NOD-lijst 1-15 juni 2023

Discussie in 'NOD forum' gestart door Kaas123, 7 mei 2023.

  1. Nola26

    Nola26 Bekend lid

    15 jul 2020
    825
    694
    93
    Vrouw
    Gelukkig! Oh ik heb geen verstand van Utrogestan:oops: wat gebeurt er als je daarmee stopt?
    Wel zwangerschapssymptomen dus en de ene zwangerschap is de andere natuurlijk niet, dus het is niet gek dat het niet hetzelfde is als je vorige zwangerschap. Had je al een afspraak voor een eerste echo?
     
  2. Nola26

    Nola26 Bekend lid

    15 jul 2020
    825
    694
    93
    Vrouw
  3. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.958
    2.451
    113
    Vrouw
    Hcg waarde is erg laag voor termijn , dus helaas zit het niet goed:(
     
  4. Mamaen

    Mamaen Bekend lid

    7 apr 2023
    775
    711
    93
    Vrouw
    Klinkt alsof je het voorlopig ietsje meer probeert los te laten, fijn als dat ook lukt. Snap ook als je eigenlijk niet zit te wachten op medische hulp, hoe super zou het zijn als het dan toch ineens spontaan lukt.. ga voor jullie duimen!
    Nog gefeliciteerd met je 30e verjaardag! Wat dat betreft nog alle tijd voor een volgend kindje gelukkig..

    Hier gaat het goed. We krijgen de laatste tijd steeds goed nieuws dus ik kan eindelijk genieten van de zwangerschap. Nu hopen dat hij nog even blijft zitten! We zijn namelijk nog lang niet klaar voor zijn komst haha. Vandaag gaat er geschilderd worden, dan is het echte klussen gelukkig wel zo goed als klaar. Moeten nog wel nieuwe kasten komen, kijk er naar uit alles te gaan wassen en in te delen.. hoop dat ik daar nog wat tijd voor krijg.
     
  5. Mamaen

    Mamaen Bekend lid

    7 apr 2023
    775
    711
    93
    Vrouw
    Ah wat moeilijk.. nu ook zo’n fase waarin je dan moet afwachten wat er staat te gebeuren. Stijgt je hcg nog wel? Is het eindelijk raak en zit je met deze onzekerheid.
     
  6. Panda95

    Panda95 Bekend lid

    6 mrt 2023
    701
    431
    63
    Vrouw
    België - Leuven
    @Flowertje27 verdrietig om te horen dat de hcg te laag is :( Wat nu? Want je test liep was nog wel wat opgelopen op 17 dpo

    @Mamaen, fijn dat het kluswerk nu bijna achter de rug is. Klinkt heerlijk dat inricht werk en voorbereiding op de komst :)

    @Nola26 fijn dat het loslaten en minder monitoren van je cyclus je wat rust gebracht heeft. Lekker doen wat goed voelt!
     
    Nola26 vindt dit leuk.
  7. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.958
    2.451
    113
    Vrouw
    @Panda95 @Mamaen
    Gek genoeg was mn test vanochtend nog veel donkerder. Dus HCG stijgt nog wel. Alleen wel echt te traag. Ben nu 5+1.
    Ben eigenlijk best wel bang voor een BBZ :oops:
    en vind het moeilijk wat nu te doen. Met zo’n lage hcg zien ze op een echo sws nog niks, terwijl je normaal gesproken boven de 5 weken wel een vruchtzakje op de echo ziet alleen nog geen hartje.

    Tweede dilemma is dat het zkhuis nog van niks weet. Heb deze HCG test via de huisarts geregeld :| Volgens zkhuis moet ik maar gewoon wachten op de echo maar dan ben ik bijna 7 week…
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Mamaen

    Mamaen Bekend lid

    7 apr 2023
    775
    711
    93
    Vrouw
    Je hebt er niks aan maar mijn gevoel zegt dat t wel goed zit.. misschien maak je gewoon traag hcg aan? Was je waarde echt onmogelijk met prikken of gewoon laag? En mag je nou nog eens prikken?
    Denk dat je letterlijk niks meer kan doen dan afwachten.. evt dus nog een keer prikken en op basis daarvan misschien toch het zkh bellen en overleggen? Maar denk dat t voor uitsluiten bbz nog te vroeg is..
     
  9. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.958
    2.451
    113
    Vrouw
    Lief dat je dat zegt, maar mijn hcg is echt te laag voor een goede zwangerschap. Niet gewoon laag helaas :(
    Het was een waarde voor circa precies 4 weken zwangerschap. En we zijn echt 100% zeker van het termijn door IUI.
    Morgen moet ik opnieuw prikken. Denk dat ik dan dinsdag het ziekenhuis bel.

    Bij een normale zwangerschap zie je wel een vruchtzakje boven de 4.5-5 weken zwangerschap. Maar dan is normaal gesproken het HCG wel al rond de 2000-5000. Mijn waarde was dus 122, terwijl ik al vanaf 9 dpo positief testte. Een extreem late innesteling kan dus ook niet.
     
  10. Panda95

    Panda95 Bekend lid

    6 mrt 2023
    701
    431
    63
    Vrouw
    België - Leuven
    :( niet fijn die onzekerheid. Afwachten wat hcg morgen zegt, als je de vgl van die 2 waardes aan ziekenhuis voorlegt kunnen ze toch niet anders dan meedenken en echo inplannen?
     
  11. Nola26

    Nola26 Bekend lid

    15 jul 2020
    825
    694
    93
    Vrouw
    Dankjewel♡ we blijven idd gwn hopen op een spontaan wondertje. Ja aan m'n leeftijd hoeft het niet te liggen...al voelt dat voor onszelf wel zo.

    Wat super fijn om te horen en dat je nu kan genieten van de zwangerschap, want voor je het weet is de kleine man er! Het inrichten en wassen van de kleertjes is het allerleukste aan de voorbereiding van de komst van de kleine haha! Succes met de laatste loodjes♡
     
  12. Nola26

    Nola26 Bekend lid

    15 jul 2020
    825
    694
    93
    Vrouw
    Oh lieve flowertje, ik vind het zo verdrietig voor jullie:( Dan ook nog deze onzekere nasleep er van...zo oneerlijk! Ik hoop voor je dat het snel voorbij is, zodat je dit een plekje kan gaan geven en als jullie het er aan toe hebben weer door kunnen♡
    Hele dikke knuffel voor jou en sterkte!
     
    Flowertje27 vindt dit leuk.
  13. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.958
    2.451
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je lieve berichtje!! vandaag had ik opeens een knaltest.. met 5+2. Zo gek.. Gelukkig mag ik zo meteen om 11:45 naar het ziekenhuis voor een echo. Ben heel benieuwd..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Panda95 vindt dit leuk.
  14. Mamaen

    Mamaen Bekend lid

    7 apr 2023
    775
    711
    93
    Vrouw
    Ohh wat spannend! Hopelijk geeft de echo in ieder geval duidelijkheid, wat de uitslag dan ook mag zijn.. al duim ik nog steeds dat het gewoon een beeld is wat rondom jouw termijn past! Gelukkig kun je snel terecht en hoef je niet meer zo lang te wachten.
    Succes!!
     
    Flowertje27 vindt dit leuk.
  15. Nola26

    Nola26 Bekend lid

    15 jul 2020
    825
    694
    93
    Vrouw
    Jaa het loopt dus wel wat op! Alleen had je dit een week geleden willen zien...wat goed dat je vanmorgen al terecht kan, ben ook erg benieuwd! Denk aan je♡
     
    Flowertje27 vindt dit leuk.
  16. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.958
    2.451
    113
    Vrouw
    Ja precies, dit wil je zien rond de 4,5 week..

    Maar gelukkig zagen we na lang zoeken een vruchtzakje in de baarmoeder. Wel echt mega klein, bijna niet te zien. Voor nu geen verdenking van een bbz en dus een weekje afwachten op een nieuwe echo. Ik heb er nog steeds niet echt vertrouwen in, maar wel super opgelucht dat het geen bbz is.
     
    Panda95 en Mamaen vinden dit leuk.
  17. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.958
    2.451
    113
    Vrouw
    Meiden, ik begrijp er echt helemaal niks van.
    Donderdag was mijn waarde (via huisarts geprikt) 122,3. Met een verdubbeling van 48 uur zou het hooguit 500 moeten zijn vandaag.
    Ik heb vanochtend via de HA opnieuw geprikt en vanmiddag via het ziekenhuis (durfde het haar niet te vertellen dat ik al bij de HA was geweest :oops::roflmao:) en de uitslag van het ziekenhuis is: 1037!! :eek:

    Ik begrijp hier echt niks van? Voor mn gevoel kan dit nooit kloppen, dan zou het zowat elke dag moeten verdubbelen? Kan de HCG daarvoor bijna 1,5 week stil staan, en plots zo hard verdubbelen? Of klopt deze meting niet? Die van donderdag moet wel kloppen aangezien CB nog steeds 1-2 week zei..

    Ik ben echt heeel benieuwd wat er uit de uitslag komt van de huisarts…. Ben eigenlijk nu heel bang dat daar een veel lagere waarde uitkomt :oops: wat een rollercoaster :|
     
    Panda95, Mamaen en Pinguinlover3000 vinden dit leuk.
  18. Mamaen

    Mamaen Bekend lid

    7 apr 2023
    775
    711
    93
    Vrouw
    Wat een achtbaan! Ik denk eerlijk gezegd echt dat het gewoon goed zit.. uiteraard geen garantie dat het ook goed blijft gaan maar ik heb goede hoop! Hoe voel je je er zelf bij nu?
    De komende dagen blijft het dus nog flink spannend..
     
  19. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.958
    2.451
    113
    Vrouw
    ik ben eigenlijk nog een beetje sceptisch :oops:
    Ze vertelde dat de vruchtzak wel nog heel klein was, 4-5mm en dit past eigenlijk bij een zwangerschap van 4,5 week.
    We zijn zeker van het termijn vanwege IUI (eisprong bevestigd met temp).
    Ook een studie gelezen waarbij je obv vruchtzak goed kan voorspellen of er een miskraam komt (gemiddeld is de vruchtzak dan boven de 5 week 4.5mm ipv 9mm bij goede zwangerschappen)
    10-20% kans dat het nog goed komt dus daar hopen we maar op.. Maar echt vertrouwen durf ik nog niet.
    Kan me ook slecht concentreren op werk, wat een rollercoaster pff:oops:
     
  20. Mamaen

    Mamaen Bekend lid

    7 apr 2023
    775
    711
    93
    Vrouw
    Ja snap dat je de klok vooruit kijkt. Normaal zijn die eerste weken al onzeker en spannend maar zo wordt het helemaal een slopende tijd natuurlijk. Wanneer heb je weer een nieuwe afspraak?
    Snap helemaal dat je niet echt durft te hopen hoor, ook een beetje zelfbescherming natuurlijk. Maar wat zou het fijn zijn als het kwartje toch de goede kant op valt!
     
    Flowertje27 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina