NOD-lijst 1-15 September 2011

Discussie in 'NOD forum' gestart door Roozjuh, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotte30

Lotte30 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.110
    0
    0
    Ik werk bij moeilijke jongeren met een geestelijke
    Limburg
    Roken:

Ik heb vanaf mijn 14e gerookt en de laatste jaren ook best wel veel. Rookte een pakje vaste sigareten per dag.:$
    Mijn huisarts vondt het beter als ik zou spotten met roken, omdat ik af en toe pijn op mijn borst had:)
    Dus met behulp van de huisarts ben ik nu vanaf nov 10 gestopt met roken:D
    Ik wilde ook graag stoppen voordat ik zou stoppen met de pil, dat is gelukt.

Liefs

2. Lotte30

Lotte30 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.110
    0
    0
    Ik werk bij moeilijke jongeren met een geestelijke
    Limburg
    Mee eens:)

3. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Ik ben een hele zware roker, ik ben direct gestopt toen ik met de pil stopte maar die poging is mislukt. Ik twijfel, ergens wil ik nu wel stoppen met roken maar ik ben bang dat die poging mislukt. Ik weet voor mezelf dat ik direct stop met roken als zwanger raak, het lijkt me dan ook "makkelijker", ik doe het dan immers niet alleen meer voor mezelf maar ik ben dan verantwoordelijk voor het kleintje in mijn buik...
    Ik moet wel zeggen dat ik sowieso zou stoppen voordat ik de mmm in ga. Ik wil niet hulp zoeken als er zelf nog dingen zijn die ik kan beinvloeden voor mijn vruchtbaarheid. Maar oke, zo sta ik er nu in...
    Roken en zwangerschap is voor mij ook echt not done...

4. dromertje35

dromertje35 Actief lid

28 jul 2011
    253
    0
    16
    Overijssel
    Even wat anders, heb beetje advies nodig.
    Ik heb dit weekend een verjaardag waar serieus alleen maar zwangere vrouwen en verse moeders zijn. Nu zit er eentje bij die extreem veel aandacht vraagt, met alles wat ze zegt is het, ja maar ik ben zwanger. Heb haar al een keer uitgelegd dat ik in het verleden meerdere mk's heb gehad en dus niet altijd even blij reageer, waarop ze vroeg of ik de echo wilde zien:(:(
    Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om er tussen te zitten, vriend lief zegt dat ik gerust thuis kan blijven ( snapt zelf waarom :) )
    Wat zouden jullie doen??

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Niet naast diegene gaan zitten.
    Vraagt ze wel wat, dat zeg je gewoon; dat hou ik even prive.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    tja das niet leuk. Misschien als je t nog een keer zegt en ze het nog steeds niet snapt, even flink bot doen. Goed je mond opentrekken dat je het nu gewoon zat bent en meerdere keren heb aangegeven dat het je pijn doet. En als je geen zin heb om erheen te gaan, tja niet erg toch? Denk dat de jarige wel snapt als je uitlegt dat het je allemaal even te veel is met allemaal zwangeren en jonge mama's om je heen.
    Wat zeggen de andere meiden ervan als ze t altijd maar over zwanger zijn praat terwijl jij je daar niet prettig bij voelt? Weet de hele groep het van jouw verleden? Misschien dat je kan vragen of ze je bij willen staan als zij ook merken dat 'de zwangere zeur' de hint niet snapt

7. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ik rook zelf niet, en mijn man ook niet.

Mijn ouders hebben altijd gerookt, en ik vind het smerig en ongezond.

Dus ook hier: zwanger en roken, geen goeie combi!
    Helaas zie je er genoeg die blijven roken/drinken enz.
    En dan wel klagen als het kindje achteraf niet gezond blijkt te zien.
    Bedoel, je had je een hoop ellende kunnen besparen.

En over het feestje, gewoon gaan als je er wel zin in hebt, maar vermeid die persoon. En anders eens goed recht voor zijn raap zeggen wat je ervan denkt. Wil ook wel eens helpen ;)
    Lekker boeiend wat mensen dan van je vinden hihi

Hier nog steeds geen eisprong gespot. Blijf vrolijk door testen.. en klussen als we vanavond nog puf hebben. (man is jarig, dus kot vol visite)

8. dromertje35

dromertje35 Actief lid

28 jul 2011
    253
    0
    16
    Overijssel
    Ze zijn allemaal of zwanger of prille moeder, en dan echt van die types die echt nergens anders over kunnen praten zeg maar. De zwangere zelf houdt er totaal geen rekening mee, zowel vriendlief als ik hebben het haar een keer gezegd. Schijnt niet door te dringen.
    Misschien is thuisblijven wel de meest prettige optie :)

9. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    @dromertje35 ik ben altijd heel makkelijk in dit soort dingen. Als jij je er niet prettig bij voelt om te gaan, dan zou ik gewoon afbellen. Geen idee of degene die jarig is weet van het zwanger willen worden, maar je kunt altijd zeggen dat je je niet goed voelt toch ;) Is in principe natuurlijk wel een beetje zo, want je geeft al aan dat je niet echt goed voelt wanneer je tussen die beppende dames zit. Als je het feestje niet graag wilt missen, dan zou ik zoals eerder gezegd zoveel mogelijk de dames vermijden die je dus liever even niet wilt spreken.

