Ik start zondag weer met ovulatietesten maar heb niet zoveel hoop op komende rond(s). M’n vriend is uiteindelijk vorige week met spoed geopereerd, fijn dat het achter de rug is en alles goed is gegaan. Ben wel een beetje bang voor de invloed van narcose/pijnstillers/antibiotica op het zaad. Dus zou mij niets verbazen als het de komende maandjes niet lukt. Maar mennn wat hoop ik dat ik het mis heb haha. Qua timing in m’n cyclus is de operatie dus uiteindelijk echt prima, waar de geplande operatie precies rondom m’n vruchtbare dagen stond.
Ugh, ik zou juist denken dat dat goed is want fsh moet toch de groei van een follikel stimuleren? Maar ik heb totaal geen medische, laat staan wetenschappelijke, achtergrond. Dus ik baseer me nergens op Ik was even naar mijn eigen afgelopen bloedtesten gaan kijken bij de follikelmetingen ter vergelijking, nou is niet dag 3 van cyclus, maar zat ook altijd minstens op 7 en nog wat, en ook paar keer 8 of 10. Dus dan is dat wrs ook al niet zo'n goed nieuws Ik heb tijdens mijn vakantie zo'n goed boek gelezen over anti-dieet, en zelfacceptatie van je lichaam in alle vormen en maten. En ook over de onzin van BMI. Ben er zo blij mee, tot ik gisteren wat extra begon op te zoeken over IVF/ICSI-procedures en op fora las dat vele ziekenhuizen zo'n procedure niet willen opstarten als de vrouw BMI boven de 30 heeft. Dat ze dan eerst moet afvallen. Nou dan ben ik echt gezien want heb zelfs BMI van 35,8. Mijn ziekenhuis heeft er nog nooit iets over gerept. maar nu baal ik dat ik niet stiekem een cm of 2 bij mijn lengte heb gedaan toen ze dat vroegen Daarbovenop ben ik me ook aan het laten testen op insulineresistentie in combinatie met mijn PCOS. En mijn nuchtere insuline is al paar x te hoog gemeten dus binnenkort afspraak met endocrinoloog om te kijken wat dat betekent en hoe ik daar mee om moet gaan.
Ik zou denken dat het deze ronde nog niet al te veel invloed mag hebben omdat het toch ook wat tijd nodig heeft om de medicatie door te laten dringen in de productie zeg maar? Dus dan heb je deze ronde misschien nog wel gewoon dezelfde kans als vorige ronde Gelukkig viel de timing van de operatie goed en hopelijk is je vriend ook snel beter.
Fijn dat hij de operatie gehad heeft en alles goed is gegaan, hopelijk heeft hij een goed herstel! Ik hoop met je mee dat je het mis hebt!! en dat het gwn zo moest zijn dat de operatie toch eerder was dan je vruchtbare periode. Hopelijk vind je komende week je gouden ei!!
Gisteren weer een piek op de ovulatie testen. Vanaf morgen weer die gruwelijke 2 weken in… Gelukkig ga ik binnenkort op vakantie en kan ik me meer daarop focussen
Ik heb het vermoeden dat m’n daadwerkelijke eisprong ook echt al is geweest. Ik was de afgelopen dagen echt heel vrolijk en gezellig. Vandaag moet iedereen dood.
