NOD-lijst 1-15 juni 2023

Discussie in 'NOD forum' gestart door Kaas123, 7 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Lief van je❤️
    Hoop et ook zo... Zwanger 2023 uit!

Hoe voel jij je?

2. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ahh wat fijn❤️❤️ hopelijk hebben jullie leuke reacties mogen ontvangen! Lekker genieten nu.

Mamaen vindt dit leuk.
  3. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Gezellig samen op et wachtbankje ;)
    Ga heel hard voor je duimen ❤️

Nola26 vindt dit leuk.
  4. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ja ik krijg ook geen meldingen, maar eigenlijk überhaupt niet.

Ik hoop ook echt zo voor jullie zwanger 2023 uit, weer 'gezellig' op het wachtbankje dus.

Ik heb morgen mijn termijn echo, moest eigenlijk vorige week geloof ik maar we waren even een beetje ziekenhuis moe en een weekje er tussen vonden ze wel ok. En dan over precies 2 weken de 13 weken echo. Dan heb ik straks 5 echo's gehad met steeds 2 weken er tussen wordt nog afkicken :roflmao:.

Verder gaat het opzich goed qua zwangerschap nooit echt nare symptomen gehad. Wel wat andere struggles, mijn knie is nu zo slecht dat ik bijna niet meer kan lopen, mijn andere been is verlamd dus ik liep al met beenbeugel (forestgump style). Maar zit nu eigenlijk vooral in mijn rolstoel. Morgen spreek ik de orthopeed hij wil eigenlijk een grote reconstructie doen maar goed dat is lastig nu, niet alleen vanwege de zwangerschap maar ook vanwege het infectie risico en de status van het bot. Ik heb heel veel pijn en ook helaas al bekken pijn. Ik merk wel dat dit de zwangerschap even wat overschaduwd. Pijnstilling heb ik nog niet genomen, toch extra drempel door de zwangerschap. Maar slapen gaat niet goed ook dus ja er komt natuurlijk een omslagpunt. Maar even morgen afwachten en eerst de mri ook en dan kijken wat er nog mogelijk is voor mij.

5. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Hoe was je termijnecho?

Bekkenpijn, ik ken et.. Vreselijk en doodvermoeiend.
    Hopelijk vind je er een manier om mee om te gaan en helpt evt fysio en pijnstilling jou wel hierbij. Sterkte

6. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ja dank je wel, was een prachtige echo. Mijn vriend was daarna helemaal van ik vind het zo bijzonder dat er zo'n prachtig kindje in jou groeit. Was vrijdag precies 11 weken, dus 2 dagen 'terug' gezet, maar eigenlijk waren alle echo's op die termijn dus helemaal prima!
    Het kindje was ook enorm aan het bewegen en trappelen dus toen zei ik 'het kindje beweegt zn benen nu al meer dan zijn moeder' toen werd de echoscopiste even stil tot mijn vriend wel begon te lachen :roflmao:.

Qua bekkenpijn valt het nog heel erg mee, het zit wel echt in mijn SI gewrichten en valt me meer op dan dat het echt al een probleem is. Wel al met fysio gestart. Maar jij dus eerder veel kast van gehad? De pijn in mijn knie is wel uit de hand gelopen en zaterdag helaas toch moeten starten met zware pijnstillers omdat het niet meer ging en ik niet meer sliep. De orthopedie professor is blijkbaar op confres in Colombia, maar doet maandag de 13de wel een jetlag poli voor bepaalde patiënten dus dan mag ik langskomen en moeten we even verder kijken. Ik zou nu zonder bezwaar door de MRI mogen maar goed vraag is meer wat we kunnen doen. Dat vind ik wel spannend. Voor nu zit ik in mijn rolstoel, het is even niet anders.

Hoe gaat het bij jou? Volgende week NOD toch?

