NOD lijst 1 t/m 15 december 2023

Discussie in 'NOD forum' gestart door JEKplus1, 7 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Herkenbaar hoor :( Als je alleen al op voorhand zou kunnen weten, die dag komt er een piek & die dag een goede eisprong, zou dat al wat rust geven! Ook al moet je dan alsnog erop wachten...
    Mijn NOD is zelfde dag als jou zag ik & hier ook nog geen piek te bespeuren o_O

2. L0ts

L0ts Actief lid

22 nov 2023
    465
    352
    63
    NOD-lijst 1 t/m 15 december 2023

We gaan voor roze!

1 december (3)
    JEKplus1 - 34 jaar - 3e kindje - 3e ronde na mk
    Springtime - 31 jaar - 2e kindje - ronde 4

Tylak1234 - 28 jaar - 3e kindje - ronde 2 (clomid)

2 december (2)
    MijnNaam - 31 jaar - 2e kindje - ronde 1
    92anoniem - 31 jaar - 1e kindje - sinds juni'22 (nu 1e ronde Letrozol)
    Shelly86 - 37 jaar - 2de kindje - ronde 10 (geloof ik, heb een paar maanden niet zo geteld)

3 december (1)
    xDelicious - 29 jaar - 3e kindje - Ronde 2

4 december (3)
    Nosilla - 31 jaar - 3e kindje - Ronde 3
    Mamaloo - 37 jaar - 2e (3e) kindje - Ronde 3

Kamerplantje - 38 jaar - 2e kindje - Ronde 6 (2e na mk)

5 december (2)

Noa23 - 32 jaar - 3e kindje - ronde 3 - (ronde 1 vmk)
    Lynn - 29 jaar - 1e kindje

6 december (3)

Momof3d5 - 36 jaar - 4e kindje - ronde 10
    Dex1989 - 34 jaar - 2e kindje - na 8x IUI-d nu ronde 1 IVF
    Mellebel88 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 2

7 december (3)
    Lunalitess - 37 jaar - 1e kindje - ronde 2 na bbz
    Denise- 23 jaar - 1e kindje- ronde 14
    Meredith - 36 jaar - 1e kindje - ronde 3

8 december (0)

9 december (1)
    Ravinola - 41 jr - 1e kindje samen, ronde 5 na MA.
    Lynn - 29 jaar - 1ste kindje - ronde 1 na vmk

10 december (2)
    Mom86 - 37jr - 1e kind samen - ronde 19
    LVS88 - 35 jaar - 2e kindje - ronde 11 na mk

11 december (1)

Nola26 - 29 jaar - 3e kindje - ronde 34 (3e na vmk)
    L0ts - 36 jaar - 1e kindje - ronde 2

12 december (1)
    GabrielaH - 28 jaar - 2e kindje - ronde 6 (1e na vmk)

13 december (0)

14 december (0)

15 december (0)

Totaal (22)

Wachten op eisprong (21)

Wachtbankje (4)

Zwanger (0)

Ongesteld (0)

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde.
    HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.)

3. L0ts

L0ts Actief lid

22 nov 2023
    465
    352
    63
    Lees al een tijdje mee, heb me ook maar op de lijst gezet :) toi toi iedereen

LynnK, Dennik, Tylak1234 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Springtime

Springtime Actief lid

11 sep 2023
    266
    294
    63
    Vrouw
    Spannend al die positieve ovulatietesten!

Ik snap ook de stress en onzekerheid die die testen geven heel goed. Bij mij schuift het nu al een week op tov wat ik verwachtte en dat is zo balen. Ook ik ben er wel even aan toe om op het wachtbankje plaats te nemen :oops:.

Wat momenteel heel erg door mijn hoofd spookt is mijn baan. Ik ben op dit moment bezig met een interne sollicitatie voor een andere baan met meer verantwoordelijkheid. Ik werk in een (grotendeels) mannenbedrijf. Tot nu toe gaat het allemaal de goede kant op. Ik vind het ergens heel spannend hoe ze zullen reageren als dit doorgaat en ik kort erna zwanger blijk te zijn. Het zou niet uit moeten maken maar in de praktijk merk ik toch wel veel vooroordelen en aannames. Zit er inmiddels zo mee in mijn maag dat ik bijna tegen mijn partner zou zeggen dat we beter nog een tijd kunnen wachten... maar ja, eigenlijk wil ik wel heel graag een tweede. :( Zo lastig. Iemand die hier ervaring mee heeft toevallig?

5. Lunalitess

Lunalitess Bekend lid

19 jun 2023
    863
    1.297
    93
    Vrouw
    Ergotherapeut
    Roosendaal
    Ik heb hierin echt een hele fijne baas. Op het moment loopt het niet zo goed met het bedrijf en ik heb nog geen vast contract (zou ik in mei moeten krijgen) Mijn directe collega met dezelfde functie is momenteel ook zwanger. Mijn baas weet van mijn bbz en heeft mij hierin erg gesteund. Toen ik van de week bij hem op gesprek ging voor iets anders vroeg hij hoe het met mij was. Hij is erg begaan en hoopt voor mij dat het binnenkort wel lukt. Hij gaf zelf aan dat een zwangerschap iets is dat je nooit van je werk af mag laten hangen, ook al zou het voor problemen binnen het bedrijf kunnen zorgen. Het is een levensverandering die niet altijd te plannen is en waar je heel zuinig op moet zijn. Als je ervoor wilt gaan, is het iets te kostbaars om het voor een ander te laten zitten.
    Ik was ook bang om het weer te proberen, zeker nu mijn collega zwanger is en mijn baan mogelijk in gevaar zou kunnen komen. Hij heeft mij hierin erg verbaasd en het is fijn om te weten hoe hij erin staat.

Dennik, Tylak1234, nosilla en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Hi meiden goedemiddag, ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast bedankt!!!

Ik voel sinds gisteren wat lijkt op groeipijn voor de eisprong , ookal is het wat vroeg, ik zit vandaag op cd 7. Maar ik heb daarnet voor de zekerheid een ovulatie test gedaan en deze was best donker en daardoor heb ik gelijk daarna wat druppels eruit geplast en van twee verschillende merken gedaan, 1 zelfde merk als die donker uitkwam en 1 van andere merk. Deze beide kwamen een stuk lichter uit, maar die zouden wel meer passend zijn bij mij cd.. zou dit komen doordat ik vorige week een miskraam had? Zou ik vanaf nu gelijk door testen 2x per dag met ovu testen?

Nogmaals bedankt meiden, ik hoop dat ik het begrijpelijk heb kunnen uitleggen!

Bijgevoegde bestanden:

7. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Hier geen ervaring mee. Maar wat mij verdrietig maakt is dat jij hier zo mee zit dat je er aan denkt om jullie kinderwens op pauze te zetten :$
    Persoonlijk zou ik sollicitatie procedure afronden, in de tussentijd gewoon blijven werken aan kinderwens en mocht je snel zwanger raken is het ook een tijdje wachten tot bekend making op werk. En ze mogen je niet zomaar ontslaan, en al helemaal niet zwanger/door zwangerschap. Niet jullie wens door je baan laten verstoren!

Springtime vindt dit leuk.
  8. Kamerplantje

Kamerplantje Actief lid

15 mei 2021
    393
    373
    63
    Vrouw

We gaan voor roze!

1 december (3)

2 december (2)
    MijnNaam - 31 jaar - 2e kindje - ronde 1
    Shelly86 - 37 jaar - 2de kindje - ronde 10 (geloof ik, heb een paar maanden niet zo geteld)

3 december (1)

4 december (3)
    Kamerplantje - 38 jaar - 2e kindje - Ronde 6 (2e na vmk)

5 december (2)

6 december (3)

7 december (3)

8 december (0)

9 december (1)

10 december (2)

11 december (1)

12 december (1)

13 december (0)

14 december (0)

15 december (0)

Totaal (22)

Wachten op eisprong (20)

Wachtbankje (4)

Zwanger (0)

Ongesteld (0)

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde.
    HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.)

9. Springtime

Springtime Actief lid

11 sep 2023
    266
    294
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat je baas zo meelevend is. Hij heeft ook gelijk, het is zoveel meer waard. Hopelijk gaat het snel beter met het bedrijf en krijg je gewoon je vaste aanstelling straks.

Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik vul ook wel veel in voor anderen merk ik en trek me er veel van aan wat ze vinden. Stukje onzekerheid denk ik. Ik ga er ook zeker voor en je hebt gelijk, mocht het nu al wel lukken dan is het ook niet gelijk morgen dat ik het moet vertellen, dus dat scheelt.

Bedankt voor jullie berichten!

GabrielaH vindt dit leuk.
  10. 92anoniem

92anoniem Actief lid

31 dec 2022
    211
    262
    63
    Vrouw
    Heb je eerst het hcg eruit getest ? Ik testte nog lang positief na mijn miskraam (9+2). Ik denk dat de ovulatie testen reageren op je hcg .. zodra je zwangerschapstesten negatief zijn kun je weer ovulatietesten doen.

nosilla vindt dit leuk.
  11. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Oke bedankt voor jouw bericht! Ik heb vorige week voor het laatst getest en het was zo laag dat ik dacht dat het voor nu er wel uit zou zijn.. Ik zal morgenochtend een zwangerschapstest doen en kijken wat resultaat is..

Lvs88 en 92anoniem vinden dit leuk.
  12. xDelicious

xDelicious Actief lid

5 jan 2017
    492
    241
    43
    Vrouw
    Gister heb ik een bericht gepost met mijn ovu test. Gister was dus mijn piek. Eergister 'gedaan'. Maar gister dus niet. Vandaag gaat het waarschijnlijk ook niet gebeuren.
    Heb vandaag wel getest en deze was wel donker maar wel iets lichter dan de piek.

Ik weet niet hoeveel kans ik nu maak en dat het gisteren niet gebeurd is en/of vandaag niet gaat gebeuren geeft me wel stress, irritatie en boosheid.
    Ben gewoon teleurgesteld dat ik zoveel moeite heb gedaan door te testen iedere keer en mijn piek te vinden (wat vorige maand niet gelukt was) en dan heb ik mijn piek eindelijk, kan ik er niks mee doen :cry:

Ik ben me er bewust van dat de kans om zwanger te raken elke maand niet groot is, maar wanneer ik een belangrijke dag als dit moet overslaan, dan heb ik er erg moeite mee.

Weet niet waar ik mijn frustraties kwijt moet, dus gooi ik het er hier uit :cry:

13. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Het is heel begrijpelijk. Maar met de sex van eergisteren kan het wel genoeg zijn.. spermacellen kunnen tot wel 5 dagen in de baarmoeder leven. Jij had gisteren je piek, dus van dag of uiterlijk morgen eisprong. Dus met 'de daad' van eergisteren staan al een paar spermacellen in de eileiders op de tijd van eisprong.:thumup:

xDelicious vindt dit leuk.
  14. MijnNaam

MijnNaam Lid

12 nov 2023
    45
    12
    8
    Vrouw

We gaan voor roze!

1 december (3)

2 december (2)

MijnNaam - 31 jaar - 2e kindje - 1e ronde

3 december (1)

4 december (3)

5 december (2)

6 december (3)

7 december (3)

8 december (0)

9 december (1)

10 december (2)

11 december (1)

12 december (1)

13 december (0)

14 december (0)

15 december (0)

Totaal (22)

Wachten op eisprong (19)

Wachtbankje (5)

Zwanger (0)

Ongesteld (0)

WIL JE OP DE LIJST?
    HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.

15. Tylak1234

Tylak1234 Bekend lid

11 jan 2019
    621
    588
    93
    Vrouw
    Ja misschien! Ik denk dat ik het vorige maand ook had. Is wel echt mn baarmoeder. Had vandaag ongeveer 10 minuten lang steken op 1 plek. Geeft me hoop op een innesteling:oops: 5dpo vandaag!

16. xDelicious

xDelicious Actief lid

5 jan 2017
    492
    241
    43
    Vrouw
    Ik hoop het! Ik had gister mijn ovulatiepijn, maar diezelfde pijn had ik vandaag ook nog tot ongeveer 4/5 uur. Daarom ben ik bang dat mijn eisprong misschien later is? Of kan je ook een eisprong krijgen tijdens de pijn?

17. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    @GabrielaH Ik zou idd even testen, het zou goed kunnen ja dat de ovulatietest reageert op eventueel hcg wat er nog aanwezig is.

@xDelicious Je maakt zeker nog kans hoor, ook met seks 2 dagen voor je ovulatie! Wat @GabrielaH zegt idd. Plus dat het het beste is dat er al een spermacel klaar ligt als je ei springt, met seks na de ovulatie heb je bijvoorbeeld al veel minder kans.

@Springtime Ik zou er gewoon voor gaan hoor! Hoe ze reageren zie je dan wel. Heb je een vast contract?

Springtime en xDelicious vinden dit leuk.
  18. Kamerplantje

Kamerplantje Actief lid

15 mei 2021
    393
    373
    63
    Vrouw
    @xDelicious No stress, 1 dag voor de eisprong is helemaal goed! Heb ook gelezen dat te vaak achter elkaar ook niet per se de kansen vergroot, omdat er idealiter wat dagen tussen de zaadlozing zit. Maar herken wel het gevoel dat je de dagen zo optimaal mogelijk wil benutten. Hopelijk raak deze keer!

@Springtime Ik sluit me aan bij de overige adviezen! Niet je kinderwens uitstellen voor je carrière. Heb ik achteraf bezien wel te lang gedaan (en toen duurde het vervolgens een tijd voordat ik überhaupt zwanger was..). Ik snap de overweging wel. Ik heb zelf een stapje terug gedaan en zou toch graag weer een uitdagendere baan hebben, maar vind het wel lastig na de uitputtingsslag van kind nummer één (erg lang weinig slaap) en een potentiële tweede. Maar als het echtechtecht niet blijkt te gaan, dan kun je altijd nog een stapje terugzetten. Succes!

xDelicious en Springtime vinden dit leuk.
  19. Kamerplantje

Kamerplantje Actief lid

15 mei 2021
    393
    373
    63
    Vrouw
    Zo, ik vind het wel weer spannend deze ronde hoor! :o: Zeker gezien de vorige ronde eigenlijk een weggooier was. De kansen zijn hier wel dusdanig klein dat ik ook wel aan het nadenken ben om toch weer een fertiliteitstraject in te gaan. Geen zin in, maar die klok begint hier wel te tikken :confused:

20. L0ts

L0ts Actief lid

22 nov 2023
    465
    352
    63

We gaan voor roze!

1 december (3)

2 december (2)

MijnNaam - 31 jaar - 2e kindje - 1e ronde

3 december (1)

4 december (3)

5 december (2)

6 december (3)

7 december (3)

8 december (0)

9 december (1)

10 december (2)

11 december (2)

L0ts - 36 jaar - 1e kindje - ronde 2

12 december (1)

13 december (0)

14 december (0)

15 december (0)

Totaal (22)

Wachten op eisprong (20)

Wachtbankje (5)

Zwanger (0)

Ongesteld (0)

WIL JE OP DE LIJST?
    HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.

Deel Deze Pagina