NOD-lijst 1 juni tot en met 15 juni 2023 ♡♡♡ door tot iedereen roze! 4 juni (1) Dinabloem-35 jaar -2e kindje - ronde 5 5 juni (2) Denaamiszus - 24 jaar - 1e kindje - ronde 13 (na MA) (ronde 2 met utro) Zonnebloem1994 - 28 jaar- 2e kindje - ronde 3 (vorige keren niet geklust rondom ovulatie door wisselende cyclus nu ovu test gebruikt) De volgende rondes NOD september 2023 10 augustus (2) GezelligZwangerWorden - 28 jaar - 1e kindje - Ronde 9 12 augustus (1) Sammie92 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 5 14 augustus (1) Mom86, 36jr - 1e kindje - ronde 15 16 augustus (1) Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje - ronde 6 19 augustus (1) Mamaen - 31 jaar - 2e kindje - ronde 4 23 augustus (1) Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje - ronde 6 3 september Flowertje27- 30 jaar - 2e kindje - ronde 7 7 september (2) Sammie92 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 6 Nola26 - 29 jaar - 3e kindje - ronde 21 na een break 11 september (1) Mom86 - 37 jaar - 1e kindje (5e) - ronde 16 16 September (1) Kaas123 - 37 jaar - 1e kindje - ronde 7 19 september (1) Mamaen - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 Wachten op eisprong (4) Wachtbankje (3) Ongesteld (5) Zwanger (3) ♡♡♡ Afspraken fertiliteit ♡♡♡ - Nola26, 18 aug. Baarmoederfoto (HSG) - Kaas123, 28 augustus preconceptie advies gesprek - Kaas123, 22 september, uitslagen en bespreken plan - Panda95, 26 oktober: TESE ♡ ♡ ♡ Zwanger ♡ ♡ ♡ Uitgerekend in februari ♡ - Dinabloem - Denaamiszus - Zonnebloem1994 ♡♡♡ Afspraken zwangeren ♡♡♡
Blijkbaar is mn ei vroeger geweest dan in het afgelopen jaar... Dus ik zit weer op het wachtbankje. Misschien een testje wagen volgende week op mijn verjaardag. Dan ben ik 10dpo
NOD-lijst 1 juni tot en met 15 juni 2023 ♡♡♡ door tot iedereen roze! 4 juni (1) Dinabloem-35 jaar -2e kindje - ronde 5 5 juni (2) Denaamiszus - 24 jaar - 1e kindje - ronde 13 (na MA) (ronde 2 met utro) Zonnebloem1994 - 28 jaar- 2e kindje - ronde 3 (vorige keren niet geklust rondom ovulatie door wisselende cyclus nu ovu test gebruikt) De volgende rondes NOD september 2023 10 augustus (2) GezelligZwangerWorden - 28 jaar - 1e kindje - Ronde 9 12 augustus (1) Sammie92 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 5 14 augustus (1) Mom86, 36jr - 1e kindje - ronde 15 16 augustus (1) Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje - ronde 6 19 augustus (1) Mamaen - 31 jaar - 2e kindje - ronde 4 23 augustus (1) Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje - ronde 6 3 september Flowertje27- 30 jaar - 2e kindje - ronde 7 7 september (1) Nola26 - 29 jaar - 3e kindje - ronde 21 na een break 11 september (2) Sammie92 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 6 Mom86 - 37 jaar - 1e kindje (5e) - ronde 16 16 September (1) Kaas123 - 37 jaar - 1e kindje - ronde 7 19 september (1) Mamaen - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 Wachten op eisprong (3) Wachtbankje (4) Ongesteld (5) Zwanger (3) ♡♡♡ Afspraken fertiliteit ♡♡♡ - Nola26, 18 aug. Baarmoederfoto (HSG) - Kaas123, 28 augustus preconceptie advies gesprek - Kaas123, 22 september, uitslagen en bespreken plan - Panda95, 26 oktober: TESE ♡ ♡ ♡ Zwanger ♡ ♡ ♡ Uitgerekend in februari ♡ - Dinabloem - Denaamiszus - Zonnebloem1994 ♡♡♡ Afspraken zwangeren ♡♡♡
Weer op het wachtbankje. Ik hoop dat het überhaupt genoeg is geweest deze maand. Ovulatie was de 28e. We hebben de 25e en de 27e een leuke avond gehad De vorige maanden wel vaker rondom de ovulatie, maar dat had ook geen positief resultaat. Al die twijfels zijn best vervelend.
Het blijft sowieso giswerk wat nu wel of niet goed genoeg is.. Heel vervelend inderdaad... Tis en blijft een kwestie van geluk hebben. Succes met deze slopende wachtdagen
Dan heb je prima geklust voor je ovulatie aan en zit er niks anders op dan afwachten! Het blijft altijd een verassing en hopen dat het "goed genoeg" is geweest. Succes in de wachtweken!
Hier nu 7 dpo en merk tot op heden helemaal niks ! Het enige wat ik merk is dat ik nu wat ongeduldig wordt en echt toeleef naar op z'n minst vrijdag of zaterdag Ik hoop zo dat er deze ronde wat roze bij komt en er weer meer babydust gestrooid kan worden! We verdienen echt weer wat positiviteit in deze groep♡
Volgens mij ook hartstikke logisch om op 7DPO nog niet te merken, innesteling moet dan vaak nog komen toch? Maar snap dat je al wat zenuwachtig begint te worden! Verder heel erg mee eens dat het tijd is voor roze!