Roken: ik rook niet dus kan er niet veel over zeggen behalve dan dat ik ook echt vind dat je niet moet roken als je zwanger bent. Mijn man heeft jaren gerookt en ik heb bij hem gezien hoe moeilijk het was om te stoppen. Hij moest ook echt zelf gemotiveerd zijn, pas toen lukte het. Dus ik kan me voorstellen dat het iets makkelijker is te stoppen als je zwanger bent omdat je dan echt een stok achter de deur hebt.

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Dames.....ff vraagje.....:(

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Sry heb je hele vraag niet gezien. Schijn er elke keer overheen te lezen. Denk dat je mooi optijd was :)

12. dromertje35

dromertje35 Actief lid

28 jul 2011
    253
    0
    16
    Overijssel
    Zou toch goed moeten zijn. Zwemmertjes kunnen toch tot een dag of vijf leven dacht ik. Zeker weten doe ik het, maar als men zegt om de dag vrijen is goed....

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Ik denk zelf dat het ook wel goed zit.
    Heb nl een ontzettend zere buik.
    Ik heb me wel voorgenomen om m'n mannetje eens even te gaan masseren, en dan maar kijken wat daar uit opbloeit:D

14. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Over roken:
    Ik was een verschrikkelijk zware roker (pakje per dag vanaf mijn 14e) maar vanaf het moment dat we kindjes wilden ben ik gestopt.
    Na 2 jaar niet roken met als eindresultaat 2 miskramen rook ik nu weer bij een wijntje en af en toe een sigaretje hier en daar. Alles met mate kan geen kwaad volgens mij en niet roken heeft me dus schijnbaar ook geen f*** opgeleverd.
    Maar....
    zodra ik een positieve test in mijn handen heb is het met dat gezelligheidsroken wel weer gedaan natuurlijk.

15. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik ben 4 jaar geleden gestopt met roken. Ik heb het wel heel makkelijk gehad, ik had namelijk een longonsteking en hoe verslaafd ook, dan wil je niet roken;) Na twee weken niet te hebben gerookt dacht ik, tja laat ik nu maar doorzetten. Een maand later had ik een posi test in handen. Het zal wel niet zo zijn maar ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn lichaam, door het stoppen met roken een een of andere boost heeft gekregen ofzo:D

Ik ben nog elke dag blij dat ik ben gestopt. Ik vind het ook not done als je als zwangere rookt en ik vraag me af of iemand zich ertoe kan zetten ook daadwerkelijk te stoppen bij een posi test. Misschien dat het toch moeilijker is dan je verwacht had en je toch de grens gaat verleggen naar "ach één sigaretje kan echt geen kwaad'' en zo verder. Ik denk dat je beter van te voren kan stoppen...Maar goed, dat is mijn mening, er zijn ook vast meiden die dat wel heel goed kunnen.

16. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Roken:

Ben 1 januari gestopt met roken. Wilde helemaal "clean" zijn op het moment dat we er echt voor konden gaan. Het leek me makkelijker om dan te stoppen, dan op het moment dat je bezig bent met zwanger te worden. Is toch weer zenuwslopend elke maand.

En ik wilde graag met mezelf in het reine komen. Ik had geen eisprong en heb er alles aangedaan om dit op natuurlijke wijze toch op te wekken. Misschien een beetje mn kop in het zand gestoken, want wist al dat ik zonder mmm nooit geen eisprong zou krijgen. Maar ik vind het voor mezelf belangrijk dat ik het heb geprobeerd, en dat is wat telt.

Er word hier een hoop gekletst, kan het niet bijhouden:). Ik heb vandaag mn ei gespot, dus ben druk, druk, druk....hihi.

17. Geen roker hier, ook nooit geweest gelukkig.

Vandaag helemaal happy, want m'n temp is nog verder gestegen. Wat vinden jullie van m'n tempkaartje? Ziet er goed uit toch?

Fijne zondag allemaal!

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Kan iemand de lijst weer even opnieuw neerzetten? Probeer t nu via mn BB maar dan zijn alle kleurtjes weg :p

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Heb net even zitten rekenen en gok dat mijn NOD op de 15de is ongeveer. Cyclus vorige maand was 45/46, kga nu maar van 45 uit denk ik. En dan zou mn eisprong rond 1sept zijn. Ben dus benieuwd!

20. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Vanmorgen nog maar weer eens geklust, op goed geluk zou ik maar zeggen.
    En nu maar wachten.....en wachten....en wachten.......;)

Deel Deze Pagina