NOD-lijst 1-15 maart 2020- door tot iedereen op roze DEEL 2.0

Discussie in 'NOD forum' gestart door Secret Promise, 3 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Aah dat klinkt niet echt positief... Had op beter nieuws gehoopt voor je? Maar wel fijn dat je je eerste menstruatie weer hebt gehad. Hopelijk volgt een eisprong snel zodat jullie er weer voor kunnen gaan.

    Ik zit nu vlak voor m'n nod. Ik voelde me gister even zwanger voor een paar seconde, maar dat zal wel tussen m'n oren hebben gezeten. Want ondertussen voelt het alsof m'n menstruatie eraan komt.
    We hebben onze afspraak bij de gynaecoloog gehad en die heeft gezegd: het is eerder gelukt, jullie zijn nog niet zo oud, semenonderzoek was best oké, niche wordt vanwege onvoldoende onderzoek niet meegenomen in de kansberekening dus ga het eerst nog maar een half jaar zelf proberen. Ik sta op de wachtlijst voor een hysteroscopie om te kijken of er verklevingen zijn en dat is 't eigenlijk. En als het over een half jaar nog niet gelukt is wilt ie m'n eierstokken doorspuiten met een olie achtige substantie want dat kan de kansen iets verhogen, maar meer doen ze niet voor ons. Dus ik denk dat dit het een beetje was...ik geloof niet dat het nog gaat lukken om eerlijk te zijn na zo een lange tijd.
     
  2. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Negatieve test 2 dagen voor nod, dus wachten op rood.
     
  3. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw
    @Ajuuparaplu pff frustrerend is dat hè..
    Ik herken t wel. Je wilt de mmm ook niet in, maar je wilt wel weten waarom het niet lukt. En je wilt ook gewoon dat t lukt!
    Het zou gewoon moeten kunnen.. hier ook, Maarja ik heb er ook geen vertrouwen meer in.. ik hou wel hoop, maar kan t me gewoon niet voorstellen dat t ooit nog lukt

    Hoe staat jouw man/ vriend er nu in? En trek je t zelf mentaal nog een beetje?
     
  4. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Wat mij betreft doen ze wel iets om een handje te helpen. De gyneacoloog zei dat ze soms met IUI het zaad na de niche plaatsen en daar goede resultaten mee bereiken, maar daar komen we dus niet voor in aanmerking omdst dat alleen gedaan wordt bij mensen die om andere redenen niet zwanger worden en toevallig een niche hebben. M'n man ziet interventie niet zo zitten, maar hij vindt het wel vervelend dat ik bijvoorbeeld nu een hysteroscopie krijg en dat is ook niet pijnloos en dat hij zo weinig hoeft te doen.
    Mentaal weet ik niet zo goed of ik het trek. Het liefst stop ik met proberen zodat ik dit gevoel van teleurstelling niet meer telkens heb, maar stoppen met proberen dan weten we ook zeker dat het nooit zal lukken (klinkt vaag, I know) en dat idee word ik ook weer heel verdrietig van. Ik weet 't gewoon niet meer, heb 't gevoel dat we alles al geprobeerd hebben.
     
  5. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Ik zie nu trouwens in m'n dossier dat we na de hsg olie nog een keer een half jaar zelf moeten proberen en dan in aanmerking komen voor IUI stim. Dus over een jaar... Over een jaar wilt m'n man sowieso geen traject meer in ivm leeftijdsverschil
     
  6. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw
    @Ajuuparaplu klinkt helemaal niet vaag hoor, juist heel herkenbaar

    Ik wil er ook niet mee bezig zijn, t geeft stress en verdriet.. steeds weer die teleurstelling.
    Maar hoe kun je ergens niet mee bezig zijn wat je zó graag wil en waar ook nog eens een deadline op zit?!?

    Wij mogen over een half jaar weer aankloppen bij de gyn, maar geen idee of hij dan al iui zou willen doen. Ik weet ook nog steeds niet of ik dat zou willen en daarbij leeftijd gaat ook een rol spelen.

    En ik word ook zo moe van goedbedoelde adviezen, anderen kunnen wel zeggen dat t stom is om ov testen te doen, maarja ik heb al geen controle en er mee bezig ben je toch wel.


    Ik wil gewoon zwanger zijn! En jij moet ook gewoon zwanger worden ! X
     
  7. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Ja precies dat... Het lukt niet om er niet mee bezig te zijn. Ovulatietesten doen we niet meer en dat vind ik wel fijn. Wellicht na die hysteroscopie dat ik het nog een keer gebruik om te kijken of m'n cyclus er van in de war raakt.

    1.5 jaar geleden zei ik ook dat we echt geen traject in gingen. Maar na zolang proberen wordt de wens alleen maar groter en ben ik er bereid meer voor te doen ofzo.

    Ik las vandaag in het dossier: 'kort samengevat is er sprake van een onbegrepen fertiliteitsstoornis' . Dat hakte er wel even in en heb een potje zitten janken om dat zo op papier te zien.
     
  8. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw

    Och lieverd, dat is ook niet leuk. Als het zwart op wit staat is het ineens ook zo echt.
    Ik wou ook eerst helemaal niets en toch inmiddels wel onderzoeken gehad. Maarja als r niks uitkomt kun je niks en ben je nog niks wijzer.

    Als ik niet zwanger was geworden in maart hadden we deze zomer weer naar de gyn gekund.. maar nu moeten we tot januari wachten. Dat is 3 jaar nadat mijn spiraal eruit is gegaan.
    Oneerlijk is t

    En eerst zei ik nog wel; als t niet zo mag zijn zal ik me erbij neerleggen. Nou ik denk niet dat ik dat kan. Mijn wens lijkt eerder te groeien.. Er hoort nog een kindje in dit gezin

    Kun je t wel goed bespreken met je man? Dat je de last wat delen kunt?
     
  9. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Ja precies, dat is wat wij ook zeiden. Als het zo mag zijn is 't fijn, en als niet dan heeft het zo moeten zijn. Maar die wens groeit alleen maar.
    Ik kan het lastig bespreken. Ik ben er niet zo goed in om dat soort dingen te bespreken (schrijven gaat beter..) en ik heb 't gevoel dat hij het niet snap ofzo. Zijn gevoel lijkt minder veranderd te zijn met het begin : het komt zoals 't komt. Plus hij is ook niet zo een prater over z'n gevoelens, dus we zitten in hetzelfde schuitje. Eens in de zoveel tijd drinken we wat wijntjes en dan barst ik opeens los en komt alles eruit. :rolleyes:
     
  10. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw
    Snap ik.. Het moet er toch een keer uit.
    Mijn man is voor de buitenwereld ook niet zo'n prater, maar gelukkig zijn we dat samen wel heel erg. Na mijn burn out is dat ook wel nog beter geworden.
    Scheelt ook dat we allebei psychiatrisch verpleegkundige zijn denk ik.

    Maar qua gevoel van het willen is het denk ik hier net zo. Hij wil het nog net zo als in t begin, t verandert niet.
    Wij hebben natuurlijk ook hormonen en een tikkende klok, dat speelt ongetwijfeld mee
     
  11. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw
    @Ajuuparaplu hoe is t nu? Is t doorgebroken of nog hoop?
    Volgens mijn 'normale cyclus' zou ik nu op 9dpo zitten.
    Maar ik heb geen ei gezien of gevoeld dus geen idee of ik al wel weer een cyclus heb.
    Ik ga zaterdag wel testen als ik niet ongesteld ben. Dat is de dag van mijn 1e miskraam 5 jaar geleden..
     
  12. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    @Lyn23 ik ben ongesteld en een flink pijnlijke ook dit keer. Zie dit hele zwangerschaps gebeuren niet meer zitten zoals gewoonlijk tijdens m'n menstruatie. Ik hoop op spoedig goed nieuws voor jouw!
     
  13. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw

    Pfff shit ja!

    En snap ik.. tegen de tijd dat je ei komt komt de moed wel weer
    Voor nu ff verstand op wat anders en lief zijn voor jezelf ♡♡♡
     
  14. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw
    Ik ben ongesteld
     
  15. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw
    Ik had t zwaar dit weekend:cry:

    Dik ongesteld en t was precies 5 jaar geleden dat we onze 1e miskraam hebben gehad..
    2 x zwanger geweest, 2 miskramen..

    Ik snap dat iedereen hier druk met haar baby is.. sommigen zijn al maanden geleden bevallen
    Maar ik wou ff ergens schrijven en heb geen zin in nieuwe groepjes.
    Tis zo oneerlijk.. om me heen lijkt ook iedereen zomaar zwanger te worden weer. Ik kan t nu gewoon ff niet hebben.

    Ik wil nog steeds echt zo graag zwanger zijn en dan 9 mnd later een gezonde baby hebben...:(
     
  16. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.235
    113
    Vrouw
    Ik lees nog steeds hier met jullie mee, lieve meiden. Wat kan het leven toch oneerlijk lopen he:( Ik hoop zó dat het jou (en Ajuuparaplu) snel nog gegund is. Mijn hart gaat naar jullie uit♡
     
    Lyn23 vindt dit leuk.
  17. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Ik snap het helemaal! 5 jaar geleden? Zijn jullie al zolang bezig?
    Hier ook iedereen zwanger, nu weer de andere buurvrouw, ongepland ook nog...


    Ik ben gebeld door het ziekenhuis. Volgende week hebben ze een gaatje voor de hysteroscopie. Precies rond m'n eisprong, dus deze ronde kunnen we alvast als mislukt beschouwen. Neem aan dat je daarna ook niet gelijk zin hebt om aan de slag te gaan. Maar volgens die vrouw maakt het niet uit voor een eventueel bevrucht eitje. Lijkt me sterk als ze je baarmoeder vullen met water...ik lees overal dat het het beste in de eerste week van je cyclus kan worden gedaan...
     
  18. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw

    Ja ik dacht ook dat juist een hysteroscopie wel invloed kan hebben.. hopen van niet natuurlijk, maar wat je zegt, je zult er ook niet veel zin in hebben denk ik. Schijnt pijnlijk te zijn..

    Ik heb dat niet gehad, wel hsg, dat was ook pijnlijk. En dan lees en hoor je dat mensen vlak daarna zwanger worden omdat t doorgespoten is ofzo.. nou hier niet hoor

    We zijn nu 2,5 jaar bezig, gelukkig geen 5. Al is 2,5 ook veel natuurlijk. Mijn 1e zwangerschap was ik zwanger van een tweeling (bleek in de 15e week). Ik heb toen een miskraam van 1 gehad, de ander is gezond ter wereld gekomen gelukkig.
     
  19. Mama to B

    Mama to B Fanatiek lid

    22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Ik lees zo nu en dan mee. In de hoop op leuk bericht van jou en @Ajuuparaplu . Allereerst dikke knuffel voor jullie beide. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe dit voor jullie moet zijn, lijkt me zo frustrerend(en dat is nog zacht uitgedrukt!) Ik hoop nog iedere keer op goed nieuwe van jullie kant!
     
  20. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk dat je een miskraam hebt gehad. En dan nu ook nogeens zolang bezig.. Ik had inderdaad ook gehoord dat het doorspuiten de kans iets kan verhogen. Als ik over een half jaar niet zwanger ben wil de gynaecoloog dat ook doen omdat het de kans wat kan verhogen.

    Gister de hysteroscopie gehad. Gelukkig had ik nog geen positieve ovulatietest! M'n ei is laat deze maand, die wacht netjes denk ik:rolleyes:
    Ik was enorm nerveus, maar het was minder erg dan ik had verwacht.
    Alles ziet er goed uit... Geen verklevingen. Ik heb wel een hele grote niche, maar dat was juist goed want alles kan er makkelijk langs dus dat moet geen problemen geven. Dus geen reden om niet zwanger te worden... Dus we wachten maar weer af.
    Ovulatietest was iets donkerder dus er is iets onderweg en bloeden is bijna gestopt en dan mogen we weer. (ik doe deze maand even wel ovulatietesten om te kijken of m'n cyclus van slag is door de hysteroscopie.)
    Jij ook onderweg naar je eisprong?
     

Deel Deze Pagina