NOD lijst 1 t/m 15 december 2023

Discussie in 'NOD forum' gestart door JEKplus1, 7 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lvs88

    Lvs88 Actief lid

    13 mei 2021
    467
    255
    63
    Vrouw
    Bedankt!!!
     
  2. Sam920316

    Sam920316 Lid

    4 dec 2023
    52
    76
    18
    Vrouw
    Ja echt he ... elke kleine aanwijzing of mogelijke bevestiging wordt hier met open armen verwelkomd. Ik betrap mezelf er zelfs op dat ik stiekem hoop dat ik misselijk word. Omgekeerde wereld! :confused:

    Ja zucht, hier is het ook al lastig met liegen en ontwijken hoor! Eetkeuzes op werketentje: carpaccio of zalm, en dan zeebaars of entrecote. Ja hallo! Geen veggie of zo?

    Ik zou liefst wachten. Zeker na mijn miskraam op 6w vorige maand. Maar ik heb het zo moeilijk met het blijven verzwijgen en liegen tegen sommige mensen, dat ik heb besloten om het voor nieuwjaar (want ik sla wel graag een paar glaasjes achterover) aan de dichtste vrienden en familie te zeggen als de hcg-waarden beter zitten dan vorige keer.

    En jij? Al mensen verteld?
     
  3. Springtime

    Springtime Actief lid

    11 sep 2023
    266
    294
    63
    Vrouw
    Haha ja dat diner klinkt onmogelijk. Hoe doe je dat?

    Wij hebben ook al een plan voor Kerst, strategisch verzorgen wij het dessert zodat we niet aan de taart met likeur erin hoeven :roflmao:. Gisteren heb ik mijn best gedaan om alleen ‘preggy-proof’ opties te kiezen, maar helaas de mist in gegaan met de garnalen… mijn vorige zwangerschap was in 2020 en toen was dat nog geen no-go, kwam ik pas vandaag achter dat dat aangepast is. :oops: Nou ja, ze waren heerlijk en hier moet ik het dan maar mee doen de komende 8 mnd!

    Kan me voorstellen dat je huiverig bent met vertellen ivm de miskraam. Ik heb 1 persoon in vertrouwen genomen (buiten mijn vriend), een vriendin en tevens collega, deel alles met haar en ik vind het ook een fijn idee dat ik er niet helemaal ‘alleen’ mee rondloop op werk, juist omdat ik een pittige tijd tegemoet ga daar met nieuwe functie. Onze ouders willen we het vertellen na een eerste goede echo, de rest waarschijnlijk pas na termijnecho/13wk echo, net hoe het uitkomt. Ik weet alleen nog niet hoe we dat gaan doen met onze dochter, want die zal het sowieso vertellen aan iedereen zodra ze het weet. Maar als haar opa’s en oma’s het al wel weten en zij niet, dan is dat ook niet praktisch. Plus, we vertellen het waarschijnlijk met haar erbij. Lastig lastig. Gelukkig nog veel tijd om over na te denken.

    Vandaag is de vermoeidheid erin gekickt hier, en die is flink. Ook erg pijnlijke borsten nu. Misselijkheid alleen soms licht als het tijd is om wat te eten, nu niet storend. Hoe is het met de rest van de zwangeren?

    Ik kon het vandaag toch niet laten om nog eens te testen, nu wel dubbel en dwars oploop. Fijner begin van het weekend is er niet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Dennik en Dex1989 vinden dit leuk.
  4. Sam920316

    Sam920316 Lid

    4 dec 2023
    52
    76
    18
    Vrouw
    Oh wauw, echt een mooie oploop! Geeft inderdaad een fijne kick. Geniet ervan!

    Dat diner tja ... ik ga voordien gewoon al wat eten, voorgerecht aan mijn man doorspelen en dan als hoofdgerecht toch een stukje zeebaars eten. Maar vooral vullen met de bijgerechten.

    Oh jee, klinkt ook alsof het verzwijgen vs. vertellen nog moeilijk wordt voor jullie. Veel succes met dat uitzoeken alvast! En fijn dat je een vertrouwenspersoon hebt (zeker met die pittige nieuwe functie - you go, boss lady!). Ik heb dezelfde situatie met mijn zus nu. Ze heeft zelf in oktober een kindje gekregen, en daarvoor had ze ook een vmk op 5/6 weken. Dus ze weet wat ik doormaak, en ze snapt de stress die ik nu voel.

