NOD-lijst 1-15 juni 2023

Discussie in 'NOD forum' gestart door Kaas123, 7 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steph90

Steph90 Lid

11 feb 2021
    45
    19
    8
    Vrouw
    Ik kan m ook niet zien

2. Esmee3394

Esmee3394 Lid

29 mei 2023
    18
    38
    13
    Vrouw
    Werken die ook al 4 dagen voor een gemiste menstruatie? Sorry dit is echt nog allemaal nieuw voor mij.

3. Esmee3394

Esmee3394 Lid

29 mei 2023
    18
    38
    13
    Vrouw
    Oh wat apart. En nu?

Bijgevoegde bestanden:

Nola26 vindt dit leuk.
  4. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.127
    1.002
    113
    Vrouw
    #324 Nola26, 29 mei 2023
    Laatst bewerkt: 29 mei 2023
    Hoi @Beppiejapie

Daar kan ik best tegen hoor, maar ik geef nergens iemand schuld? Dus begrijp je reactie niet helemaal.
    moet er miss even bij vertellen dat ondanks dat ik enthousiast had gereageerd, kwam m'n schoonzus achteraf wel even naar mij toe, omdat ze zich er zelf niet lekker bij voelde. Wat ik erg kon waarderen. Ze weet zelf hoe het kan zijn, traject via zkh gehad voor de 1e aan (uiteindelijk op natuurlijke wijze gelukt).
    had naar eigen zeggen door enthousiasme laten leiden door m'n schoonouders om op die manier te doen en voelde zich lullig. Man en ik zeiden ook tegen elkaar, links of rechtsom had het waarschijnlijk net zo geraakt. Al had het gwn anders gekund weet ik na eigen ervaring, maar we zijn niet allemaal gelijk:)

Ik verlang verder niks van iemand dat dat even duidelijk mag zijn;)
    Maar ik mag er wel een eigen gevoel bij hebben en dat mag er ook zijn. De wens zit blijkbaar dieper dan ik dacht en schrok zelf ook van mn reactie en dat ik er echt ff last van had. We hebben het ook bij onszelf gehouden, stukje verwerking wat je alleen zelf kan doen:thumup:

Flowertje27 vindt dit leuk.
  5. Beppiejapie

11 mei 2023
    63
    22
    8
    Vrouw
    Toch schrijf je:

"Laatst kwam er een echo plotseling in onze fam. app zonder enige aanleiding van m'n schoonzus van een 3e kindje.
    Wij wisten niet dat ze bezig waren, zij wel van ons en ze vroeg diezelfde week nog hoe het ervoor stond met onze uitslagen/onderzoek. Zodra ik de app zag barstte ik ook in tranen uit:$ ondanks dat ik het ze gun, maar had wat subtieler gemogen of privé met een aanloopje."

Je zegt het niet met zoveel woorden, maar er zit een hoop verwijt in deze regels. Misschien zie jij dat anders. Het was vast niet gemakkelijk voor je schoonzus om het 'juist' te doen. Ze dacht mss dat privé juist lastiger zou zijn, je weet het niet. En jouw gevoel mag er zeker zijn, natuurlijk! En nogmaals, het is je enorm gegund ;)

6. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.127
    1.002
    113
    Vrouw
    #326 Nola26, 29 mei 2023
    Laatst bewerkt: 29 mei 2023
    Oké ik ga al tijdje mee, maar wist niet dat we berichten tegenwoordig zo diep gingen analyseren. Ik heb mijn gevoel gedeeld en helemaal niet met de intentie om verwijtend over te komen, want ik verwijt haar ook verder niks. Het is maar net wat je wil lezen naar mijn mening.

Ik zou het prettig vinden als je mij geen woorden in de mond legt met o.a. dat ik haar de "schuld" geef van mijn emoties/reactie en teveel van mensen verlang. Ik wil hier gwn m'n ei kwijt kunnen en met lotgenoten communiceren.
    Het was gwn even herkenbaar hoe kaasje zich voelde gisteravond en deelde mijn verhaal, that's all.

In elk geval wel bedankt voor je gunfactor;)

Flowertje27, Kaas123 en dinabloem vinden dit leuk.
  7. Beppiejapie

11 mei 2023
    63
    22
    8
    Vrouw
    Ok ik wil geen nare sfeer neerzetten, het is gewoon wat ik las. Ik leg je nergens woorden in de mond en heb ook nergens het woord 'schuld' gebruikt. Dus je doet nu eigenlijk waar je mij van beschuldigt. Anway, laten we het hier maar bij laten en dit topic niet verder vervuilen. Fijne avond!

