NOD lijst 1 t/m 15 aug 2013

Discussie in 'NOD forum' gestart door Lisje86, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ MCRD, o nee, hoop niet dat het doorzet!

@ Kris balen :(

@ ingeG, o wat naar n witte test :(

2. MRCD

MRCD Fanatiek lid

13 jul 2013
    1.633
    0
    36
    Flevoland
    Thanks, dat is lief! :)

@Inge
    Bah! Een witte test is nooit leuk!

Het heeft nog niet doorgezet, heb geen bloed meer. Zonet alleen nog wat beige achtig slijm op het wc papiertje, verder niets. Uiteraard kan het altijd morgen nog losbarsten. Als dat gebeurd ga ik natuurlijk niet testen morgen. :p Als er morgen nog geen bloed is waag ik er alsnog een testje aan. Heb net voor de "grap" wel een ovu test gedaan. Die schijnen ook een tweede streepje te geven als je zwanger bent (al kan je daar natuurlijk niet van uit gaan, dat weet ik). Hij geeft wel een streepje aan, maar die is niet zo donker als de controlestreep. Maakt het er niet duidelijker op... Even morgen afwachten dus. ;)

3. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Nou, 14 dgn is gemiddeld. Voor mijn zw.schap.was het 12 dgn, nu is het 10 dgn....maar er zijn ook mensen waarbij het 16dgn is...
    Qua temperaturen: ik werk zelf ook in hele onregelmatige diensten. Temperaturen lukt prima. Dus als je dat ooit wilt gaan doen: het is niet ideaal met wisseldiensten, maar gaat prima...

MRCD: pfff, wat een spanning!

@hier: ik heb nu geen zw.testen meer in huis. Ga ze ook niet kopen. Als ik maandag als ik naar huis rij van werk niet ongi ben, rij ik even langs de winkel. Dan test ik maandag middag als ik wakker word...
    Thnx allemaal voor jullie medeleven :)

4. snoopy100

snoopy100 Actief lid

12 sep 2011
    237
    42
    28
    Vrouw
    Brabant
    Nog meer zwangere meiden! Gefeliciteerd! Geniet van het gevoel!

Ik zag dat ik erbij sta op de lijst, maar ik ben nog niet groen. Heb mijn 6e terugplaatsing gehad, dus 6e ronde inMMM. Bedankt alvast!

5. blije mama

5 nov 2010
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen Kris en Inge.

6. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Kan het kwaad om ibuprofen te slikken in de 1e 6 weken?
    ik heb keelontsteking en de paracetamols helpen niet, dus twijfel of ik aan de ibuprofen kan. In bijsluiter staat dat er nog geen onderzoek naar gedaan is. Maar heb er hier dacht ik wel eens andere dingen over gelezen.

Dit is wel een veel leukere maand als juli tot nu toe. Daar kwam de een na de ander melden dat ze op rood konden en hier al een heleboel zwanger!

Ik heb morgen NOD en vanochtend getest en deze was negatief. Ik denk ook dat ik ong. Wordt maar ben er nog niet helemaal van overtuigd.

7. Podex

Podex Fanatiek lid

5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw

Hee Bloesem, ik werk in de apotheek en dit stukje kon ik vinden

Ibuprofen passeert de placenta. Teratogenese: Epidemiologisch onderzoek suggereert dat gebruik van prostaglandinesynthetaseremmers in de vroege fase van de zwangerschap het risico van miskramen, cardiale malformaties en gastroschisis vergroot. In dierproeven is een verhoogd pre- en post-implantatie verlies, embryo-foetale letaliteit en een verhoogde incidentie van malformaties gezien. Farmacologisch effect: Bij gebruik tijdens het derde trimester zijn farmacologische effecten zoals weeënremming en bij de foetus voortijdige sluiting van de ductus arteriosus Botalli, bloedstollingsstoornis met als gevolg bloeding, nierfunctiestoornissen of nierinsufficiëntie met oligohydramnie, pulmonale hypertensie en insufficiëntie van de tricuspidalisklep mogelijk. Advies: Tijdens de eerste twee trimesters uitsluitend gebruiken op stricte indicatie in een zo laag mogelijke dosering en zo kort mogelijk. Gebruik is gecontra-indiceerd tijdens het derde trimester.

Lijkt me zelf dus niet zo'n goed idee.. Anders de paracetamol zetpillen van 1000 mg mag je er 4 van per dag. Paracetamol kan altijd. En spoelen met acetylsysteiene 600 mg. Kan ook geen kwaad..

Ps ik duim voor je!!!

8. Romy83

Romy83 Lid

3 apr 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Over de symptomen, die heb/had ik niet om doen te besluiten te testen! Hetgeen wat mij deed besluiten te testen was een vreemde droom! Dit heb ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap gehad, vandaar.... En ja hoor... Ook zoals bij de eerste 4 dagen voor Nod positief.

Heb jij symptomen? Ga je morgen testen?
    Toi toi toi... Hoop op roze voor je!

