NOD-lijst 1 t/m 15 augustus 2020

Discussie in 'NOD forum' gestart door MrsWit, 4 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    #141 Mayson, 21 jul 2020
    Laatst bewerkt: 21 jul 2020

1 augustus (2)
    MrsWit - 29 jaar - 1e kindje - ronde 13
    Masa0903 - 26 jaar - 3e kindje - 1e ronde

2 augustus

3 augustus (4)
    Amartie - 35 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Dettol -28 jaar- 4e kindje-ronde 1
    Michele25 - 35jaar - 4e kindje - ronde 6
    Mayson - 35 jaar - 2de kindje (eerste kindje huidige partner) - ronde 3

4 augustus

5 augustus (1)
    Appeltje2 - 39 jaar - 3de kindje - ronde 4

6 augustus (1)
    Bintje83 - 36 jaar - 3de kindje - ronde 1

7 augustus (2)
    Zwennie - 32 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Mommytobe090818 - 2e kindje - ronde 3

8 augustus (1)
    Charly05 - 30 jaar - 1e kindje - Ronde 2

9 augustus
    Lootje - 35 jaar - 4e kindje - ronde 10
    Mauzy82 - 38 jaar - 1e kindje samen icsi

10 augustus

11 augustus

12 augustus (2)
    Lindavvv - 33 jaar - 3e kindje - ronde 3

13 augustus (1)
    Secret Promise - 27 jaar - 1e kindje - ronde 5 (1e ronde na vmk)
    Ilse23 - 26 jaar - 2e Kindje- ronde 2
    Browny89 - 31 jaar - 3e kindje - ronde 4 (1e ronde na vmk)

14 augustus

15 augustus

Onbekende datum (2)
    elletje - 30 jaar - 2e kindje- (ik ben de tel kwijt na 3 jaar) 1 ronde voor regenboogkindje.
    Elianora - 32 jaar - 2e kindje - ronde 2

Totaal (19)
    Wachtend op de eisprong (14)
    Wachtbankje (5)
    Zwanger (0)
    Ongesteld (0)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

2. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Hoi Dames,

Ik sluit me weer graag aan bij het forum groepje. Ik heb mijn piek op cd 13 gehad en zit weer op het wachtbankje. Het word druk op 3 augustus (met de 35 jarige) :roflmao:.
    Hopelijk deze maand veel roze op de lijst. Ik duim voor iedereen hier.

Browny89 en Dettol vinden dit leuk.
  3. Lyn23

Lyn23 Fanatiek lid

6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw
    Hey lieve dames, mag ik bij jullie op t lijstje ?

Ik zit ook in een 'door tot roze' lijst (met @michele25 en @Secret Promise die ik hier zie:rolleyes:) maar daar zijn al zoveel van zwanger dat ik me wat eenzaam begin te voelen.

Ik heb een redelijk regelmatige cyclus van rond de 30 dagen. Wel eens 29 of 32 maar niet meer dan dat. We zijn al meer dan een jaar bezig zwanger te worden (ik ben 37 jaar).
    Afgelopen maand had ik rond cd16 het idee dat mijn eisprong was. Ik heb geen ovulatietesten gebruikt maar had wel vruchtbaar slijm, hoog libodo en steken in mijn buik. Vanaf dag 30 ben ik gaan testen maar niet zwanger. Bij toeval (omdat mijn zwangerschapstesten op waren) deed ik een ovulatietest. Die knalde echt op dag 36 en was op dag 37 (vandaag) weer negatief.
    Als dit nu dus pas mijn eisprong is heb ik ineens een cyclus van 51 dagen. En daarbij echt twijfels of dit ei wel goed is..

Hoe dan ook, ik hoop me hier wat minder alleen te voelen.
    Ik heb al bijna alles bijgelezen van jullie:D

Helena86, Mayson, Bintje83 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Lyn23

Lyn23 Fanatiek lid

6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw

1 augustus (2)
    MrsWit - 29 jaar - 1e kindje - ronde 13
    Masa0903 - 26 jaar - 3e kindje - 1e ronde

2 augustus

3 augustus (4)
    Amartie - 35 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Dettol -28 jaar- 4e kindje-ronde 1
    Michele25 - 35jaar - 4e kindje - ronde 6
    Mayson - 35 jaar - 2de kindje (eerste kindje huidige partner) - ronde 3

4 augustus (1)
    Lyn23 - 37 jaar - 2e (3e kindje) - ronde 10 (na pauze)

5 augustus (1)
    Appeltje2 - 39 jaar - 3de kindje - ronde 4

6 augustus (1)
    Bintje83 - 36 jaar - 3de kindje - ronde 1

7 augustus (2)
    Zwennie - 32 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Mommytobe090818 - 2e kindje - ronde 3

8 augustus (1)
    Charly05 - 30 jaar - 1e kindje - Ronde 2

9 augustus
    Lootje - 35 jaar - 4e kindje - ronde 10
    Mauzy82 - 38 jaar - 1e kindje samen icsi

10 augustus

11 augustus

12 augustus (1)
    Lindavvv - 33 jaar - 3e kindje - ronde 3

13 augustus (3)
    Secret Promise - 27 jaar - 1e kindje - ronde 5 (1e ronde na vmk)
    Ilse23 - 26 jaar - 2e Kindje- ronde 2
    Browny89 - 31 jaar - 3e kindje - ronde 4 (1e ronde na vmk)

14 augustus

15 augustus

Onbekende datum (2)
    elletje - 30 jaar - 2e kindje- (ik ben de tel kwijt na 3 jaar) 1 ronde voor regenboogkindje.
    Elianora - 32 jaar - 2e kindje - ronde 2

Totaal (20)
    Wachtend op de eisprong (14)
    Wachtbankje (6)
    Zwanger (0)
    Ongesteld (0)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

5. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Precies de reden waarom ik we weer bij een NOD groep heb aangesloten. Hele tijd niet gedaan. Na een naar proberen was ik er wel klaar mee en zat ik inderdaad in een aantal groepen voor dames die al langer proberen een kindje te krijgen, maar daar ben ik bijna de enige inmiddels die nog zwanger probeerde te worden.

Browny89, Dettol en Lyn23 vinden dit leuk.
  6. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Fijn om elkaar te steunen!

Helena86, Lyn23 en Browny89 vinden dit leuk.
  7. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Damn
    Mijn laatste post was niet echt perfect Nederlands. Manmanman.
    Ach ja het is al laat, laten we het daarop houden.

8. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Altijd rot als je over blijft.
    Hier net zo. Aantal groepjes gehad en je blijft over. Voelt niet fijn. Je wilt toch ergens weer de aansluiting hebben.

Lyn23 vindt dit leuk.
  9. Lyn23

Lyn23 Fanatiek lid

6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw
    Ja vervelend is dat, op den duur praat je tegen jezelf lijkt t wel:confused:

Hey medebonusmama zie ik? Ik heb ook 3 bonuskids♡

Helena86 vindt dit leuk.
  10. Bintje83

Bintje83 Niet meer actief

Fijn dat je er bent :D @Lyn23

Ik ben ook goed regelmatig 28/29 dagen, en nu toch maar eens gekeken welke symptomen overeenkomen met een mogelijk ei. Volgens m'n app zou ik eind deze week pas een eisprong hebben. Maar m'n slijm, buik en libido vertelde me iets anders...nu leek ik gisteren een flink positieve test te hebben...ben benieuwd naar die van vandaag.

Heb je wel eens testen gebruikt of voel je je daar niet fijn bij?

Liefs,

Bintje

Lyn23 vindt dit leuk.
  11. Lyn23

Lyn23 Fanatiek lid

6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw

Ja ik gebruikte al 7 of 8 rondes ovulatietesten. Ik heb t juist deze ronde niet gebruikt omdat ik t wat los wilde laten:oops:
    Maar niet handig dus.

Die andere rondes met testen zaten we dus altijd wel goed en ook niet zwanger. Dus ik dacht we doen t gewoon om de dag, altijd goed. Tot ik 6 dagen overtijd was en toevallig een positieve ovulatietest had.
    Ik hoop gewoon heel erg dat dit wel een goed ei is pfff het duurt al zo lang en als het dit jaar niet lukt geven we het op:(

12. Bintje83

Bintje83 Niet meer actief

Och lieverd, een dikke virtuele knuffel. Het loslaten is juist heel knap, je bent een dappere vrouw

Bij onze eerste duurde het ook eeuwig en toch ineens was die kleine spikkel er..het is dan niet gemakkelijk te vertrouwen op je lichaam...maar hou vol je doet het fantastisch ❤

Helena86, Lyn23 en Mayson vinden dit leuk.
  13. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Ik zit ook nog in 2 groepjes maar die worden nu wel heel stil. Af en toe kijken of er weer 1 of misschien 2 bericht en zijn geplaatst maar dan komen er maar een paar binnen over de hele dag o_O. Vandaag dat ik ook weer door ben geschoven naar het volgende groepje. Ik ken @Secret Promise @michele25 en @Appeltje2 ook nog van de vorige groep. Ik was ze al kwijt maar nu weer gevonden:roflmao:.