Nola26 vindt dit leuk.
  8. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ik denk dat dit een veilige plek moet zijn om je gevoelens te delen. Als je hoog in de emoties zit schrijf je dingen soms anders op dan dat je ze meent. Het blijft geschreven woord en anoniem, dus alsjeblieft laten we alles met een korreltje zout nemen.
    Ik vond de persoonlijke reactie van @Nola26 lief en herkenbaar.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik gewild zou hebben, of ze het wel eerst gezegd hadden of dat me uit maakt. Het was confronterend omdat ik de dag ervoor een negatieve test had en ook graag mijn moeder had verrast op haar verjaardag. Dus het had ook andersom kunnen zijn.
    In ieder geval heeft mijn broertje nog gebeld en dat was fijn. Voor mij is het goed nu.

9. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    Ik lijk wel iets te zien hoor :)
    Ik ga voorzichtig gefeliciteerd zeggen!

10. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.127
    1.002
    113
    Vrouw
    Ik kon het niet beter verwoorden, dankjewel @Kaas123

Precies wat je zegt, confronterend is het juiste woord en heel begrijpelijk hoor.
    Wat fijn en lief van je broertje dat hij jou nog even heeft gebeld en het nu na gisteravond goed is! Het valt ook niet altijd mee, de gevoelens die er onbewust bij komen kijken of je het nou wil of niet.

Dat wij allemaal ook maar gauw met blijde nieuws kunnen komen, duim duim duim:D

Kaas123 vindt dit leuk.
  11. Steph90

Steph90 Lid

11 feb 2021
    45
    19
    8
    Vrouw
    Ja!! Dit is wel positief hoor

12. Steph90

Steph90 Lid

11 feb 2021
    45
    19
    8
    Vrouw
    Ik heb trouwens nu al 3 dagen bij (lange) vlagen last van zeurende buikpijn.. geen idee of dit iets zou betekenen kunnen maar heb volgens mij normaal gesproken niet echt last van pijn tussendoor.. herkenbaar bij iemand?

13. zonnebloem1994

22 mei 2023
    47
    28
    18
    Vrouw
    Wanneer moet je ongesteld worden?
    Hopelijk een innesteling en geen ongesteldheid die er aan komt

14. zonnebloem1994

22 mei 2023
    47
    28
    18
    Vrouw
    Ik zit op dag 7DPO , vandaag helemaal nergens last van. Ook veel afleiding door vrije dag, leuke dingen gedaan. Dus beter dan voel je ook niet ‘van alles’ :thumup:
    Maar kan de dagen wel weg kijken :roflmao:
    Wil eigenlijk voor het eerst testen as vrijdag. (Dag 11 DPO)
    Kijken of ik het volhou :)

Steph90 vindt dit leuk.
  15. Steph90

Steph90 Lid

11 feb 2021
    45
    19
    8
    Vrouw
    Ik zit nu op 8dpo maar heb een LF van 11 dagen.. dus moet donderdag ongesteld worden op 11dpo. Maar heb ook tijdens mn ongesteldheid amper pijn normaliter..

16. zonnebloem1994

22 mei 2023
    47
    28
    18
    Vrouw
    Misschien een hele rare vraag :o: maar hoe weet je hoe lang je LF is?

17. Steph90

Steph90 Lid

11 feb 2021
    45
    19
    8
    Vrouw
    Volgens mij (of ik zit ook verkeerd haha) is dat de dag vanaf je eisprong tot je ongesteld word.. ik word bijv altijd 3 wk en 3 dagen na mn eerste dag laatste menstruatie ongesteld. En mn eisprong op cyclus dag 13.. en dan 11 dagen later laatste cyclus dag voor ik weer ongesteld ben.

18. zonnebloem1994

22 mei 2023
    47
    28
    18
    Vrouw
    Ahhh ja oké! Dus als je een onregelmatige cyclus hebt kan je het niet weten denk ik?
    Ik weet wel wanneer mijn eisprong is geweest, op 22 mei. Maar ik weet dan niet precies wanneer ik ongesteld zou moeten worden?

19. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Meestal is, ook bij een onregelmatige cyclus, je luteale fase altijd ongeveer even lang, ergens tussen de 10-16 dagen is gemiddeld. De onregelmatigheid zit hem vaak in wanneer de eisprong plaats vind. Dus als je van een antal cycli je eisprong weet kan je wel kijken hoe lang je verwachtte luteale fase is. Dat is idd vanaf dag 1 na de eisprong tot je menstruatie, in weze dus je dpo dagen.

Steph90 vindt dit leuk.
  20. Esmee3394

Esmee3394 Lid

29 mei 2023
    18
    38
    13
    Vrouw
    Bedankt voor het reageren! Zo spannend! Hopelijk wordt hij alleen maar duidelijker de komende dagen

Deel Deze Pagina