Ik denk niet dat dat gek is hoor. Elk lichaam is anders. Hier ook nooit echt dicht, maar wel al bevallingen gehad. Voor mijn dochter kon ik er nooit bij. Ja nu ik erbij nadenk had ik bij mijn dochter ook een paar dagen na ei zo'n hele grote klodder. Dacht toen nog Yak wat viez! Maar ja, dat is al 5 jaar en 8 maanden geleden...
Ik heb mindere ervaring met Action, lijken erg ongevoelig. Zwanger en kids goede ervaringen mee. Ik heb nu sensitest (wou namelijk ook sensitest extra gevoelige zwangerschapstesten halen) en ik heb daar nu lichte streepjes op. Maar nog geen hele ronde gebruikt. Wat veel dames hier doen is de clearblue gebruiken na een donkere ovutest als bevestiging. Maar dat is maar net wat je fijner vindt. Ik vond het nooit nodig. Tempen is puur voor inzicht in je cyclus. Helpt je niet om zwanger te worden ofzo want je weet pas achteraf hoe of wat. Als je lange cyclussen hebt of het lang duurt voor je zwanger bent zou ik dat zowiezo doen.
Pitahaya: ik gebruik van zwanger & kids en ik ben daar tevreden over. De keuze heb ik gemaakt vanwege de lage kosten en anonimiteit omdat ik ze per post ontvang. Ik weet niet hoe tempen bij anderen verloopt, maar ik kan in 9 van de 10 gevallen zien dat ik mijn lh-piek heb en dat mijn ei gaat springen. De dag van mijn lh-piek, heb ik een temperatuurdaling, de dag dat mijn ei springt (meestal de dag na de dip) springt mn ei (dat zie ik aan temperatuurstijging). Een ei begint binnen 12-24 uur af te sterven na de eisprong. D.w.z. dat je degelijk kans hebt om zwanger te raken als je d.m.v. je temp je eisprong hebt kunnen vaststellen (mits het gedurende de nacht/ochtend gesprongen is). Dus tempen heeft in mijn geval heel veel zin.
Maar als je temp gestegen is dan is je ei al gesprongen. Dan kan het nog wel zin hebben als je sochtends gelijk nog even gezellig maakt. Maar daarna wordt het al moeilijk. Een tempdip voor de eisprong heeft niet iedereen maar sommige hebben dat inderdaad standaard. Dan zou het wel weer helpen met het van te voren vinden van je ei.
Wat je zegt klopt omdat ik de dag ervoor meestal tempdip heb, weet ik dat ik de volgende ochtend een tempstijging heb en ga ik idd die ochtend extra klussen, tot 12 uur na je eisprong neemt de kans op bevruchting steeds meer af. Dus dat klopt dat het dan moeilijker wordt.
@sparky ik hadden nog disticks van zanger en Kids. Die waren nog lang niet positief. Maar goed dagen ervoor niet getest. Maar ik toch wel erg vroeg hè als men menstruatie afgelopen woensdag/donderdag was. Nu actief gekocht en die streep in lichter dan zw en Kids maar ik zal het de komende dagen zien @bmm geen idee. Ben net ongesteld geweest dus vind het een beetje vies om nu te voelen. Ik ook wat gevoelig daaronder. @testen. Hier zowel action als zw en Kids gehad. Deden het op zich allebei goed maar helaas nog met beide nog niet zwanger... @hier nog steeds buikpijn rugpijn en hoofdpijn. moest nog veel halen voor de vakantie en daarna naast me dochter op bed gaan liggen. Voel me nog steeds verrot!
Ow ow ow, hier weer in de stress, gister zakte mijn temp aardig, maar nu weer omhoog. Omdat ik 6dpo, 8dpo of 10 dpo ben vandaag getest met OPK.. en wat denk je?! hele mooie dikke test lijn, net niet zo donker als de controle lijn :{ Aan mijn temperatuurtjes te zien kan het zeker geen ovulatie nog zijn... dus gaan de radartjes weer draaien en denken. Heb ook zon gevoelige voorgevel en al dagen steken en krampen. Voor alle die op zoek zijn naar hun ei, Succes! Voor alle met mij op het wachtbankje, ik hou voor iedereen mijn vingers gekruist
Hoi ladies, Vorige ronde mocht het helaas wederom nog niet raak zijn dus ik meld me hier! Hopelijk deze ronde meer geluk :-D Charmedknorrie, 32 jr, 3e kindje, 3e ronde, nod 15 juli
LizzieP als je in dpo zit, wil dat zeggen dat je je ei dus al gehad hebt. Dus ik snap niet zo goed dat je weer over ovulatie begint, of bedoel je innesteling? By the way, als je in dpo zit moet je toch zwangerschapstesten gebruiken en niet ovulatietesten. Ik snap het niet helemaal denk ik.
Ik zou nog even een paar dagen wachten en dan een zwangerschapstest doen! Want misschien ben je wel zwanger!
Mensen even ego sorry heb t zo druk de laatste tijd en moet zo ook weer heel de avond op cursus maar wil jullie even vragen om mee te kijken! Deze is van gister, vanmorgen en net.. Is dit al knal? Of nog knaller morgen??