9. Romy83

Romy83 Lid

3 apr 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om je enigszins vertrouwen te geven? Mijn beste vriendin heeft 2 kinderen waarbij allebei de zwangerschappen de eerste 16 weken lichte bloedingen! Oorzaak nooit gevonden! Afgedaan met gevoelige wand???

Ik duim voor een positieve test!!!

10. Romy83

Romy83 Lid

3 apr 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen:(!! Sterkte en hoop voor je dat het de volgende ronde roze is!!!

11. MRCD

MRCD Fanatiek lid

13 jul 2013
    1.633
    0
    36
    Flevoland
    Ik zal erachter komen morgen... Net nog een beetje beige op wc papier, verder geen bloed meer gezien. Buikpijn voelt ook (nog) niet als ongi krampen. Meestal breekt bij mij de hel in de ochtend los. :p

Nu lekker tv kijken, voor ik mezelf nog gekker maak.

12. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Podex, bedankt voor je duidelijke reactie en tips!

13. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    pffff, gevoelige tepels, steken in borsten, gevoelige borsten, milde onderbuik krampen, verstrooid, maagzuur, moe, rugpijn, sneller emotioneel en geïrriteerd, rare levendige dromen, een kat die maar om me heen blijft hangen...
    Ik word een beetje gek....

14. Tintelfruit

2 aug 2013
    16
    0
    0
    Steken in mijn borsten mogen toegevoegd worden aan het lijstje. En we wachten weer verder.....

Las net trouwens van alles over ovulatietesten: ik heb ze wel besteld, en gebruikt om mijn lijf beter te leren kennen. Het gaf mij zekerheid dat wat ik voelde ook klopte in de cyclus. En ik probeer de humor in te zien van het piesen over een staafje, dat op een briefje te leggen en vervolgens na een paar dagen turen te denken dat het allemaal precies klopt :) Voor degene die niet bezig zijn met klussen moet dat er heel raar uitzien ha ha ha!

15. Linda89

Linda89 Bekend lid

19 jun 2012
    790
    259
    63
    Vrouw
    Eigen ondernemer
    Wat gaan de berichten hier snel!! Kan het bijna niet bijhouden haha ik vergeet ook telkens waar ik ben gebleven. Ik ben super benieuwd naar de testen van morgen! Ik hoop zelf ook zo erg om positief te testen maar goed ik wacht nog een weekje.

Het is vervelend om allerlei symptomen te hebben die kunnen te maken hebben met het stoppen van de pil of zwanger zijn, het lijkt zoooo erg op elkaar. Gelukkig bestaan er zwangerschapstesten hé! Dan weten we het zeker over een tijd! ( NJA zeker ) Mijn moeder die was 3 maanden zwanger en de testen waren nog steeds negatief omdat het hcg hormoon blijkbaar niet goed omhoog ging? Ben benieuwd of dit erfelijk is? Want dan ben je straks 3 maanden en denk je ik ben nog niet ongesteld wat duurt mijn cyclus lang en dan heb je gewoon een beeb in je buik! Wat was mijn moeder geschrokken maar wel ontzettend blij ofcourse !! 28 jaar geleden alweer. Het was trouwens van mijn zus niet van mij dus ben benieuwd of het erfelijk is. Liefs

16. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    bij mij kan het niet het ontpillen zijn, want die slik ik al sinds augustus 2010 niet meer....
    dus wat het wel is...zwangerschap of ik hou mezelf voor de gek haha

17. Linda89

Linda89 Bekend lid

19 jun 2012
    790
    259
    63
    Vrouw
    Eigen ondernemer
    @ inge ik doelde meer op mijzelf dat ik gek word van mijn eigen 'klachten' hihi maar in 2010 gestopt met de pil dan hoort dat idd niet bij het ontpillen bij jou spannend hoor heb er een goed gevoel over. Hoop dat het klopt bij jou liefs

18. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Dat ontpillen kan super irritant zijn, weet het nog alsof het vorige maand was haha.

Ene moment denk ik 'ja, ik herken het van vorige zwangerschap', andere moment denk ik 'wel nee, is gewoon naderende ongi/pms'.

uiterlijk maandag avond weet ik het. De drang om nu een echo bij mezelf te maken is groot (ik ben aan het werk, dus zou zo kunnen), maar heeft totaal geen zin. Er is tot 4weken3dagen toch nog niks te zien...

Vandaag is volgens mij 10 dpo, dus qua zwangerschapstermijn is dat 24 dgn, nog niet eens 4 weken...

19. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    zucht..Eerste spotting is er...hopelijk blijft de ongi nog even uit. Anders is de tijd tussen eisprong en ongi echt te kort om zwanger te kunnen worden😟:(

20. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    @bloempje22 je klachten zijn hier heeeel herkenbaar, hopen dat we zwanger zijn natuurlijk

@derde. Dankje voor reactie, ik slik puur alleen foliumzuur v kruidvat merk. Ik heb echt geen idee wat het nu is. Slik sinds deze week ook gewonen vitamines erby omdat ik erg veel werk en stressig ben.. (hoe zou dat toch komen)

Voor iedereen die ondertussen op roze staat: super gefeliciteerd, geniet ervan
    En de mensen die op rood staan, succes met klussen

Deel Deze Pagina