    Hier ook elke avond kei-hard vermoeid. Borsten zijn gevoelig en darmen doen maar wat :confused: Verder veel plassen en tegelijk heel droge mond/lippen. Gelukkig wel geen misselijkheid. Maar ik neem alle symptomen er met veel plezier bij momenteel.

    Ik mag dit weekend ook met een kleine 'kick' ingaan :rolleyes: ik vond'm deze morgen best wel knallen.

    Btw: ik vind het heel fijn om deze updates met elkaar uit te wisselen. Doet me deugd :) Fijn weekend alvast!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Dennik, Dex1989 en Springtime vinden dit leuk.
  5. Dex1989

    Dex1989 Bekend lid

    21 dec 2016
    922
    648
    93
    Vrouw
    En @Springtime
    Hé meiden, er is inmiddels een groepje bij de zwangerschapslijsten met uitgerekend, eerste helft aug’24. Er zijn er al een aantal van hier aangesloten. Misschien ook leuk voor jullie! :D

    Verder super herkenbaar allemaal Haha! Overigens heb ik het niet heel geheim gehouden.. lukte ook niet door al die medische toestanden (ohss) dus de mensen die dichtbij staan weten het al.

    Enige waar ik me nog even druk om maak, is mijn nieuwe job vanaf januari.. heb wel eerlijk verteld over het ivf traject, maar dat het nu raak is, dat is nog even spannend om te melden.. als het lukt, vertel ik het maar na de proeftijd. Genoeg om over na te denken! Haha :rolleyes:
     
    Sam920316 vindt dit leuk.
  6. Springtime

    Springtime Actief lid

    11 sep 2023
    266
    294
    63
    Vrouw
    Ik heb me inmiddels ook aangesloten bij de uitgerekend groep, maar dan de tweede helft van augustus. Denk dat ik daar net in ga vallen, schat zelf de 20e. Leuk om zo nog wat door te kunnen kletsen!

    Spannend van jouw nieuwe baan zeg. Voor mij scheelt het dat ik al een vast contract heb, het is hooguit wat ongemakkelijk omdat ik het waarschijnlijk al zal moeten vertellen tijdens het inwerken. Hopelijk lukt het jou om te wachten tot na de proeftijd! Gelukkig dat ze als weten van het traject, dan zal de schok vast wel mee vallen daar. Succes met je nieuwe werk alvast!
     
  7. Dex1989

    Dex1989 Bekend lid

    21 dec 2016
    922
    648
    93
    Vrouw
    Oh jammer, zitten we net in een andere groep! Maar inderdaad leuk om nog even te delen met elkaar!

    Ja werk wordt een uitdaging, maar goed, we gaan het zien. Het is in een ziekenhuis en in principe is het een kantoor baan, maar ga wel een paar X mee naar behandelingen om procedures van dichtbij te zien.. als dat zonder straling is, komt het goed, maar sommige procedures zijn mbv rongen. Dan zal ik het toch moeten vertellen… Naja, we gaan het zien. Ga me er ook maar niet druk om maken! :thumup:
     
  8. Sam920316

    Sam920316 Lid

    4 dec 2023
    52
    76
    18
    Vrouw
    Hey Dex,

    Ik had'm al gezien (en gelezen)! Maar ik durfde nog niet meteen aan te sluiten :oops: Een beetje de onzekerheid voor ik naar de dokter mag gaan. Maar misschien moet ik toch gewoon ff gezellig komen meekletsen. Bedankt!

    En jeetje ... wat spannend met je nieuwe job! Was exact hetzelfde bij mijn nieuwe teamleader trouwens. Die kwam op de eerste team meeting met de melding dat ze 3 maand zwanger was en ons na een half jaartje weer even ging verlaten :p maar is allemaal goed verlopen hoor! Zeker niet te vroeg melden. Je bent aan niemand iets verplicht behalve aan jezelf. X
     
    Dex1989 vindt dit leuk.
  9. Sam920316

    Sam920316 Lid

    4 dec 2023
    52
    76
    18
    Vrouw
    Oh ik zie net dat ik idd, zoals Springtime, in de andere groep hoor. Tweede helft van augustus dus :oops:
     

Deel Deze Pagina