Je moet de moet niet opgeven hoor. Mijn eerste duurde 1,5 jaar. We hadden al een jaar zelf geprobeerd daarna naar de fertiliteitsarts ga gas. Allerlei onderzoeken allebij gehad maar konden niets vonden waardoor het niet zou moeten lukken. Daar kregen we nog 6 maanden anders over op IUI maar na 4 maanden werd ik dan toch zwanger. Dus het kan ;). Geduld geduld geduld. Maar ik snap het wel hoor ik werd er ook moedeloos en gefrustreerd van. Gewoon vol houden. Zolang er met jullie niks mis is kan het. Digitale knuffel ❤

14. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Alles is kan nog al snap ik je frustratie heel goed. De wens is zo ongelooflijk sterk.

Hier heeft het 2,5 jaar geduurd voor ik zwanger was van onze dochter. Helaas bleek ze tripoïdie en niet levensvatbaar (domme pech) te zijn en is ze met 21+3 geboren.

15. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Wat is er weer veel gekletst. Ook ik zat nog in een groepje van november. Waar de eerste zijn bevallen en er nog 3 ongeveer over zijn. Dus tijdje niet in een groepje gezeten. Maar toch wel weer gezellig.

Ik ga zaterdag op vakantie dus hopelijk worden de wachtweken wat minder zwaar. Zou mogen testen op vakantie. Ga niets meenemen denk ik. Anders is daar ook wel een drogist waar ik iets kan kopen. Ik had altijd stress van die witte testen dus hopelijk gaat t nu goed.

Wij zijn nu een jaar bezig. Vorig jaar op vakantie besloten we om voor kinderen te gaan niet wetende dat we deze vakantie nog samen door zouden brengen.

16. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Dan is het deze vakantie misschien wel raak. Zou leuk zijn dat je het spannende en geluk weer op vakantie zou hebben. Eerst de beslissing voor een kind te gaan. Nu de positive test. Ik gun het je.

Helena86 en MrsWit vinden dit leuk.
  17. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk zeg. Moet een hele moeilijke tijd voor jullie zijn geweest. Zo raar kan een zwangerschap alsnog gaan. Bij mijn dochter 5 jaar geleden eindelijk zwanger. We wilde zelf een combinatietest laten doen voor de zekerheid. Gewoon omdat het kan. Moesten we zelf betalen. Na die test zouden we iedereen op de hoogte stellen van de zwangerschap en dat we een kindje verwachten:rolleyes:. Valt je geluk in duigen bleek de combinatietest veel te afwijkend te zijn. Nekplooimeting van 3.7:eek::confused:o_O en ook duidelijk te zien op de echo foto's. Ik was toen 12 weken zwanger. 1 op de 5 kans op down syndroom, 1 op 8 op patau syndroom en 1 op 15 op Edwards syndroom. Je schrikt je wezenloos. De grond zakte onder mn voeten vandaan en ik heb heel heel veel zitten huilen. En het geluk konden we nog steeds niet vertellen aan iedereen. We moest het voor de buitenwereld nog langer stil houden terwijl ik met 7 weken mn eigen broeken al niet meer paste. Ik had heel snel een buikje en moeilijk nog te verbergen. Met 17 weken kon ik pas een vruchtwaterpunctie doen. Voor een vlokkentest was die 3.7 nekplooimeting veel te hoog. Dus we moesten tot 17 weken in onzekerheid blijven. Spannend en eng zo'n vruchtwaterpunctie. Prikken ze met een holle lange naald op je buik zo dwars er in naar het vruchtwater om daar stuk of 7 buisjes vruchtwater op te zuigen. En dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Ge buik trekt daarna aan alle kanten samen, 14 dagen mocht ik niet tillen of zware dingen doen. Ik kon alleen maar op de bank liggen. Constant krampen en dan dacht ik dat Er wat mis was niet mn meisje. Het geslacht konden ze met 17 weken al 100% vaststellen door het DNA uit het vruchtwater. Dat was dan nog wel een schrale troost. Maar, 3 weken moet je wachten tot je de uitslag krijgt :cry:. Echt slopende weken. Als het niet goed was wilde we de zwangerschap gaan beëindigen hoe lang we er ook al mee bezig waren om zwanger te raken. Week 20 kregen we de uitslag pas. Als je de zwangerschap nog wild afbreken moet dat voor week 24. Dus dan hadden we nog maar 4 weken om alles voor onszelf op een rijtje te zetten en de keuze te kunnen maken. Gelukkig. De uitslag was positief en de nekplooi was weer bijgetrokken. Niks aan de hand zeiden ze :eek::eek::eek:. Daar zit je dan. Volslagen verbijsterd. En dan moet je je geluk weer zien te pakken en weer blij verder met je zwangerschap. Dat kon ik echt niet. Na al dat gedoe was ik niet meer gelukkig zwanger. Stom, want ik wilde al als klein meisje later mama worden. Wens was heel groot bij mij. Maar ik kon me er niet overheen zetten dat het ggoed was en we een gezond kindje zouden krijgen.

