Ik was echt net aan het typen hoe t bij jou is Spannend hoor, hoop zo dat je niet ongesteld wordt en 'gewoon' een late innesteling had ofzo
Misschien ben je nog iets te vroeg met testen en is het inderdaad een innesteling. Ik hoop het zo voor je!
Eerste keer ovulatietesten voor mij en snap er weinig van haha. Van een licht streepje, naar niks gister, en vandaag ineens bijna knal. Huh? Kan ik er vanuit gaan dat vandaag of morgen m’n piek is? Heb nog 1 ovulatietest liggen... wanneer zal ik die doen? En nog belangrijker; wanneer gezellig maken? Gisteravond laat nog heel gezellig gehad, dus heb alvast een legertje klaarliggen haha. Morgen weer?
Hij is nog negatief, maar het lijkt wel alsof t niet lang meer duurt. Als je meer testjes had zou ik zeggen vandaag eind vd dag en morgen 2 x. Met maar 1 test zou ik hem morgen doen rond t middaguur. En als hij dan positief is komt je ei binnen 24 tot 48 uur. Ik zou dus idd vanavond overslaan voor de kwaliteit haha en morgen weer
Dankjewel voor je antwoord. Hopelijk kan ik vanmiddag nog een pakje van 2 ovulatietesten bij Action halen, of is dat niet aan te raden, 2 verschillende merken? Wat nu als 'ie vanavond al lichter is, is dan mijn piek mogelijk vanmiddag geweest? Hou het sowieso op morgenavond gezellig maken, haha.
Ik gebruik die van de Action (5 stuks per pakje) en bij mij geven ze heel goed mijn piek aan. In principe maakt het niet uit of je met verschillende testen test, omdat het uiteindelijk de bedoeling is dat de teststreep even donker of (beter nog) donkerder is dan de controlestreep. Dit geldt voor elke ovulatietest. Nou weet ik wel dat sommige vrouwen geen duidelijke piek krijgen met ovulatietestjes.. Hun LH-waardes liggen blijkbaar wat lager, wat niet gelijk betekent dat ze geen eisprong krijgen. De eerste keer ovulatietestjes gebruiken is daarom sowieso even uitvogelen hoe het bij jou zit Ik zou het voor nu gewoon om de dag gezellig hebben. En als je je piek vindt sowieso even op die dag zelf en het liefst de dag erna weer Dan zit je altijd goed.
Oh is het een pakje van 5? Nog beter! Ben dan in de war met de zwangerschapstesten van Action, die zijn wel per 2 geloof ik. Dan zorg ik gewoon dat ik die straks nog kan halen. En dan test ik vanavond weer en morgen nog 2 keer, als het nodig is. Dit is inderdaad eerste keer gebruik van ovulatietesten voor mij. Dacht ben eens benieuwd of ik met mijn gegok goed zit. Nu had ik er dus ongeveer twee dagen naast gezeten. Gisteren voelde ik al wat steken en had meer last van afscheiding (vandaag nog steeds), dus dacht gister eisprong. Maar aangezien de test nu vandaag ineens een stuk donkerder is, zal de piek einde dag of morgen komen denk ik. Moet ik nu de dag van de piek rekenen als 1 DPO of de dag na de piek? Dan schuift m'n NOD ook op, toch? Want die heb ik nu op 25/5, omdat ik altijd regelmatige cyclus heb van 28 dagen. Sorry voor mn vragen hoor, haha. Maar probeer het een beetje te begrijpen Dus jij zegt, gezellig maken of dag van piek en dan de dag erna weer? Dus niet om de dag?
Oh @Frieke voorzichtig gefeliciteerd! Jammer @michele25. Hoop de volgende ronde op meer succes. @MomK gefeliciteerd! Hier heb ik afgelopen vrijdag mijn eerste echo gehad. Alles was goed en een kloppend hartje! Wel iets verder dan gedacht: 21 december is mijn uitgerekende datum.
1dpo is 1 dag na je ei, niet na je piek. Je ei komt soms 2 dagen na je piek Om de dag zou prima moeten zijn, zaadjes overleven wel een paar dagen. Zolang er sowieso maar wat klaarligt
Je NOD hoeft niet per se te schuiven.. Het kan namelijk ook zijn dat je LF korter is dan je dacht (zoals bij @michele25 het geval is). Als jij altijd een cyclus hebt van 28 dagen, is de kans groter dat je LF korter is dan je dacht dan dat je NOD ineens verschuift. Een LF hoeft namelijk absoluut geen 14 dagen precies te zijn! Mijn LF is bijvoorbeeld 13 dagen. En zoals @Lyn23 inderdaad al zei: 1 dpo is de dag na je eisprong. Als je de piek vindt op je ovulatietestjes volgt je eisprong binnen 24-48 uur. Dus wat precies 1 dpo is, weet je niet. Tenzij je temperatuurt. Om de dag vrijen vóór je piek is sowieso het handigst. Maar mocht je je piek vinden: Zou ik het zelf ook even op die dag doen (dus ook als je het die dag ervoor al gezellig hebt gemaakt) en het liefst die dag erna weer. Als dat niet lukt is om de dag vrijen ook voldoende, hoor.
Valt niet te zeggen.. Hij is negatief, maar kan ineens morgen positief zijn. Je zit op cd 14? Weet je zeker dat hij niet al geweest is?