Zowiezo vruchtbaar! Kan nog meer gaan knallen maar doet action niet altijd. Bij mij was hij bij lange na niet zo donker als die van jou.
Dag meiden Mijn geheugen is een zeef maar zal reageren op wat ik onthouden heb Mammz, zelf gebruik ik geen action testen. De testen van kruidvat en sensitest knallen wel echt bij me, dus ik zou doortesten. Ziet er wel naar uit dat je ei er sowieso aankomt! Joepie! @bmm: hier voel ik niet of hij open of dicht is, maar wel hoog of laag zit. Ik durf er niet zo goed aan voelen namelijk hihi. Dus ik voel snel even hoe hoog/laag hij zit maar daar blijft het bij. Zondag en maandag zat hij hoger dan de andere dagen, wat kan kloppen want ik had zaterdagavond een knaller van een ovutest. @ hier: waarschijnlijk zondagavond ei gehad, dus nu 3dpo als het goed is. Ik heb al de hele dag steken in mijn eierstokken aan beide kanten. GRRR vervelend want dan haal je weer vanalles in je hoofd, terwijl het gewoon niks betekent Enige voordeel aan wachtbankje bij mij, is dat mijn borsten wat voller en steviger zijn haha. Voor de rest steken in buik, ongiekramp, en ik verwacht binnenkort weer een gezicht vol puisten. Wat is het toch fijn om vrouw te zijn....
Zo moest toch even flink wat bijlezen weer. @mammaz. De streep lijkt me duidelijker te worden,maar ik heb verder geen ervaring met ovualatie testen, sorry. @Sparky. Het weekend voor 7 juli is zo druk dat dat wel afleiding geeft. En kinderen in de buurt hebben rondlopen schiet dan ook niet op. Ze zijn erg nieuwsgierig. Ik kijk heel erg uit naar het weekendje weg met ml. Fijn dat je je ei gevonden hebt. Die klodder slijm ken ik ook. Ook meestal in een van de laatste weken voor m'n ongy. @LizzieP. Weet je dan wel zeker of je ei al geweest is? @zwangernr5. Ik hoop op een innesteling voor je. @Ukkie1985. Beterschap. Hoop dat je je snel weer beter voelt. Sorry als ik nog iemand vergeet. @ hier. Denk ik dat alle klachtjes voorbij zijn kreeg ik vanochtend weer die vage buikpijn en nu weer steekjes onderin m'n buik. Vanavond gewoon weer klussen. Zal m'n man erg vinden
Ok fijn toch nog een ei gelukkig! Beter laat dan nooit! We hebben on de dag steeds gedaan en dan gister voor t laatst ik moet nu weg en man is net thuis dus hopelijk morgen avond maar dan is het pas rond 21.00 hopelijk is dat dan niet te laat.. Ik neem morgen een test mee naar t werk kijken of dat lukt.. Haha
Wou dit toch even met jullie delen. Gisteren op FB zo'n test zien voorbijkomen bij vrienden en toch ook ingevuld. Het was een "test" waarbij je moest aangeven wat je geboortedatum was en hoeveel kinderen je nu reeds had. Dan ging het voorspellen hoeveel kinderen je zou krijgen. Mijn 'test' gaf 4 kids aan! Jemig LOL
Fijn dat de eitjes in aantocht zijn of zijn geweest! Hier net een knaller van een test dus net geklust. Gister was de test ook al redelijk positief maar ml was jammer genoeg niet thuis Morgen nog een keer klussen en dan mogen we weer op het wachtbankje!
@iez: Ik gebruik OPK's omdat deze goedkoper zijn als zwangerschapstests en herkennen ook HCG. LH is namelijk een tweeling van HCG het enige verschil is dat HCG ook een "petje" op hebben. Ovulatietesten kijken naar hoeveel "poppetjes" er in je urine zitten maar niet of ze een petje op hebben. een zwangerschapstest kijkt alleen naar de "poppetjes" met een pet. Hopelijk leg ik dat een beetje duidelijk uit IIG zou je met een ovulatietest een eventuele zwangerschap kunnen ontdekken. @Fee89.Haha dat kwam er toen bij mij ook uit, is ook precies wat ik wil.We kunnen dus nog wel even aan de bak @hier. Nu ik las van dat pendelen van Sparky enz. dacht ik ook een poging te wagen. Heel frappant zo. Volgens het naadje: Ben ik nu zwanger :ja Wordt ik deze ronde gewoon ongesteld:nee Krijg ik een jongen: ja Krijg ik een meisje: nee Beval ik in Feb 2015: nee Beval ik in maart 2015: ja en als klap op de vuurpijl: test ik morgen positief? Nee. Test ik as vrijdag positief: Ja. Nou dat weten we ook weer
LizzieP: ik heb begrepen dat ovutest idd gevoelig kan zijn voor hcg, maar dat dat niet te vertrouwen is. Bij zwanger & kids hebben ze hele goedkope zwangerschapstesten trouwens. Maar zou mooi voor je zijn als het raak is.