NOD-lijst 1-15 juni 2023

Discussie in 'NOD forum' gestart door Kaas123, 7 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rouge

Rouge Fanatiek lid

14 nov 2022
    1.705
    1.219
    113
    Fotograaf
    Ahh nu snap ik hm

2. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.129
    1.005
    113
    Vrouw
    @Sammie92 zal mooi zijn als je dan toch al wat verder bent in je cyclus (dpo), zodat je het zeker weten kan uitsluiten voor de operatie aan. Maar dat is natuurlijk afwachten en meer kun je niet, je weet van tevoren niet zeker wanneer je ei gaat springen deze cyclus. En anders hoop ik dat het in elk geval geen invloed zal hebben♡

3. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Hier even update: manlief heeft vandaag semenstaaltje binnengedaan. Maar nog geen resultaten. En hoewel ik hem vroeg om na te vragen hoe we het resultaat zouden kennen. (Gaat een dokter ons bellen of moeten we zelf bellen en wanneer zijn de resultaten beschikbaar) heeft ie dat dus niet gedaan :confused:

Vandaag voelde ik me een beetje misbegrepen door hem. Hij doet alsof het allemaal niet zo dringend of belangrijk is. Maar ik wil gewoon weten waar ik volgende maand aan toe ben moest het deze maand ook niet gelukt zijn. En wil ook al beetje zicht hebben op wanneer en hoeveel consultaties ik moet kunnen inplannen met m'n werk zonder dat het opvalt. En voor hem is het we zullen wel zien en misschien is het zelfs allemaal niet nodig. Maar mij geeft het stress en dat is ook geen positieve invloed op onze slaagkans voor deze maand :p

4. Rouge

Rouge Fanatiek lid

14 nov 2022
    1.705
    1.219
    113
    Fotograaf
    Ik zou hm duidelijk maken dat je niet voor niks medicatie slik :oops::rolleyes:

Snap je helemaal

Panda95 vindt dit leuk.
  5. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Nee daar twijfel ik dus ook aan, maar FF gaf er eerst wel een. Toen die nachtpijn begon en ik echt nauwelijks tot niet sliep zakte de temp, had met 30 graden buiten af en toe echt onder temp, best gek. Maar mijn lijf had het druk. Anyway toen trok FF de ovulatie in.
    Ik heb wel clomid gebruikt dus de kans op een ovulatie had wel heel hoog moeten zijn, daarom is het ook zo irritant dat de temp kaart onbetrouwbaar is.

Nola26 vindt dit leuk.
  6. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Zou ik eerlijk gezegd ook gewoon doen. Ze gaan je van alles in spuiten maar zonder goede innesteling bereikt dat de vrucht niet, de middelen zijn veelal vluchtig. Het is straling waar ze ook voor innesteling enigzins terughoudend mee zijn, maar ook dat blijkt als het beperkt is waarschijnlijk mee te vallen.

7. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ja best wel idd, die dip is dus niet betrouwbaar en je gaat er van uit dat je met clomid wel ovuleerd maar ik twijfel ook wel. En dit uitblijven van de menstruatie lijkt verdacht veel op mn ovulatie lose periode. Alleen zijn er die pijnlijke borsten die wel op progesteron en dus ovulatie wijzen. Tja lastig, je zou nog kunnen denken dat de opvlamming de ovulatie uit/af gesteld heeft maar doe was daar eigenlijk ook al kaat voor. In de periode dat ik niet ovuleerde krijg ik overigens ook geen knipperende smiley op de CB was het continu rondje, dus wat dat betreft is het ook echt wel anders. Anders dan afwachten kan ik tich niet.

8. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ach knuffel en ook wel herkenbaar!

Het is echt anders voor hen, lijkt het. Zij hebben de hormonen en gevoelens niet. Mijne zei een tijdje terug kunnen we niet gewoon meteen voor IVF gaan, wist ook niet wat hij zei.

9. Rouge

Rouge Fanatiek lid

14 nov 2022
    1.705
    1.219
    113
    Fotograaf
    Als ik clomid slik moet ik cd21 progesteron prikken om eisprong te bevestigen, is deze te laag dan nog eens op CD 27/28

Clomid betekend niet automatisch eisprong helaas.

Ik heb bij m'n oudste 2 150 geslikt en bij m'n derde 200 (dit was ook uitzondering) toen kampte ik ook met bloedingen en t woekeren BM slijmvlies dreigde om te slaan naar kanker. ( Allemaal goed gekomen gelukkig)

10. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ja ik heb de eerste 2 cycli ook progesteron geprikt idd, deze ronde niet omdat we op vakantie waren. En ik de eerste 2 cycli op dag 11 en 10 geovuleerd had werd het bij mij eerder geprikt. Dus zeiden ze het deze keer over te slaan omdat het toch te laat zou zijn, had achteraf wel gekund denk ik, nou ja je weet niet hoe het loopt van te voren.
    Ik ben op 50mg gelukkig gaan ovuleren. Ze denken ook dat het probleem van de anovulatie zat in mijn ziek zijn, PCOS is uitgesloten. Daarom werd er eigenlijk ook wel op gerekend dat ik de derde keer ook wel zou ovuleren ook omdat het sl veel beter ging etc. En mogelijk zelfs dat ik daarna kon stoppen, afhankelijk van de rest van de onderzoeken.

Jeetje dat is ook wel heftig gelukkig goed gekomen! En daarna dus zonder clomid zwanger geworden? Hoeveel rondes moest je gebruiken?

11. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Ugh, dat is ook niet echt tactvol. Zo'n traject valt echt niet te onderschatten lijkt me. Knuffel terug!

12. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Oh dus geen follikelmeting/ echo om te kijken of er wel degelijk iets begon te groeien?

13. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Dat is heftig, Rouge! Gelukkig is het goedgekomen

14. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Mijn vriend is ook zo ontzettend onwetend rondom zwanger worden. Ik vroeg laatst wanneer hij dacht dat je ongeveer positief kon testen; 2-3 maanden. Of dat hij een dag na menstruatie zegt; hier moet je wel zwanger van geworden zijn (dus niet beseffende dat dat onmogelijk is).
    Ik vind het meestal wel grappig maar weet ook dat het soms eenzaam kan voelen als het wat langer duurt of moeizamer gaat.

Flowertje27, Rouge, Panda95 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw

Hahahaha dat hij dan zegt hier moet je wel zwanger van zijn geworden, waarschijnlijk doelend op zijn eigen prestaties, dat zou de mijne ook kunnen doen :roflmao:

Mamaen en Panda95 vinden dit leuk.
  16. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Deze ronde had ik niks, zal je altijd zien net de ronde waarin je aan alles kan twijfelen.

17. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Gek he dat ze soms echt helemaal niet mee kunnen zijn :D Ach ja, ze voelen natuurlijk ook niet de kwaaltjes die wij voelen he.

18. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Ja dat kan ik me inbeelden dat je dan aan alles gaat twijfelen. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt: of zwangerschap of duidelijke bloeding zodat er nieuwe ronde kan starten.

Is alsnog bloed laten prikken een optie? Niet enkel hcg maar ook progesteron, lsh, fsh etc.

19. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    #699 Kaas123, 7 jun 2023
    Laatst bewerkt: 7 jun 2023
    Goed FF is het met @Rouge eens en zet nu een stippellijn voor CD22 wat inhoud dat het niet zeker is. Maar niks is zeker. In dat licht heeft morgen testen 10dpo niet zoveel zin en wacht ik nog wel ff tot zondag.

@Panda95 alle onderzoeken zullen gedaan worden vanaf de fert poli gaan ze dat niet nu extra doen, dat snap ik wel.

Bijgevoegde bestanden:

20. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Ah ja dat begrijp ik idd ook wel. Maar goed dan is je ovulatie wrs later geweest en komt het wel.

Ik even snel berichtje vanop het werk. Ziekenhuis belde, het staaltje van mijn man was eigenlijk rampzalig. Maar aangezien het thuis gemaakt is, dan vervoerd, dan nog extra inschrijving Ine het ziekenhuis ... Zijn er veel factoren die invloed hebben en misschien op toevalligheid duiden. Daarom volgende dinsdag nieuw staal, heb dan maar geregeld dat hij het in het ziekenhuis zelf moet produceren. En donderdag volgende week, op mijn nod, meteen bespreking van de resultaten met de gynaecoloog zelf.

Ben wel blij dat het ziekenhuis spontaan me opbelde, want dat was dus niet expliciet afgesproken. En ook meteen nieuwe data en test ingepland dus geeft wel fijn gevoel.

Dus voorlopig koester ik nog gewoon de hoop dat het toevalligheid is dat het slecht staaltje was...

Kaas123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina