Vraag "Zou je meedoen met Moeders voor Moeders" Ja ik zou zeker meedoen! Ik vind het een prachtig initiatief, en fij dat he zo algemeen bekend is in Nederland. Maar ik moet zeggen dat ik best een beetje schrik van jou Betty. Hoewel het natuurlijk niets KAN uitmaken (ik zou er haast bijgelovig van worden) zou ik denk ik precies hetzelfde hebben en het je nieuwe ronde overslaan. En gewoon proberen de spanning van de eerste weken zo goed mogelijk door te komen.
Hoi dames, ben een beetje aan het meelezen met jullie. En de vraag wat ik vroeger wilde worden heb ik al beantwoord. En moeders voor moeders is gewoon geweldig! Ja ik zou mee willen doen
Nee na mk geen echo gehad dit keer. Was er zelf ook klaar mee en aangezien ze toch niks kunnen doen. Nu gaan we maandag kijken hoe t met mijn follikel staat. Mvm zou ik zeker doen. Heb me alle 3 de keren braaf aangemeld, maar helaas heb ik nog niks kunnen beteken. Zij misschien binnenkort wel voor mij!!! Verder hier alles rustig. Ben aan de ene kant blij met de mmm zodat er antwoorden kunnen komen maar ik vind t ook eng en helemaal niks.
MvM deze keer niet, vorige keer wel meegedaan. Misschien na een goede echo wel. Hier had ik vanmorgen nog steeds een hoge temp!!!! Hopen dat het nog even zo blijft. Ik wil donderdag wel gaan testen.
Vraag van vandaag Ik heb de vorige twee keer niet meegedaan aan moeders voor moeders en zou dat deze keer weer niet doen. Zou het wel heel graag willen, maar ik voel me de eerste weken zo beroerd dat mijn hoofd er echt niet naar staat. Eigenlijk schaam ik me hier wel een beetje voor , maar het levert dan voor mij alleen maar stress op waardoor ik me weer beroerder voel. Ik hoop dat ik me deze keer niet zo beroerd zal voelen, maar als het bij de andere twee zwangerschappen wel zo was, reken ik er maar op dat het deze keer weer zo zal zijn. Weet iemand tot wanneer je je kan aanmelden? Mocht ik me goed blijven voelen wil ik namelijk wel heel graag meedoen.
Hallo allemaal, Na eerst lekker met jullie te hebben meegelezen vind ik het nu echt tijd om ook maar eens mee te kletsen. Leuk al die vragen van de dag. Wat wilde je later worden en is dat uitgekomen: Ik wilde ped. medewerker worden en dat is uitgekomen. Ik ben inmiddels leidinggevende op een kinderopvang en ben van plan hogerop te komen. Ambitie genoeg hier. Abortus: Zoals de meesten hier, het ligt eraan waarom. Ik zou het zelf nooit zomaar doen.... Meedoen MvM: De eerste keer heb ik meegedaan omdat ook wij vrouwen in de omgeving hebben die hier baat bij hebben/hadden. Aangezien onze eerste kindje niet was gepland ( wel heeeeel erg gewenst) realiseerde ik mij hoe veel geluk wij eigenlijk hadden en vond ik het de moeite waard om iets voor iemand te kunnen doen al is het maar zo weinig. Volgende keer weet ik eigenlijk niet of ik meedoe. Ik vond wel dat die flessen zo ontzettend stonken dat ik de urine er vaak al kokhalsend indeed hahaha. Zijn er al meiden met kwaaltjes? Ik heb al een paar dagen zere borsten, lage rugpijn en ben best pittig hahaha.Maar ja ik heb normaal ook last van PMS dus tja.......Ik heb trouwens wel mijn eisprong luid en duidelijk gevoeld ( AUW) en toevallig hadden we een paar uur daarvoor geklust. Wel superspannend.....
Wat wil je later worden: chefkok! en nee niet uitgekomen. Ik werkte in de keuken in een eetcafe en dat viel me zwaar tegen. Uiteindelijk opleiding Verzorgende IG gedaan en dat bevalt nog steeds goed! MvM: Ik ga me daar zeker voor aanmelden. Ik weet nog dat mijn moeder toen ze in verwachting was van mijn broertje dit ook deed. Vond het wel vreemd (was 8 jaar). @momfertje ik heb duidelijk mn eisprong gevoeld deze keer, meteen geklust dus ik hoop echt dat het raak is. Ik voel weinig alleen het trekken van mn buik en steken als ik op mn linker zij lig. Of kunnen deze gevoelens sowieso plaatsvinden tussen eisprong en OD??
Ik voel ook steekjes en gerommel, maarja dat heb ik meestal wel eigenlijk ( pms) maar nu ik erop let, lijkt het erger. Maar goed we zien het wel het kan twee kanten op gaan hahaha en hopelijk is het dit keer de goede kant
Ik probeer heel hard niet op te letten op wat ik voel Heb iedere maand zwaar PMS en jammer genoeg lijkt dat veel op zwangerschapsverschijnselen. Ga gewoon proberen alle krampjes e.d te negeren Op die manier kan ik ook niet al te zwaar teleurgesteld worden
Even als antwoord op de vraag van vandaag. Als ik me goed zou voelen, waarom niet? Als je er anderen mee kan helpen is het al mooi meegenomen zo'n goede daad! Eerst maar zwanger zien te raken he?!
hallo allemaal, ook ik heb trouw alles gelezen maar hjad nog bijn aniet gereageerd... Maar toen ik vorige maand zwanger was wilde ik niet meedoen aan moeders voor moeders maar nadat ik een miskraam heb gehad kan ik me inschattten dat het voor veel vrouwen zwanger worden niet zo snel gaat/ kan. nu wil ik dus dolgraag mee doen aan moeders voor moeders. Verder hoop ik dat ik deze maand weer zwanger ben, ik heb zelf heel erg het idee van wel maar ja het blijft spannend he De dagen hier zijn me veelste lang en ik merk dat daardoor mijn lontje steeds korter word omdat ik de gehele dag een zeurderig gevoel in mijn buik heb en omdat ik het wachten beu ben ahahah. hoe gaat het wachten jullie af?? Kuss
Hallo Allemaal, Hoe is het met jullie! Hier alles oke. Wachten duurt idd lang, maar als ik de damens zie die al maanden bezig zijn geef ik mezelf een schop onder me kont en mag ik me echt niet aanstellen! Mijn wederhelft is er niet mee bezig en volgens mij begrijpt hij heel mij cyclus niet, of wil die het niet begrijpen. We praten er wel over, maar niet teveel in details. Maar pas reageerde hij ergens op en vroeg hoe weet jij dat en hij had het opgezocht op internet, haha maar hij is er niet mee bezig, haha. Hier vanmorgen volgens mij de innesteling gevoeld. Nog geen innestelings bloeding, die ik anders eigenlijk altijd heb, hoeveelheid verschillend. En de vragen: Ik wilde altijd iets met baby's/kinderen: Toen ik er achter kwam dat kraamverzorgster meer huishoudelijk werk was en niet heel de dag met de baby kroelen (ik was 10 jr.) wilde ik opeen kinderdagverblijf werken, maar na een stage had ik dat ook wel gezien. werk nu in de wijkverpleging, en kom bij veel oude mensen heel bijzonder werk, vooral terminale thuiszorg. Zou niet meer anders willen. MvM: De eerste keer dat ik daar van hoorde was bij biologie les. En toen dacht ik al dat wil ik later ook mijn steentje (urine) aan bijdragen. Mijn vriendinnen vonden het allemaal maar smerig idee. Ik werd toen voor gek verklaard. Maar mocht je het ooit zelf nodig hebben wat ik natuurlijk niet hoop, ben je blij dat mensen hun plasje opvangen. Nu heb ik een andere vraag!: Roken jullie? Zo ja, zijn jullie nu al gestopt? Stoppen jullie pas wanneer jullie een vruchtbare test in handen hebben of stomen jullie gewoon door? Ik rook, maar dan heb ik het over een sigaret of 5 per dag maximaal. Mijn vriend rookt niet en vind dat ik nu al moet stoppen. Ik zou heel graag willen maar het lukt niet! Ik wilde stoppen na de vakantie maar is dus niet gelukt, ik weet dat ik het kan maar denk dan het is toch nog niet zover! Ik ga er vanuit dat als ik een positieve test in handen heb ik direct stopt. Als ik zwangere zie lopen met een sigaret dan denk ik die is gek dat doe je toch niet?! Nu ben ik bang dat ik er straks zelf moeite mee heb. Maar als het zover is wil ik echtttttt stoppen. En jullie????????? Ga nu eten koken! Vriendin komt zo en hebben vanavond een schuurfeest (dat heb je op het platte land) Heb besloten vanavond helemaal uit mijn dak te gaan! Ik weet het als het raak zou zijn niet goed, maar dit is het laatste feestje van het jaar en heb zin om goed door te zakken ( ben al helemaal tuit na 3 wijntjes hoor!!) en hierna mij als een aanstaande moeder te gaan gedragen, haha. Fijne avond allemaal en tot morgen. xxxxx
Blij dat ik niet de enige van het platteland ben, al noemen wij het tentfeesten Roken: Ben nu sinds eind April gestopt. Samen met een vriendinnetje, zonder hulpmiddelen. Geen hulpmiddelen gebruikt en viel me eigenlijk best mee. Ik wilde perse stoppen voordat ik zwanger was, heb ooit gehoord dat als je zwanger bent je niet acuut mag stoppen ivm met je hartslag ofzo.
Dag dames, meeste al aan de klus of aant wachten. Suces ga duimen voor iedereen. Zelf weet ik t echt niet. Temp is heeeeel raar deze maand. Zal eens kijken of ik mn kaartje weer in kan vullen en in mn handtekening kan zetten. En heb er totaal geen zin in om te klussen. Woensdag eerste afspraak bij de gyn en ben nu al zenuwachtig. T voelt gewoon niet goed. Sorry voor ego berichtje maar moest effe kwijt. Zit er ff doorheen.
Roken: grappig die vraag wilde ik jullie morgen gaan stellen maar dan net even iets anders. Of je als roker zou stoppen zodra je zwanger bent. Maar ik vraag me dan als niet-roker af waarom je dan past stopt? en niet gewoon nu meteen als je toch wilt stoppen uiteindelijk. Mijn moeder heeft meer dan 35jaar gerookt en is nu net 4jaar gestopt met roken enzij sloeg zich voor dr kop toen ze merkte hoeveel verschil dat is als je niet meer rookt. En dan nog niet eens te praten over het geld dat je bespaard! Maargoed, ik als niet-roker kan op deze vraag geen antwoord geven. Ik hou mn hart vast als ik een zwangere zie roken. Dan breekt mn hart gewoon. Vreselijk! Sorry als ik iemand beledig maar ik heb geen grijntje respect voor de zwangere rokers. Evenals drinken tijdens zwangerschap en dan begin ik maar niet over het drugs gebruik
Nou het heeft geholpen, ik had vandaag een positieve ovutest Dus bedankt he Waar dat testen op het werk al niet goed voor is!!! We hebben gisteravond nog geklust, zal dit voldoende zijn?