NOD-lijst 1-15 September 2011

Discussie in 'NOD forum' gestart door Roozjuh, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Tja, ik vind altijd dat je je gevoel moet volgen.
    Aan de andere kant, ik ben zelf opgegroeid met jongere broertjes en een zusje. Tussen ons zit flink wat leeftijdsverschil. Me oudste broertje is 3 jaar jonger, mijn zusje 9 jaar jonger en mijn jongste broertje in 15 jaar jonger dan mij zelfs! En ik vond het geweldig!! Dus ja, tis maar net wat je zelf voor gevoel erbij hebt he... ;):p

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lachebekje, tijd dat jij op roze gaat :p je banner zegt dat je vandaag kan testen? wanneer was jouw laatste test?

3. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    Goh dames het is nogal wat hé die gekmakerij?!
    Ik voel me op dit moment kalm of toch zo goed als :( vorige maand stond ik al te springen als een duracelkonijn :D nu tja soms komt er nog is een vlaag van 'oh boy oh boy oh boy' hahaha
    Ik voel niks meer, of beter gezegd ik wil niks meer voelen ;)
    Ik ben nog altijd gevuld voor men bord leeg is maar dat is het zo'n beetje, het gerammel van men buik is min of meer gestopt op enkele momenten na maar valt nog amper op...

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    sam: ja das natuurlijk ook weer zo, maar jeetje 15jaar verschil??? kolere :p maar ene kant is het ook wel leuk als een puber een babybroertje/zusje krijgt ;) ja jeetje het blijft moeilijk allemaal en zoals jij zei, gevoel volgen en die zegt nu, dec 2011 deadline:)

5. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    @Roozjuh: men laatste test was vorige vrijdag en ik wil zo'n beetje wachten tot komende vrijdagavond om nog eentje te doen als ik tegen dan de bekende duivels nog niet heb gezien! Op men tandjes bijten maar het gevoel van teleurstelling wil ik zo'n beetje vermijden vorige vrijdag wist ik dat het te vroeg was maar voelde het toch een beetje als een klap die omowitte test :( nog iemand dat dat heeft? ik heb me toen het hele weekend balen gevoeld.. lol belachelijk he? ;)

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha geweldige beschrijving. nee maar snap wat je bedoeld :) die teleurstelling wilt niemand natuurlijk!

7. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    Ik kan alleen maar zeggen dat ik niet weet of ik er zo een deadline zou durven opzetten voor mezelf dan! Maar als je je er niet meer goed bij voelt om later te proberen dan december is het volledig jouw gevoel dat je moet volgen, er is altijd kans dat er een 'ongelukje' gebeurd omdat dat kindje jou echt echt echt als mama wilt he ;) je weet nooit wat er kan gebeuren :)

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja als ik 'perongeluk' in 2012 toch zwanger ben is kindje meer dan welkom hoor :D maar ik wil vanaf januari niet meer elke maand zitten tempen en testen. mijn cyclus spoort toch voor geen meter en dan kan ik ook gewoon gerust afwachten wanneer de rode duivels komen, nu zit ik elke maand weer uit te rekenen wanneer mn NOD is (zit er altijd naast;)) en dat gedoe ben ik wel zat aangezien t toch geen nut heeft. als het kindje mij als mama wil, is hij/zij welkom. dan moet het gewoon zo zijn :)

9. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    @roozjuh: begrijp ik dan dat je deadline eigenlijk is: tot december gefocussed klussen, tempen en rekenen etc, en daarna wel zien maar er niet meer zo bezig mee zijn?
    Deadline klinkt wel heel vast. zeker als je dat op gevoel zegt. Misschien heb je er in november wel helemaal genoeg van, of zeg je in januari toch nog een maandje extra...
    Maar het geeft vast wel rust als je zo'n beslissing neemt en daar gaat het om toch?!

10. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    Ik heb toch nog ff het "ontpillen" opgezocht aangezien ik vorige week van verschillende mensen in men topic "rommel rommel zegt de buik" gehoord had dat het allemaal ontpillen kon zijn!
    Dit is dus niet het geval, blijkbaar is het ontpillen over en uit zodra je je eerste ongi hebt gehad na de pilstopongi! vind ik eigenlijk wel goed nieuws! dus meiden die twijfelen: ontpillen heb je maar tot je eerste echte menstruatie doorbreekt ^^ tja wat die gekmakende "valse" kwaaltjes dan weer zijn weet ik ook niet, miss geloven we het te graag? ;) hihihi

11. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Ja dat heb ik ook!!! Anders moet ik wel drie keer op een dag en nu komt er niets...
    wanneer is jouw nod ook alweer? Volgens mijn banner morgen, maar volgens eigen berekening vrijdag... dan ga ik dus pas weer testen, als dat nog nodig is tenminste...

hoe komt het toch dat cyclus altijd super regelmatig is, maar sinds we er voor gaan gebeuren er rare dingen...

12. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    nee hoor, het kan zeker weten langer duren!
    Bij mij was het ruim 4 maanden ineens veel puistjes, dan weer enorme borsten, stemmingswisselingen, heel veel honger, heel heftige menstruatie en later weer heel weinig... pas toen ie regelmatig was voelde ik mij beter. (9,5 jaar aan de pil geweest)
    het ligt er natuurlijk wel aan welke definitie je aan ontpillen stelt. je kunt nl wel degelijk meteen zwanger worden;)

edit: na die eerste menstruatie zijn de hormonen van die pil misschien wel je lijf uit(als je dat met ontpillen bedoelt), maar dat wil nog niet zeggen dat je lichaam aan deze 'nieuwe situatie' gewend is. Die zal zich opnieuw moeten instellen...

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ehhh ja daar twijfel ik nu zelf over, of het is echt een deadline, tot dan en daarna gewoon veilig klussen. en andere kant denk ik zoals jij omschrijft tot dan gefocussed bezig ermee en vanaf januari zien we wel wat er gebeurd. uit het hoofd zetten en niet meer mee bezig zijn en merk ik na 3maanden dat ik niet ongi ben geworden, tja dat zie ik dan wel weer :p maar denk dat ik die definitieve beslissing pas kan maken als ik er in dec echt genoeg van heb en het bij 1 kindje wil laten.

14. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Ik heb vreemde blaasjes/boebeltjes rond mijn lippen (euhm, lippen op gezicht hé :D ). Ik dacht dat het koortsblaasjes waren maar ze verdwijnen weer na een dag...

15. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    ja precies, het is nog lang geen december!!!!
    alhoewel ik de pepernoten en marsepein net wel al bij de ap zag liggen...;)

16. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    goh weer verkeerde info gevonden dan! verdorie toch... mja heb net ook een andere tekst gevonden en dat brengt me tot het punt dat men info valse hoop gaf! sorry dames was weer te snel.. ;)
    ff posten wat ik gevonden heb nu!

Ontpillen wil niet zeggen dat er nog hormonen in je lichaam zitten van de pil (die zijn er vrij snel uit nadat je de laatste pil hebt genomen), maar dat jouw lichaam weer 'op zoek gaat naar je natuurlijke ritme'. Je lichaam heeft soms de tijd nodig om de eigen hormoonfabriek weer op gang te brengen die door pilgebruik stilgelegd is. Kortom, je natuurlijke cyclus moet weer op gang komen. Bij de 1 is deze vrij snel weer op gang en meteen regelmatig. Bij anderen duurt dit langer en wordt pas regelmatig na een paar maanden. Daarnaast kan het zijn dat wanneer je voordat je met de pil begon een onregelmatige cyclus had je waarschijnelijk na het stoppen met de pil ook weer een onregelmatige cyclus zult krijgen. Het is dus nog een beetje aftasten bij jou hoe het zich ontwikkelt.

Als je al 1x gewoon ongesteld bent geweest (stopweek niet meegerekend) dan mag je ervan uitgaan dat je waarschijnelijk een eisprong hebt gehad en dus vruchtbaar bent. Dit is even los van of jouw cyclus regelmatig of onregelmatig blijkt te zijn. Als je nu de komende tijd weer regelmatig ongesteld wordt dan mag je ervan uitgaan dat je in ieder geval eisprong hebt

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb al taai-taai gekocht:D

18. kellyae

kellyae Actief lid

5 jul 2011
    321
    0
    0
    :p:D:D:D:p

Goh wat zou dat kunnen zijn? Ik heb ook wel een blaasje gehad, maar is echt wel doorgebroken als koortsblaasje

19. kellyae

kellyae Actief lid

5 jul 2011
    321
    0
    0

En idd buiten die stoelgang, normaal altijd SUPERREGELMATIG geweest en nu plots, rare dingen... Zou het mss te maken hebben dat we al een kindje hebben gebaard, dat daardoor baarmoeder en cyclus veranderd zijn?
    Volgens mijn berekeningen mag ik morgen testen, maar mijnen ticker geeft blijkbaar vandaag al aan. Dus als er nog niets is, morgenvroeg testen.

20. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Wat is dat??

Deel Deze Pagina