NOD-lijst 1 t/m 15 augustus 2020

Discussie in 'NOD forum' gestart door MrsWit, 4 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Zou leuk zijn. Ja inmiddels een jaar verder. Vorig jaar op vakantie besloten we er voor te gaan

2. Bintje83

Bintje83 Niet meer actief

Voor de dames die hun eisprong voelen. Ik heb vorige week woensdag m'n eisprong gevoeld (drukkende pijn links onderin m'n buik) en een knal ovulatietest. De pijn zakte weg en de ovutesten werden lichter..tot vandaag. Echt weer flinke druk onderin..wat denken jullie hiervan?

3. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    Wat zegt de ovulatietest ?
    Misschien innesteling.? Anders weet ik het niet

Bintje83 vindt dit leuk.
  4. Bintje83

Al een paar dagen niet meer gedaan...maar zal er eens een plasje aan wagen :D

5. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Ik gok ook op innesteling dan... Zou wel kunnen in timing he. Is toch een dag of 9...

Maar ik merk bij mezelf ook wel dat ik mezelf vaak een hoop 'pijntjes' aanpraat... :s Ik heb zondag tot maandag heel zware steken gehad (precies of ik had te snel gelopen, maar dan lager). Logisch, want maandag was mijn piek. Maar dan gisteren voelde ik het precies weer. Was wel minder lang en zo, denk dat ik die miss gewoon verzonnen heb... :p

6. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    En hoe zo kan ik het aan mijn afscheiding zien ?
    Heb nu wat waterige afscheiding. Van de week dik doorzichtig slijm. D

7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    @Kruimeltje 1, heb al 3 sessie gehad en valt mij echt reuze mee. Voel me zo relaxt.
    Wat mij betreft zijn de proporties prima, vind ik overigens voor ieder mens. Als je lekker in je vel zit lekker zo houden, hoe je er ook uit ziet :)
    Hoop dat de operatie mee valt. Wat Down Syndroom betreft, joh ik denk daar allemaal geen eens aan, het komt zoals het komt als zouden wij daar beide minder moeite mee hebben dan een meervoudige handicap. Wij houden sowieso rekening met ADHD of Autisme. Mijn vriend heeft een oom van inmiddels in de 70 welke met zuurstof tekort is geboren. Hoef mij geen zorgen te maken hoe de familie of hij ermee omgaat want de beste man is zielsgelukkig en komt echt geen aandacht te kort dus dat is een mooi voorbeeld.

@Lientje91 , Hou op schei uit, met vallen op staan door het leven gegaan maar zou nu niet anders willen zijn. Ik heb nooit medicatie geslikt, vroeger wel geblowd en wat drugs gebruikt maar ook niet noemenswaardig. Ben nu op een punt dat ik aardig ontspannen ben, wil die "rush" echt uit mijn lijf. Altijd maar alert zijn, altijd overal op reageren. Heb ook een drukke baan maar heb er echt structuur in gekregen en ga er ook veel rustiger mee om, vergeleken met vroeger. Ben wel op een drukke dag leeg aan het einde, ben overgevoelig voor geluid, ruis en geur. Mijn vriend werkt niet, en schaam ik mij ook niet voor. Hij heeft het geprobeerd maar zijn ADHD zit hem altijd in de weg. Daarnaast heeft hij RLS en daar raakt hij van oververmoeid, laat hem thuis de boel maar runnen, regel ik het inkomen wel ;).
    Voor ons is de balans op deze manier erg fijn. Ik heb de druk niet om thuis nog wat te hoeven doen en hij niet om zich de hele dag te concentreren.

Lientje91 vindt dit leuk.
  8. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Drie weken geleden mijn rustgevende (slaap)medicatie gestopt omdat ik weer een volgende IUI wilde doen. Ik gebruik die medicatie vanwege PTSS.
    Sinds het stoppen namen de klachten en slapeloosheid weer toe. Toch stond ik er nog positief in. Ik wist immers waar in het voor deed!
    Tot ik vorige week de IUI had gehad. De dag ervoor moest ik voor het eerst ook Ovitrelle spuiten. Nu voel ik me elke dag slechter en slechter en lig ik hele nachten wakker. Ook erg verdrietig en emotioneel, wat ik minder van mezelf ken. Hebben die hormonen van die Ovitrelle daar ook een aandeel in denken jullie?
    Arts heeft me geadviseerd toch de medicatie weer te gaan gebruiken, want dat ik zelf ook belangrijk ben. Ik wil dat risico voor een eventueel ongeboren kindje echt niet lopen. Er schijnen onderzoeken te zijn gedaan waaruit een significant grotere kans is op aangeboren afwijkingen. Dat zal ik mezelf nooit vergeven.
    Nu vraag ik me af vanaf wanneer ik betrouwbaar bloedonderzoek zou kunnen doen om een zwangerschap zo vroeg mogelijk vast te stellen. Want als ik niet zwanger ben, wil ik heel graag weer een paar nachten goed kunnen slapen.

9. Mickey20

Mickey20 Bekend lid

29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Dank je! Wil jij nog wat delen over jouw verhaal of kan ik dan beter teruglezen? :)

10. Zwennie

Zwennie Bekend lid

25 jun 2015
    738
    482
    63
    Heerlijk om alles te lezen en zoveel dingen te herkennen. Ik voel me meteen een stuk minder "alleen"

Lyn23, Kruimeltje 1, Asil en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    @Asil : jah, ik nam de medicatie echt enkel als kind (basisschool). Eens in het middelbaar enkel onder de examens. Ik heb heel zware faalangst, maar kon met mij ADD niet studeren. Daarom dan telkens wel, zodat ik echt kon doorblokken. Ging er op de universiteit soms echt aan onderdoor, uiteindelijk is de ADD er dan eerder uit gegroeid, tegen de faalangst is gebleven en nog steeds met momenten heel erg. (Ik volg nu bij wijze van hobby frans in avondschool, is ook daar wenen als ik mijn huiswerk niet af krijg. Dan ben ik echt oprecht er van overtuigd dat ik te dom ben en zo.) Dus jah, ik hoop heel hard dat ons kindje daar niet door moet, want is in het verleden heel erg heavy geweest... :s

12. Bintje83

Het resultaat...eisprong is het zeker niet. En ben ongeveer 7 DPO vandaag. Zou dat ook kunnen? Of is de eisprong echt alleen later..

T zal wel m'n wilde fantasie zijn :p

Bijgevoegde bestanden:

13. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    innesteling kan, maar de ervaring leert mij dat fantasie zeker ook een optie is... :oops:

14. Amartie

Amartie Lid

14 jun 2020
    47
    30
    18
    Vrouw
    Wat lief dat je dat vraagt...! Zwanger worden is voor ons geen probleem (tenminste, bij nr 1 niet...) Maar ben zelf helemaal niet sterk qua gezondheid. Ik heb ME. Voor ons best wel een hele zoektocht geweest wanneer we een volgend kindje aandurfden hoewel de wens er echt is. Door de combinatie met ADD ( ik lees dat er meer ADD'ers zijn hier :) ) kan ik erg weinig prikkels aan, zowel lichamelijk als mentaal. Onze zoon zit nu op school en we hebben een mooi netwerk met veel lieve mensen. Dus we hopen dat het ons gegeven zal zijn, om nog een kindje te krijgen.

Asil vindt dit leuk.
  15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Faalangst zo herkenbaar, ik volg een cursus doktersassistente en vind dat ik alles al MOET weten, gelukkig geen tijdsdruk op het huiswerk, maar alles moet perfect. Heb 1x een 6 gehaald was echt verdrietig voor de rest alleen maar 8/9/10 en nog denken dat ik dom ben

16. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Jah, en daar groei je dus niet uit he!!! :(

17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik ben voor heel wat dingen verschillende therapieen gaan doen. Hiervoor en wat rouwverwerking en kinderwens e.d. ben ik onder hypnose behandeling geweest. Wat mij ook echt veel heeft geholpen.. verwacht alleen niet voor alles direct resultaat, het kan even duren voor je onderbewustzijn is aangepast..

18. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Veel bij te lezen en te veel om te reageren :roflmao:

Lyn23, Asil en Amartie vinden dit leuk.
  19. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

1 mei 2015
    1.727
    690
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Na 5 dagen kan je n innesteling voelen volgens mij..
    Ik heb ook echt 2 keer n innesteling gevoeld.. althans. Was na n dag of 7a8 en toen pijn op diezelfde plek en was "toevallig" ook echt zwanger..
    Dus goede hoop!

Bintje83 vindt dit leuk.
  20. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

1 mei 2015
    1.727
    690
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn eitje zal wel snel springen, test neemt alweer af !
    De wachtdagen/weken voor bijna iedereen nu van start..

Laat die testjes maar komen!

Bijgevoegde bestanden:

Bintje83 en Lyn23 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina