NOD-lijst 1-15 juni 2023

Discussie in 'NOD forum' gestart door Kaas123, 7 mei 2023.

  1. Nola26

    Nola26 Bekend lid

    15 jul 2020
    825
    694
    93
    Vrouw
    @Flowertje27
    Jeetje wat wordt je alle kanten op geslingerd op deze manier! Tussen hoop een vrees...wat zal het mooi zijn en oh wat gun ik het je dat het uiteindelijk allemaal goed mag zitten!♡ ik duim heel hard voor je en hoop dat je gauw duidelijkheid hebt, want dit is slopend!
     
    Flowertje27 vindt dit leuk.
  2. Mamaen

    Mamaen Bekend lid

    7 apr 2023
    775
    711
    93
    Vrouw
    Hoe is het hier met iedereen??

    Zo stom, het lukt me niet om mensen te taggen.. maar volgens mij heeft Panda een gesprek gehad? Ben benieuwd hoe dat gegaan is?

    Ik tik morgen de 37 weken aan, niet normaal hoe snel deze zwangerschap is gegaan. Ik hoop heel erg dat de kleine nog eventjes blijf zitten en kijk tegelijkertijd ook steeds meer uit naar de ontmoeting. Voel me gelukkig nog goed, op natuurlijk wat kwaaltjes na, maar zou het zeker nog even volhouden zo! Probeer elke dag nog even extra bewust te genieten van het getrappel in m’n buik en de 1 op 1 momenten met onze zoon want het kan bij wijze van spreken morgen ineens voor altijd anders zijn!
     
    Flowertje27, Panda95 en Nola26 vinden dit leuk.
  3. Nola26

    Nola26 Bekend lid

    15 jul 2020
    825
    694
    93
    Vrouw
    #2323 Nola26, 4 mei 2024
    Laatst bewerkt: 4 mei 2024
    Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed met je gaat en hoe bewust je nog even geniet van de laatste loodjes met de kleine en het getrappel in je buik en de quality time met je zoon♡
    Spannend die laatste weekjes, voor je het weet is het zover!

    Hier gaat ook alles goed, ondanks dat we alweer in ronde 40 zitten! Heb afgelopen maand de keuze voor mezelf & gezin gemaakt om te stoppen met m'n opleiding. Het continu onder stress en spanning staan door wat er van je verwacht wordt en het steeds bijbenen van de vele schoolopdracht in combi met werk, gezin, huishouden kinderwens enz werd me echt teveel. Nu ik school los heb kunnen laten ervaar ik zo ontzettend veel rust en geniet ik zoveel meer van m'n gezin, werk en alles eromheen. Ik kan gelukkig op m'n huidige werkplek blijven dus dat is erg fijn!
    Wat nog wel even spannend is is dat er hpv gevonden is na m'n zelftest uitstrijkje van het bevolkingsonderzoek. Afgelopen dinsdag bij de huisarts nieuw uitstrijkje laten doen voor vervolgonderzoek en nu in afwachting van de uitslag.

    Maar voor nu zitten we eerst weer in de vruchtbare dagen en hoop ik dat we ergens dit jaar verrast mogen worden met een goede zwangerschap, tot die tijd genieten we in het hier en nu!♡
     
    Panda95 vindt dit leuk.
  4. Nola26

    Nola26 Bekend lid

    15 jul 2020
    825
    694
    93
    Vrouw
    @Flowertje27

    Ik las toen ik op je naam en laatste berichten klikte het ontzettend mooie nieuws dat alles goed was bij de echo !!
    Oohh wat ik ben ik zo onwijs blij voor jou nadat je tussen hoop en vrees hebt geleefd de afgelopen weken!!
    Ik hoop dat je nu op je roze wolk durft te klimmen en mag gaan genieten♡
     
    Panda95 vindt dit leuk.
  5. Lachebekje87

    Lachebekje87 Bekend lid

    22 jun 2011
    842
    149
    43
    Vrouw
    België
    Hoi dames,

    Ik heb de moed gevonden om even te piepen hoe het met jullie gaat ☺️

    @Flowertje27 en @Mom86 heel erg gefeliciteerd begrijp ik! ❤️

    @Nola26 en @Panda95 ik blijf met jullie mee hopen!