Met 37+2 was ik thuis bevallen van onze dochter. Toen kon ik pas blij zijn. Ze wilde nog bloed afnemen van haar en van mij in het UMC waar we ook die vruchtwaterpunctie hebben gehad. Bleek er een chromosoon niet helemaal goed te zijn. Elk chromosoon bestaat uit 2 delen. Die van haar was maar voor de helft. Maar dat matchte wel met het bloed van mij want ik bleek dat ook te hebben. Geen idee wat dat is. Ik mankeer niks en dochter ook niet. Ik ben dyslectisch maar dat had er niets mee te maken zeiden de artsen daar. Dus nog steeds ergens wel een raadsel. Wat die rollercoaster nou precies was geweest. Bij een volgende zwangerschap zou ik sowieso een combinatietest moeten en krijg het dan vergoed. Maar volgens mij zit dat er nu standaard bij dat iedereen dit krijgt. Weet het niet zeker.

Helena86 en Lyn23 vinden dit leuk.
  18. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Oepso_O, sorry voor het lange verhaal (boekwerk) :oops::oops::oops:. Ik kan niet iets kort en bondig neer zetten:p. Misschien ook stukje verwerking onbewust.

Helena86 en Lyn23 vinden dit leuk.
  19. Elletje

Elletje Fanatiek lid

@Mayson jah. Hier ook de hele medische molen gehad. Al problemen sinds begin zwangerschap nipt test 100% positief dus wij opgelucht. Niks aan de hand. Bij echo met 19 weken. Ons meisje veel te klein afwijkende stand voetje te zien. Doorgestuurd naar radboud. Nog een echo en vruchtwaterpunctie (oeh wat is die naar) maar wij wisten op dat moment al bijna 100% zeker dat ze niet levensvatbaar was dus deed alles wat verboden was die week met de hoop dat het mis zou gaan. Klinkt heel stom en ongevoelig, maar we wisten al dat we wilde afbreken. Zoiets wil je je kindje en jezelf niet aan doen. Ze had het prima in mijn buik en we wisten dat ze geen leed had en dat wilde we haar besparen. Maar gebeurde niks. Dus dat weekend erop naar ziekenhuis en aan de weeenopwekkers na 60 uur!!!! Was ons prachtige meisje er eindelijk. We zijn zo trots op ons meisje en zo blij haar gezien te hebben. Ze staat sinds vrijdag ook in ons trouwboekje. Ze is en blijft ons meisje.

het is hier nog heel vers is nu 7 weken geleden maar na zolang wachten en zo dichtbij te zijn geweest is de wens en drang te groot om moeder te worden.

20. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Ook al zo'n heftig verhaal. En nog maar zo kort geleden. Ook fijn dat je het hier weg kan typen. Stukje verwerking ook. Alleen bij jullie een mindere afloop. Heftig hoor. De nipt test met hoeveel weken is die? Want ik had met 12 weken een combinatietest en kon na die negatieve uitslag geen nipt meer doen. Was ik al te ver zwanger dacht ik. Net als die vlokkentest had mn kindje een te grote nekplooimeting voor. Wat hebben jullie zoal aan verboden dingen gedaan om e zwangerschap te beëindigen? Wat kan je r aan doen ik heb geen idee. Wij zouden de zwangerschap ook afbreken als ze 1 van die syndromen zou hebben gehad. Niet alleen om onszelf veel ellende, zorg en stres te besparen maar ook voor het kindje haar toekomst. Beetje dubbel voor sommige misschien maar soms moet je verder kijken en denken van, hoe zou onze toekomst er uit zien met een kindje met down of die andere syndromen. Dan ben je je hele leven aan het zorgen en zie je geen kind opgroeien die een partner tegen gaat komen en daar kleinkinderen van komen enzo. Is dat een rare gedachte?
    Ik vind het nog steeds mysterieus wat die afwijking in de chromosomen is. Ze weten het niet. Ik heb een jaar geleden nog gebeld met het UMC maar er is geen verklaring voor. Ik ben altijd iemand die iets tot de bodem uit wil laten zoeken om het toch beter te kunnen begrijpen wat het nou was geweest. Nu blijf ik altijd met die vraag zitten. Ben benieuwd hoe het met volgende zwangerschap gaat. Wel een andere partner maar het was een erfelijke afwijking van mijn kant.

Deel Deze Pagina