NOD lijst 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'NOD forum' gestart door nibble, 29 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Je ei stijgt sowieso ongeveer 12 uur na springen... Heb je zo'n thermometer met 2 cijfers achter de komma? Misschien heb je nu een temp dip? Kan dat dan je ei vandaag springt.. Kan ook in stapjes omhoog gaan..De dag voor je ei heb je t meeste slijm.. Was dat ook gisteren?

Hier nog lage temp... Dus ei nog niet gesprongen denk ik dan...gisteren wel gezellig gemaakt... Zometeen rond 10:00 weer tempen

2. Sparky

Sparky Niet meer actief

Gisteren veel vruchtbaar slijm.

Maar gyn zei dat ei gesprongen was en dat kwam overeen met de steken. En als dat niet een eisprong was zou een ander ei na 3 dagen springen, dus donderdag. Dan is zoveel vruchtbaar slijm gisteren toch ook gek?

Normaal stijgt mijn temp idd een dag na mijn ei. Dus ga er maar vanuit dan dat de gyn het fout had. Maar dan hoop ik wel dat hij eerder springt dan donderdag.

3. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Sparky heb je ook een link naar je temp?

V.w.b. vruchtbaar slijm:
    Eisprong herkennen
    Hoe kan je de eisprong herkennen? Door het slijm uit je vagina goed te bekijken!
    Door de geur, de samenstelling en de dikte van het slijm uit je vagina kan je vrij precies vaststellen wanneer je in je vruchtbare periode zit. Ongeveer 3 a 4 dagen voor je eisprong tot ongeveer 1 a 2 dagen na de eisprong wordt door de baarmoederhals meer slijm afgegeven dan normaal tijdens de cyclus. Dit slijm is rekbaar en elastisch. Je zou er bij wijze van spreken van dit slijm draden van zo´n 10 cm lang kunnen trekken. Dit rekbare en elastische slijm ziet er wat wittig uit (is dus niet helemaal helder!!) het heeft iets weg als het rauwe eiwit van een ei.

Bron: Eisprong en ovulatie herkennen: wanneer ben je vruchtbaar | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

V.w.b. je temp: soms stijgt je temp pas 2 dagen na je eisprong. Maar idd meestal de dag na je eisprong gaat je temp omhoog. Dus als die juist omlaag is gegaan, kan het zijn dat het juist nu gaat springen.

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Mijn ff kaartje (al staat er niet veel op)

My Ovulation Chart || Ovulation Calendar

Gisteren had ik echt 100% vruchtbaar slijm. Daarna hebben we het nog gezellig gehad. Nu kijken zou niet echt heel betrouwbaar zijn volgens mij daardoor ;) Maar er kwam ook nagenoeg niks uit (wat meestal zo is als ik erg vruchtbaar ben). Maar toch snap ik dan de link niet tussen donderdag een eisprong en nu zo mega vruchtbaar. Dus of toch gisteren ei en tempstijging morgen pas, of was misschien toch de grote follikel die ze zag die wat fijngeknepen was een voorbode van de eisprong ipv dat hij net geweest was. Dat die steken kwamen van de voorbode van het springen? Die heb ik na gisteravond niet meer gehad namelijk.

Anders toch donderdag ei vermoed ik...

Had gisteren nog een action ovu gedaan en net weer. Maar is geen verschil volgens mij.

5. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    @Arendje: balen van je uitslag, gelukkig dat de arts vrij positief was. Hopelijk zijn de volgende waardes weer helemaal goed.

@Liyana: zijn idd de testen van de action, hoor wel meer dat ze niet zo gevoelig zouden zijn. Heb totaal geen vergelijkingsmateriaal dus zou het echt niet weten.
    Wilde eigenlijk helemaal geen ovu testen gebruiken, maar ineens lagen deze in mijn mandje haha ;)

@Sparky: nog steeds onduidelijkheid dus, balen meid :(

@hier: gisteravond gevoelige borsten en mijn slijmpiek gehad, al wel dagen vruchtbaar slijm maar dit was wel heel extreem.
    Helaas geen sexytime meer gehad, maar zondag was het wel nog gelukt en hopelijk vanavond weer. :)
    Laat dan mijn ei maar ploppen, ben wel benieuwd wat de ovutest straks doet.

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

LVtje, jeej bijna op het wachtbankje!

7. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    O.b.v. je temp lijkt het echt niet alsof je ei gesprongen is. Dus ik denk idd dat het nog moet komen. Het blijft spannend.

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja klopt... Aan mijn temp te zien zeker niet. Vind het alleen zo gek van die echo en wat de gyn zei.
    Eipijn is weg, ben benieuwd wanneer mijn temp nu stijgt.

9. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik denk dat de gyn een foutje heeft gemaakt. Bij mij hadden ze onlangs telkens aangegeven dat er geen ei aan het groeien was. Vervolgens was mijn ovulatietest positief en mijn temp ging omhoog en ik had dus ook steken gehad. Dus ik was ervan overtuigd dat ik een eisprong had gehad ook al hadden ze geen groot ei gezien. Toen o.b.v. verhaal bloed geprikt en toen bleek dat mijn ei idd was geweest. Ze hebben het gewoon gemist bij de echo's. Dus ook zij kunnen fout zitten soms.

Misschien is je ei wel vanacht gesprongen omdat je eipijn weg is. In dat geval stijgt morgen je temp vanzelf. En anders gewoon blijven klussen, tempen en ovutesten.

Moest je weer voor echo? Je kunt nl. met gyn overleggen dat hij/zij zei dat je ei gesprongen was, maar dat je temp niet gestegen is. Kijken wat de gyn zegt. Misschien mag je nogmaals op echo?

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Nee ik hoef niet terug te komen. Ze gaan weinig voor mij doen. Alleen wat bloedtesten. Verder gooien ze het op pech en overgewicht..

11. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh dat is minder goed nieuws dan...dus er is verder geen behandelplan en je moet gewoon zo verder gaan zonder zicht om terug te mogen komen? Dat is dan wel balen.

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja voor nu wel. Volgende week donderdag krijg ik de uitslagen doorgebeld van de bloedonderzoeken. Als daar iets uit komt volgt er vast een herhalingsafspraak. Komt er niks uit kan ik nog laten testen op vervroegde overgang al vond zij dat onwaarschijnlijk en waren er dit keer ook veel meer eitjes dan de vorige keer (vlak voor eisprong 2 eitjes in de ene eierstok en de andere leeg). Dus ik vermoed dat ze daar wel gelijk in heeft.

Maar ja, voor nu kunnen ze toch ook niks doen. Ze moeten eerst die uitslagen hebben.

13. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Sodeju wat kan het snel gaan met testen.
    Gisterochtend nog heel licht, in de avond al wat donker en ik heb net nog niet goed of wel over de test gepiest en het streepje knalt tevoorschijn :)

Vanavond dus aan de bak en dan op het wachtbankje, jeej :D

Edit: met foto!

14. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    idd het gaat zeer snel he dat ze terug negatief zijn!
    Hier mijn rijtje ovutesten!!!

Hebben dag voor de pos ovutest geklust en de dag zelf,is dit genoeg denk je??
    Tzit zo mene man zich aan zen knie geforceerd en denk da die het de komende dagen ni ziet zitten....
    Dus ja hoop dat het nog kan na die 2 klussen??

15. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Joehoeee ik heb vandaag een knal positieve test gehad! Gelukkig! Alleen kan ik nergens vinden wanneer je ei springt na de aller donkerste test! Heb eens gelezen binnen 12 uur, maar weet het niet meer zeker en kan het niet terug vinden... Foto uploaden lukt opeens niet meer, heel vreemd...alsof het geblokkeerd is...

@mamavandaan:

Bij de blauwe testen heb je je piek gevonden! JEEJ! Kan raak zijn :D Je weet t alleen nooit natuurlijk

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

#316 Sparky, 22 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2014
    Jaaa zouden ze dan toch werken??

Actiontest is nu een stuk donkerder dan vanmorgen 2e plasje. 2 maand geleden betekende dat dat ik een dag later mijn donkerste test had en weer een dag later mijn eisprong. Dan wordt het toch het andere eitje als het zo doorgaat en donderdag eisprong. Nu alleen nog hopen dat ik vriendlief morgen weer zover krijg. Anders zou gisteren de laatste keer zijn. Dat zou niet heel handig zijn he ondanks enorm vruchtbaar slijm.

edit; foto (na uploaden natuurlijk weer een heel stuk minder duidelijk, maar goed...)

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

LVtje, jaaa mooie test.

Mamavandaan, beide testen geven een piek weer hoor! Mooi! Beide op dag 18.

18. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Niemand die me uitleg kan en wil geven? ;)

19. Sparky

Sparky Niet meer actief

Nog een foto. 2 maand terug was de donkerste de helft van de controlestreep ongeveer. Absoluut niet positief maar wel zeker nog donkerder dan dit. En dat ondanks 4x per dag testen. Ben benieuwd hoe het nu gaat.

bovenste is gisteren, middelste vanmorgen (2e plasje) en onderste net.

20. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    Ja ik weet dat men piek was op cd 18 en hebben gisteren ook geklust en de dag ervoor op cd 17 ook ma zou da wel genoeg zijn??
    Want kheb nog geen idee of ei al is gesprongen of ni?
    Heb namelijk al paar dagen soms rechts steken dus ja weet ni of het ei is of niet???
    Men temp kaart zegt dan weer iets heel anders dus ja daar ga ik ni op verder die zegt dak op cd 16 al ei heb gehad terwijl ik dan amper een 2e lijn had ???!!!
    En bij mama apps idem dan had ik gisteren zogezegd men ei dus allemaal grote verschillen hoor.
    Hier foto van temp kaart mama apps en ik handtekening die van FF!
    Wat is te vertrouwen???

Deel Deze Pagina