NOD lijst 1 t/m 15 augustus 2012

Discussie in 'NOD forum' gestart door Charise, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @midani, welkom! en succes!
    ik juist het tegenovergestelde, sinds ik van de pil af ben (en daarna de spiraal vooruit) verlies ik juist veel minder en ook veel minder last van krampen! voor ik aan de pil ging zo'n 11 jaar geleden was het altijd horror....was als de dood dat het zo terug zou komen, maar gelukkig is het tegendeel waar!
    misschien wordt het ook wel weer wat minder naarmate je cyclus verder stabiliseert, al klinkt 28 dagen zo de 1e keer erg netjes!

2. Mommy2010Tony

Mommy2010Tony Actief lid

22 apr 2012
    269
    0
    0
    so...he he... eindelijk is die stomme ongi afgelopen! Ik hoop dat hij vanaf deze maand 9 maanden wegblijft. We gaan er weer voor! Iedereen Klusze hihi

3. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    @troelaa en cygnet2: doen we!

@marjoleinART: ik deed de ovulatietesten altijd rond half 7 's avonds. Het is namelijk zo dat je lh gehalte in je bloed 's morgens hoger is dan 's avonds. Dan kan je dus vals positief testen als je te vroeg bent. Vandaar dat die tijden in de gebruiksaanwijzing staan. Je moet je goed houden aan de 2 uur van te voren niet te veel drinken. De avond ervoor dat is te lang geleden om van invloed te zijn. Als je dan netjes elke dag op rond dezelfde tijd test ga je vanzelf zien dat hij steeds donkerder wordt totdat hij positief is en daarna wordt hij weer lichter. Sommige mensen doen op een dag dat hij bijna positief is meerdere testen, dat doe ik nooit. Vind het zonde van mijn geld. Als ik de dag daarna een lichtere heb dan weet ik toch al dat ik hem gehad heb. Ook ik kluste gewoon om de dag om zeker te zijn dat ik niks zou missen. Je hebt ook mensen die een uitzondering zijn en die pas na 72 uur hun ei krijgen na positieve test. Dus dan maar beter wat langer doorklussen.

@midani: ik ben destijd begonnen met de pil omdat ik altijd zo erg ongesteld was. Nu na het stoppen is het juist nog maar weinig. Maakte ik me eerst wel zorgen over maar mijn gyn heeft aangegeven dat dit niet nodig is.
    Je geeft aan dat je blij bent om te weten dat je cyclus 28 dagen is, omdat je dat nu één keer geahd hebt. Dat hoeft echter niet zo te blijven hoor (zie mijn handtekening). Dus je moet niet raar kijken als je nog wat langere maanden krijgt. Je moet waarschijnlijk eerst nog ontpillen.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    ben net even van mijn gyn weg en heb ik ook mijn ovultietesten van deze maand laten zien. Ze ze dat we het hartstikke goed doen: in principe het is beter het elke dag te doen rond de ovulatie.
    Dus al je weet dat je ovulatie plaats vindt tussen 13 en 15e dag van de cyclus dan kan je vanaf dag 10 beginnen en ei leeft maar paar uurtjes terwijl sperma leeft tot 3 dagen.. Na de ovulatie klussen 1 dag is al heel weinig kans.
    Testen laten wel zien dat je LH stijgt maar zij geven helemaal geen garantie dat je ovulatie daadwerkelijk hebt en dat jet ei vrij komt.. teste zijn c. 2-3 dagen blijven positief. Dus als het positief of bijna positief is dan heb je nog 2 dagen om te klussen ongeveer :)

Ze zegt elke dag beter maar niet veel mensen doen het natuurlijk wat het moet ook leuk blijven maar als het kan dan doe je het lekker elke dag rond je ovulatie.

Voor de spermatest is het anders: daar moet 3 dagen onthouding zijn omdat zo kunnen ze het beste testen.

Ik heb 30 augustus weer een controle, dus daar gaat zij dan kijken of misschien mijn man getest moet worden omdat we zouden dan al 7-8 maanden bezig zijn en omdat ik nooit pil heb gebruikt de regel van 1 jaar is in principe niet echt een pijl.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Trouwens vroeg ik nog over de foliumzuur of 900 mg wat ik slik niet te veel is: nee zei ze, want 400mg is echt het minimum en 900 kan je best doen.

6. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    hay meiden

heb vanmorgen ook de ovutesten besteld via sensitest hoorde daar veel goeie ervaringen over...
    wordt de eerste keer dus ben benieuwt, heb een cyclus van 37 dg dus ff kijken wanneer ik pcies ga beginnen met testen... via de site geeft die aan 1 aug om te starten denk dat dat wel goed is om aan te houden...
    ben benieuwt...

Vandaag ook een beetje treurige dag hebben het grafsteentje van ons zoontje opgehaalt hijs heel mooi geworden... veder emotioneel allemaal loopt niet zo lekker met mij nu maar dat komt mede door de confrontering weer dat het daadwerkelijk eght zo is dat hij niet meer bij ons is...
    kwestie van tijd geven...tis al moeilijk genoeg:(

7. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Kaytjuh, wat heftig meid... Hoe oud is je zoontje geworden?

Hier, vandaag een tempdip, maar goed zegt nog niets... kan nog alle kanten op.. ;) Maar toch geklust gisteren en vandaag ook nog haha. Hadden gewoon zin. :p

Ik vraag me af, ben al bij GYN geweest en echo gehad, en bloedonderzoek, manlief moet potje vullen en moeten volgende maand terugkomen voor uitslagen en waarsch dan starten met Clomid. Ben ik dan nu al in de MMM of volgende maand pas?
    Want we zijn nog niet bezig met medicijnen of iets, maar wel met de onderzoeken....

Enne Piccolina, moet man 3 dagen niet klussen voor het vullen van een potje? Dus bijv vandaag geklust, dan kan het pas vrijdag?
    Wij kunnen hier in ziekenhuis alleen dinsdags en donderdags terecht met potje...
    Maar ja ik ga nu ook vruchtbare periode in en wil die kans toch niet mislopen, zou leuk zijn als ik voor dat ik aan medicijnen begin toch al zwanger raak. ;) Maarja dat betekent ook dat manlief potje nog niet kan vullen. ;)

8. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Wel apart mijn gyn zegt om de dag is beter. Dan is het zaad van betere kwaliteit en je kan je ei nooit missen omdat er dan altijd goed sperma in je lichaam zit als je ei springt. Maar ach het zal allemaal wel niet zo veel uitmaken.

9. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    mmm betekent gewoon dat je bij de gyn loopt en onderzoeken hebt. Ik heb nooit medicijnen gekregen maar zat wel in de mmm. Jij dus ook. Maar het is maar een labeltje natuurlijk. Bij ons heeft de gyn aangegeven dat hij tussen de 5 en 3 dagen geen zaadlozing mocht hebben voordat hij het potje ging vullen. Op die manier kan je dus best berekenen dat je op dinsdag of donderdag uit komt. Je moet maar even kijken wat jouw gyn zegt over de dagen dat hij geen zaadlozing gehad mag hebben. Bij mij zei de gyn ook dat de vruchtbare periode voor gaat. Dus gewoon klussen rond je ei en dan daarna maar eens een keertje laten testen.

Waarvoor denk je chlomid te krijgen, heb je waarschijnlijk geen eisprong?

10. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Wij hebben ook al een jaar onderzoeken bij de gyn. Maar ik zit nog niet in de MMM...volgens mij...

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Charise
    Klopt 3 dagen, dan hebben zij voldoende stof voor de beoordeling...

Qua om de dag of elke dag: ik heb het begrepen dat zei nooit elke dag adviseren omdat het eigenlijk niet meer leuk is of lukt niet vaak dan gaat het meer om dat het moet. Daarom zeggen zei keertje in twee dagen is voldoende: het is inderdaad zo dat sperma blijft 3 dagen levend, maar dat is gemiddeld, als je man wat minder goede hebt dan kan het ook zijn dat het maar paar uren leeft dan moet je die moment net goed tegen komen: je ei en zaad..

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Molly, Ik heb waarschijnlijk PCOS. Ik had een kralenkrans bij mijn rechter eierstok. Links kon ze niet vinden. En hele onregelmatige cyclus. Waarvan de vorige waarschijnlijk zonder eisprong.
    Dus omdat het steeds langer word ook e.d. willen ze Clomid gaan geven om een handje te helpen.