Bijgevoegde bestanden:

Nola26 en dinabloem vinden dit leuk.
  7. Mom86

Mom86 Niet meer actief

ahhh wat een klein frummeltje ❤️❤️

Ik heb helaas ervaring met bekkenpijn. Bij mn eerste zwangerschap gehad vanaf week 23, maar was nog te doen.
    Bij mn tweede zwangerschap enorm gehad. Een zwangerschapstest was niet eens nodig. De bekkenpijn zei genoeg. Eigenlijk was een rolstoel nodig, maar deze eigenwijze vrouw wilde alles zelf doen voor zover kon.
    Heb die zwangerschap veel liggend doorlopen.
    Kleine kwam ook pas met 41 wk.
    Derde zwangerschap werd afgeraden.
    Voor de derde was ik ca. 20 kg afgevallen. Toch daarna gekozen voor een 3e. En tot aan week 36 nergens last van gehad. Ook de 4de zwangerschap ging goed tot ergens in de 34 weken.

Pijn tot op zekere hoogte wil ik het niet noemen, maar vreselijk irritant gevoel en doodvermoeiend. Geen houding is goed.
    Tenminste dat was mijn ervaring altijd.

Nu nog altijd af en toe last van mn bekken. Door iets te zwaar tillen of iets zwaars proberen te verschuiven, zoals een kast of bank.

Zaterdag mn NOD.
    Twijfel zo om net zoals vorige maand al eerder te testen.
    We gaan het zien of ik het vol ga houden...
    Denk nu weer veel terug aan vorige maand.. En voel me machteloos...het was even dichtbij en nu toch ook weer zover weg.

Nola26 vindt dit leuk.
  8. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.129
    1.003
    113
    Vrouw
    Dat laatste zinnetje hit home...precies zoals het voelt...
    Ik hoop zo voor ons dat we echt snel weer een positieve test in handen mogen houden en een goede zwangerschap mogen ervaren♡ spannend weer laatste week voor nod! Ik duim duim duim voor je!

Mijne is volgende week woensdag, valt me deze ronde weer op dat ik er niet zoveel mee bezig ben en nog rustig onder ben m.b.t. testdrang en dat het niet voelt alsof de dagen voorbij kruipen. Hopelijk blijft dat zo :o:

Mom86 vindt dit leuk.
  9. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Kan me voorstellen dat het na de hoop afgelopen maand nu allemaal wat extra zwaar voelt. Dat je er nu ook anders bij had kunnen zitten.. hoop zo op een positieve test dit weekend! Benieuwd of je het nog even vol kunt houden.. zijn lange dagen zo hè.

Mom86 vindt dit leuk.
  10. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Voor jou natuurlijk hetzelfde Nola, positieve test, even die blijdschap en hoop, toch al een beetje fantaseren en dan stort dat allemaal in elkaar en begin je van voren af aan. Heb je nog de indruk dat de HSG je kansen wat verhoogd? Hoop voor jou natuurlijk ook op een prachtige positieve test volgende week en dan van een kindje dat gezond geboren gaat worden.

Nola26 vindt dit leuk.
  11. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.129
    1.003
    113
    Vrouw
    Ja precies dat allemaal en net wat je hierboven zei, we hadden er heel anders bij horen te zitten...laatst dochters verjaardag eigenlijk hadden we die dag het nieuws verteld...vorig weekend jaarlijks halloweenfeest gehad en ik weet nog dat ik tegen de man zei dat wordt geen drank met halloween !! En zo zat ik vorig weekend toch aan m'n drankje. Zo denk je er regelmatig automatisch bij na dat het zo anders had moeten zijn...

Maar we blijven positief !!
    Ik durf het eigenlijk niet te zeggen mbt hsg, verneem er zelf niks van, maar hoop het wel! Wel heb ik dat ik mijn eisprong sinds de vmk elke ronde flink verneem, dit was nooit zo.
    Ene kant wel handig zo mis ik hem nooit haha!
    Super lieve woorden, dankjewel❤️

12. Mom86

Mom86 Niet meer actief

❤️❤️❤️ We gaan weer duimen!!

Nola26 vindt dit leuk.
  13. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Gisteren toch nog testje gedaan.. 8 dpo.
    Ik zie in het echt een tuurlijntje.. Maar zal wel indrooglijn zijn.

Afwachten maar de komende dagen

14. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.129
    1.003
    113
    Vrouw
    Ik zie ook iets
    Ben benieuwd komende dagen !

Mom86 vindt dit leuk.
  15. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ja we gaan het zien.

Hoe voel jij je?

16. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.129
    1.003
    113
    Vrouw
    Ik voel me verder goed en merk nog niks noemenswaardig, ben vandaag 8 dpo.
    Heb wel testjes besteld, die komen morgen. Moet vanaf vrijdag het hele weekend werken, dus wil morgen op zn vroegst toch testje wagen in alle rust, maar ik ga er vanuit dat het nog niks is deze maand.

