, had de eerste weken ook echt wel twijfels of dit ons gezin wel gaat verrijken. Zo spannend wat het effect op de gezinsdynamiek en mijn zoontje gaat zijn. Maar nu steeds meer zin in een nieuw kindje in ons gezin! Misschien dit weekend familie gaan vertellen, ook weer zo spannend en leuk. Mijn duimen draaien hard voor de dames die nog bezig zijn! Hoop zo dat jullie heel snel mogen aansluiten..
Ook ik heb vandaag weer een mooie echo gehad, inmiddels al de derde met steeds 2 weken er tussen, zo mooi om de groei en ontwikkeling te zien. Kleintje was mooi aan het bewegen en ze zagen ook al de hersenen. Super fijn! Schatting nu is 8+6 over 2 weken (3/11) de termijn echo. Verder ook de intake gehad bij de gyn, veel info veel vragen heel veel afspraken . Maar is wel leuk eindelijk ook voor positieve dingen naar het AMC. So far lijkt de kleine geen last te hebben van mijn ziek zijn en koorts hebben. Met name lagere saturaties kunnen kwaad maar gelukkig zei de longarts al laagdrempeliger zuurstof te geven, ze deden daar al nooit echt moeilijk over. Ik krijg 2 weken prednison en antibiotica dus nog een week te gaan, maar gaat nu wel echt wat beter gelukkig, nog wel snel buitenadem. Verder moet ik ascal en 1 gram calcium gaan slikken omdat dat een bewezen goed effect heeft bij hoog risico zwangerschappen. Mijn vriend vind het erg prettig en vertrouwd in de derde lijn, soms vind ik het wel jammer maar de gynaecoloog is erg fijn en aardig dus komt wel goed.
NOD-lijst 1 juni tot en met 15 juni 2023 ♡♡♡ door tot iedereen roze! 4 juni (1) Dinabloem-35 jaar -2e kindje - ronde 5 5 juni (2) Denaamiszus - 24 jaar - 1e kindje - ronde 13 (na MA) (ronde 2 met utro) Zonnebloem1994 - 28 jaar- 2e kindje - ronde 3 (vorige keren niet geklust rondom ovulatie door wisselende cyclus nu ovu test gebruikt) 12 September (1) Kaas123 - 37 jaar - 1e kindje - ronde 7 16 September (1) Lachebekje87 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 6 17 september (1) Mamaen - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 De volgende rondes NOD Oktober 2023 3 september (1) Flowertje27- 30 jaar - 2e kindje - ronde 7 12 oktober (1) Mom86 - 37 jaar - 1e kindje (5e) - ronde 17 18 oktober (1) Nola26 - 29 jaar - 3e kindje - ronde 1 na een vmk Wachten op eisprong (1) Wachtbankje (2) Ongesteld (0) Zwanger (6) ♡♡♡ Afspraken fertiliteit ♡♡♡ - Panda95, 26 oktober: TESE ♡ ♡ ♡ Zwanger ♡ ♡ ♡ Uitgerekend in februari ♡ - Dinabloem - Denaamiszus - Zonnebloem1994 Uitgerekend in Mei 2024 ♡ - Kaas123 - Mamaen - Lachebekje87 ♡♡♡ Afspraken zwangeren ♡♡♡ - Mamaen - 24 oktober - intake vk - Kaas123 - 26 oktober counseling prenatale screening - Mamaen - 30 oktober - termijnecho - Kaas123 - 3 november - termijnecho en nipt test -Lachebekje87 - 15 november - Nipt test - Kaas123 - 17 november - 13 weken echo en controle - Kaas123 - 8 december - controle en hartje luisteren
Het gesprek bij de arts verliep prima! Was best wel zenuwachtig vooral voor mijn vriend, hij vindt dit soort dingen echt verschrikkelijk. Hij kreeg wel even op zijn kop van de arts wat ik al hoopte, hij drinkt in de weekenden namelijk behoorlijk wat waar we vaak discussies over hebben. Ze heeft hem gezegd dat dit echt te veel is. Maar vervolgens wel dat zijn zaadkwaliteit goed is dus “waarom moet hij zich dan aanpassen” zei hij achteraf . Volgens de arts heb ik “ondergewicht” met een BMI van 19,5. Die moet namelijk 20 zijn. Nou, ik heb absoluut geen ondergewicht. Ik ben slank, maar niet mager dus vond dat wel een rare opmerking. Leuk zo’n BMI, maar kijken naar de persoon zelf lijkt me toch beter? Kreeg zelfs een formulier “zwanger worden en ondergewicht” mee. Eind november krijg ik de HSG, dit moet namelijk plaatsvinden tussen dag 8-11 van je cyclus en de eerst volgende cyclus lukt dat helaas niet. Eigenlijk zouden we ook direct met IUI kunnen starten, maar vriend is volgende week precies rondom de eisprong naar het buitenland. Daarmee zouden we op eind november komen om te starten, maar kwamen er achter dat mijn vriend zijn eigen risico dit jaar heeft verhoogd naar het maximum. Hij heeft nml nooit iets, zijn woorden. Dus besloten dan toch maar in januari te beginnen, anders een beetje zonde van die 800 euro voor 1,5 maand. Eerst maar even verzekering aanpassen. Vind het eigenlijk ook wel fijn want moet behoorlijk wat hormonen gaan slikken, spuiten en inbrengen dus nog even de laatste maandjes rust. In januari zou ik al in ronde 13 zitten en stiekem hoop ik toch echt dat al die poespas niet nodig is…
NOD-lijst 1 juni tot en met 15 juni 2023 ♡♡♡ door tot iedereen roze! 4 juni (1) Dinabloem-35 jaar -2e kindje - ronde 5 5 juni (2) Denaamiszus - 24 jaar - 1e kindje - ronde 13 (na MA) (ronde 2 met utro) Zonnebloem1994 - 28 jaar- 2e kindje - ronde 3 (vorige keren niet geklust rondom ovulatie door wisselende cyclus nu ovu test gebruikt) 12 September (1) Kaas123 - 37 jaar - 1e kindje - ronde 7 16 September (1) Lachebekje87 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 6 17 september (1) Mamaen - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 De volgende rondes NOD Oktober 2023 12 oktober (1) Mom86 - 37 jaar - 1e kindje (5e) - ronde 17 18 oktober (1) Nola26 - 29 jaar - 3e kindje - ronde 1 na een vmk 23/24 oktober Flowertje27 - 30 jaar - ronde 9 Wachten op eisprong (1) Wachtbankje (2) Ongesteld (0) Zwanger (6) ♡♡♡ Afspraken fertiliteit ♡♡♡ - Panda95, 26 oktober: TESE ♡ ♡ ♡ Zwanger ♡ ♡ ♡ Uitgerekend in februari ♡ - Dinabloem - Denaamiszus - Zonnebloem1994 Uitgerekend in Mei 2024 ♡ - Kaas123 - Mamaen - Lachebekje87 ♡♡♡ Afspraken zwangeren ♡♡♡ - Mamaen - 24 oktober - intake vk - Kaas123 - 26 oktober counseling prenatale screening - Mamaen - 30 oktober - termijnecho - Kaas123 - 3 november - termijnecho en nipt test -Lachebekje87 - 15 november - Nipt test - Kaas123 - 17 november - 13 weken echo en controle - Kaas123 - 8 december - controle en hartje luisteren
Klinkt wel als een goed en duidelijk consult. Misschien bij goede zaad kwaliteit ook eerst kijken wat de HSG doet inderdaad. Ja vervelend he van dat alcohol gebruik, daar heb ik hier ook wel wat 'last' van, al zei mijn vriend zelf ook dat hij het eigenlijk ook te veel vond en is hij daarna wel geminderd. Het moet toch echt eigen motivatie zijn. Mijn vriend had ook goede zaad kwaliteit. Dus wie weet is er toch een zaadje geplant? 19,5 is idd maar net onder de 20 en sommige hanteren ook 18, het is zeker jammer dat het bmi nog zo'n belangrijke rol heeft terwijl het wel al achterhaald is, maar meet betrouwbare methoden zijn wat lastiger uit te voeren dan even lengte en gewicht meten en invoeren. Sowieso kan een proteïne Verrijkt dieet wel een gunstig effect hebben, dus wie weet kun je er toch wat mee op je eigen manier.