Weet jij hoelang het duurt voor ze de uitslag van het sperma onderzoek hebben? Weekje ofzo? Dan kan hij de week van te voren potje wel vullen. Dan is hij ook vrij en kan hij de tijd er voor nemen.
    Nu aanstaande donderdag is het dus te kort dag, aangezien we vandaag geklust hebben. ;)

Piccolina, dank je wel voor je antwoord. :D

Mijn huisarts heeft gezegd dat 2x in de week klussen voldoende is.
    Wij doen vaak in het begin om de 2 dagen ofzo. En naarmate vruchtbare periode komt proberen we wel om de dag. Maar soms een keer extra en soms een keer niet. Ligt er echt aan.. we willen het wel leuk houden namelijk. ;) En bovendien weet mijn man niet wanneer ik vruchtbaar ben. ;)

13. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    hay charise

Mijn zoontje is 19 wk en 2 dg geworden een niet voltooide zwangerschap:( mis hem elke minuut van de dag...
    zit nu eght in een dipperiode, niks is goed en wil ook niks liefst onder de dekens kruipen en hele dag slapen, maar weet dat dat ook niet goed is, ik weet dat ik sterk ben, maar soms laat dat je gewn achter en loop je je aan van alles voorbij...

Als ik vragen mag wat is dat precies wat je heb kralenkrans?
    en wat is de lange naam van MMM? sorry heb me hier niet eght in verdiept al zie ik het er soms voorbij vliegen...

14. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Kaythjuh: MMM=Medische Malle Molen
    Het lijkt me heftig wat je hebt meegemaakt. Is toch logisch dat je een dipperiode hebt. Ik heb al van dat soort dagen na een miskraam (bij ruim 9 weken), laat staan hoe jij je moet voelen. Hoop dat het snel weer raak is voor je!

15. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    wij hadden 2 dagen later de uitslag al

16. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    "De medische mallemolen

De medische mallemolen is een benaming die aangeeft dat een vrouw moeilijk zwanger kan worden, en daarbij hulp inschakelt van een arts. Deze benaming is ontstaan uit het feit dat je als vrouw zijnde toch erg veel bij de arts moet zijn voor controle, onderzoek, gesprekken en behandelingen. Ruim 20 procent van de stellen is na één jaar proberen nog steeds niet zwanger. Meer dan de helft hiervan besluit om de medische mallemolen in te stappen. Na twee jaar proberen zijn de meeste mensen overgestapt op hulp van buitenaf. Slechts een klein gedeelte legt zich erbij neer niet zwanger te (kunnen) worden."

Dus zodra je naar de gyn gaat en hulp in roept. Niet pas als je medicijnen slikt.

17. Sjee

Sjee Actief lid

26 jun 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal..

@Kaytjuh, wat heftig zeg.. Sterkte..

Hier vandaag begonnen met de ovu-testen.. 1 licht streepje en een donder controlestreepje dus nog niks aan de hand maar goed, we zien iedere dag wel weer... Het is op dit moment wel zo dat mijn man aan de ibuprofen zit en ik weet niet of dat voor hem ook gevolgen heeft.. Kon dat zo vlug niet vinden op i-net.

Liefs!

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Sjee
    hij en jij kunnen beter paracetamols slikken. ibuprofen schadelijk voor zaad en follikels!

19. Lizy

Lizy Actief lid

12 jun 2011
    136
    13
    18
    NULL
    NULL
    @ Charise: Sjonge wat een heftig verhaal! Veel sterkte toegewenst!

Ik heb mn handtekening even aangepast.
    Sinds 2 dagen schiet mijn temp omhoog dus zit ik volgens FF nu op 3 dpo! :)
    Ik ben erg benieuwd! Als wij mogen testen hebben we vakantie!

20. Lizy

Lizy Actief lid

12 jun 2011
    136
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ik kom nu dan eigenlijk uit in de juli maand.. maar laat mij maar zo in de lijst staan. ik ga me bij beide maanden even aanmelden. vind het wel leuk om hier te blijven meekletsen!

Deel Deze Pagina