Oh ja, nog even een vraagje over buikspier oefeningen. Ruim voor mijn nod had ik dus een positief streepje en vanavond ga ik naar de sportschool voor een lesje body pump. Tijdens die les worden ook je buikspieren gedaan. Nu heb ik eens gehoord dat zwanger en buikspieroefeningen geen goede combi is. Wat is nu wijsheid? Als ik echt zwanger ben is het nog zo pril, ik kan me niet voorstellen dat het nu al slecht zou zijn. Wie weet hier meer over?? Alvast bedankt!
Dit stond op een site: Buikspieroefeningen kun je nu beter even overslaan, althans de rechte. Daardoor wordt de opening tussen je buikspieren groter en kan je buikwand blijvend verzwakt raken. Schuine buikspieroefeningen daarentegen zijn zelfs goed voor je, want die schuine spieren ondersteunen je buik. Forceer niks en hou ermee op zodra het niet lekker meer voelt of te zwaar wordt.
@Almi de oudste (niet uit mij) is 19 en pas op kamers gegaan. We hebben 1 puber, een echte van 13. De volgende zal pas over 4 jaar gaan puberen dus dat valt mee. Bij de oudste ging het dankzij alle baby broertjes juist goed tijdens de puberperiode, weinig last van gehad. @susq Nu je het weet, doe je vast voorzichtig, denk wel aan al die vrouwen die het pas weten als ze een week of twee over tijd zijn, die doen ook alles gewoon.
Ik ga even een kilo hamburgers bakken en een kilo aardappels koken, doe er mooi een pot bonen bij vandaag, lekker makkelijk Misschien tot later al ben ik wel van plan om die man van mij vandaag en morgen nog flink uit te putten... voor de zekerheid
Almi: Zou gaaf zijn als het (nu al) te zien zou zijn he Is ergens ook lastig geheim houden.. Maar geeft wel een bevestiging Carmen: Mag ik bij jou komen eten?? ik houuu van boerenkool. En ik pies me ook een slag n de rondte.... En ja, een achterban is denk ik altijd belangrijk, is het niet voor mij als ouder, is het wel voor het kindje Kit: wat een leuke vegelijking van die geur... Zal erop letten mamavanJ: Thanks voor de tip met wordpad Ideaal!!! Chantal: Balen joh! maar laat je niet kisten! volgende maand zwemmen zo vast sneller!
Hier gaan we trouwens voor de verse pasta met kaas en noten van de Appie. Met kipfilet en een lekker sausje en op een bedje rucola/komkommer hmm
@chantal, balen zeg. Ik hoop dat het de volgende ronde wel een keer raak voor je is!! @karin, oh sorry, de boerenkool is net op, anders krijg je bij deze een virtueel bordje @susyq, ik dacht dat die buikspieroefeningen pas later in de zwangerschap niet mochten? Doe in ieder geval zoveel als goed voelt en forceer niet. Bij mij op de sportschool lopen regelmatig zwangere dames rond, dus ik vermoed dat de instructeurs je ook goed kunnen informeren.
Hey meiden! Hier iets heel geks. Ik ben gisteren niet op zp geweest. Net eerst even een ander topic gelezen, en ik krijg nu pas een mail voor dit topic om verder te lezen waar ik gebleven was.. Maar ik heb dus wel heel wat pagina's gemist. Ik zal niet alles meer gaan lezen, maar wel de laatste paar. Liefs
pffff, ben toen ik thuis kwam gewoon keihard in slaap gevallen hahaha. Had manlief vanochtend beloofd een recept van Jamie Oliver te maken, moest alleen nog kijken welke en boodschappen ervoor doen... nou schrok dus net wakker, wordt geen J.O. meer duss ben pasta gaan maken, normaal vind ik dat echt heerlijk, maar ik krijg het nu gewoon niet eens weg... bleghh Ik heb alles bijgelezen, maar ben nog een beetje te suf om te reageren... sorry
voor diegene die het eerdere berichtje gemist hebben WE HEBBEN EEN CLUBSKE OPGERICHT!!!! http://www.zwangerschapspagina.nl/groups/the-grouphug-ladies.html
@Chantal85, jammer zeg. Heel veel succes in de volgende ronde! Pff de lijst wordt nu wel erg rood hoor dames. @Susyq, in het begin van de zwangerschap kun je nog best buikspieroefeningen doen. Maar als het niet fijn voelt, niet doen natuurlijk. Je kunt het misschien met de instructrice even overleggen. Ik heb het toendertijd met pilates ook al snel met haar besproken en gezegd dat ze het geheim moest houden. Zij gaf toen aan welke oefeningen ik wel en niet moest doen. En gaf dan ook een alternatief. Het clubje ja. Ga proberen om daar ook bij te lezen en te reageren. Maar eerlijk gezegd heb ik het momenteel al druk genoeg om hier alles bij te houden hahaha.
ik werd vanochtend wakker, stond het brood van mijn man klaar te maken, en ik begon opeens dat nummer te nurrieen(?), dat is echt niet goed hoor.... hahahaha
Voor de dames die ongi zijn geworden...big hug!! Heel veel succes in de volgende ronde! Het is inderdaad een rode lijst Ik duim heel hard mee voor iedereen die zit te wachten totdat je kan testen....Ik vind die wachtweken zo enorm vervelend...duurt zo lang Ik ga nog niet testen zo 5 dagen voor NOD, veels te vroeg en ik maak me er alleen maar gek mee denk ik. Kost ook zoveel geld elke keer haha...
@ Rammetje: Hahahaha !! Dat is wel heel erg @ Siesi: Die drang heb ik ook, dan ga ik heel snel naar de wc zodat ik niet meer kan testen, haha
Gaan er morgenochtend meiden testen? We willen hier natuurlijk veel roze zien! Ik ga morgen een tweede testje wagen.