NOD-lijst 1 t/m 15 februari 2012

Discussie in 'NOD forum' gestart door Noorus, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

Hoi allemaal,

@babyEngel, wat een verhaal zeg. Ik hoop dat je snel zwanger wordt van een gezond kindje!

@mompelientje, ik snap je gevoel ook wel hoor. We zijn tegenwoordig gewend overal zo'n controle over te hebben, en dit is zo ongeveer het enige waar we dat niet hebben. Ik zie mensen in mijn omgeving bij poging 2 al zwanger worden, anderen hebben er een jaar of langer over gedaan, of hebben IVF 'nodig' gehad.

Een cyclus ziet er denk ik voor velen zo uit:
    week 1: ongesteld, even chagrijnig en dan weer nieuwe moed verzamelen, week 2: we gaan erweer voor!, week 3: voel ik al iets, week 4: ik voel vanalles en is het ook wat? En dan weer terug bij af..

2. Haha denk het ook Carmen.. En als er een week 5 komt: testen, testen, testen en balen als het nega is, schelden omdat die klote ongi niet komt en gek er van worden :p

3. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    @babyengel, wat een verhaal.. hele dikke knuffel! en ik hoop dat je voor de 8e weer een posi-test mag hebben...

@mompelientje.. knuffel.. en het is goed dat je deze ronde ben begonnen met tempen.. ik dacht eigenlijk deze ronde niet te willen tempen omdat ik dacht m'n ei komt toch rond CD19-21, maar waarschijnlijk komt hij vandaag of morgen (als ik nu naar me temp kijk) dus ben weer erg blij dat ik ben gaan tempen anders had ik hem volledig gemist!:cool:

En over het rode kruis bij FF die komt pas 3dagen nadat je een hogere temp hebt gehad als dat je temp was vóór je ei, dus nog niet twijfelen als na je temp dip (die eerst komt) een dag later nog geen kruis tevoorschijn komt.;)

Ik sta op 1feb, maar als ik naar me temp kijkt, komt me ei vandaag of morgen... maar dan is me NOD al... 22 of 23 jan!!!:$
    Dan doe ik hier maar even illegaal meepraten ;)

4. dream4

dream4 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.749
    0
    0
    wow dat is eigenlijk al best wel snel... nou snel klussen dan maar :D

5. Haha Rammetje jij illegali.. Ziet er goed ui die tempdip. Doe je ook slijm checken of ovutestjes?

6. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    @Rammetje ik zeg niks...!!!

7. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    ovu-testen heb ik nog niet gebruikt, want ik ben na het stoppen met de pil 2e ronde zwanger geraakt door te tempen, helaas mis gegaan, nu pas in dec weer een echt ongi gehad ne curretage, dus ik vertrouw nu ook weer op mijn temp, mocht het zoals bij sommige van jullie, langer gaan duren dan ga ik er over nadenken.
    Slijm hou ik wel in de gaten en daar zag ik al verandering aan maar dacht dat kan niet zo vroeg, maar je me temp geeft het ook aan.. dus zometeen manlief maar eventjes verleiden... hahaha

8. Carmen1982

Hoi,

wat voor thermometer gebruiken jullie voor het tempen? Een gewone of een extra gevoelige (met meer cijfers achter de komma)?

9. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruik een oorthermometer, maar er wordt aangeraden deze niet te gebruiken omdat die teveel schommelingen zou geven. Ik vind het tot nu toe nog goed gaan daarmee dus hou het hier nog even mee vol. Dat is met 1getal achter de komma. Een gewone dus.

10. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Ik een gewone, met 1 cijfer achter de komma. Knuffel voor de meiden die er even doorzitten! En Carmen ik mag nog iets langer wachten tussen ongi en ei vanwege m'n langere cyclus...

11. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ik gebruik een digitale die op 2 cijfers is...
    Dit omdat ik altijd veel last had van schommelingen etc..

12. Lianne39

Lianne39 Bekend lid

14 okt 2011
    816
    0
    0
    Doktersassistente
    Hoogezand
    Hello ladies,

Heb jullie de hele dag 'gevolgd' op mn telefoon...
    Nu ff op Laptop... Dus makkelijk reageren!!!

@Babyengel; wat een verhaal meis... *knuf* en ook bijzonder dat je dat wilt delen!! Ik hoop het voor en duim voor je meis!!!

@Mompelien; *dikke*knuffel* voor jou meis...

@Carmen; verloop van cyclus; klopt helemaal... Denk dat het idd bij de meesten zo is... hahaha...

@Tempen; ik heb een digitale... Temp elke dag om 06.15u vaginaal... Ga nu mn 3e maand in en ben vanmorgen het voor het eerst vergeten!!!!!! Oeps.... Ik heb de FF app op mn telefoon, dus voer direct mn temp in....

13. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Bedankt rammetje voor de tip!

Ik gebruik deze thermometer van Braun, die stop ik in m'n kont totdat ie piep zeg en dan flink schoonmaken met desinfecterende handzeep. :D

14. dream4

dream4 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.749
    0
    0
    hahaha wat zeg je dat weer leuk ! :D

15. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    O, als het ook met een oorthermometer kan, ga ik het deze maand misschien ook even proberen. Weet niet of ik het kan onthouden hoor. Ben 's ochtends meestal niet zo helder hihihi. Maar ik ga het proberen.

16. Susyq

Susyq Bekend lid

18 nov 2011
    545
    0
    0
    NULL
    regio Amsterdam
    Wat is nou het voordeel van temperaturen als je ook ovulatietesten kan doen?

Ik heb een regelmatige cyclus en door de testen weet ik dat ik steeds op dag 13 of dag 14 mijn ei heb. De dag na een positieve test heb ik altijd weer een negatieve, dan is mijn ei dus blijkbaar gesprongen.

Dus; heb ik ook wat aan temperaturen of niet? Alvast bedankt voor het meedenken!!

17. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Susyq, weet ik niet eigenlijk hihihi. Ik ga deze maand ook voor het eerst ovulatietesten doen. Maar ik dacht dat het misschien handiger is om allebei te doen.

18. dream4

dream4 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.749
    0
    0
    ik weet dat ook echt niet. ik doe dat allemaal nog niet... dus vrouwen met ervaring... speak ! :D

19. Lianne39

Lianne39 Bekend lid

14 okt 2011
    816
    0
    0
    Doktersassistente
    Hoogezand
    Ik ga het nu voor de 3e maand bij houden.... Naasten tempen gebruik ik ook ovu.testen, en het was maar goed dat mn temp in 1x zaktte afgelopen maand, ovu.test gedaan; bleek dat mn ei er al aan zat te komen.... 5 dagen eerder dan verwacht!!!!!

20. Carmen1982

Ik gebruik ovulatietesten, maar ben er telkens toch niet zo zeker van wanneer mijn eisprong nou precies is/was. Dus ik wil ook maar eens een poging wagen met tempen, heb nog wel een 'gewone' thermometer liggen.

Deel Deze Pagina