Klopt kan vaak nog niet van een eventuele innesteling zijn. Maar als je de forums en dpo groepjes leest, hebben velen dan al heel wat opgeschreven. En voor mezelf ook in tegenstelling tot andere maanden, vandaar dat ik het benoem haha
NOD-lijst 1 juni tot en met 15 juni 2023 ♡♡♡ door tot iedereen roze! 4 juni (1) Dinabloem-35 jaar -2e kindje - ronde 5 5 juni (2) Denaamiszus - 24 jaar - 1e kindje - ronde 13 (na MA) (ronde 2 met utro) Zonnebloem1994 - 28 jaar- 2e kindje - ronde 3 (vorige keren niet geklust rondom ovulatie door wisselende cyclus nu ovu test gebruikt) De volgende rondes NOD september 2023 3 september (1) Flowertje27- 30 jaar - 2e kindje - ronde 7 7 september (1) Nola26 - 29 jaar - 3e kindje - ronde 21 na een break 11 september (2) Sammie92 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 6 Mom86 - 37 jaar - 1e kindje (5e) - ronde 16 14 September (1) Kaas123 - 37 jaar - 1e kindje - ronde 7 19 september (1) Mamaen - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 Wachten op eisprong (2) Wachtbankje (4) Ongesteld (0) Zwanger (3) ♡♡♡ Afspraken fertiliteit ♡♡♡ - Kaas123, 22 september, uitslagen en bespreken plan - Panda95, 26 oktober: TESE ♡ ♡ ♡ Zwanger ♡ ♡ ♡ Uitgerekend in februari ♡ - Dinabloem - Denaamiszus - Zonnebloem1994 ♡♡♡ Afspraken zwangeren ♡♡♡
Nou ik heb mijn ei ook weer gevonden. Gisteren nog rondje op de CB vanmorgen vaste smiley en nu ook maar weer een keer een LH strip geprobeerd maar nu eerder op de ochtend. Eerder werden die testen nauwelijks positief bij mij maar ik ben dus blijkbaar een ochtend tester. Gisterenavond hadden we het al gezellig gemaakt omdat ik veel vruchtbaar slijm had en zin had. Vanavond en morgen ook en dan maar weer afwachten. Opzich zit ik nu in redelijk rustig vaarwater, vrijdag weer naar de orthopeed zou pas de 29ste zijn (na onze vakantie) maar hij heeft het naar voren gehaald omdat ik pijn heb. We moeten nu wat later gaan rijden, zouden vrijdag weg gaan. Het is even niet anders. Ik denk overigens dat de pijn is omdat mijn kniebanden de gereconstrueerd zijn weg zijn door de grote operatie. Dus niet iets extreem verontrustends. Bloed van vorige week cyclus dag 3 is nog niet volledig bekend, AMH staat nog op volgt. FSH is helaas naar 10 (van 8) en het oestrogeen is niet heel hoog (194) maar opzich ok.
Ja maar het probleem is dus dat je steeds meer FSH nodig hebt om iets te laten groeien en het dus minder goed reageert, dan is het ook lastiger om iets te stimuleren. Maar goed in de overgang zit je boven de 20 dus er is nog wel hoop. Ze zei bij mij wel dat je het echt op een specifieke cyclus dag moet prikken. Haha ik had niet kunnen 'liegen' over mijn lengte want ze hebben mij gemeten en gewogen op de afdeling, zo belangrijk vinden ze het. Nu zie je bij mij zo ook wel dat ik een normaal BMI heb. Nog steeds wel een relatief laag vetpercentage. Vet bevat nl oestrogeen en te veel is echt niet goed, nu je toch moet wachten op de TESE zou ik je wel aanbevelen te proberen wat af te vallen.... Echt waar elke kilo maakt wel uit. Zeker met hormoon verstoring zoals PCOS en insuline ongevoeligheid. Dit is bij mij ook allemaal getest omdat het allemaal invloed heeft. Sterkte en succes! Bewegen helpt ook al veel.