hoi hoi, Ik begrijp ff iets niet... Iedereen zegt hier dat wanneer je ei is geweest je dan een x-aantal dagen later ongi zou moeten worden... dat is bij mij niet het geval.. Mijn cyclus duurt 28 dagen en ik heb tussen dag 9 en 11 mijn ei.. Dat was bij de vorige zwangerschappen ook en nu met de ovutesten weer.. Ben ik nou een uitzondering op de regel of hoe zit dat? Liefs,
bij een groot aantal mensen is de lutale fase (de dagen na je ei tot je ongi) 14 dagen. Er zijn echter uitzonderingen op en ik ben er 1 van. Het is wel van belang dat hij langer dan 10 dagen is anders heb je kans dat het eitje niet genoeg tijd heeft om in te nestellen en word je dus ongi. (maar ook hier zijn weer uitzonderingen op). De meeste mensen hebben wel elke maand even veel dagen als lutale fase. Ook hiervan ben ik echter een uitzondering. Toch ga ik er met het tellen wel vanuit dat hij 14 dagen is. Hij is bij mij namelijk nooit langer, wel korter. Er zijn ook mensen die standaard meer dan 14 dagen hebben.
Deze was meteen met gsm genomen toen roze waas weg was. Nu issie opgedroogd en roze/paars. Hopelijk word het een knaller!!
Misschien heb jij een hele regelmatige cyclus waarbij je ei altijd op dezelfde dagen is. Maar in principe is periode tot aan je eisprong variabel, alleen de periode na je eisprong tot aan je nieuwe cyclus is altijd hetzelfde... Ik zit nu bijvoorbeeld al op cd 24 en nog steeds geen ei, terwijl vorige maand mijn ei op dag 17 was, maar zodra ik mijn eisprong heb geconstateerd kan ik er de klok op gelijk zetten dat 14 dagen later mijn nieuwe cyclus begint...
@ Molly en Nonma, Dankjewel! Ik heb het dan zoiezo langer dan 10 dagen dus das alleen maar goed dan ! We wachten maar weer rustig af.. @ Troelaa, Ik zie idd een licht streepje hoor! Ik snap dat de zekerheid pas komt bij een knaller maar dit is al een heel positief voorteken hoor! Liefs!
@ Troela, mooie test hoor, ik zie hem duidelijk. Ik hoop dat het een plakker is dit x @ Sjee, De LF ie bij iedere vrouw anders. Gemiddeld is dat 14 dagen. Ik zelf heb een LF tussen de 10 en 12 dagen. Ik ga meestal uit van 11 dagen tot mijn NOD. Maar een LF van 18 is zeker niet gek. Heeft je eitje iig genoeg tijd om in te nestelen
@ troela: ik zie hem hoor. En in het echt is hij meestal beter te zien dan op de computer. Spannend hoor meid!
@ Troela: Ik zie ook een streepje hoor! dat wordt vast een knaltest over een paar dagen! Voorzichtig gefeliciteerd en hopen dat het goed blijft zitten deze keer!
wauw Troelaa, wat spannend! Ik zie ook een streepje hoor, zal duimen dat je een knaltest hebt over een paar dagen En ik schuif aan op de bank, verwacht er niet te veel van, want we hebben alleen 2 dagen voor mn ei geklust. Beetje druk afgelopen dagen.
@Troelaa: Ja ik zie hem ook hoor! Wordt alleen maar duidelijker de komende dagen @Ei: Nog steeds zoekende... Zit momenteel op dag 17. Gisteren wel een dip in temperatuur, maar vandaag nog geen noemenswaardige stijging, dus dat zal het nog wel niet zijn. Mijn NOD zal hierdoor ook wel later worden, maar totdat ik mn ei heb gehad laten we het maar op 7 augustus. Maar het is dus normaal dat je ei varieert? Bij mn vorige zwangerschap heb ik ook temperatuur bijgehouden (2 maanden, daarna was ik zwanger) en had ik mn ei op dag 14 en dag 13, dus dat had ik nu ook weer verwacht eigenlijk...
Heeft iemand dit ook: Gisteren 2 dagen na ei, had ik last met plassen, het gevoel van blaasontsteking. Ik moest ook erg vaak plassen. Het vervelende gevoel bleef de hele dag in mijn onderbuik. Nu word het minder qua pijn, maar moet nog wel veel plassen. Iemand dit ook??
minime: de periode vanaf ongi tot aan je ei valt niet veel over te zeggen. Dat kan elke keer weer anders zijn.
@MarjoleinART, dit had ik ook een paar dagen na mijn (vermoedelijke) ei. Een raar/beetje pijnlijk/krampig gevoel na het plassen. ook nu als ik erbij nadenk, vaker als normaal moeten plassen. Nu sinds een aantal dagen niet meer, geen vreemd gevoel en ook niet vaker Wel na een rondje hardlopen een trekkend gevoel links en rechts in mijn onderbuik. Dag erna het gevoel van een bal in mijn buik en nu gewoon spierpijn! Snap er niks van.. maar ben ook bang dat ik nu teveel op mijn lijf let. Overal iets achter zoeken
@marjoleinART: sinds ik zwanger probeer te worden heb ik dit eens in de zoveel tijd. Geen idee wat het is, ben wel extra gevoelig voor blaasontsteking
hormonale schommelingen (zoals door een zwangerschap of door pilgebruik) kunnen je patroon helemaal in de war schoppen... Zelfs stress kan van invloed zijn... ik had tot anderhalf jaar terug een cyclus van 31/32 dagen met ovulatie op dag 16/17 (ik heb in december 2009 mij mirena laten verwijderen om te zien wat mijn cyclus was) maar sinds april 2011 is het elke maand anders geweest. Ik wijt het aan stress omdat 2011 een tamelijk stressvol jaar voor ons was. Maar het kan dus heel goed dat je cyclus nu anders is dan voor je eerste zwangerschap...
Ik had ergens gelezen dat je imunsysteem wat word aangetast als je zwanger wordt/innesteling. Weet niet hoe dat zit? Is dat dan al na ei, of na innesteling? Toen ik 2mnd geleden ook zwanger was had ik een paar dagen kiespijn. En ook dat blaasontstekinggsvoel. Kan het nu zijn dat je deze periode daar meer vatbaar voor bent? Gister had ik ook ineens diaree ... Laten we hopen dat het op een zwangerschsp uitdraait voor ons allemaal ...