NOD-lijst 1-15 juni 2023

Discussie in 'NOD forum' gestart door Kaas123, 7 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    NOD-lijst 1 juni tot en met 15 juni 2023
    ♡♡♡ door tot iedereen roze!

1 juni (1)
    Irisbloem -42 jaar- 2de kind - ronde 1 na 4 mk

2 juni (2)
    Steph90 - 32 jaar - 2e kindje - ronde 1 (ietwat ongepland na kindje via keizersnede januari dit jaar)
    Esmee3394 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 1

3 juni (2)
    Snow -40-ronde 4(laatste ronde) 2de kindje
    Love2live - 40 jaar - 5e kindje - ronde 15 na MA (door re-kanalisatie)

4 juni (2)
    Flowertje - 30 jaar - 2e kindje - ronde 4
    Dinabloem-35 jaar -2e kindje - ronde 5

5 juni (3)
    Denaamiszus - 24 jaar - 1e kindje - ronde 13 (na MA) (ronde 2 met utro)
    Zonnebloem1994 - 28 jaar- 2e kindje - ronde 3 (vorige keren niet geklust rondom ovulatie door wisselende cyclus nu ovu test gebruikt)

Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje - ronde 3 (wel met clomid ivm afwezige cyclus)

10 juni (1)
    Missmoobs, 37 jaar, kindje 3, ronde 9

11 juni (1)
    Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje - ronde 4

12 juni (2)
    Nola26 - 29 jaar - 3e kindje - ronde 18 na een break van 7 maand.
    Mom86, 36 jaar, 1e kindje huidige man, ronde 13

14 juni (1)
    GezelligZwangerWorden - 28 jaar - 1e kindje - Ronde 7
    Mamaen - 31 jaar - 2e kindje - ronde 2

15 juni (2)
    Rouge - 37 jaar - 8ste kindje - ronde 7 na stilgeboren zoontje
    Panda95 - 27 jaar - 1ste kindje - ronde 4 (met letrozol)
    Gryanne - 31 jaar- 1e kinde - Ronde 8 na miskraam Augustus

Ongesteld (11)

Wachtbankje (4)

De volgende ronde NOD juni/juli 2023

29 juni (1)

Sammie92 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 3

30 juni (1)
    Flowertje27 - 30 jaar - 2e kindje - ronde 5

3 juli (1)
    Kaas123 - 37 jaar - 1e kindje - ronde 4 (ronde zonder clomid na 3 rondes met in afwachting vervolgtraject)

10 juli (2)
    Nola26 - 29 jaar - 3e kindje - ronde 19 na break van 7 maand.
    GezelligZwangerWorden - 28 jaar - 1e kindje - Ronde 8

15 juli (1)
    Mamaen - 31 jaar - 2e kindje - ronde 3

16 juli (2)
    Gryanne - 31 jaar - 1e kindje - ronde 9
    Mom86, 36jr - 1e kindje - ronde 14

Wachten op eisprong (6)

Wachtbankje (2)

Ongesteld (0)

Zwanger (3)

♡♡♡ Afspraken fertiliteit ♡♡♡
    - kaas123, 3 juli advies gesprek fertiliteittraject na de onderzoeken en bespreking van onze casus.
    - Nola26, 13 juli vervolggesprek fertiliteitsarts.

♡ ♡ ♡ Zwanger ♡ ♡ ♡
    Uitgerekend in februari ♡
    - Dinabloem
    - Denaamiszus
    - Zonnebloem1994

♡♡♡ Afspraken zwangeren ♡♡♡

2. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    #962 Panda95, 20 jun 2023
    Laatst bewerkt: 20 jun 2023
    Hoe is de operatie gegaan?

Edit: oh ik lees het net dat je nog veel pijn hebt. Hopelijk is het snel wat minder. Geniet van het cocoonen!

Ik snap dat het dubbel gevoel is. Want je hebt gewoon de wens en dan wil je he took nu :p

Mom86 vindt dit leuk.
  3. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    wat een gedoe weer. Al vind ik het wel grappig hoe jullie nu zo het klussen aanpakken :D Mijn man zou helemaal gek worden en niet durven denk ik uit angst om betrapt te worden :D

4. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Voor jullie beiden is het toch weer hele tijd zelf proberen he. 2 en 3 jaar :eek: Hopelijk is het snel raak!

Nola26 vindt dit leuk.
  5. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Even nog update hier over ons traject:
    Vrijdag is dan de echo geweest. Die dokter heeft niets gezegd tegen mijn man over wat er goed of slecht is of over wat ie zag. Dat vind ik zo vreemd. Ik was er zelf niet bij, ik zou denk ik zelf al vragen gesteld hebben naar wat ie zag, maar heeft mijn man dus niet gedaan.

Vandaag dan maar naar mijn gyn gemaild met de vraag of zij al iets wist, want afhankelijk als er iets ernstigs was moesten we sneller vervolgafspraak inplannen bij androloog.