Jij trouwens last van symptomen?

17. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Jeethe wat heftig zeg! Wel gelukkig dat het niet elke zwangerschap erger werd.

En ja ik snap je machteloosheid helemaal, het is ook zo out of your control.
    Nu maar weer afwachten op de test, ik denk idd ook wat re zien fingers crossed voor een mooie oploop en dat het doorzet.

Mom86 vindt dit leuk.
  18. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ja voor jou had het nu ook helemaal anders moeten zijn! Ik heb wel eens gehoord dat de HSG 6 maanden 'doorwerkt' en ik denk dat jet meer voelen van de eisprong wellicht positief is. Oh ik hoop ook zo voor je dat het snel weer raak is!!

Nola26 vindt dit leuk.
  19. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ik had zaterdag geschreven dat ik pijn had en toch maar met pijnstilling gestart was omdat ik niet meer sliep en het niet meer ging. Maar dat was dus als nog te laat...
    Ik lig sinds zondag ochtend in het AMC. De pijn in mijn knie is zo hevig geworden dat ik een zogenaamde Addisonse Crisis heb ontwikkeld. Omdat ik bijnierschor insufficiëntie heb heb ik geen eigen cortisol aanmaak. Daarvoor moet ik hydrocortison slikken omdat aan te vullen omdat het lichaam anders geen stress kan hanteren. Als er extra stress komt door ziekte of pijn dus moet dat omhoog, dat was ook gedaan. Maar blijkbaar was de pijn te hevig. En dan ga je braken, wordt je suf, valt de bloeddruk weg uiteindelijk bewustzijn verlies etc en ook stoornissen in de elektrolyten. Een potentieel levensbedreigende aandoening. Ik krijg nu hydrocortison ik heel hoge dosis via een pomp en oxycodon. Tot gisteren had ik nog forse doorbraak pijn wat het nog enigzins in stand houd dus ik mocht nog niet van de pomp af. Maar die is gisteren wel verlaagd.
    De baby doet het goed en is ook onder oxycodon nog behoorlijk actief dat was het mooiste bericht van de maandag rest was nog buitengewoon frustrerend.
    Interne zegt de pijn houd de crise nog in stand dus je moet aan de pomp blijven tot we dat onder controle hebben. Iom de gyn is de oxycodon opgehoogd.
    Orthopedie assistent is geweest maar die staan niet te springen om ook maar een MRI te maken, daar gaan we toch veel op zien. Maar we weten niet wat we daar mee kunnen. Maar goed als er niet iets verbeterd wordt krijg ik zo weer een crisis als deze verholpen is. Uiteindelijk moet prof het natuurlijk beslissen en ik snap dat het lastig is, en dat er geen hap klaar antwoord is daar heb ik alle begrip voor maar betekent toch ook niet dat je maar gewoon niets doet?. Maar misschien zit er wel iets onder waar ze wel wat mee kunnen of moeten, misschien toch stiekem een breukje in de botreconstructie en kan dat gewoon conservatief met gips, weet ik veel. Je krijgt niet zomaar een crise dan is er wel serieus acute pijn. Maar goed gisteren was er inmiddels contact geweest met de prof in Colombia hij is daar op congres. En besloten dat hij me maandag gaat zien. Internist baalde wel zei eerst ik houd je aan de pomp tot dat de orthopedie wat doet, want zo vind ik het risico te groot. De orthopedie houd vast aan MRI na 12 weken (vrijdag) ook al zegt de gyn dat het prima deze week kan. En ze willen nu ook niet gipsen ter overbrugging. Dus ja met veel pijnstillers naar huis, hopelijk morgen.

20. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Nee, alleen snel moe. Kouden handen en voeten.
    Maarja voor beide dingen zijn er wel wat excuses te vinden, dus link het niet aan een eventuele zwangerschap.
    Vandaag 10 dpo. Gisteren wilde ik nog testen, maar de testen waren nog niet binnen. Als goed is vandaag... Dus misschien vanmiddag en anders komt het wel.
    Echt irritant.. ik wil het wel weten, maar durf het niet.. bang voor teleurstelling ofzo.

Deel Deze Pagina