    @Mamaen en@kaas123 wauw al in de laatste maand aanbeland, ik wens jullie mooie wolken van baby's toe!❤️
     
    Panda95 vindt dit leuk.
  6. Panda95

    Panda95 Bekend lid

    6 mrt 2023
    701
    431
    63
    Vrouw
    België - Leuven
    Lief van je,
    we zijn 18 april op gesprek mogen gaan. Het wordt idd een donortraject. Eerst met iui. Het zaad moeten we per 3 rietjes aankopen, je kan niet meer en ook niet minder doen.
    Nu eerst moet ons dossier "goedgekeurd" worden (dat we bekwame ouders zijn, en ook psychologische begeleiding om in zo'n donortraject te stappen en hoe je dat aan je kindje van jongsaf zou kunnen vertellen).
    Eerste gesprek daarvoor is vanavond. Er moet 4 weken tussen zitten voor het 2de gesprek (3 juni) dan moet ons dossier dus voorkomen op het comité in het ziekenhuis en dan pas kunnen ze een donormatch gaan zoeken (wachttijd 2-6 maanden). het zh start geen behandelingen op in de zomer. Dus we hopen in september/oktober eindelijk een poging te kunnen starten.
    Valt dan nog te zien of het in natuurlijke of kunstmatige cyclus gaat zijn. Gyn had nog eens echo bij me gedaan want dat had ik gevraagd en ze had toevallig toen eisprong kunnen vaststellen. Dus het lijkt er wel op dat mijn medicatie voor insuline een positief effect heeft op mijn pcos en het terugkrijgen van een eigen cyclus.


    Wat spannend bij jou! Het kan inderdaad voor elk moment zijn! En wat een mooie periode ook om te bevallen. Ik vind mei de mooiste maand van het jaar :)
     
    Flowertje27 en Nola26 vinden dit leuk.
  7. Mamaen

    Mamaen Bekend lid

    7 apr 2023
    775
    711
    93
    Vrouw
    Wat knap dat je de keuze hebt gemaakt om te stoppen met je studie, zal niet makkelijk zijn geweest! Wel heel prettig dat je direct wordt beloond met meer rust en ruimte in je hoofd, lekker van genieten! En hopelijk doet het ook wat moois voor je vruchtbaarheid.
    Zou het je zo gunnen dat je alsnog spontaan zwanger raakt!

    Inderdaad spannend van het uitstrijkje, het liefst wil je die zorgen natuurlijk niet. Hopelijk valt het mee, volgens mij is het in veruit de meeste gevallen na een tijdje (en soms ingreep) weer allemaal netjes. Sowieso goed dat je het uitstrijkje hebt laten doen!
     
  8. Mamaen

    Mamaen Bekend lid

    7 apr 2023
    775
    711
    93
    Vrouw
    Ach lieve vrouw.. heb nog veel aan je gedacht. Wat een bizarre en pijnlijke situatie zijn jullie in terecht gekomen.
    Kan maar moeilijk de juiste woorden vinden, ik hoop dat het jullie lukt ermee om te gaan en dat jullie steun vinden bij elkaar.
     
    Lachebekje87 vindt dit leuk.
  9. Mamaen

    Mamaen Bekend lid

    7 apr 2023
    775
    711
    93
    Vrouw
    Oei dat vraagt dus nog even geduld, daar had je al wel rekening mee gehouden geloof ik? Is het je mee of tegengevallen? En denk je dat de kosten een beetje te dragen zijn voor jullie? Pfoe, wat een proces moeten jullie door! Ik ga heel hard duimen voor een zwangerschap in het najaar! Gek idee ook dat elke maand hopen niet zoveel zin heeft nu voor jullie omdat je natuurlijk weet dat het samen niet lukt..
    Gelukkig wel positief nieuws mbt jouw cyclus, hopelijk draagt dat bij aan een snelle geslaagde poging!

    En ja mei is ook mijn lievelingsmaand, ben heel dankbaar dat we in deze periode een kindje mogen verwachten! Ook zo fijn dat het de afgelopen weken wat vaker lekker weer is en ik daarvan mag genieten zo in mijn verlof.
     
  10. Lachebekje87

    Lachebekje87 Bekend lid

    22 jun 2011
    842
    149
    43
    Vrouw
    België
    Lieve Mamaen,

    Het was en is zwaar maar ons kleintje was echt prachtig, hij heet Noah: 42cm groot en 1kg350 "zwaar".

    Het kan heel raar klinken maar heb de dag dat hij geboren is, uitgesproken dat ik nog een derde kindje wil.
    Vandaag een controle gehad na de geboorte en ik ben helemaal in orde na de bevalling en heb groen licht om voor ons derde wondertje te gaan. We gaan wel nog even wachten tot juli/augustus, ik wil niet in maart uitkomen dat is onze kleine man en de papa hun maand.

    Hij is een deel van ons en zal altijd ons tweede wondertje blijven ❤️
     
  11. Mamaen

    Mamaen Bekend lid

    7 apr 2023
    775
    711
    93
    Vrouw
    Ondanks alles gefeliciteerd met de geboorte van jullie Noah!
    Ik kan helemaal begrijpen dat de wens voor nog een kindje in jullie gezin er is. Fijn dat daar groen licht voor is gegeven, ik hoop voor jullie dat het dan later in de zomer snel raak is.
    Begrijp ik dan ook goed dat de kans op herhaling maar klein is? Was het echt domme pech (zacht uitgedrukt..) of iets genetisch?
    Ook jullie gaan opnieuw een spannende tijd tegemoet..
     