Die androloog is blijkbaar al lange tijd afwezig. Dus niemand kon afspraak bij hem inboeken, had dan telefoonnummer doorgekregen van die dienst speciaal. heb vandaag gebeld en konden pas eind augustus daar terecht. Gelukkig toch nog extra plaatsje gevonden bij een collega op 26 juli.

Gyn heeft ook geantwoord dat er tot nu toe niks verontrustends is gevonden, dat het afwachten is om alle resultaten van de onderzoeken samen te leggen en dan vervolg en dat ze ons wel zullen inlichten ook als er nieuws is.

Ik vrees dus dat het voor nu echt gewoon wachten is tot 26 juli. Dat lijkt zo ongelooflijk lang, al weet ik dat we nog blij mogen zijn want dat het ondertussen eigenlijk al bijna eind juni is. Dus "maar" een maand.

6. Sammie92

Sammie92 Actief lid

5 apr 2023
    402
    188
    43
    Vrouw
    @Panda95
    Pijn is inderdaad nog vrij aanwezig. Maar ergens helpt dat ook wel om m’n gedachten ergens anders op te hebben dan alleen maar ‘nog zoveel dagen tot ik mag testen!’
    En lekker helemaal niks doen en voor de tv hangen is ook weleens lekker.

En voor jou/jullie natuurlijk heel veel sterkte. Zo’n maand wachten lijkt me ook erg lang aanvoelen. Maar hopelijk daarna wat schot erin.

Panda95 vindt dit leuk.
  7. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Haha ja die van mij gaat juist wel lekker op die spanning ik iets minder. Maar we wisten inmiddels redelijk wanneer ze binnen komen en wanneer niet. En omdat ik antibiotica moest vernevelen lag ik in een sluis kamer, dus dubbele deur, als je die deuren dicht doet is dat al een soort natuurlijke daar ga ik echt niet naar binnen barrière. En ja alles voor de mogelijkheid voor een zwangerschap.

Panda95 vindt dit leuk.
  8. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Meiden ik heb zo iets raars….
    Al jarenlang heb ik circa 24 uur na mn knal positieve ovulatietest heftige ovulatie pijn,. Het lijkt een soort van de laatste groeipijn te zijn.

Ik had zondag die positieve ovulatietest, die echt knalde (zie foto, onderste test).
    Maandag middag half 5 was hij wat lichter, maar nog wel donker.
    Ik heb daarna dus geen heftige ovulatiepijn gehad wat ik al gek vond. Wel licht pijn onderin mn buik, ook vandaag nog maar heb het wel vaker na mn eisprong.

Nu opeens 72 uur na de positieve ovulatietest heb ik echt enorme ovulatiepijn links onderin…. Ik weet het 99% zeker, ik herken het direct.

Is dat niet gek?? En is dit mogelijk dat mn eisprong nu pas komt? Ik heb helemaal geen vruchtbaar slijm meer of extra zin in seks (zijn altijd tekenen bij mij dat mn eisprong eraan komt haha)

Ik baal hier enorm van want het inmiddels ook 3 dagen geleden dat we het gezellig hebben gemaakt…. En zie het niet gebeuren vanavond.

9. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ik weet het niet 100% zeker maar ik denk dat het een mogelijkheid is. De ovulatie vind na de hormoon piek plaats en misschien dat die wat langer was omdat ook je ovulatie test nog wel positief bleef?
    Het vruchtbare slijm en libido komen van de oestrogeen, die piekt sowieso eerder dan de LH, die maakt dat de LH piek komt dus kan goed dat die al voorbij is.
    Was je temp omhoog?

10. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    De ovulatie test van maandagmiddag was niet echt meer positief de piek was echt zondag avond..
    Ik temp niet omdat ik niet iedere dag evenlang (door)slaap vanwege mn dochtertje. Die wordt geregeld 100 x wakker per nacht :| Dan is het niet betrouwbaar begreep ik?

11. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Dit waren mn ovulatie testen trouwens @Kaas123

Bijgevoegde bestanden:

12. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    @flowertje ja ik zie wat je bedoelt dan denk ik toch dat dan de ovulatie gewoon geweest is, soms kan je ook later nog pijn krijgen schijnbaar van het vocht wat weglekt

13. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Ik hoop het… maar vandaag is alle pijn weg dus ben bang dat mn ovulatie echt pas vannacht was.

14. Sammie92

Sammie92 Actief lid

5 apr 2023
    402
    188
    43
    Vrouw
    Dit zal waarschijnlijk veel te ver gezocht zijn en ik zie op dit moment alles als een teken.

Maar van onze 3 katten komt er 1 nooit op schoot zitten/liggen. Hij tolereert mensen, maar meer ook niet.
    En nu kwam hij opeens op schoot zitten bij me.

Volgens m’n vriend is dit de eerste keer ooit dat hij op schoot is gaan zitten bij iemand.

Bijgevoegde bestanden:

Panda95 en Kaas123 vinden dit leuk.
  15. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Nou ik ben weer lekker thuis en het gaat wel ok, maar ben echt heel moe.
    Helaas bleek de bacterie ook (weer) in mijn bloed te zitten waardoor de kans dat het been toch aangedaan is groter wordt.
    De professor gaat mij maandag bellen om een plan te maken over de scan en hoe verder.
    Maar maandag ben ik 7 dpo dus te vroeg om te testen. Ik verwacht dat hij wel die week wil scannen. En eigenlijk de enige echt betrouwbare scan is met contrast, of zelfs een PET (en dat is eigenlijk echt geen optie want ook nog straling van binnen en buiten) best wel een dubio. Ik ga wel een bevriende kinderarts hoe erg het is als er mogelijk nog geen innesteling is. Maar dan moeten ze dinsdag of woensdag scannen en bij voorkeur niet later.

Nu dus 3 dpo merk nog niks maar dat is niet gek. Hoe is het met jullie?

16. Sammie92

Sammie92 Actief lid

5 apr 2023
    402
    188
    43
    Vrouw
    @Kaas123

Fijn dat je weer thuis bent. Zal toch een stukje rustiger aanvoelen dan in zo’n ziekenhuis.

Hier gaat alles gelukkig echt met de dag beter. De pijn is zo goed als weg, geen pijnstillers meer nodig.
    Vandaag wel wat lichte, menstruatie achtige krampjes. Die zijn vooral irritant. En met een tempdaling ben ik misschien toch wel weer bang dat het niks wordt deze maand…

17. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Kan ook implantatie zijn je zit toch op 7-8 dpo nu?
    Wat fijn dat het beter gaat met de dag, ik vind het aktijd zo mooi om te merken hoe het lichaam dan weer hersteld

18. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ik heb 3 juli mijn verbolg gesprek met de gyn over mijn lab, er ontbreken nog 3 uitslagen en ze moeten er nog een bespreking over doen waar het advies uitkomt.
    Ik realiseer me dat dat best snel is als ik zie hoe lang jullue allemaal moeten wachten. Maar omdat ik voor mn gevoel op mn laatste eitjes zit vind ik alles te lang duren :oops:.
    Nu was ik vanmorgen bij de endocrinoloog, te lang te veel prednison gebruikt dus falende bijnieren, en heb haar zo ver gekregen iets te zeggen over het lab.
    En zij zegt er ontbreken wel 3 hormonen nog en je mag niks op 1 waarde beoordelen. Maar dit is wel een heel mooi compleet lab en wat ik er nu van zie is het alleen ovariele reserve wat een probleem is. Over de AMH van 0,11 zei ze ja dat is wel heel slecht.
    Enerzijds goed nieuws want ik ben een goede ivf kandidaat als ze kunnen oogsten
    Slecht nieuws omdat als het probleem alleen ergens anders had gelegen het nig van voorbijgaande aard zou kunnen zijn.
    Als ik nu toch zwanger zou zijn zou dat super mooi zijn maar zou de deur naar een tweede kindje wel echt dicht gaan. Tenzij he direct na die zwangerschap wat kan oogsten maar dat is veel 'als dan'.
    Als we voor IVF doorgaan en er zijn genoeg embryo's kunnen we wel voor een tweede gaan.
    Blijft onzekerheid maar toch blij dat ze wel wat gezegd heeft.

19. Sammie92

Sammie92 Actief lid

5 apr 2023
    402
    188
    43
    Vrouw
    Klopt, 7dpo vandaag.

Dus ik hoop dat het inderdaad van innesteling komt. Vorige maand kreeg ik ook wel zo’n dipje in temperatuur, maar pas op 9dpo. En toen werd ik de dag erna ongesteld.

Vandaar dat ik er nu een beetje nerveus van word.

20. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Ik moest even flink wat dingen bij lezen!

@Kaas123 Wat fijn dat je weer thuis bent! Toch nog veel onzekerheden met de bacterie in het bloed, lage AMH, scans.. hopen op snel wat meer duidelijkheid denk ik? Of heb je al een beetje geleerd te leven met die onzekerheid rondom je gezondheid? Super dat jullie het zelfs in het ziekenhuis gezellig hebben kunnen maken haha. Zou fantastisch, en een heel leuk verhaal voor later zijn als het nu raak is!

@Sammie92 wat fijn dat de operatie achter de rug is en goed is gegaan. Je zit al een paar dagen voor NOD, de moeilijkste week vind ik zelf altijd. Snap je gevoel van de temp-dip wel, niet vanuit ervaring maar elk signaal dat op een komende menstruatie kan duiden kan voelen als een teleurstelling.. Hoop dat het van een innesteling is!

@Panda95 Wat hebben jullie een rot nieuws gekregen. Snap dat je ook bent aangedaan door de reactie van je man, toont hij anders wel makkelijk emoties / is hij open over zijn gevoelens? Het klinkt voor mij een beetje alsof hij het niet toe wilt laten. Balen dat je nog een maand moet wachten op de volgende stap, zeker nu je weet dat het spontaan deze maand niet zal lukken. Hoop dat ze snel iets voor jullie kunnen betekenen!

Panda95 en Kaas123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina