Fijn dat je al eerder terecht kan ondanks dat het een beetje een bevestiging is dat er haast bij is. Wat gaan ze bij deze afspraak in het VU doen?
Wat onwijs pittig en irritant dat de ex van je man het er nog ff lekker inwrijft. Daar wordt helemaal niemand beter van. Knuffel voor jou!
Ik denk in de basis herhalen wat het UMCU gedaan heeft. Maar ze wilden ook al gelijk een verwijzing voor mijn man. Dus hopelijk betekent dat wel dat we iig verder gaan dan in Utrecht.
Krijgen ze de resultaten uit het UMCU niet? Hopelijk willen ze vooral sneller ergens mee helpen ipv afwachten! Heb je zelf een idee hoe je (het best) geholpen zou kunnen of willen worden?
Ja ze hebben de resultaten uit Utrecht al, maar de gemiddelde aets herhaald toch alles , bovendien kom je niet onder de inrake uit. Maar de vrouw aan de telefoon had het wel over opwerken naar IVF. Ik denk dat wij ook wel graag door willen naar IVF heel eerlijk zijn we natuurlijk gewoon al bijna 2 jaar 'bezig'. Maar de vraag is wel hoe goed ik nog te stimuleren ben met mijn AMH. Ik heb al heel lang opvliegers, maar eerst dacht ik dat het infectie was toen dat het onttrekken van de opiaten was maar nu is geen van beide meer een verklaring dus helaas ben ik vang dat het mijn eerste overgangskwaal is.
Helaas wederom witte testen, ik ben wel blij dat ik gewacht heb en deze ronde dus 1x test. Het is nu wachten op de menstruatie en door... Eigenlijk merk ik dat als ik dan zo 's ochtends wakker word ik helemaal geen zin heb om te testen, hebben jullie dat ook wel eens?
Jeetje ik vind dit eerlijk gezegd ook best wel kinderachtig.... Heb jij natuurlijk niks aan maar toch echt heel vervelend.
Hopelijk een betere timing voor de nieuwe planning! En gewoon deze ronde raak! We hebben weer ff wat roze nodig! Succes met testen. En sterkte voor je vriend voor hem toch ook wel vervelend als hij klachten heeft.
Ohnee dan is zelfinseminatie geen optie, jammer! Maar toch een beetje "geluk bij een ongeluk" dat het nu uitgesteld is, al geldt dat misschien niet voor je man met zijn klachten en ook omdat je je er nu al op in had gesteld voor deze maand. Ik hoop dat dit zo moest zijn en dat het deze ronde raak mag zijn voor jullie! Nog niet op 't wachtbankje, vermoed vandaag eisprong. Vandaag temp nog niet op die manier omhoog, maar gister wel m'n piek van cervixslijm. Zelf durf ik het niet te hopen na zolang, maar stiekem toch wel dat HSG idd niet nodig is!
Hé wat balen weer Knap dat je hebt kunnen wachten, wanneer ik dat deed was de klap ook korter om het zo te zeggen. Ik test eigenlijk nooit 's ochtends, want ook geen zin idd haha. Ook omdat ik 's avonds best veel drink en ik bang ben dat er 's ochtends teveel afvalstoffen in zit. Ik heb altijd het idee dat ik een "middagtester" ben. Dan waren ze altijd duidelijker.
Shit balen zeg… Ja ik haat testen daarom doe ik het ook normaal gesproken niet. Vanaf vorige ronde moet het dus vanwege die utrogestan, maar bah wat haat ik witte testen!
Ik zit dr een beetje doorheen dames, 9 maanden bezig nu en opeens besluit mijn lichaam helemaal geen ovulatie te hebben deze maand. Dan heb ik nog een zus die niet perse kids wilde maar 2 kinderen heeft die beide keren 1e ronde raak waren, die doodleuk zei dat ze “het niet snapte waarom mensen het zo erg vinden als het niet gelijk lukt” en een vriend die “wel ziet wanneer het lukt.” Ik heb gewoon zo erg het gevoel dat er iets niet klopt, en dat had ik al vanaf het begin, zo’n ding als: je zal zien dat het niet gaat lukken. En dan al die foto’s op social media van iedereen die zwanger is en kids heeft. Het doet gewoon allemaal pijn Moet onderhands echt om alles huilen, zelfs van die stomme liedjes die gaan over kinderen moet ik skippen. Moest het even van me af schrijven hoor
Ach jeetje dat snap ik zo goed! Ik had ook heel erg het gevoel dat we geen tijd hadden, dat bleek ook zo.... Dus vertrouw je gevoel en ga anders alvast naar de HA. Mijn vriend was vanmorgen voor het eerst echt ook ontdaan door de negatieve test, eerder wel teleurgesteld maar ook van komop we gaan door, maar nu wel echt van jeetje wat kut. Ik heb ik mei dus ook geen ovulatie gehad en daarvoor ook niet van augustus t/m maart echt zoo kut is dat vooral ook omdat de cyclus dan bizar lang kan duren. Echt heel erg balen, knuffel
De roze is wel de gevoelige test, en deze foto is nog 'nat'. Naar zelf zag ik echt niks dus tenzij ik echt niet ongesteld wordt beschouw ik het als negatief. Maar lief voor meekijken en hopen
hoi allemaal, ik heb even bijgelezen. Wat had ik gehoopt op wat roze nieuws! Balen Ik moet me echt nu snel klaarmaken om naar ziekenhuis te gaan voor met endocrinoloog de uitslagen te bespreken van mijn man en te weten wat de toekomst brengt... Ondertussen heeft mijn man ook al wat meer kunnen wennen aan het nieuws en je merkt wel dat ie er mee bezig is van ook een kindje van ons te willen hoor. Hij liet ook zo eens bij familie vallen van dat het onfair is dat er mensen zijn die zo maar kinderen krijgen en er totaal niet capabel voor zijn om voor te zorgen terwijl er anderen zijn zoals hij en ik die dolgraag willen maar (voorlopig) niet kunnen. dus op zich wel fijn om zo tussen de lijntjes door wat meer bevestiging te zien van zijn kant dat het niet enkel mijn droom is maar dat hij er toch ook meer mee bezig is dan dat hij soms aan mij laat doorschijnen.
Het verdict van vandaag: uit de genetische testen blijkt dat mijn man een afwijking heeft op het geslachtshormoon. Hij heeft er 3: xxy ziekte van Klinefelter. Dat verklaart de hormonenimbalans en afwezigheid van zaadcellen. Maar aangezien zijn bloedstaal in namiddag is genomen willen ze nog geen definitieve uitspraak doen over testosteron. Dus ook voor terugbetaling van mutualiteit moet hij nu 2 bloedstalen nemen met minstens 2 weken tussen en Max 30 dagen. Dan kunnen ze kijken om testosteron spuiten (elke 3 weken) op te starten voor de rest van zijn leven. (Anders ook sneller verouderingsproces, botverkalking etc) Dat staat los van fertiliteitstraject want blijkbaar zijn er studies die uitwijzen dat testosteron injecties de zaadproductie net nog verder vermindert. Dus voor ons geen oplossing. Enige oplossing is biopsie van testikels (TESE) met enorme wachttijd. Dokter heeft nu persoonlijk gemaild naar uroloog om te kijken of we het proces kunnen versnellen. Heb echt geen idee over welke termijn we spreken Die biopsie is om te kijken of er toch beginnende zaadcelletjes gevormd worden. Indien ja kan er daar ivf of icsi mee gedaan worden (geen inseminatie). Indien nee is het einde verhaal voor biologisch kind van ons beiden. Dokter zegt adhv de resultaten dat het zeker niet gaat om obstructie van de zaadleiders waardoor zaadcellen er niet uit zouden komen, maar dat het echt ligt aan de productie. We zijn dus best bevreesd dat het echt richting uit gaat van geen biologisch kind van ons beiden. Maar man wil dan wel verder gaan om met een onbekende donor te werken.