  12. Lachebekje87

    Lachebekje87 Bekend lid

    22 jun 2011
    842
    149
    43
    Vrouw
    België
    Dank je wel ❤️

    Het was echt brute pech en heel zeldzaam, de hartafwijking die hij had was extreem slecht.. Je hebt er vormen in die normaal makkelijk op te lossen zijn. De kans dat het nog is zou voorkomen is heel klein, de genetische onderzoeken zijn volop bezig maar we hebben besloten dat we niet perse op die uitslag willen gaan wachten aangezien we al eentje lopen hebben dat in orde is. :)

    Veel liefs
     
  13. Nola26

    Nola26 Bekend lid

    15 jul 2020
    825
    694
    93
    Vrouw
    Lieve lachebekje

    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje en broertje Noah♡ tegelijkertijd ook veel sterkte met het verlies...zal nog steeds elke dag een groot gemis zijn en de voorstelling van hoe het geweest had moeten zijn❤️

    Wat dapper dat je toch voor een derde wil en durft te gaan. Begrijp uit je voorgaand bericht dat het echt om iets zeldzaams ging en herhaling nihil is, dat is wel fijn die wetenschap voor een volgend zwangerschap!

    Ik hoop en gun het jullie het zo dat je dit jaar nog zwanger mag raken van een gezond wondertje en een broertje of zusje voor L. & N.♡
     
    Lachebekje87 vindt dit leuk.
  14. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.958
    2.451
    113
    Vrouw
    Dankjewel wat super lief! Ja het is echt een wondertje.. gister nog een extra echo gekregen. Alles ziet er nu goed uit! Echt 100% vertrouwen lukt nog niet, maar dat komt hopelijk na de 13 weken echo..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mom86, Nola26, Bluetique en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.958
    2.451
    113
    Vrouw
    Ik schrik van je berichtje @Lachebekje87! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie zoontje en tegelijk ook gecondoleerd. Wat vreselijk verdrietig dat jullie dit meemaken. Heel veel sterkte.
    Wat heeft hij een mooie naam! En zeker zal hij altijd jullie tweede zoontje blijven

    En ik vind het helemaal niet raar dat jullie een derde kindje willen. Ik hoop enorm dat het jullie snel mag lukken!
     
    Lachebekje87 vindt dit leuk.
  16. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.958
    2.451
    113
    Vrouw
    Wat een goede beslissing en fijn dat het je rust geeft! Ik hoop echt enorm dat dat misschien net dat zetje gaat geven. Hier zwanger geraakt toen ik even last minute 2 weken vrij had genomen omdat ik er doorheen zat (druk met werk, het fertiliteit traject, etc.)wilde me niet ziek melden maar ik had het zo nodig. En toen opeens raak!
    Wat spannend van het uitstrijkje. Heb je daar inmiddels al de uitslag van?
     
    Nola26 vindt dit leuk.
  17. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.958
    2.451
    113
    Vrouw
    Wauw wat een proces moeten jullie doorgaan. En wat fijn dat je een eigen eisprong hebt!
    Natuurlijk wel goed dat het allemaal zo goed geregeld wordt, maar kan me voorstellen dat het allemaal erg lang duurt voor jullie. Wel nog even een paar maandjes “hormoonvrij” genieten vd zomer. (Ik had het spuiten vd hormonen best wel onderschat)
     
  18. Nola26

    Nola26 Bekend lid

    15 jul 2020
    825
    694
    93
    Vrouw
    Wat heerlijk, ben echt zo blij voor je!
    Snap dat je je nog niet helemaal durft over te geven aan het vertrouwen, maar ik hoop dat dat snel zo mag zijn, dat heb je verdient❤️
     
    Flowertje27 vindt dit leuk.
  19. Nola26

    Nola26 Bekend lid

    15 jul 2020
    825
    694
    93
    Vrouw
    Jaa absoluut, verneem echt dat die beslissing het beste is geweest!
    Ik hoop stiekem ook dat de rust positief mag uitpakken voor onze kinderwens♡
    Zo zie je maar hoe je verrast kan worden wanneer je het niet verwacht! Ik hoop dat wij dit jaar dat ook nog mogen meemaken!

    Helaas nog geen uitslag, hoop hem morgen of einde van de week te ontvangen.
    vind het idd toch wel wat spannend, maar heb al vele positieve verhalen gelezen en ook in m'n omgeving dat het vaker vanzelf opruimt dan dat er echt wat ernstigs is. Zolang het maar geen afwijkende cellen betreft en geen behandeling nodig is!
     
  20. Mom86

    Mom86 Niet meer actief

    :cry: Wat ontzettend verdrietig en heftig dat jullie je zoontje hebben verloren.. ondanks dat wil ik jullie natuurlijk ook feliciteren, want hij heeft jullie wel voor de tweede keer papa en mama gemaakt . Ik hoop dat jullie wens voor een derde snel uit mag komen en wens jullie ontzettend veel sterkte en kracht om het verlies van Noah te kunnen dragen ❤️
     
    Lachebekje87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina